Drekari Postad 11 Mars , 2011 Rapport Postad 11 Mars , 2011 Hej! Nu är det så att jag och några polare hade tänkt och videblogga om något. En sorts dokumentär i 20-30 dagar, som super size me fast en helt annan handling. Vi har kommit på några idéer som att en utav våra överviktiga kompisar ska äta skräpmat och dricka massa läsk och komma över kalori intaget per dag men samtidigt motionera, fast vi tyckte ändå att det var för mycket att kopiera av super size me och folk lär ju inte vara särskilt intresserade av det. Så jag tänkte höra om något ljushuvud sitter och klämmer på någon fin idé där hemma, det ska ju självklart vara intressant och ska helst försöka motbevisa något då det blir mer intressant. Varför vi gör detta är mest pga av skolan som ett sorts slutprojekt men vi ser det även som en rolig grej och vill göra det så seriöst som möjligt. Kommer även komma upp på youtube hela dokumentären när vi väl har kommit igång. /Drekari Citera
Agent Cooper Postad 11 Mars , 2011 Rapport Postad 11 Mars , 2011 Ingen mat under 30 dagar. Se vad som händer. Filma. Beach-2011 + projekt räddat. Citera
Cyntax Postad 11 Mars , 2011 Rapport Postad 11 Mars , 2011 Gör en Erik och Mackan - Snygga och smärta! http://sv.wikipedia.org/wiki/Erik_%26_Mackan_-_Snygga_och_sm%C3%A4rta Citera
Drekari Postad 12 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2011 Gör en Erik och Mackan - Snygga och smärta!http://sv.wikipedia.org/wiki/Erik_%26_Mackan_-_Snygga_och_sm%C3%A4rta Det kan faktiskt vara en rolig grej, att driva lite med folk. Fast de blir ju inget videobloggande då, utan lite mer som en serie. Citera
Plala Postad 14 Mars , 2011 Rapport Postad 14 Mars , 2011 Gör som i Supersize me men ät något nyttigt istället. Typ enbart havregrynsgröt varje dag i en månad. Citera
Drekari Postad 14 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2011 Gör som i Supersize me men ät något nyttigt istället. Typ enbart havregrynsgröt varje dag i en månad. Men vad får vi ut av det? är det verkligen så att du skulle vilja kolla på en dokumentär när jag äter havregrynsgröt i 30 dagar? Vad är konsekvenserna? Citera
Plala Postad 15 Mars , 2011 Rapport Postad 15 Mars , 2011 Du kan ju jämföra med Supersize me där han äter "onyttig" och ensidig mat. Istället äter du någon "nyttig" men väldigt ensidig mat. Man hör ju ofta om att den och den maträtten är "nyttig" eller "onyttig" men i slutändan så handlar det ju till stor del om ditt totalintag. Även en chipspåse är ju nyttig mat om du svälter och inte har annat att äta. Så...blir det så mycket bättre om du äter ensidig nyttig mat? Min hypotes: Eftersom näringsvärdena för havregryn överrensstämmer nästan 100% med livsmedelsverkets rekommendationer (åtminstone för kolhydrater, fett och fibrer. vissa mineraler och vitaminer kommer saknas eller finnas i överdrift) så borde det inte vara några problem för den delen. Men jag tror ändå att du kommer bli irriterad och må sämre efter ett tag då du tröttnar på att äta samma sak. Om det händer så kan din slutsats vara att havregryn är onyttig på samma grunder som folk som anser att "skräpmat" är dålig mat pga att vissa äter för mycket skräpmat och mår sämre pga det. Citera
Recommended Posts