Gå till innehåll

Pokerhistoria Erik123


s7

Recommended Posts

onnanerar?

 

Nja, så grovt skulle jag inte vilja uttrycka mig, snarare handlar det om att klämma lite lätt sådär 8-)

 

Men herregud... vad spelar du för variant av fickpingis? Det är ju kulorna man bollar runt med lite grann, snoken lämnar man ifred.. den är väl typ... nätet kan man säga.

 

 

Jag spelar med tennisnät. Tänkte mig inte riktigt för så därför testkörde jag lite, du har helt rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 120
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja, fast det gäller ju det mesta. Finns säkert många bra (bättre?) saker man kan ha sysslat med innan - schack, backgammon, warcraft, starcraft, bridge, magic, weiqi, luffarschack, hänga gubbe... Jag tror inte pingis ger något särdeles stort försprång... Killer instict är väl bra överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, fast det gäller ju det mesta.

Visst, någon som tillhör den översta procenten i en given aktivitet (som innehåller viss konkurrens) är hyffsat mycket troligare att lyckas i poker än en slumpmässig person.

 

Finns säkert många bra (bättre?) saker man kan ha sysslat med innan - schack, backgammon, warcraft, starcraft, bridge, magic, weiqi, luffarschack, hänga gubbe... Jag tror inte pingis ger något särdeles stort försprång...

Jag tror inte någon av aktiviteterna du nämner, inklusive pingis, ger något försprång i poker. Snarare fungerar de som ett filter så att någon som är framgångsrik i en av dem redan hade egenskaper som är användbara för att lyckas i poker. Fast just nu är jag inne i en rätt pessimistik period angående människors (och min) förmåga att ta sig förbi sina inneboende begränsningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk som delar på konton, delar dom på vinster och förluster också eller skriver dem upp vad de vinner/förlorar?

 

Gäller ju isånnafall att dela med nån som är bättre

 

Antar att det är lite från och till. Man gör väl olika dealar antar jag, iallefall varit så för min del. Lite tråkigt bara när kontot är gulat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Allvarligt talat så är inte jag värst impad av hans spel på nätet. Jag följde honom för nån vecka sen i en 100 000 garanted turnering där han tiltade bort sig när det vr 13 spelare kvar.

 

Han gick all in, för att själa blinds men gjorde det för ofta. Dessutom var han chipleader utan att spela speciellt bra. Sen på cashgame bordet tiltade han bort en väldigt stor summa pengar, så tilta gör han nog.

 

Självklart är han ju bra, men jag har sett honom tilta bort väldigt mycket dem gånger jag sett honom. Men han har ju som sagt råd med det.

 

Du kanske ska berätta för Cardplayer att han inte är speciellt bra ;)

http://www.cardplayer.com/cpeurope/archives/showarticle.php?a_id=204

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Vad stolt erik vore om han gick in och läste denna tråden i hopp om att få läsa lovord m.m. för att sedan upptäcka att halva tråden handlar om den ädla sporten fickpingis ;)

Om han skulle läsa tråden i hopp om att hitta lovord så vore det ju så pass nära fickpingis att det skulle bli on-topic. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade spelat poker online något år då de införde $0.5-$1 limit hold 'em på Paradise Poker (började spela online i mars 2000). Tidigare var lägsta limiten $2-$4 vilket kändes för högt. Så småningom kom även $1-$2 limit hold 'em och då upptäckte jag att det var ett flertal spelare från Linköping (2001). Tyckte det var lite märkligt eftersom online poker inte var speciellt utbrett.

 

En kille vid namn "Swedishboy" lirade $0.5-$1 (bara limit hold 'em vi snackar om) och satt alltid med hela rullen. Man såg hur den växte till $1,000 och $2,000. Massor tyckte man. Så småningom tiltade han bort hela rullen på $10-$20 HU mot en som "alla" på Paradise trodde var en bot (redan då misstänkte man bottar alltså!), "SarahConnor". Hur som helst, jag tror att han kom tillbaka så småningom och jag är ganska säker på att han idag är en stor vinnare. Han hade ett aggrospel som skiljde sig mot de flestas på den limiten. Vet än idag inte vem det är, om någon vet skulle jag vilja veta om han är "känd".

 

"Erik123" spelade också flitigt på $1-$2. Jag minns att jag alltid undvek att sitta vid hans bord eftersom han var så jobbigt aggressiv. Han och "Swedishboy" dominerade alltid borden. Jag visste att han var bra, men inte att han var bäst. En dag såg jag honom spela $3-$6 HU och frågade förvånat om han brukade spela så högt. Han sade att han precis börjat och att han vann. Sedan gick det otroligt fort. Vips var han uppe på det högsta HU-bordet, $10-$20, och han verkade rensa även där. Sen höjde de till $20-$40 och samma sak. Sen såg jag honom på UB inte mycket senare och när $50-$100 infördes och han dominerade HU även där, visste jag att han måste nog vara bäst i världen på online shorthanded limit hold 'em. Detta var för några år sedan och resten kan ni säkert.

 

Minns även att "Krullis" spelade på samma sätt som "Swedishboy" och "Erik123", vilket gjorde att jag Aldrig mer satte mig vid ett bord som var shorthanded och innehöll en spelare från Linköping. Paradise Poker var verkligen startpunkten för dem verkar det som (rätta mig om jag har fel). "Swedishboy", "Krullis" och "Erik123" har jag att tacka för den tiden de var på Paradise Poker. Deras vinnande stil fick mig att fundera på både det ena och det andra. Man mårkte att de var annorlunda än de andra tomtarna på low-limit (även om de på den tiden och speciellt på Paradise var ganska tuff konkurrens på alla limitar, eller var det jag som var tomten?). Hur som helst så fick de mig att börja fundera och dessa embryon till tankar som de födde hos mig tack vare deras framfart, har gjort att jag fortfarande är med i racet efter flera år och klarar mig bra trots mitt mediokra spel.

 

Tack för ordet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...