Gå till innehåll

5-10 Live NLTH


RedClay

Recommended Posts

spelade en hand på en lokal klubb härom kvällen så fick mig fundera lite om den går att spela på nått annat sätt än det jag gjorde..?

 

spelet är 6 handat och normalt slaskigt 5-10 holdem en lördag kväll, stackar mellan 1-4k.. min stack är ca 3k och fi i handen i fråga har 1250.. min image är tajt/aggressiv.. fi anser jag som relativt tajt och ABC, spelar rätt framåt utan några fancy moves..

 

utg limpar och jag slår upp till 50 med KQcc utg+1 och får 4 syn, varav 2 bakom mig..

 

flopp: Jd10c6d pott 250.. check fram till mig som checkar och fi bakom betar 200, fold fram till mig, syn..

 

turn: 2c.. pott 650.. och det är här jag känner ett lite dilemma.. vad gör hero? som han tidigare betat så tror jag på ett bet på ca 400+ här..

 

fi har 1000 kvar.. check/syn, bet/syn, check-raise, push?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle pushat, för att få honom att folda så många händer som möjligt. En push ser ju inte direkt starkt ut, men tror att det får honom att folda fler händer än vad ett litet bet gör. Vår hand är för bra för att folda, och låter vi honom beta så kanske han känner sig tvungen att syna push med randompar, vilket vi vill undvika.

 

Mvh Donkey Kong

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta pot obv. Samma effekt som att pusha rakt ut(eftersom han är commitad (och märklig) om han bara synar, samt har noll fold eq om han slår), utan det donkiga i att pusha rakt ut här. En C/R har ingen fold eq och det vill vi ha en liten del av även om handen är bra, men den är ändå ännu utan träff. En check-syn känns dumt, eftersom vi måste ge upp handen om vi missar river. Samma vid check-check, alldeles för enkelt att syna ner med bottenpar elr whatever om du donkar ut ett bet på missad river då. Träffar du så är nästan alla träffar scarecards utom 9 typ, så dåliga träffar betalar nog inte av då heller..

Mot en sånn spelare hade jag slagit om redan på flopp, men nu när du inte gjorde det så känns väl ett potbet som ett rimligt alternativ på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej därför skriver jag att man måste ge upp handen vid blank river om vi check-synar...

Lässvårigheter?

 

Du skrev "check-syn känns dumt då vi måste ge upp handen på river om vi missar" som om det var något negativt vilket man bara kan tolka som att du tror att vi leder ganska ofta.

 

Skrivsvårigheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte poker, men kan tänka mig att det bör vara rätt nära mellan c/c och c/r iaf.

 

Edit: får gärna in det på floppen dock

 

Jag är PLO-skadad men jag vill beta eftersom vi vill att han ska folda. Kan någon motivera varför check är bra?

 

Antar att vi har dålig FE om vi c/r med de här stackarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev "check-syn känns dumt då vi måste ge upp handen på river om vi missar" som om det var något negativt vilket man bara kan tolka som att du tror att vi leder ganska ofta.

 

Skrivsvårigheter?

 

Om du tolkar den där raden som att jag tror att man leder ofta på blank river så är du utvecklingsstörd.

Men jag skall förtydliga mig så att även utvecklingsstörda förstår:

Check-synen känns dum att göra eftersom VI MÅSTE GE UPP PÅ RIVERN OM VI INTE TRÄFFAR ATT JAG TYCKER ATT MAN MÅSTE GE UPP DEN DÄR BEROR PÅ ATT MAN GARANTERAT INTE LEDER DÄR UTAN TRÄFF. JAG TYCKER ALLTSÅ ATT CHECK-SYN VORE ETT DUMT SPEL DÄRAV OCH ATT DET DÅ ÄR RIMLIGARE ATT BETA MED FOLD EQ PÅ TURN OCH I ANNAT FALL FÅ IN DEGEN DÄR.

Bättre så?

I annat fall får du väl helt enkelt ta mig på mitt ord när jag skriver att jag inte tror att man leder på rivern om den blankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är PLO-skadad men jag vill beta eftersom vi vill att han ska folda. Kan någon motivera varför check är bra?

 

Antar att vi har dålig FE om vi c/r med de här stackarna.

 

Är onykter men har genrellt svårt att se att vi ska hitta en vettig värdelinje på en tämligen blank turn som den här. Har faktiskt väldigt svårt för att donka själv då jag är för dålig för att förstå hur man ska balansera osv, gillar liksom att ha det så simpelt som möjligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är onykter men har genrellt svårt att se att vi ska hitta en vettig värdelinje på en tämligen blank turn som den här. Har faktiskt väldigt svårt för att donka själv då jag är för dålig för att förstå hur man ska balansera osv, gillar liksom att ha det så simpelt som möjligt..

 

My bad, trodde vi hade initiativet.

 

Jag donkar nog även om man inte kan reppa nåt, för bra värde i det spelet imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...