Gå till innehåll

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

• 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66

Recommended Posts

• Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
3VvLjUy.jpg

Såja! Efter ett par dagars slowrolling så packade jag precis upp maskinen och jag måste säga att den verkar extremt komplicerad. Sen hjälper det inte att manualen bara kommer på tyska och att resten av världen får gå in på hemsidan för engelsk vägledning. Det hjälper inte heller att ipaden ligger urladdad men nu snackar vi flera lager djupt i-landsproblem så jag ska sluta klaga. :)

För övrigt alla serieälskare på PF; jag började kolla X-Files för ett par veckor sedan och blev positivt överraskad. Schysst handling, skådespeleri och produktion med en skön mix av sammanhängade och individuell plot i avsnitten.

min päron har exakt en sådan, haft den i ett par år och är supernöjda. har buggat ur ngn gång när man skulle tömma sumpen och den är något känslig för igenkalkning men annars en riktig kvalitésmaskin, bra köp! har själv en seaco giro som hållit igång fint i snart 5 år men den känns bra mycket plastigare än din jura. bara att smacka hem några J&N la bomba och njuta :)

edit: stort grattis också :)

Postad
X-files var fan grejer det ja! Trodde inte det höll fortfarande :)

Men vad du än gör, kolla inte på filmen!! :mrgreen:

Har hört liknande testimonies från andra, kommer gtd hålla mig borta från filmerna iaf tills jag har dragit igenom allt. :)

Har du detta slaget i repertoaren?

Finns det något klipp på hur hans utslag (på ett par 4?) hamnade där in the first place? Sinnes!

Hyllorna ovanför såg mycket praktiska ut.

Vart handlar jag likadana?

Tyvärr så får jag yrka på "det var så när jag kom"-försvaret då de jag köpte lägenheten av bara lämnade hyllorna, men med tanke på att det mesta annat här är IKEA så borde det vara en indikation på vart man kan hitta dem!

min päron har exakt en sådan, haft den i ett par år och är supernöjda. har buggat ur ngn gång när man skulle tömma sumpen och den är något känslig för igenkalkning men annars en riktig kvalitésmaskin, bra köp! har själv en seaco giro som hållit igång fint i snart 5 år men den känns bra mycket plastigare än din jura. bara att smacka hem några J&N la bomba och njuta :)

Riktigt nöjd hittills, det var nice igår när man stod vid baren på en krog och såg att deras kaffemaskin var en jura snäppet vassare, då känns det som en bra nivå maskin att ha hemma. :)

Postad

1. Gratz som fan - kul att det händer nån som verkar irl-trevlig :-)

2. Kaninöronen, den är så wow, hur tänkte du?

3. Hur fanken hittar man vardan igen efter en sån testorush, som jag förväntar mig att det ändå måste vara när allt är över?

Postad
1. Gratz som fan - kul att det händer nån som verkar irl-trevlig :-)

2. Kaninöronen, den är så wow, hur tänkte du?

3. Hur fanken hittar man vardan igen efter en sån testorush, som jag förväntar mig att det ändå måste vara när allt är över?

1. Tack, kul att höra! :)

2. Haha jadu, vetefan riktigt. Ruben och Mantas var ganska inne i räkningen och de två EPT-dudesen satt med ett excel-dokument och confirmade siffror. Jag är self proclaimed kass på matte och att lägga mig i uträkningen skulle nog bara förvärra situationen med en till kock så att säga. Jag stod bara där och kollade ut mot press-havet och såg ett par fotografer som försökte få schyssta bilder så jag tänkte att nu kan jag ju lika gärna göra något roligt, kaninöron var första som came to mind, speciellt med tanke på hur mycket kortare Ruben är än mig. :)

3. Bra fråga, jag har inte spelat nätpoker sedan den femte mars, lätt längsta breaken sedan jag fyllde 18. Battlar datorproblem men jag tror det är ganska sunt att inte ens försöka komma tillbaks till vardagen på någon vecka eller två efter en sån här grej. Det blir lite extra "svårt" nu med tanke på att så många polare är hemma i påsk och många vill ut och ta en öl och fira klonken så vardagen har gått från grind, träning och healthy ätande till en ändlös array av fina middagar och ölkvällar. Även om det är jävligt kul så hade det varit skönt att komma tillbaks till vardagen snart och jag hoppas ha löst mina kluriga datorproblem till början av april och då kunna "slappna av" igen.

När kommer det en ny poll?

Ska fundera ut någon bra. :)

Postad

Ska kika in på en såndär kaffemaskin! Finns en viss risk bara att jag kommer dö av koffeinförgiftning :/

Bra fråga, jag har inte spelat nätpoker sedan den femte mars, lätt längsta breaken sedan jag fyllde 18. Battlar datorproblem men jag tror det är ganska sunt att inte ens försöka komma tillbaks till vardagen på någon vecka eller två efter en sån här grej. Det blir lite extra "svårt" nu med tanke på att så många polare är hemma i påsk och många vill ut och ta en öl och fira klonken så vardagen har gått från grind, träning och healthy ätande till en ändlös array av fina middagar och ölkvällar. Även om det är jävligt kul så hade det varit skönt att komma tillbaks till vardagen snart och jag hoppas ha löst mina kluriga datorproblem till början av april och då kunna "slappna av" igen.

Hade också struntat i pokern en månad eller två efter en sådan klonk. Verkligen rätt tillfälle att passa på och njuta av livet :)

Hur ser planerna ut framöver? Känner du motivation att fortsätta spela trots att swings blir närmast obetydliga jämtemot hur stor rullen är?

Postad
Hade också struntat i pokern en månad eller två efter en sådan klonk. Verkligen rätt tillfälle att passa på och njuta av livet :)

Ja, jag tror det är sunt som fan. Jag är ganska säker på att alla som någonsin har dingat en turnering vet känslan av att slaska utan att bry sig direkt efteråt. Jag lärde mig den dyra vägen när jag klonkade en turre för, vid tidpunkten, life-changing €8k och gick ifrån att quoteunquote krossa mtts på b2b till att inte ens hitta en mincash på en vecka. Standard var typ 1.5 finalbord per dag innan och efter klonken så blödde jag nog tillbaks 70% omotiverat innan jag insåg vad som var fel. Nu är det en lite annan situation när man börjar klättra närmare en tvåsiffrig karriär i år räknat och man är såklart mycket smartare än att låta känslor styra lika mycket, men på något sätt så känns det ändå skönt att bara totalt skita i allt tills man landar lite mer.

Efter många år så har jag även sett ett mönster att onlineliret går betydligt sämre i ett par dagar efter en liveresa så jag har blivit bättre på att hantera det, främst tack vare lite mental coaching. Istället för att sätta mig kall efter 2v absence så har jag två fulla dagars uppvärmning där jag railar polare, disktuerar HHs och bara tänker poker innan jag ens sätter mig och spelar.

Hur ser planerna ut framöver? Känner du motivation att fortsätta spela trots att swings blir närmast obetydliga jämtemot hur stor rullen är?

Jag planerar att göra exakt samma sak som förut, på samma nivåer. Planen är att lasta sek i en lite större lägenhet och sen inte ens tänka på tillskottet till kassan då det ligger lite dolt i alla kvadratmetrar man myser med. Möjligt att jag försöker jaga regs en nivå högre än min "battle-nivå" var tidigare men förutom det så skulle jag vara nöjd om inget annat ändrades.

Att komma tillbaks till vardagen är såklart jättesvårt att hantera, men just nu har jag bättre förutsättningar mentalt att hantera det än vad jag någonsin har haft innan så det är en ganska bra starting point. :)

PS. Det finns en liten möjlighet att jag kanske skriver lite mer generellt om poker här då min oundvikliga outning kom som ett brev på posten (pun intended :)).

Postad

Ikväll är det fan dags för FBK att kamma sig! Grymt besviken på de två första matcherna från i princip varje vinkel; taktiskt, mentalt och individuellt. Jag var t.om. på plats i arenan för första hemmamatchen med en polare från luleå och färjestad failade att leverera inför årets första fullsatta hus. Det enda jag begär är att de i alla fall ger allt de har och försöker, att bara "spela av" en period som tredje sist funkar inte! :(

Har för övrigt bokat in två lägenhetsvisningar till veckan, två objekt som legat ute på hemnet väldigt länge och förmodligen skulle kunna skambjudas ganska grovt på. :) En pojkdröm om att få plats med ett biljardbord i vardagsrummet kan uppfyllas med den ena, tveksamt med den andra på 91 m2 då jag tycker mig googla fram att man behöver _minst_ 400x500cm yta för att kunna spela fritt kring ett normalsized-bord.

http://objekt.fastighetsbyran.se/Templates/Pages/ObjectImages.aspx?source=hemnet&ObjektGID=OBJ5110_1219494339

http://objekt.fastighetsbyran.se/Templates/Pages/ObjectImages.aspx?source=hemnet&ObjektGID=OBJ5110_1202847136

Jag har fortfarande inte spelat en hand online sedan den femte mars, det känns lite tungt mentalt. Just nu så har jag en del att stå i i veckan och på lördag bär det av till Algarve för golf men när jag har kommit hem därifrån så kommer jag att slänga mobilen i älven och låsa dörrn för att komma igång med spelet igen. :)

Postad

Första givetvis. 120kvm, ett inglasat uterum är fantastiskt mysigt och bottenplan är GULD, jag har bott på båda. våning 6 och nu på BV... BV regerar totalt, jag älskar att grilla och vara utomhus, och sån där fin uteplats dessutom. mums. Ser mig själv släpa laptopen ut på morgonkvisten med en kaffe till det inglasade och bumhunta lite lätt innan jag går in igen och sätter mig vid stordatorn när jag är piggare.

Det enda jag ogillar med första lägenheten är hur köket är upplagt, men du har ju flis nu, bara bygga om imo! Jag hatar "korridorsköken", jag vill ha en rejäl 3väggare, eller 3väggare med köksö. Tycker om att laga mat, och är man 2 som lagar mat så är det besvärligt om man ska gå 'över varandra' hela tiden, som man kan gå runt varandra bekvämt eller ha gott om arbetsyta så är det kanoners. Kom ihåg att förvaring är guld också, så du slipper stapla skit på varandra och ha en jävla oordning. Nu när du flyttar så ska du se till att du har ett överflöd av garderober, walk-in förråd etc så du slipper fastna i att det blev stökigt så snabbt för att du har så lite plats och så helt plötsligt ser det ut som att det bor en jävla hoarder i förvaringsutrymmena. Bor "stort" nu, 104kvm och jag älskar det.. har stenkoll på vart allt är, har en walk-in nu dedikerad till mina kläder och träningsgrejer, så sjukt skönt ha allt upphängt :), en annan walk-in för lite verktyg och annat trevligt samt en jävla massa garderober överallt.

Allt är så lätt att ställa sig o "fixa" när man vet var man har all jävla dynga helt enkelt :) när nåt uppkommer som man stör sig på. Nu låter jag väl som en gubbe, är nåt jag upptäckt på senare tid förstås.

"Radhus-känslan" försvinner med en bra kväll på grinden... kolla inte på tapeter och golv, det är den BILLIGA delen i ett boende.

Postad

Röstar för 2:an också. Första verkar soft med ytan men för mycket insyn på uteplats för att jag ska rösta på den. Hade det varit takvåning så 100% på den första.

Men vad är det med Karlstad att renovera allt men att snåla på vitvarorna?

Postad
Röstar för 2:an också. Första verkar soft med ytan men för mycket insyn på uteplats för att jag ska rösta på den. Hade det varit takvåning så 100% på den första.

Men vad är det med Karlstad att renovera allt men att snåla på vitvarorna?

höj salupris 101. vitvaror är 'dyrt'

Postad

Vet ju inte hur marknaden ser ut i den önskade staden men rent instinktivt så skulle jag väl rekommendera att vara extremt kräsen.

Förvänta sig en söktid på 1-3 år även om det kliar i fingrarna, man kan ha rätt grov timlön på det hela utan att göra annat än låta pengarna förränta sig under tiden man letar.

Gillar iof den med uteplatsen (guld med uteplats) men tror ev värdet av den kan gå ner rejält då det såg ut som den inte var så avgränsad. Inte lika roligt att stoja där om 15 lägenheter har fönster som vetter ner mot den som kan störa sig/störa dig.

För dom priserna ska man kunna få något ruskigt nice.

Postad

2,7m är ju inte överjävligt för en central(utgår ifrån det)120kvm'are då månadspriset ligger på 3,3k , sen säger han ju att han kommer skambuda så vem vet vad han hamnar på. I umeå är det vanligt med lägenheter i den storleken ute för 1,8-2m men så ligger månadshyran ändå på 7k+