Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

Om jag hade din plånbok hade jag bytt ut köket lite, ny fläkt, bort med konst på bordet ;) Kakelplattorna bort, in med en snygg tapet och glasa in för skydd.

 

Köp nytt i svart (luckor, lådor .etc ), så har du någon tapet som snorgrön eller något som piffar upp med rätt ljus istället för det vita kaklet. Du drar bort stålbänken och sätter in en i massivt trä ( mörkt ) och diskhon byter du ut och köper en i vitt porslin.

 

Eller hade nog tagit bort luckor runt om fläkten, och byggt in små enkla öppna förvaringsmöjligheter. Mycket snyggare och blir mer öppet! Sen beror det ju på vad för slags fläkt du väljer, men öppna plånkan nu!! ;)

 

 

You're goddamn right. :) Köket är hemskt, planen är att tjejens låtsasfarsa ska komma och renovera åt oss när vi är i New York. Han har byggt flera hus från grunden och det borde inte kosta så mycket med ett ikea-kök när man får gratis hantverk. :) Planerna är precis som du säger, öppet på höjden med vitt kakel och bara mer spacious överlag, större fläkt osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

You're goddamn right. :) Köket är hemskt, planen är att tjejens låtsasfarsa ska komma och renovera åt oss när vi är i New York. Han har byggt flera hus från grunden och det borde inte kosta så mycket med ett ikea-kök när man får gratis hantverk. :) Planerna är precis som du säger, öppet på höjden med vitt kakel och bara mer spacious överlag, större fläkt osv.

 

:-) Haha, blir nog snyggt och bra, en boost oavsett vad som händer. Hoppas på lite före och efter bilder sen när projektet är klart!

 

Hennes låtsasfarsa gnuggar händerna när han får reda på detta, han vet att en fin present väntar :-D Sen är det många hantverkare som älskar att göra kök, winwin ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

scumbag padde, requestar lägenhetspics 4 ggr men kommenterar inte ens

 

Som det småaktiga ensambarnet man är så bemöter man ett sent svar med en likvärdigt seg reaktion (=

 

Uppskattar verkligen den coola, egna touchen på lägenheten. Rostiga fågelburen i ena rummet, gröna marmorbordet i andra, plottrig men snygg konst och detaljer huller om buller samt några gedigna stilrena detaljer så som hyllan. Gillar kontoret som ser mycket funktionellt ut men oredan och asymmetrin ogillas!

 

Även om jag personligen avskyr att ta tag i sånt så blir jag gräset-är-grönare avundsjuk på att du kommer få göra om köket från scratch. Mitt eget är fine och känns spewigt att göra om men drömmer om ett marmorkök med snygga personliga detaljer.

 

jm2c, wp (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty för orden padde!

 

 

Jag tänkte kolla om någon här har lite basic advice för att sälja bilar? Har inte rört min pärla sedan jag flyttade till Sthlm (över fyra månader sedan), den står kvar i hemstaden och jag vill inte ens ha den här i innerstan. När jag fick hem en räkning för närmare 30k för en helårsförsäkring så insåg jag att det var sjukt dags att sälja den och helt enkelt bara köpa bil när man känner att man vill ha det istället för att låta den stå och droppa i värde.

 

Så, vad bör man tänka på? Hur gör man bäst en attraktiv blocket-annons? Lägger man ut den för värderingen från bilpriser.se och låter köparna pruta ner några procent?

 

 

Här är bilen i fråga. Köpte för 300k för typ 23 månader sedan och har kört ~3000 mil samt repat fälgarna. :S

 

Uppskattar all hjälp jag kan få! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

överväg att låta en bilhandlare sälja bilen åt dig. jag lämnade in min bil förra veckan. jag tror att det tog oss 5 minuter att komma överens om pris och hans arvode, och nu kommer jag förhoppningsvis inte höra av honom förrän bilen är såld. 10k kostar det mig.

 

Tack! Hur menar du? Sälja bilen till ett dealership eller låta en snubbe på ett dealership sälja bilen åt mig, fast privat? Har noll koll som du märker. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin bil, gillar S5an! 30k för helårsförsäkring lät ju lite väl saftigt ja, tror du lätt kan komma ned mot hälften om du kikar runt en del, raggar mängdrabatt i kombo med hemförsäkring osv. Jag tror också att försöka sälja den via en bilfirma kan vara en god idé för din typ av bil. Jag är oklar över om inte bilfirman måste ge 1mån garanti e.dyl även om de säljer åt privatpersoner då det sker från egen bilhall?

 

Nyrekondad samt kunna visa upp dokumentation på nybesiktad/nyservad lär ju inte vara fel, det är ju inte billigaste bilen att fixa bromsar m.m då det börjar tilta lös. Vad du iaf INTE ska göra är att skriva import & 8 ägare ;)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin bil, gillar S5an! 30k för helårsförsäkring lät ju lite väl saftigt ja, tror du lätt kan komma ned mot hälften om du kikar runt en del, raggar mängdrabatt i kombo med hemförsäkring osv. Jag tror också att försöka sälja den via en bilfirma kan vara en god idé för din typ av bil. Jag är oklar över om inte bilfirman måste ge 1mån garanti e.dyl även om de säljer åt privatpersoner då det sker från egen bilhall?

 

Nyrekondad samt kunna visa upp dokumentation på nybesiktad/nyservad lär ju inte vara fel, det är ju inte billigaste bilen att fixa bromsar m.m då det börjar tilta lös. Vad du iaf INTE ska göra är att skriva import & 8 ägare ;)

 

Lycka till!

 

Tack! Ska kika på det så fort farsan servat bilen åt mig nästa vecka. :) Uppskattas! Ang. försäkringen så är 27k priset jag får på bolaget jag har samlat alla mina försäkringar på, samt att jag har högsta självrisken (9k). Backade in i en balkong förra året som jag antar ökade min risk profile. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Ska kika på det så fort farsan servat bilen åt mig nästa vecka. :) Uppskattas! Ang. försäkringen så är 27k priset jag får på bolaget jag har samlat alla mina försäkringar på, samt att jag har högsta självrisken (9k). Backade in i en balkong förra året som jag antar ökade min risk profile. :)

 

Länsförsäkringar brukar va facit på så låg försäkring som möjligt, i alla fall för mig. Har aldrig kunnat få billigare nån annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag som trodde att alla pokerspelare välkomnade variansen och enbart körde trafikförsäkring.

 

skämt å sido. för mig var moderna försäkringar billigast, jag kör på halvförsäkring med tillägg för viltskada då det kryllar av ren, björn och älg här på vägarna i norrland. förmodligen inget du behöver ta i beaktning. för mig blev halvförsäkring drygt halva priset.

 

se till och var noggrann med att ta bra bilder när du gör en annons, inte att underskatta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länsförsäkringar brukar va facit på så låg försäkring som möjligt, i alla fall för mig. Har aldrig kunnat få billigare nån annanstans.

 

Nja

 

Facit är insplanet eller liknande sajt som jämför åt dig, finns rätt många mindre kända spelare som är beredda att ta en mindre premie.

 

Har själv Länsförsäkringar på allt som hus mm men minns att Gjenside fixade damens Bil för 3000 mindre per år än övriga bolag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag som trodde att alla pokerspelare välkomnade variansen och enbart körde trafikförsäkring.

 

skämt å sido. för mig var moderna försäkringar billigast, jag kör på halvförsäkring med tillägg för viltskada då det kryllar av ren, björn och älg här på vägarna i norrland. förmodligen inget du behöver ta i beaktning. för mig blev halvförsäkring drygt halva priset.

 

se till och var noggrann med att ta bra bilder när du gör en annons, inte att underskatta.

 

I Stockholm vill du inte ha halvförsäkring. Till skillnad från vilt så kryllar det av idioter här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja

 

Facit är insplanet eller liknande sajt som jämför åt dig, finns rätt många mindre kända spelare som är beredda att ta en mindre premie.

 

Har själv Länsförsäkringar på allt som hus mm men minns att Gjenside fixade damens Bil för 3000 mindre per år än övriga bolag.

 

Beror ju säkert på bil så klart. Jag kör V70 och bor i en småstad och pröjsar 4k för en helförsäkring per år. Blir svårt att få ner det mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insplanet har aldrig funkat för mig. Har hittat billigare försäkringar när man ringt runt själv.

 

Har mina flesta på länsföräkringar men även några på trygghansa och dina försäkringar.

Så orkar du ringa runt fonns det nog deg att spara.

 

Läste först nu tillbaks och såg att du skulle sälja bilen o inte välja försäkring.. en såpass ny bil hade jag nog låtit någon seriös bilfirma sälja åt en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som jag har ägnat en halv livstid åt att jämföra försäkringar och för mig är länsförsäkringar nästan alltid billigast i slutändan . 8k för en mercedes cls 500 och 6,5k för en bmw x5 betalar jag just nu. Dock i dalarna bör tilläggas. Både hos trygg hansa och if kostar bilarna över 20k att försäkra. Med tanke på självrisken misstänker jag att du har trygg hansa och dom är nästan alltid bland dom dyrare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...