Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Najs resultat som alltid! vad tar du för coachning?

 

Tackartackar! Fokuserar mest på mindset, min coach skulle slå ihop butiken för ett tag sedan men har bestämt sig för att köra vidare ett tag till. :-)

 

 

 

Runt 2k händer idag, spelade bra och är nöjd med det mesta. Inga intressanta händer direkt så postar bara största.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

($647)

Hero ($1,000)

 

Hero posts (SB) $5

 

Dealt to Hero 6:club: 9:club:

 

Hero raises to $20, raises to $60, Hero calls $40

 

FLOP ($120) 5:spade: 3:club: K:club:

 

bets $60, Hero calls $60

 

TURN ($240) 5:spade: 3:club: K:club: 9:spade:

 

bets $180, Hero calls $180

 

RIVER ($600) 5:spade: 3:club: K:club: 9:spade: 3:diamond:

 

bets $347 (AI), Hero calls $347

 

shows J:club: A:heart:

(Pre 62%, Flop 50.1%, Turn 11.4%)

 

Hero shows 6:club: 9:club:

(Pre 38%, Flop 49.9%, Turn 88.6%)

 

Hero wins $1,293

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $6(BB) Replayer

Hero ($621)

($303)

 

Dealt to Hero K:diamond: K:spade:

 

calls $3, Hero raises to $24, calls $18

 

FLOP ($48) 6:spade: J:diamond: 5:spade:

 

Hero bets $40, calls $40

 

TURN ($128) 6:spade: J:diamond: 5:spade: 3:diamond:

 

Hero bets $96, calls $96

 

RIVER ($320) 6:spade: J:diamond: 5:spade: 3:diamond: A:heart:

 

Hero bets $461 (AI), calls $143 (AI)

 

shows 4:spade: 7:club:

(Pre 16%, Flop 33.0%, Turn 100.0%)

 

Hero shows K:diamond: K:spade:

(Pre 84%, Flop 67.0%, Turn 0.0%)

 

wins $605

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vart på styrelsemöte för bostadsrättsföreningen där representanter från Karlstad Stadsnät var och presenterade sin produkt för att lägga in fiber i huset istället för nuvarande ADSL och det finns ju typ inget jag vill mer, mitt comhem-ADSL är så extremt dåligt och kostar mig kaffetermosar med pengar dagligen när jag disconnectas i potter. Självklart så ska de gamla vara sådär "JAG HAAAR INGEN DAAATOR" och visst det kanske inte är så intressant för dem, jag fick i uppdrag att skriva något litet informativt om hur det kan öka värdet på huset samt att det är ganska +ev att rusta för framtiden iom. fiber. Någon som är mer insatt som kan ha lite bra punkter att komma med för mitt utskick?

 

Ps blev bjuden på tårta. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiber är NÖT! Ja med stora bokstäver. Do it!

 

Ett bra argument 8-)

 

Jag tror det blir svårt att räkna hem något ekonomiskt, det finns mig veterligen inga siffror som visar att värdet på lägenheterna går upp pga. fiber i fastigheten.

 

Men det är ju viktigt att presentera vad det kostar. Dels vad initiala kostnaden är och vad månadskostnaden blir, både för föreningen och för enskilda medlemmar.

 

Möjligt att det går att visa att tjänsteutbudet blir bättre, men alltför tekniska argument ska man inte ha med (typ pingtider)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev ganska billigare abbonemang för de grusigaste användarna iom fiber tydligen. Skrev ihop det sent igår och det blev en jävla salespitch men jag hade inte så mycket negativt att säga om det. :-D Han snubben som skulle skriva ut det får edita hur han vill, jag vet inte riktigt hur partisk man kan/ska vara i ett sånt här sammanhang. Nu i efterhand när du säger att det inte direkt finns bevis på att fiber ökar husets värde så känner jag nog att jag gamblade oinformerad lite väl mycket. Aja you gotta crack a few eggs to make an omelette!

 

 

Torsdagen den fjärde Oktober så fick styrelsen besök av en representant från Karlstad Stadsnät som la upp ett förslag om att dra in ett fibernät till huset som skulle innebära snabbare och stabilare bredband till fastigheten. Det skulle också öka husets värde både för oss själva och för framtidens intressenter. Detta innebär att vi får tillgång till ett större utbud både gällande bredbands- och TV-operatörer samtidigt som man rustar för framtiden då fiberteknik kommer att bli mer och mer nödvändigt inom de närmaste åren.

 

I dagsläget så har vi vad som kallas för ADSL-uppkoppling i huset som innebär begränsade hastigheter och ett högre genomsnittspris vilken typ av internetuppkoppling man än har gentemot fiberteknik. Om vi skulle vara intresserade så installerar de sina modem i källaren och sen är det upp till var och en om man vill använda sig av tekniken eller inte, alla uppkopplingar och alternativ som vi har idag kommer att finnas kvar, det här är alltså bara ytterligare alternativ.

 

Vi har fått en offert och de tar en engångsavgift för installation som ligger på 15.000kr som föreningen i så fall står för. Utöver det så har de en avgift på 389kr i månaden som vi alla skulle dela på på de 20 lägenheter som vi är. Vi i styrelsen kom överrens om att det här verkar som en bra ide men också att vi avvaktar och kollar intresse först då det är ett beslut som kommer att påverka alla.

 

Det billigaste abbonemanget comhem erbjuder oss i dagsläget kostar 249kr/mån medan vi via stadsnätet hittar flertalet abbonemang under tvåhundralappen, det billigaste på 139kr/mån. Har man tillgång till och vill läsa mer så finns all information på deras hemsida (http://www.stadsnat.karlstad.se) där man bland annat hittar en prislista med vad de nya internetuppkopplingsalternativen skulle kunna kosta samt lite information om vad det är för företag.

 

 

Ta gärna kontakt med någon i styrelsen om du är sugen på att diskutera detta så kan vi komma med ytterligare information och det finns möjlighet att deltaga på nästa möte då ett beslut kommer att tas.

 

 

Mvh

Styrelsen

 

 

Mvh

Styrelsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e-brev?

Jag tror att det även kallas outlook.

 

Med ADSL kan man skicka meddelanden till varandra över internet. Jag brukar skriva till mitt barnbarn så det är viktigt att detta fungerar med Fiber.

 

Med vänlig hälsning

Ingrid

 

(försöker bara förbereda JV på kommande diskussioner)

 

PS: När förslaget har gått igenom tycker jag att du ska kontakta alla över 80 och påminna om att förändringen innebär att de måste uppdatera sin diskmaskin, något som dock alla leverantörer är bundna att göra gratis vid förfrågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppmärksammade också detta :-P

 

Haha. :) Snubben renskrev det ganska bra och det blev ett bra utskick som damp ner i brevlådan precis! Alltså riktiga brev, inget e-brev. :)

 

 

Gjorde precis mitt första politiska bet, $1.5k på Obama @ 1.32 på Betfair efter att ha blivit övertalad av en polare: "He needs to get caught his dick inside a child to lose this election. Or die, both are pretty much not gonna happen". Nu kanske man får lite politiskt intresse helt plötsligt, gogo Obama!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. :) Snubben renskrev det ganska bra och det blev ett bra utskick som damp ner i brevlådan precis! Alltså riktiga brev, inget e-brev. :)

 

 

Gjorde precis mitt första politiska bet, $1.5k på Obama @ 1.32 på Betfair efter att ha blivit övertalad av en polare: "He needs to get caught his dick inside a child to lose this election. Or die, both are pretty much not gonna happen". Nu kanske man får lite politiskt intresse helt plötsligt, gogo Obama!

 

Lite småtaskig timing IMO mtp att de flesta verkar överens om att Romney vann den stora debatten nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...