Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ibland har man rätt, och ibland har man fel.

 

 

Och ibland har man jävligt fel.

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($1,123)

Hero ($1,300)

 

Dealt to Hero A:spade: 9:spade:

 

xzgbqx6.gif

 

Hero raises to $12, raises to $32, Hero calls $20

 

jez1BBT.gif

 

FLOP ($64) 5:heart: 6:diamond: 8:spade:

 

bets $38,

 

umj3Fep.gif

 

Hero raises to $104,

 

5BhRwjD.jpg

 

raises to $226,

 

96El3Nf.gif

 

Hero calls $122

 

IPeBZ4N.gif

 

TURN ($516) 5:heart: 6:diamond: 8:spade: T:heart:

 

checks,

 

piOjYCG.gif

 

Hero bets $210

 

LazyPlayfulHart.gif

 

, raises to $865 (AI),

 

QASLJ7J.gif

 

rn3l2zv.gif

 

GrscKrM.gif

 

 

Hero calls $655

 

aznTw7d.gif

 

RIVER ($2,246) 5:heart: 6:diamond: 8:spade: T:heart: 7:club:

 

5mMHDN5.jpg

 

 

Hero shows A:spade: 9:spade:

(Pre 66%, Flop 15.3%, Turn 6.8%)

 

shows 7:spade: 4:spade:

(Pre 34%, Flop 84.7%, Turn 93.2%)

 

mzx3R0Z.gif

 

Hero wins $2,246

 

 

CAU82nq.gif

 

glRNj7S.gif

 

tikMSTl.jpg

 

lsgiXiG.gif

 

AT0lkgK.gif

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är lite fusk att redan nu börja på 2015's hund&häst-kalender.

I övrigt så gillas HHGIFandet!

 

Haha good eye! Var i Rom i ~mars och såg folk som sålde kalendrar överallt, kollade minst 6 ställen och alla hade bara 2015 kalendrar. Vem fan köper en 2015 kalender i Mars 2014, jämfört med folk som köper en 2014 kalender? Den ration måste ju vara 70% åt 2014s fördel imo, helt sjukt. Iaf bestämde jag mig för att det inte spelar någon roll så jag kör på 2015 ändå. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde möbler från Infurn.com i februari som skulle anlända i slutet på den här månaden. En soffa, en dagsäng, tre lampor för totalt 22k sek. Nu är deras hemsida helt väck, och det visar sig att företaget har likviderats och gått i konkurs. Lite googling hittar dessutom att företaget har haft fyra olika adresser det senaste året samt att alla deras ägare är välkända bedragare med eko-kriminella bakgrunder och det finns hundratals konsumenter som inte har fått sina varor alternativt fått trasiga varor som företaget vägrar ta tillbaka.

 

Konsument Europa säger att man ska kontakta sin bank för återbetalning av pengar. Det suger både för att jag hade sett fram emot att få ihop mitt vardagsrum efter 4 månaders väntetid, samt att det inte känns helt 100% att man får tillbaks sin deg. :(

 

Mvh

Scam-magnet

 

 

fejkedit: inte hört något från FakeWatchBusta än. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte själv från Infurn en gång för några år sen. Jag upptäckte dock direkt efter jag lagt ordern en massa skit om dem via googling (fattar ej varför jag inte gjorde det innan). Gick ej dra tillbaka ordern dock och de var extremt svårt att få tag på via tfn...iaf, fick två kökspallar ganska snabbt, en lampa efter några månader och kontorsstolen slutligen efter ett års väntan, lol.. Samtliga produkter såklart av rätt dålig kvalitét. Får du tillbaka pengarna från banken tycker jag nog därför att du kan bokföra det som en "win" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte själv från Infurn en gång för några år sen. Jag upptäckte dock direkt efter jag lagt ordern en massa skit om dem via googling (fattar ej varför jag inte gjorde det innan). Gick ej dra tillbaka ordern dock och de var extremt svårt att få tag på via tfn...iaf, fick två kökspallar ganska snabbt, en lampa efter några månader och kontorsstolen slutligen efter ett års väntan, lol.. Samtliga produkter såklart av rätt dålig kvalitét. Får du tillbaka pengarna från banken tycker jag nog därför att du kan bokföra det som en "win" ;)

 

 

Tack för input! Det som kan bli lite krångligt med allting är att jag beställde ett par tunga saker och en liten kudde. Kudden har jag redan fått och den är i bra kvalitet, dock inte något jag nämnde i mitt reklamationspapper till min bank. Dessutom verkar det ju som om företaget har gått under totalt, så tror knappast de kan komma och säga något om den om man nu skulle få tillbaks pengar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag postar mycket reverse brags så nu balanserar jag upp med en reverse reverse. :)

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($2,380)

($630)

 

Dealt to Hero A:spade: 9:diamond:

 

raises to $30, Hero calls $20

 

FLOP ($60) A:club: 2:heart: 6:spade:

 

Hero checks, bets $40, Hero raises to $95, raises to $150, Hero calls $55

 

TURN ($360) A:club: 2:heart: 6:spade: A:heart:

 

Hero bets $75, raises to $150, Hero raises to $225, calls $75

 

RIVER ($810) A:club: 2:heart: 6:spade: A:heart: Q:spade:

 

Hero checks, bets $225 (AI), Hero calls $225

 

Hero shows A:spade: 9:diamond:

(Pre 71%, Flop 93.6%, Turn 100.0%)

 

shows 9:club: 4:club:

(Pre 29%, Flop 6.4%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $1,259

 

 

Ganska svårgiffad, men någon får gärna försöka sig på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fråga inte varför jag har Aftonbladet Plus....

 

Kontoret i fashionabla Soho i centrala London står tomt sedan början av maj.

Företaget har inlett en rekonstruktion.

Ändå har designmöbelsajten Infurn.com fortsatt att lura svenskar att köpa möbler de aldrig kommer att få.

 

 

Utanför ett tömt kontor på 20-24 Broadwick Street i Soho mitt i London står en ensam vakt och svarar på frågor från frustrerade och arga engelsmän. De har blivit lurade på tiotusentals kronor när de köpt möbler på infurn.com och vill ha pengarna tillbaka.

Men vd Andreas Jenk och hans kollegor håller på att likvidera Infurn limited. Ingen ser ut att få några pengar – någonsin.

– Dussintals människor har kommit hit men de fem direktörerna har bara varit här för att stänga hela grejen. Jag tycker synd om dem som förlorat pengar, säger säkerhetsvakten till tidningen The Guardian.

Samtidigt fortsatte sajten infurn.com att locka kunder med kopior av klassiska designmöbler från 50-, 60- och 70-talen, extrapriser och ”300 000 nöjda kunder”.

Som om ingenting hänt.

"Ser seriös ut"

Görel Enegren från Stockholm beställde en kopia av en Weber-pall förra sommaren.

– Oförsiktigt nog kollade jag inte upp företaget. Sajten ser ju väldigt seriös och genuin ut, säger hon.

Hon betalade i förskott – som man måste. Först stod det tio veckors leveranstid. Men när hon i november gick in på sajten igen stod det plötsligt 18 veckors leveranstid.

– Då mejlar jag att jag vill avboka beställningen. Jag fick svar att man bara kan upphäva ordern inom sju dagar från beställningen. Annars måste man vänta 18 veckor. Jag fick också ett erbjudande att handla för 10 procents rabatt på nästa köp, men det tog jag inte.

Hon väntar 18 veckor och får sedan beskedet att pengarna ska komma inom 30 dagar.

Det gör de inte. Under vintern och våren har hon upprepade kontakter med infurn.com som säger att betalningen fastnat hos finansavdelningen och att de ska skynda på beställningen.

Sedan händer ingenting.

235 anmälningar

Nu har det gått sex månader och hon gett upp hoppet om att få några pengar.

– Som tur var kostade pallen inte så mycket, strax under 900 kronor, säger hon.

Görel Enegren brukar handla på nätet, men i framtiden kommer hon att vara försiktigare.

– Jag har lärt mig att man verkligen ska googla företaget innan man betalar någonting.

Hon är inte ensam om att ha blivit lurad av infurn.com.

På Konsument Europa har man fått in ett 70-tal anmälningar bara de senaste två månaderna. Sedan 2011 har det sammanlagt gjorts 235 anmälningar mot företaget.

– Vi håller på att undersöka företaget för fullt. Alla inom vårt nätverk av systerkontor i Europa känner väl till företaget. Många konsumenter i Europa har drabbats, säger Jolanda Girzl, enhetschef för Konsument Europa i Sverige.

På den europeiska omdömessajten trustpilot.com har 2 778 användare med några få undantag gett Infurn det lägsta tänkbara betyget.

”Jag har köpt varor för 16 000 kronor. Nu har firman plötsligt gått i konkurs. Hur kan jag få pengarna tillbaka?” skriver danske Naut.

De allra, allra flesta som klagar – svenskar, danskar, fransmän, engelsmän – beskriver samma historia som Görel Enegren.

Man köper designmöblerna från sajten, betalar direkt och får sedan reda på att leveranstiden tar månader och sedan ytterligare månader i förseningar. När man klagar får man ursäkter och ofta också ett erbjudande om att handla med 10 procents rabatt på nästa köp.

Häver man köpet, lovar de pengarna tillbaka inom 30 dagar.

Sedan händer ingenting. Inga möbler, inga pengar.

Verksamheten flyttades

– I början när vi fick in anmälningar om Infurn.com delade vi dem med vårt brittiska systerkontor som tog kontakt med företaget. Genom dem fick konsumenter tillbaka pengarna. Det tog tid men det löste sig i de flesta fallen. Men sedan i våras kan det engelska kontoret inte längre ta emot anmälningar mot Infurn.com, säger Jolanda Girzl.

De flesta svenska kunder har haft kontakt med koncernens spanska företag, Livingdesign Europe SL i Madrid. Och här har det varit svårare att få rätt.

– Vi har endast kunnat dela enstaka anmälningar alls med vårt systerkontor i Spanien. De har har beklagligtvis efter 4 månader ännu inte lämnat något svar trots flera påminnelser, säger Jolanda Girzl.

Navet i allt detta är Infurn Holding. Det registreras 11 november 2010. I december samma år utses tyske Dennis Hoffmann till vd.

I koncernen ingår Designfurn limited och Infurn limited i England och Livingdesign Europe SL i Spanien. Bland andra.

2011 är framgångens år. Den 23 november registreras Infurn Holding på Frankfurt-börsen. Stolta pressmedelanden annonserade koncernens framgångar.

Men fasaden spricker snabbt. Den 16 mars 2012 avslutas handeln med bolaget på Frankfurt-börsen. Alltså knappt fyra månader efter introduktionen.

I november förra året kom det ett pressmeddelande att Infurn holding bytte namn till GI ventures.

Men hos den ärevördiga brittiska officiella Gazette som etablerades 1665, finns ingen notering om namnbyte för Infurn Holding. I brittiska bolagsregistret finns heller ingen registrering av GI Ventures, däremot står Infurn Holding som aktiv – men med hot om att tvångsstrykas ur bolagsregistret.

Samtidigt med att man tömde kontoret i London till Designfurn och Infurn limited, flyttade man verksamheten till Irland.

En läsare till Aftonbladet fick meddelandet att från och med 2 maj har försäljningen på infurn.com tagits över av ett annat bolag, DGSN Sales & support – fast helt utan ansvar för det tidigare företagets skyldigheter till kunderna.

Är du med?

Det finns mycket som tyder på att detta bara var ett sätt att ta nya friska tag med samma bluffupplägg som tidigare.

DGSN Sales & support är registrerat på Irland. Före 2 maj hette företaget Livingdesign Support Facilities Limited. Detta bildades så sent som i december förra året.

Slump?

Små möjligheter att få pengar

När Aftonbladet försöker komma i kontakt med vd Dennis Hoffmann för en kommentar finns det inte någon fungerande kontaktinformation. Den mejladress vi hittat till Infurn Holding studsar och när vi kontaktar pr-firman som står bakom pressrelesen om namnbytet får vi inget svar.

Hemsidan till GI ventures innehåller bara en tom sida.

Under tiden hela den här tiden har Infurn-sajten fortsatt sälja möbler med glassiga bilder och lockande extrapriser som om ingenting hänt.

Först för några dagar sedan stängdes sidan för handel. Då hade man låtsats som ingenting i över en månad.

– Det finns ingen regel som säger att man måste upplysa kunderna om att företaget är under rekonstruktion. Men informationen man lämnar på hemsidan ska vara tillräcklig och korrekt. Och man ska kunna ångra sig, säger Anders Aspegren, advokat på advokatfirman Fylgia och expert på rekonstruktioner av företag.

Möjligheten att i dag få tillbaka några pengar är liten.

– Bäst chans har de som betalat via kreditkort som kan vända sig till sin bank. Annars är den grymma verkligheten att i samband med en likvidation så är utsikterna små, nästan obefintliga. I höstas var de ganska goda men ett år senare och som situationen ser ut nu, nej tyvärr, det finns inte mycket vi kan göra. Ju tidigare man kontaktar oss, desto större chans har vi att kunna hjälpa, säger Jolanda Girzl.

 

 

FOTNOT: Aftonbladet har förgäves försökt att nå kontaktpersoner på Infurn-gruppen.

Bo Svernström

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag postar mycket reverse brags så nu balanserar jag upp med en reverse reverse. :)

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($2,380)

($630)

 

Dealt to Hero A:spade: 9:diamond:

 

Minibiff raises to $30, Hero calls $20

 

FLOP ($60) A:club: 2:heart: 6:spade:

 

Hero checks, Minibiff bets $40,

 

lasse.jpg

Hero raises to $95,

world-cup.gif

Minibiff raises to $150,

lasse.jpg

Hero calls $55

 

TURN ($360) A:club: 2:heart: 6:spade: A:heart:

 

dude.gif

lasse.jpg

Hero bets $75,

 

kenny.gif

Minibiff raises to $150,

lasse.jpg

Hero raises to $225,

drumm.gif

Minibiff calls $75

 

RIVER ($810) A:club: 2:heart: 6:spade: A:heart: Q:spade:

 

lasse.jpg

Hero checks,

 

qKPQS7J.gif

Minibiff bets $225 (AI),

lasse.jpg

Hero calls $225

 

Hero shows A:spade: 9:diamond:

(Pre 71%, Flop 93.6%, Turn 100.0%)

 

shows 9:club: 4:club:

surp.gif

 

(Pre 29%, Flop 6.4%, Turn 0.0%)

 

lasse.jpg

Hero wins $1,259

abbop.gif

bbhmh1.gif

humma.gif

Ganska svårgiffad, men någon får gärna försöka sig på!

 

lasse.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för första inlägget från Vegas! :)

 

Tog direktflyget från Gatwick tillsammans med en polare, direktflyget är riktigt smooth jämfört med mellanlandning då man måste checka ut bagaget när man landar vart som helst i USA. Jag, Eli och Jamil (från England och Kanada respektive) har bokat ett hus precis bakom Venetian som såg riktigt flushed ut på bilderna, och förväntningarna var stora på om verkligheten skulle leva upp till våra expectations.

 

Tidigare år i Vegas har vi bara bott på de finaste hotellen och i ett annat fint hus, så vi blev lite chockade när vi kommer fram och ser en reception som kan liknas vid någon sorts poor mans version av Best Western (Holiday Inn) där det sitter trötta mexare och käkar Doritos i stolar och folk ser allmänt trasiga ut med teardrop tattoos och liknande. Jag och Eli kollar på varandra direkt och ingen av oss är särskilt happy. Direkt efter incheckning blir vi vallade bort till en "Concierge Desk" där vi blir inbokade på ett TIME SHARE MEETING (ja, precis som i South Park-avsnittet) som vi får $100 om vi går på, och får betala $30 om vi skippar. Mixen av att dra väskor utomhus i Vegas-värme i 8 minuter med att precis ha kommit av ett 10h flyg och checka in på ett top 10 busto komplex i Vegas gjorde oss inte särskilt lyckliga. Time share-pitchen var bara droppen och vi var så ready to leave innan vi ens hade kommit in i rummet.

 

 

Rummet är beyond katastrof. Det ser inte i närheten ut som på bilderna, liksom inte alls. Utanför rummet sitter det någon Danny Trejo-lookalike på en plaststol och röker och stirrar på oss när vi öppnar dörren till vårt rum. Kanske inte stället man vill ha stora summor cash utan kassaskåp i heller. Sovrummen ser ut som att någon har blivit våldtagit i sängarna, lakanen är extremt creepy och man får en exorcisten-vibe av hela rummet. Efter 1-2h FML:ande så bestämmer vi oss för att packa väskorna, gå till receptionen och klaga på att rummet inte ser ut som på bilderna och checka ut. Förhoppningsvis få en refund på de $4.6k vi har betalat för tre veckor, men om inte så bara vaska de pengarna delat på tre och checka in på Venetian istället. Kosta vad det kosta vill, vi tänkte fan inte sova i våldtäktsrummen.

 

 

Väl i receptionen så konstateras det att refund är omöjligt då vi bokade via AirBnB och hotellet inte har någon makt över pengarna över huvudtaget. Scumbagen som hyrde oss huset äger nog lägenheten som en time share. Vi är redo att bara säga fuck it till allting och sätta oss i en taxi och dra när de börjar snacka om upgrades och "our newest villas". De fixar i 5-6 minuter så vi tänker att vi får i alla fall gå och se hur det nya rummet ser ut. Vi kommer dit och det är exakt precis rummet som syntes på bilderna, extremt mycket finare och egen typ VIP-pool för området utan sleazy mexare med sina gröna plastdrinkar. "This'll have to do" konstaterar vi och nu känner vi äntligen att vi kan vila efter långa resan och krånglet med exorcisten-rummet.

 

 

 

Idag vaknade vi och har varit på Wallmart och utforskat the land of the free med orimliga mängder godis och mat, två carts helt fulla rättare sagt. Har även hämtat ut WSOP-tickets och imorgon börjar det första eventet som är ett $5k NL, det ska bli riktigt jävla kul. Idag är Jamils födelsedag så planen är en nice dinner, några lugna drinkar och någon show. Men nu ska vi gå på time share-meeting. Value is value. :)

 

 

 

PtrO5u7.jpg

 

Protein

 

 

 

jRIV9zT.jpg

 

Grindade claw-machine vid taxi-väntan och klonkade direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...