Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bust i main precis före dinnerbreak dag två. Folk säger att dagen man bustar main event är den sämsta dagen på året och det är bara att hålla med. Man är ju realist nog att inse att man är tämligen chanslös med en averagestack med 3000-4000 spelare kvar, men på något sätt så "dör" drömmen ändå till slut när man bustar och man inser att man kanske tog det på större allvar än vad det egentligen var. Sen den mest tiltande faktorn är att fältet är så otroligt soft, man slänger väskan över axeln och går mot utgången samtidigt som man ser alla skitdåliga spelare sitta med rediga stackar. Deprimerande.

 

 

 

Börjar dagen med en bit över average med 83k på 250/500 och får ingen bra start alls, hittar inga bra spots och blöder i alla potter jag spelar. Ganska tufft bord där jag har sämsta sätet med tre kapabla duktiga spelare direkt till vänster om mig. Första intressanta handen kommer fyra timmar in när jag öppnar :Qh::Qd: till 1700 på 400/800 på hijack (ur min 70k stack). Knapp synar och SB slår upp till 5500 efter lite stekande. Han är en ung asiat med en $1.1m hendonmob och jag tycker han har "gått efter" mig hela dagen och försökt lite extra hårt i potter där jag har öppnat. Jag väljer att 4beta till 14,400 och knapp viker. Han tänker länge, gör klassiska chipdansen som alla livedudes gör när de tar fram calling chips, sen lägger på lite mer osv. innan han till slut 5betar till 29,700. Jag är ganska nöjd med att jamma här och om han har det så har han det, jag tror han går crazy med någon blocker som AJo eller något lågt suited ess ganska ofta i den här situationen. Jag ställer in för 70k och han foldar ganska snabbt. Uppe över 100k på 400/800! Nice!

 

 

Efter det så försöker jag undvika ego-krig med honom ett tag (han täcker fortfarande mig) och tar det lugnt ett par orbits, sen hittar jag en spot att 4beta T9s ur pos mot killen till vänster om mig som 5betar även han, fold. Jag torskar en flip mot Jim McManus för 10k var och är nere på runt 75k när "the" hand utspelar sig.

 

 

Asiaten från QQ-handen öppnar till 1,800 UTG, han har öppnat väldigt mycket och bordet har väl egentligen låtit honom komma undan med det. Killen till hans direkta vänster 3betar till 4,400. Det är en fisk i typ 35-årsåldern som har limpat mycket och spelat allmänt konstigt. Jag tror han skulle 3beta AA-QQ något större och han 3betar inga PPs under 88, troligast är nog att han har typ 99-TT eller typ AKish som han vill isolera och inte spela en allt för stor pott med. Jag squeezar fram :As::Kh: i small blind och funderar på mina alternativ. Jag funderar på att bara folda för att jag för det första inte är inne för någonting, asiaten kan sätta mycket press på mig i position om jag gör något, och han fisken känns väldigt oförutsägbar. Men man säger att AK är de bästa blockersen som finns för en bluff, så jag bestämmer mig för att 4bet-folda. Fisken kommer garanterat att 5beta KK+, och förmodligen syna med resten. Jag tror det blir ganska lättspelat postflop heads up mot honom.

 

Jag höjer till 10,600 från min 75k stack (fisken har 66k). Big blind, ännu en duktig asiat, ser ner på sin hand och ser pained ut i två minuter. Han kallsynar till slut mitt 4bet vilket är väldigt konstigt. Original asian dude viker snabbt och fisken kör en "What's the total?" innan han snapsynar. Regen kommer att ha QQ/JJ eller AK varje gång och aldrig något annat. Fisken kan ha lite vad som helst, men förmodligen en hand som TT-JJ tror jag efter att ha spelat med honom hela dagen. 34k eller något i mitten.

 

Flop kommer :8c::4c::3c: som såklart är en ganska hemsk flop för min exakta hand. Jag tänker att BB kommer vara tvungen att vika QQ/JJ utan klöver när jag betar, och kanske t.om. de händerna med en klöver. Det är en väldigt svår spot för honom när jag betar in i två personer och han har fisken bakom att oroa sig för. Jag kan helt klart checkfolda flop och bara förlora 10k i handen, men med 34k i mitten och min range starkare än deras så vill jag ändå ge mig själv chansen att vinna. Jag betar ganska stort, 14,400 in 34k och BB viker relativt snabbt. Fisken frågar hur mycket det är och synar.

 

Över 60k i potten nu och 35-40k kvar effektivt. Turn kommer en superblank :2h: och jag väljer att gå all-in. Det finns händer jag har noll equity mot, vilket är en hemsk situation att befinna sig i, men de händerna är typ AQcc och AKcc, resten av hans range är satt i en hemsk spot. Han kommer definitivt att vika 99-JJ utan klöver, och förmodligen med en klöver också. Jag tror inte han vill syna av sitt turneringsliv på en hoppfull herocall när han kan vika och ha 35-40k kvar. Speciellt inte när jag spelar min hand så hårt som jag gör in i två personer. Jag kan checkfolda och ha runt 50k i stacken, det är ett helt gångbart alternativ. Men jag tyckte potten var för stor för att inte försöka sno, speciellt när hans range är så pass bred och vek som jag uppfattade den som.

 

 

Han ställer sig upp och snapsynar med :Ac::Qc:. Jag kastar mina kort in i mucken och ser nog ganska ställd ut, folk påpekar att min hand måste visas och dealern lyckas rota fram mina exakta kort och folk från närliggande bord kommer för att raila pga. högljuddheten av fisken. Han börjar skrika "You're drawing dead?! He's drawing dead right??! IS HE DRAWING DEAD?!?!?!" innan han utbrister i den klassiska amerikanska "THAT'S WHAT IM TALKING ABOUT!!!!!" medan jag sitter och skäms och betalar upp 90% av min stack. Helt hemsk känsla, få in det på turn i en 200bb pott semi-sent dag 2 i WSOP main event med 0% equity. Jag har gått och slagit mig själv över handen i tre timmar nu och kommer fram till att det nog inte är hemskt dåligt, men det är nog i alla fall lite dåligt. Eller i alla fall inte bra. Jag vet inte, jag tänkte kolla i fold equity-calculators imorgon när jag inte är lika tiltad, ge honom en range i flopzilla och kolla exakta matematiken. Nu ska jag äta sour patch kids och må dåligt.

 

 

 

Ingen cash i WSOP den här gången, ganska kall run i det mesta och jag är helt klart nöjd med min insats här borta. Tack till folk från forumet som ville investera i mig och ett stort GL till alla som fortfarande är inne. Är kvar här fem dagar till för chilling och cashgamegrind, så det kommer nog fler blogginlägg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ingen turrespelare och vill inte sparka på någon som ligger men det är ett så speciellt läge i en så speciell turnering att jag totalt hade ignorerat min perceived range och istället bara c/f skiten pga att vi har så dålig hand 3w i 4b pott.

Knappast ett läge man behöver vara balanserad i och det känns som du har en väldigt fast uppfattning om hur motståndaren kommer spela sin range ("borde" spela sin range) vilket kan om den inte stämmer fucka upp premisserna för dina beslut på ett katastrofalt sätt.

 

Also, UL & en next time.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ingen turrespelare och vill inte sparka på någon som ligger men det är ett så speciellt läge i en så speciell turnering att jag totalt hade ignorerat min perceived range och istället bara c/f skiten pga att vi har så dålig hand 3w i 4b pott.

Knappast ett läge man behöver vara balanserad i och det känns som du har en väldigt fast uppfattning om hur motståndaren kommer spela sin range ("borde" spela sin range) vilket kan om den inte stämmer fucka upp premisserna för dina beslut på ett katastrofalt sätt.

 

Also, UL & en next time.

 

Tycker också standard c/f flop. AxKc absolut sämsta handen man bör ha i sin pushrange på turn där imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du tar rätt beslut och gör rätt här, speciellt med hans snack, han verkar ju snarare panikad över att ha synat med hypernöt, kommer snapfolda så extremt mycket annat och du tar ett övervägt genomtänkt beslut som garanterat är chipev+ sen kan du säkert sitta och mysgrinda tillbaka dig till stack men här e man väl inte för make it or break it, creddar spelet och önskar att jag hade rivit med samma matematiska & känslomässiga bakgrund, creddar spelet deluxe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma från Vegas! Efter main-busten så fanns det inte så mycket att rapportera därifrån, det känns alltid som att Vegas dör direkt man åker ur main event. Det är verkligen som att stadens pokerekonomi bara ökar och ökar veckorna före main drar igång, för att sedan totalt dö ut runt dag 3-4 när de flesta har bustat och åkt hem.

 

 

 

Totalt sett så var det inte den bästa resan jag har varit på direkt, det mesta gick dåligt spelmässigt och jag bokade min första sommar i Vegas med back på cashgame. Samt ett stort brickat turneringsschema. Hittills så har varje sommar där borta kännts bättre och bättre för varje gång, men nu fattades det där lilla extra som gör resan minnesvärd och enjoyable. Jag tror att jag ska fokusera mer på att ha kul nästa år istället för att bara lägga in cashvolym 12h om dagen och sova resterande tid.

 

 

 

Väldigt skönt att vara hemma och nu blir det ett par dagar ledigt, sedan ska jag göra mitt bästa för att komma in i onlinegrinden igen. Har även bokat EPT Barcelona om ett par veckor, men åker dit utan grindgäng och med tjejen istället, så blir nog typ main event och stranden. Mer fokus på att ha kul än att lägga in cashgamevolym mao. Live and learn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värme"böljan" har gjort det direkt omöjligt att få något jobb gjort de senaste dagarna. Mitt kontor är ett litet rum på uppskattningsvis 12 kvadrat och termostaten på väggen säger mellan 29.5 till 33.5 grader beroende på tid på dygnet. Efter en smygtilt-session på grund av värmen så bestämde jag mig idag för att flytta ut kontoret till vardagsrummet och jag tror nog jag stannar här ett tag, om inte för alltid! Mer luft, mer dörrar och fönster att öppna, bättre views, närmare köket, I'm loving it! Hårdgrind nu ett par dagar innan en korttur till sthlm söndag-tisdag och sen hårdgrind igen. Hårdgrind innebär jobb utanför borden för tillfället, en månads paus i Vegas har satt sina spår på spelformen, men jag hoppas kunna vara tillbaks inom ett par dagar. :)

 

 

 

Och anledningen att jag ens kom in här för att skriva var att fråga om någon har koll på bästa cooling-systemet i sommarvärmen? Bordsfläkt? Golv-AC? Vad är bäst om man ser till alla faktorer så som ljudnivå, pris osv? Tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...