Gå till innehåll

NL1k: Toppar mot aggro reg


Recommended Posts

  • Svars 98
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag viker, sämsta handen jag synar med är nog AK.

 

KJ bör väl ligga nånstans i botten av värderangen som vi når river med här.

 

Hatar folk som höjer dom här brädorna.

 

aja, om han är toppvinnare på nl5k borde han väl fatta att det ser ut som han inte har ett skit och alltså ha det, men vafan vet jag om levlande!

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det håller jag med om. Min range att komma till river är nog KX, AA, alla tvåpar, set o bättre.

 

Det som får mig att äcklas av handen är hans enorma Raise flop cb % samt att han inte reppar någonting med sitt spel.

 

Jag får känslan som JackVegas beskriver att man bara vill blunda, syna och hoppas att handen står upp.

 

Glömde skiva en viktig sak!

 

Jag stealar 25% från CO, vilket är relativt tight så med detta i baktanke är det nog en fold eftersom min range river är ganska snäv så hans värde i att bluffa min range är inte allt för stort.

 

Eller vad tror ni om dessa tankar? En lös preflopspelare synar river medan en tight foldar?

 

Hittar ingen 2par combo som du kommer till river på. Inga bättre händer än set heller. Tar samma linje och skalar väl av river med AK+ typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar ingen 2par combo som du kommer till river på. Inga bättre händer än set heller. Tar samma linje och skalar väl av river med AK+ typ.

 

Sant. Kollade precis efter och insåg också att den enda gången jag har 2par/stege river är när jag misstagit CO för BTN pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara helt ute o cykla nu, men iom att jag vet ju att du börjat älska donkbetting, så undrar jag vad du tror om att försöka ta över initiativet på turn och lägga in en donkbet? :) Brädan blev ju riktigt dragig och du skulle ju mkt väl kunna ha slowat set vs reraise på flop, dvs gå för att se ut som protectionbet på turn? Uppenbart oklart hur han kommer reagera på denna linje (många tiltar väl iofs lös o autoraisar dig..) men skulle kunna vara ett alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och man balanserar donkbet turn här med?

 

Vad sägs om turnat fd, enstaka fall av AK/AA och midpockets som inte kan syna? Vi kommer givetvis inte att ha en stor donk bet range turn, men det hade nog inte skadat att donka här faktiskt.

 

Går han för raise turn kan vi ju både shippa och syna dessutom.

 

Jag tror jag gillar donkbetten turn här mer än att checka faktiskt. Hade varit kul att höra vad alla ni andra tänker? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen är det standard spelat flop turn, med hyfsat standard fold river.

Det jag HATAR med pf är att det finns så många självutnämnda spelteori-proffs som älskar att trolla ALLA trådar med sina eminenta kunskaper som de låtsas givmilda att dela med sig av. Som jag ser det så skriver de flesta duktiga forumposters väldigt korta o luddiga inlägg medans de s.k messageboard grinders (tänk NL50-100 grinders med +5k inlägg)

tar tillfället i akt att trolla bättre än Joe Labero.

 

(Ville uppenbarligen inget annat än att spy på troll i denna post, hej ho lets go!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara helt ute o cykla nu, men iom att jag vet ju att du börjat älska donkbetting, så undrar jag vad du tror om att försöka ta över initiativet på turn och lägga in en donkbet? :)

 

och man balanserar donkbet turn här med?

 

tror det var ungefär här det blev lite grinigt i ögat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man få veta vad fi satt med nån gång eller :)

 

Tyvärr inte, för jag foldade river här. Ville bara diskutera olika linjeval och var borderline för en call går i detta fall.

 

Flop + turn är obv standard, river beror på hur brett vi öppnar pre.

 

Jo, jag var inne på detta tidigare. Iom att jag ligger lite tightare än standard så känns det som om jag inte borde behöva deffa upp min range såhär light. Frågan är dock var gränsen går? De flesta verkar säga AK.

 

Massa gräl

Är tacksam om vi håller oss till att analysera handen. Var snälla mot varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...