Gå till innehåll

Kommer börsen backa nu pga Japan?


Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns det nån TA-expert på Forbes-listan än eller? Med ett par hundra procent om året som de bästa gör borde det ju snurra på rätt snabbt.

 

TA-experter ser till att hålla pengarna hemliga. Man vet att de är sjukt framgångsrika som du nämner och kan bara ana att det rör sig om någon eller några som skrapat ihop några triljoner $.

 

Mvh Variansbyrån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte bl.a. Wilcox & Crittenden gjort en del undersökningar som kan vara intressanta för dig? (Jag har inte läst dom själv så kan inte avgöra värdet men hört dom nämnas)

 

Jag förhåller mig till Teknisk Analys som till Gud. Dvs, jag antar att det är nonsens till någon bevisar dess existens/giltighet. Jag har alltså ingen drivkraft att aktivt söka information om tramset eftersom jag anser det vara nonsens. Så om du nu är en troende får DU berätta vad W&C kommit fram till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förhåller mig till Teknisk Analys som till Gud. Dvs, jag antar att det är nonsens till någon bevisar dess existens/giltighet. Jag har alltså ingen drivkraft att aktivt söka information om tramset eftersom jag anser det vara nonsens. Så om du nu är en troende får DU berätta vad W&C kommit fram till.

 

Är inte särskilt intresserad av hur du förhåller dig till gud.

 

Vad har jag att vinna på att berätta något alls för dig?

Vill du sluta tramsa runt är det upp till dig att läsa på vad

dom och många andra kommit fram till.

 

Är det en slump att varenda bank har en teknisk avdelning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte särskilt intresserad av hur du förhåller dig till gud.

 

Vad har jag att vinna på att berätta något alls för dig?

Vill du sluta tramsa runt är det upp till dig att läsa på vad

dom och många andra kommit fram till.

 

Är det en slump att varenda bank har en teknisk avdelning?

 

Nu är det kanske så att de tjänar pengar på den avdelningen på ett lite annat sätt än du tänker dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TA-experter ser till att hålla pengarna hemliga. Man vet att de är sjukt framgångsrika som du nämner och kan bara ana att det rör sig om någon eller några som skrapat ihop några triljoner $.

 

Mvh Variansbyrån

 

Är det inte så att TA-experter ofta också är GTO-proffs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du sluta tramsa runt är det upp till dig att läsa på vad

dom och många andra kommit fram till.

Då måste jag samtidigt läsa på vad alla astrologer, spåkärringar, hinduister m. fl. skriver om sina respektive områden. Nej tack!

 

För övrigt är det du som hela tiden ställt frågor till mig i den här tråden. Jag har varit hygglig och svarat. Ska sluta med det.

 

Känner du till någon framgångsrik day- eller swingtrader som kör utan någon form av teknisk analys?

 

:lol: :lol: :lol: Känner du till någon framgångsrik spåkärring som inte använder en kortlek eller spåkula?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad som händer. Blir det härdsmälta så lär det påverka börsen negativt. Problemet är att man inte vet hur mycket det påverkar ekonomiskt vilket skapar en osäkerhet som marknaden inte gillar. Det kan bli väldigt turbulent och japan har en statsskuld på 200 % av bnp. Iof där merparten är inhemsk men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få sina egna bankkunder att göra så mycket transaktioner som möjligt.

 

Rolle...vafan är det som händer?

 

Då kurserna ofta går upp lite just pga reken vore det väl konstigt om de inte gjorde det?

 

Skulle bli mycket förvånad om någon större aktör betedde sig på det viset.

 

Ni blandar ihop olika avdelningar.

 

Upplys oss du vise man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...