Gå till innehåll

har ev blivit utsatt för ett hackningsförsök, hjälp!?


ev-hackad

Recommended Posts

Jag har med största sannolikhet blivit utsatt för ett hackningsförsök.

 

Vet någon om några direkta åtgärder som bör vidtas och har någon tips på konsultering för detta ändamål?

jag har kontakt med support på diverse sajter och bett om att få temporärt låsa mina konton samt håller på ändrar alla lösenord. ska även formatera burkarna när jag listat ut hur man gör det.

 

Det hela började med att internet började lägga av lite då och då. enligt "felsök problem" va det

 

problem.png

 

problem2.png

 

Efter diverse googlingar om lösningar till detta problem slutade det med att jag ändrade någon typ utav LAN-inställningar för internet

 

För ett par dagar sedan försökte jag många gånger att komma in på facebook. Jag länkades dock aldrig dit utan jag fördes ständigt till en sida bestående av följande

 

12345.png

 

googlingar av det problemet ger följande:

 

http://www.google.se/#hl=sv&biw=1348&bih=1122&q=me+and+myself+lundbladh+facebook+hacker&aq=f&aqi=&aql=&oq=&fp=1&cad=b

 

jag är inte alls datorkunnig men det verkar röra sig om någon form utav hijacking av nätverk om jag förstått saken rätt.

 

"Alarm Sounded on Hijacking of DNS System Through DNS Cache", "DNS cache poisoning allows a hacker to change the data"

 

idag när jag loggade in på full tilt möttes jag av

 

hacker.png

 

Full tilt säger att alla inloggningsförsök skett från min ip-adress och ifrån en av mina datorer.

Det verkar (enligt mig) vara så att de ev har kommit över inlog + lösen men fastnat vid security key (alla som inte har det, skaffa det!)

 

 

Jag försöker i nuvarande stund få fram mer info från full tilt. Mina antivirusprogram ger inte utslag för något.

 

Vore oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig med att komma i kontakt med rätt sorts folk för sådana här problem.

 

Efter mer utförligare sökningar hittade jag detta på en av mina datorer, förmodligen det som har orsakat detta?

 

hacker-1.png

 

http://www.google.se/#sclient=psy&hl=sv&q=win32:+killapp-w+hacker&aq=f&aqi=&aql=&oq=&pbx=1&fp=6b5ab4af37cce5f8

 

"Hacker tools are utilities designed to help hackers gain control of remote"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade gjort så här.

 

Stänger av datorn, koppla ut alla nätverksgrejjer annars.

Första lösenordet jag hade bytt är den till mailen. Och givetvis fler, från en ren dator.

Bootar upp från en annan hårdisk eller live-skiva och gör en image av den infekterade hårddisken.

Leker privatdetektiv. Beror ju på hur mycket tid du har över men den infekterade datorn hade jag knappast använt när det gäller pengatransaktinoner och lösenordsbyten. Någon vill obv åt dina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra råd hittills, du kan också se till att höja säkerheten på ftp och flera andra siter, de har en mobilapp och en RSA-dosa som gör det säkrare. Kostar en liten slant, men antagligen värt det om man har bra summor på siterna.

 

Byt alla lösenord ska också inkludera din router, kom ihåg det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...