Gå till innehåll

rilleg - The End -


rilleg

Recommended Posts

Va fan ... nu reder vi ut skattefrågan här och nu.

 

Som jag har sett det var Pokerstars,Fulltilt poker, Ultimate Bet och Partypoker skatteberättigade innan. Nu hade ju partypoker flyttat och därmed blivit skattebfritt... Är det så? Nån vis herre som kan ?

 

Ekenstar: det innebär alltså att alla de siter jag nämnde är skattebefogade? ÄR det fler jag missat av de större? Bodog är ju oxo i "usa" men är inte så stort än..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelar det verkligen någon roll i praktiken? Jag menar Skatteverkets kontrollmöjligheter är ju tämligen begränsade. Eller är site:erna skyldiga att rapportera till Skatteverket varje gång ett uttag sker? I sådana fall måste de ju rapportera insättningar också. Ni verkar genuint oroliga. Vet ni något som inte jag vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla uttag runt 100 000 är bankerna skyldiga o rapportera till skatteverket. Dessutom gjorde de en razzia på stars för ett tag sen där de kollade 50 svenska spelare. De skiter ju självklart i 90% av spelarna som lirar lågt men de som lirar högt blir det värt o kolla upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va fan ... nu reder vi ut skattefrågan här och nu.

 

Som jag har sett det var Pokerstars,Fulltilt poker, Ultimate Bet och Partypoker skatteberättigade innan. Nu hade ju partypoker flyttat och därmed blivit skattebfritt... Är det så? Nån vis herre som kan ?

 

Ekenstar: det innebär alltså att alla de siter jag nämnde är skattebefogade? ÄR det fler jag missat av de större? Bodog är ju oxo i "usa" men är inte så stort än..

 

ja, alla de du listat ligger utanför EU. Bodog har sin bas i Costa Rica.

 

Av de stora du missat är det ju flera primaskin (Expekt och parbet) som huserar på Malta , som är fullvärdig medlem i EU. Där borde vinster vara skattefria.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla uttag runt 100 000 är bankerna skyldiga o rapportera till skatteverket. Dessutom gjorde de en razzia på stars för ett tag sen där de kollade 50 svenska spelare. De skiter ju självklart i 90% av spelarna som lirar lågt men de som lirar högt blir det värt o kolla upp...

 

Va? Kan du berätta mer om Starsrazzian. När var den? Hur gick det till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla uttag runt 100 000 är bankerna skyldiga o rapportera till skatteverket. Dessutom gjorde de en razzia på stars för ett tag sen där de kollade 50 svenska spelare. De skiter ju självklart i 90% av spelarna som lirar lågt men de som lirar högt blir det värt o kolla upp...

 

Va? Kan du berätta mer om Starsrazzian. När var den? Hur gick det till?

 

vet faktiskt inte så mkt... stod barai tidningen att de skulle undersöka 50 hög limit lirare på stars för nåra månader sen.. har tyvärr inte hört något mer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#Game No : 2493296796

***** Hand History for Game 2493296796 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, August 07, 12:14:43 EDT 2005

Table Table 54665 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Gaylord1969 ( $1525 )

Seat 2: vegas7yo11 ( $345.32 )

Seat 3: drecke23 ( $679 )

Seat 4: Stinerlinerz ( $992.50 )

Seat 5: Konjakrolf ( $967 )

Stinerlinerz posts small blind [$5].

Konjakrolf posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Konjakrolf [ Kc Kd ]

Gaylord1969 folds.

DaGamer has joined the table.

drecke23 raises [$35].

Stinerlinerz calls [$30].

Konjakrolf raises [$75].

drecke23 calls [$50].

vegas7yo11 has left the table.

Stinerlinerz calls [$50].

** Dealing Flop ** [ Tc, 2h, 9d ]

Stinerlinerz checks.

Konjakrolf bets [$125].

drecke23 folds.

Stinerlinerz raises [$250].

Konjakrolf calls [$125].

** Dealing Turn ** [ Jd ]

drecke23: ha ha

Stinerlinerz bets [$200].

Konjakrolf calls [$200].

** Dealing River ** [ Ad ]

Stinerlinerz checks.

Konjakrolf checks.

Stinerlinerz shows [ 7c, 9c ] a pair of nines.

Konjakrolf shows [ Kc, Kd ] a pair of kings.

Konjakrolf wins $1153 from the main pot with a pair of kings.

Stiner gonna getcha

sh.it

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va fan ... nu reder vi ut skattefrågan här och nu.

 

Som jag har sett det var Pokerstars,Fulltilt poker, Ultimate Bet och Partypoker skatteberättigade innan. Nu hade ju partypoker flyttat och därmed blivit skattebfritt... Är det så? Nån vis herre som kan ?

 

Ekenstar: det innebär alltså att alla de siter jag nämnde är skattebefogade? ÄR det fler jag missat av de större? Bodog är ju oxo i "usa" men är inte så stort än..

 

ja, alla de du listat ligger utanför EU. Bodog har sin bas i Costa Rica.

 

Av de stora du missat är det ju flera primaskin (Expekt och parbet) som huserar på Malta , som är fullvärdig medlem i EU. Där borde vinster vara skattefria.

 

Jo det var det jag mena, Att jag har namngett alla som "är skattebefogade" och nämnde därför inte prima skinen eftersom det är skattefria. Det jag ville ha klart för mig var att jag nämnde alla som det var tveksamheter kring. och då hade jag inte missat någon eller hur ekenstar???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet faktiskt inte så mkt... stod barai tidningen att de skulle undersöka 50 hög limit lirare på stars för nåra månader sen.. har tyvärr inte hört något mer..

 

Du kanske är "under investigation" just nu bara att du inte vet om det :?

 

kanske det, men de pengarna kommer aldrig lämna nätet så gör inget. Då får nätet skatta det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har aj enligt honom själv... svår hand för mig o spela

 

#Game No : 2493734084

***** Hand History for Game 2493734084 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, August 07, 14:00:37 EDT 2005

Table Table 36809 (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: m1272 ( $475.50 )

Seat 2: dshaw_ ( $307.50 )

Seat 3: Konjakrolf ( $926.75 )

Seat 5: LuBigBonk ( $557.50 )

Seat 6: bigbillfish ( $451 )

Seat 4: bamboo6386 ( $1148 )

LuBigBonk posts small blind [$5].

m1272 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Konjakrolf [ 3s As ]

dshaw_ folds.

bigbillfish has left the table.

Konjakrolf calls [$10].

bamboo6386 calls [$10].

LuBigBonk calls [$5].

m1272 checks.

>You have options at Table 54944 (6 max) (No DP) Table!.

** Dealing Flop ** [ Js, 9s, 3c ]

LuBigBonk checks.

fed105 has joined the table.

m1272 checks.

Konjakrolf bets [$25].

bamboo6386 raises [$75].

LuBigBonk folds.

m1272 folds.

Konjakrolf calls [$50].

** Dealing Turn ** [ Ad ]

Konjakrolf bets [$80].

>You have options at Table 54944 (6 max) (No DP) Table!.

bamboo6386 raises [$250].

Konjakrolf calls [$170].

** Dealing River ** [ 4h ]

Konjakrolf checks.

bamboo6386 is all-In [$813]

Konjakrolf: u have the set?

fed105: no

Konjakrolf: a3

Konjakrolf folds.

bamboo6386 does not show cards.

bamboo6386 wins $1501

Game #2493744301 starts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista handen ser svårspelad ut. Den uppfattningen jag har fått av dig så spelar du toppair hårt och endel andra händer också, detvillsäga det verkar svårare att "få ut" dig ur potten än vissa tightare spelare. Jag vet inte om det stämmer helt utan det är vad jag har fått för mig. Om killen skulle ha samma slags read, eller iaf en read som säger liknande saker om dig har han nog garanterat dig slagen.

 

Annars är väl det du slår ett hårt drag med kanske 12 eller fler outs som han missa och bluffa på rivern, (12 utan att veta att du hade 2 spader) Den teorin är väl kanske också mindre trolig eftersom du just har 2 spader. Chansen att han hade det draget minskar ju då. Det andra du slår är väl egentligen bara en ren bluff eller semibluff eller vå lägre par. Men det känns som det vore en övebettad bluff. men sånt kan hända när folk missar starka drag.

Jag tror hursomhelst det faktiskt var en bra fold. Men som sagt svår hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista handen ser svårspelad ut. Den uppfattningen jag har fått av dig så spelar du toppair hårt och endel andra händer också, detvillsäga det verkar svårare att "få ut" dig ur potten än vissa tightare spelare. Jag vet inte om det stämmer helt utan det är vad jag har fått för mig. Om killen skulle ha samma slags read, eller iaf en read som säger liknande saker om dig har han nog garanterat dig slagen.

 

Annars är väl det du slår ett hårt drag med kanske 12 eller fler outs som han missa och bluffa på rivern, (12 utan att veta att du hade 2 spader) Den teorin är väl kanske också mindre trolig eftersom du just har 2 spader. Chansen att han hade det draget minskar ju då. Det andra du slår är väl egentligen bara en ren bluff eller semibluff eller vå lägre par. Men det känns som det vore en övebettad bluff. men sånt kan hända när folk missar starka drag.

Jag tror hursomhelst det faktiskt var en bra fold. Men som sagt svår hand.

 

Nej det stämmer.. Det är klart svårare o köpa ut mig än till exempel Beachjohan på samma nivå. Men jag litar faktiskt på honom när han sa Ess Knekt o jag kan sätta bra mkt pengar på att han har den handen.. o har mig slagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ni inget bättre för er kan ni kolla in dessa turneys:

 

200 dollar den stora på stars = mrdjinn

200 dollar den stora på party = rilleg

50 dollar WPT paket på eurobet! = konjakrolf

 

Åkte tyvärr ur ladans 100 dollar med triss mot runner runner stege :<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, starkt jobbat!! Alltid synd att de inte blev mer $ men du fick ju en trevlig summa ändå.

Inget limit spel nu bara!! ;)

 

Rob.

 

heheh tack :) ja, nästan 27000 dollar är aldrig fel, jag får bara dock hälften då en kille hade 50% i mig :)

 

För er som missade det. jag slutade alltså 4a i pp:s stora 200 dollars turnering som slutade precis nu på morgonen som gav 27000 dollar :) Det var inte mkt att göra då jag var shortstack ända från när vi var 100 men kände att jag var den bästa spelaren bland de som var kvar o gör inga misstag alls på slutet men fick hela tiden leva på att sno blinds o fick aldrig någon bra chans o dubbla upp :<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...