sammy2cheeks Postad 14 Mars , 2011 Rapport Postad 14 Mars , 2011 Tror starkt på degning om par dagar i massa nikkei aktier, i synnerhet bilaktier på par månaders sikt. Citera
Agent Cooper Postad 14 Mars , 2011 Rapport Postad 14 Mars , 2011 Är s.k. värdeinvesteringar det enda som gäller? Värdeinvestering, i en bredare mening, är självklart det som gäller, ja. Citera
greywolf Postad 14 Mars , 2011 Rapport Postad 14 Mars , 2011 Tror ni att det här en typisk sak som marknaden kmr att överdriva i sin värdering? mm .. Citera
LykkaSiGya Postad 14 Mars , 2011 Rapport Postad 14 Mars , 2011 Är s.k. värdeinvesteringar det enda som gäller? Finns det nån TA-expert på Forbes-listan än eller? Med ett par hundra procent om året som de bästa gör borde det ju snurra på rätt snabbt. Citera
MJ Postad 14 Mars , 2011 Rapport Postad 14 Mars , 2011 Finns det nån TA-expert på Forbes-listan än eller? Med ett par hundra procent om året som de bästa gör borde det ju snurra på rätt snabbt. TA-experter ser till att hålla pengarna hemliga. Man vet att de är sjukt framgångsrika som du nämner och kan bara ana att det rör sig om någon eller några som skrapat ihop några triljoner $. Mvh Variansbyrån Citera
LykkaSiGya Postad 14 Mars , 2011 Rapport Postad 14 Mars , 2011 TA-experter ser till att hålla pengarna hemliga. Man vet att de är sjukt framgångsrika som du nämner och kan bara ana att det rör sig om någon eller några som skrapat ihop några triljoner $. Mvh Variansbyrån Dem är mycket listiga Citera
JohanLj Postad 20 Mars , 2011 Rapport Postad 20 Mars , 2011 Det är de s.k. tekniska analytikerna som påstår att det fungerar. Jag väntar fortfarande på någon slags bevis. Vad vill du ha för bevis? Citera
Agent Cooper Postad 20 Mars , 2011 Rapport Postad 20 Mars , 2011 Vad vill du ha för bevis? Vad som helst som bevisar att det fungerar. Citera
JohanLj Postad 20 Mars , 2011 Rapport Postad 20 Mars , 2011 Vad som helst som bevisar att det fungerar. Har inte bl.a. Wilcox & Crittenden gjort en del undersökningar som kan vara intressanta för dig? (Jag har inte läst dom själv så kan inte avgöra värdet men hört dom nämnas) Citera
Agent Cooper Postad 20 Mars , 2011 Rapport Postad 20 Mars , 2011 Har inte bl.a. Wilcox & Crittenden gjort en del undersökningar som kan vara intressanta för dig? (Jag har inte läst dom själv så kan inte avgöra värdet men hört dom nämnas) Jag förhåller mig till Teknisk Analys som till Gud. Dvs, jag antar att det är nonsens till någon bevisar dess existens/giltighet. Jag har alltså ingen drivkraft att aktivt söka information om tramset eftersom jag anser det vara nonsens. Så om du nu är en troende får DU berätta vad W&C kommit fram till. Citera
JohanLj Postad 20 Mars , 2011 Rapport Postad 20 Mars , 2011 Jag förhåller mig till Teknisk Analys som till Gud. Dvs, jag antar att det är nonsens till någon bevisar dess existens/giltighet. Jag har alltså ingen drivkraft att aktivt söka information om tramset eftersom jag anser det vara nonsens. Så om du nu är en troende får DU berätta vad W&C kommit fram till. Är inte särskilt intresserad av hur du förhåller dig till gud. Vad har jag att vinna på att berätta något alls för dig? Vill du sluta tramsa runt är det upp till dig att läsa på vad dom och många andra kommit fram till. Är det en slump att varenda bank har en teknisk avdelning? Citera
LykkaSiGya Postad 20 Mars , 2011 Rapport Postad 20 Mars , 2011 Är inte särskilt intresserad av hur du förhåller dig till gud. Vad har jag att vinna på att berätta något alls för dig? Vill du sluta tramsa runt är det upp till dig att läsa på vad dom och många andra kommit fram till. Är det en slump att varenda bank har en teknisk avdelning? Nu är det kanske så att de tjänar pengar på den avdelningen på ett lite annat sätt än du tänker dig. Citera
JohanLj Postad 20 Mars , 2011 Rapport Postad 20 Mars , 2011 Nu är det kanske så att de tjänar pengar på den avdelningen på ett lite annat sätt än du tänker dig. Tror inte du har den blekaste aning om vad jag tänker Citera
JohanLj Postad 20 Mars , 2011 Rapport Postad 20 Mars , 2011 Känner du till någon framgångsrik day- eller swingtrader som kör utan någon form av teknisk analys? Citera
E.H. Postad 20 Mars , 2011 Rapport Postad 20 Mars , 2011 TA-experter ser till att hålla pengarna hemliga. Man vet att de är sjukt framgångsrika som du nämner och kan bara ana att det rör sig om någon eller några som skrapat ihop några triljoner $. Mvh Variansbyrån Är det inte så att TA-experter ofta också är GTO-proffs? Citera
Agent Cooper Postad 20 Mars , 2011 Rapport Postad 20 Mars , 2011 Vill du sluta tramsa runt är det upp till dig att läsa på vad dom och många andra kommit fram till. Då måste jag samtidigt läsa på vad alla astrologer, spåkärringar, hinduister m. fl. skriver om sina respektive områden. Nej tack! För övrigt är det du som hela tiden ställt frågor till mig i den här tråden. Jag har varit hygglig och svarat. Ska sluta med det. Känner du till någon framgångsrik day- eller swingtrader som kör utan någon form av teknisk analys? :lol: Känner du till någon framgångsrik spåkärring som inte använder en kortlek eller spåkula? Citera
JohanLj Postad 20 Mars , 2011 Rapport Postad 20 Mars , 2011 Sluta ordbajseriet. Håll dig till rigg- och poker-är-omöjligt-att-slå-trådarna där du hör hemma. Citera
Agent Cooper Postad 20 Mars , 2011 Rapport Postad 20 Mars , 2011 Sluta ordbajseriet. Håll dig till rigg- och poker-är-omöjligt-att-slå-trådarna där du hör hemma. Jag lever på poker sedan fem år tillbaka. Citera
LykkaSiGya Postad 20 Mars , 2011 Rapport Postad 20 Mars , 2011 Tror inte du har den blekaste aning om vad jag tänker Varför har de TA-avdelningar då? Citera
DrRoland Postad 21 Mars , 2011 Rapport Postad 21 Mars , 2011 Varför har de TA-avdelningar då? För att få sina egna bankkunder att göra så mycket transaktioner som möjligt. Köper de ens själva efter sina råd? Citera
psykologen Postad 21 Mars , 2011 Rapport Postad 21 Mars , 2011 Det beror på vad som händer. Blir det härdsmälta så lär det påverka börsen negativt. Problemet är att man inte vet hur mycket det påverkar ekonomiskt vilket skapar en osäkerhet som marknaden inte gillar. Det kan bli väldigt turbulent och japan har en statsskuld på 200 % av bnp. Iof där merparten är inhemsk men ändå. Citera
Skwatte Postad 21 Mars , 2011 Rapport Postad 21 Mars , 2011 För att få sina egna bankkunder att göra så mycket transaktioner som möjligt.Köper de ens själva efter sina råd? Då kurserna ofta går upp lite just pga reken vore det väl konstigt om de inte gjorde det? Citera
JohanLj Postad 21 Mars , 2011 Rapport Postad 21 Mars , 2011 Ni blandar ihop olika avdelningar. Citera
LykkaSiGya Postad 21 Mars , 2011 Rapport Postad 21 Mars , 2011 För att få sina egna bankkunder att göra så mycket transaktioner som möjligt. Rolle...vafan är det som händer? Då kurserna ofta går upp lite just pga reken vore det väl konstigt om de inte gjorde det? Skulle bli mycket förvånad om någon större aktör betedde sig på det viset. Ni blandar ihop olika avdelningar. Upplys oss du vise man. Citera
jello Postad 21 Mars , 2011 Rapport Postad 21 Mars , 2011 Är det inte så att TA-experter ofta också är GTO-proffs? jag tror att du har slagit huvudet på spiken här, men frågan är vad deras hemlighet egentligen är? Citera
Recommended Posts