Gå till innehåll

rilleg - The End -


rilleg

Recommended Posts

ok då behöver jag er hjälp pojkar, eftersom jag aldrig lirat på "skumma" sidor med tveksamma krav på skatt och aldrig använt neteller ställer jag denna seriösa fråga. Om ni hade varit i min sits med 27 000 inne på party poker... hur gör ni för att få dem till ert bankkonto??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ok då behöver jag er hjälp pojkar, eftersom jag aldrig lirat på "skumma" sidor med tveksamma krav på skatt och aldrig använt neteller ställer jag denna seriösa fråga. Om ni hade varit i min sits med 27 000 inne på party poker... hur gör ni för att få dem till ert bankkonto??

 

Kanske är skattefria vinster på party ändå (och andra Gibraltarbaserade pokerrum), läs den här tråden.

 

Jag skulle inte ta ut allt på en gång då bankerna måste rapportera stora insättningar till skattemyndigheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok då behöver jag er hjälp pojkar, eftersom jag aldrig lirat på "skumma" sidor med tveksamma krav på skatt och aldrig använt neteller ställer jag denna seriösa fråga. Om ni hade varit i min sits med 27 000 inne på party poker... hur gör ni för att få dem till ert bankkonto??

 

Kanske är skattefria vinster på party ändå (och andra Gibraltarbaserade pokerrum), läs den här tråden.

 

Jag tror också det är skattefritt.

 

Jag skulle inte ta ut allt på en gång då bankerna måste rapportera stora insättningar till skattemyndigheten.

Japp, allt vid 100 000 måste bankerna rapportera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en fråga... som jag inte tror många varit med om.. Att samma kille har haft Set på flopp back to back.. såg det igår-. LIVE!!.. någon annan som varit me om d?

Ja, det hände mig live för nån dag sen :D

Trevlig dagbok förövrigt 8-)

 

 

För en stund sedan hände det mig, det var inte alls tokigt......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh... hmm.. är det jag som är konstig men va fan... jag började med att ta ut 3000 dollar till mitt visa och det var ju inga problem alls? Trodde inte att man skulle kunna ta ut så direkt till Sverige.. hm.. jaja :)

 

Tror det är nytt på party att man kan ta ut till VISA: Det kunde man även göra från multipoker, vilket aldrig har gått förut.

 

Detta förenklar verkligen uttag från partypoker för dem som inte har neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh... hmm.. är det jag som är konstig men va fan... jag började med att ta ut 3000 dollar till mitt visa och det var ju inga problem alls? Trodde inte att man skulle kunna ta ut så direkt till Sverige.. hm.. jaja :)

 

Tror det är nytt på party att man kan ta ut till VISA: Det kunde man även göra från multipoker, vilket aldrig har gått förut.

 

Detta förenklar verkligen uttag från partypoker för dem som inte har neteller.

 

ja, det är verkligen grymt bra. Fy fan va smidigt. JAg hade 1000 ideer på hur jag skulle lösa avgifter,uttag,kontakta vänner i Usa etc etc... och så vare så lätt! WOHO :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, allt vid 100 000 måste bankerna rapportera

 

Då är det väl bara att ta ut mer än 100 k ? :)

 

Nej men skämt åsidor, skattemyndigheterna brukar väl inte bry sig så mycket om nått enstaka uttag på 100 000sek ?

 

Bry o bry.. Det är bankens skyldighet i alla fall o rapportera det.. Sen är det väl upp till SM o kolla upp det.... Men 100 000krs insättningar för en 19 20åring tror jag lätt blir uppkollat.. .men vad vet jag..... har alltid skött sånt där smidigt.... men hade en vecka där jag tog ut 35 000kr varje dag..

men det var inga problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27k var det väl?

 

Han var stejkad till 50% om jag inte minns fel.

 

Tvivlar på att han ger bort 50% av vinsten om nån bara betalt 50% av inköpet :P

 

Så är faktiskt läget. Det blev en splitt där jag fick ungefär 15.3k o han 11.5 k. Det var samma kille som blev 202a i Wsop main eventen som satt o körde bredvid.

Jag är en snäll människa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck in allt hos Neteller och skaffa deras kort!

 

Grattis till vinsten. Tilta inte bort den nu.

 

Bra dagbok by the way.

 

Tack för tipset men det nog absolut smidigaste sättet för mig var att dra ut 10 000 dollar i månaden direkt till mitt Visa. Man får dock inte ta ut mer än 10 000 i månaden utan att kontakta party poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kommit till klarhet om man måste skatte på vinster från party eller inte?

 

Nej Ingen klarhet har det blivit men jag räknade på det i "risk procent" ;) Och den risken är väldigt låg :) Så jag kommer göra mina uttag a 3000 dollar 1 gång i veckan. Börjar de höra av sig kommer jag bara använda neteller för de sista kronorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge har du spelat poker på nätet rille..kunde inte se det. Kanske jag som missat det.

 

Phew..Jag tror det var en kille som visa det för mig för kanske 2 år sedan men det var förra våren(2004) det blev seriöst när flickvännen var i Austrialien och jag hade tagit klart min mäklar examen. Steget som heltidsförsörjande tog jag i juli 2004 när jag tjänade 22 000 kr på 30 dollars heads up på ladbrokes SNG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har varit nere på winnerbäck o hovet konsert på skansen ikväll men hann med en timmes lir på eurobet så här på natten o drog in 1500 dollar. Konserten var helt ok, hovet o lars har aldrig varit så här laddade o energiska i en spelning som de är just nu. Det märks verkligen att det går bra för dem och de kan spela ut alla sina ess i rockärmen ;) Jag saknar några nyckellåtar som söndermarken, över gränsen, tag min hand ,du hade tid och att de kanske borde lirat i Stockholm nu när de för första gången lirade på skansen. Höjdpunkter är Faller och Kom ihåg mig som båda framförs akustiska och även att de nya lite långsamma låtarna verkligen fått ny bra fart o man verkligen rycks med. Men jag skulle vilja ändra låtvalen men det skulle väl alla egentligen vilja på en konsert :) Men det var en magisk natt o precis när extranummerna börjar öppnar himlen sig och lasse kör igång Elden. Extranummer var : Elden, Hugger i Sten, Solen i Ögonen( som avsluta allt , bläääh) och Kom änglar. En stor bonus till Micke Wiehe som förtjänar all cred o skulle kunna göra en jävligt bra konsert själv med en orkester bakom! Ryser inför tanken!

 

nåväl 10 augusti= 1500 dollar upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har varit nere på winnerbäck o hovet konsert på skansen ikväll men hann med en timmes lir på eurobet så här på natten o drog in 1500 dollar. Konserten var helt ok, hovet o lars har aldrig varit så här laddade o energiska i en spelning som de är just nu.

Attan, jag som trodde du skulle vara högervriden så in i helvete och störa dig på winnerbäck. No offense. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ett pokerforum och därför tänker jag inte ägna någon större energi på att diskutera politik men nej jag är verkligen inte extrem åt något håll när det gäller politik.

 

Sen älskar jag verkligen musik, jag har ett arkiv på kanske 500 orginal skivor och 90GB med fulla album på datorn. En dag utan musik för mig är ingen dag. Även om jag kanske inte håller med budskapet i låten så försöker jag uppskatta det som jag anser vara bra musik.

 

Jag vill ge er ett tips där ute. Exprimentera gärna med olika musik stilar när ni spelar. Om ni brukar ha det tyst i rummet, prova då hur ni känner er när det är musik i bakgrunden. Lyssnar ni på dödsmetal, prova Mozart.

En studie visade att skolelever som lyssnade på Mozart var mer effektiva än om de lyssnade på något annat eller ingenting alls. Jag brukar växla min musik beroende på hur jag känner mig. Nu i slutet har jag spelat skivorna No Stress ganska mycket och de får en att slappna av mer och man är alls inte lika benägen o gå i maskin. För er som är tajta och behöver växla tempo rekommenderar jag Iron Maiden - Live in Rio till exempel :) Musik är något som enligt mig ska utnyttjas när du lirar online poker. Vill ni inte gå direkt på Mozart så kanske Dido skulle vara en bra början. För ju mindre ni går i maskin, ju mer vinner ni pojkar och flickor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...