Gå till innehåll

En dagbok som börja i botten och siktar mot Toppen!


juunaaaz

Recommended Posts

Första inlägget för min del och jag tänkte börja med att presentera mig.

 

Är en ny bliven 18-åring som studera Samhälle/Ekonomi. Har under tidigare år spelat poker mycket just för att det är roligt och för att jag är fruktansvärt fascinerad av spelet.

 

Jag har på senare tid bestämt mig för att ge spelet en riktig chans, då jag känner att jag har det som krävs. Tid, vilja och även lite bakom pannan.

 

Så precis som huvudartikeln säger har jag tänkt börja ända nere från botten och därifrån hoppas på att vinna mig uppåt. Hoppas att ni kan komma och säga bra pokerklienter att börja på. Hade tänkt att starta med en budget på 500 kr, och förhoppningsvis hålla dem pengarna.

Inom texas'Em är min satsning främst på NoLim Cashgame, men även kommer jag delta i diverse turneringar.

 

Syftet med denna dagbok är att hålla motivationen uppe, få stöd, feedback, tips och beröm. Jag vill även att ni ska få vara med och följa min utveckling och kanske kan jag även ge er inspiration med tiden!

 

Låter detta som något bra? Kom gärna med synpunkter, tips inför starten M.M. Jag hade tänkt starta mitt spelande från och med 22 Februari.

 

MVH

SL1M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan rekommendera PokerStars som sida & klient

De dubblar din först insättning upptill 600$ om man skriver in en kod (jag tror det är "poker600" utan sitvationstecken men läs på deras första sida)

 

Om du sen börjar spela där så kan jag rekommendera 0.02/0.05 microstakes...

Där hittar du mer eller mindre motståndare som är för dåliga för högre insatser och har för dåligt tålamod för den lägsta som är 0.01/0.02.

Det räcker med ABC-poker för att de flesta ska kasta pengar på dig där.

 

Sen kan det vara en lagom nivå att lära sig spela många bord samtidigt på, lagom högt för att inte bli långtråkigt och lagom lågt för att dina pengar ska räcka länge även om det skulle gå dåligt.

-------------------------------------------------------------------------

 

Sen ska det finnas en sida/klient som heter "NoIQ"...

Har jag ingen personlig erfarenhet av, men ryktet från en kompis är att det finns gott om Italienare där som går all-in 100$ preflop med tveksamma händer. Det blir lite av en lotto verksamhet när folk går all-in preflop men det ska enligt ryktet alltså gå vänta ut monster-händer och alltid få fullt betalt för dem.

 

Japp, nu har du blivit tipsad en känd sida med lugn och fin poker... och en sida som verkar ganska okänd och har kaos artad poker :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan rekommendera PokerStars som sida & klient

 

+1 stars erbjuder lägre insatsnivåer än svs vilket jag skulle säga är key för att kunna bygga rulle på budget sas. dessutom mycket smidigare klient än svs som gör det ohyggligt mycket lättare att få in volym.

 

jag byggde själv rulle där i början tillsammans med forumiten Orrarah. du kan läsa mer utförligt om hur vi gjorde i början av vår gemensamma db: http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/53778-orrarah-och-caroline87-kina.html

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir lite av en lotto verksamhet när folk går all-in preflop men det ska enligt ryktet alltså gå vänta ut monster-händer och alltid få fullt betalt för dem.

 

Hade detta varit sant hade jag och alla andra också spelat där och väntat ut monsterhänderna. Vad är "fullt betalt"?

 

Du kanske bara ville säga att det är en lös sida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 stars erbjuder lägre insatsnivåer än svs vilket jag skulle säga är key för att kunna bygga rulle på budget sas. dessutom mycket smidigare klient än svs som gör det ohyggligt mycket lättare att få in volym.

 

jag byggde själv rulle där i början tillsammans med forumiten Orrarah. du kan läsa mer utförligt om hur vi gjorde i början av vår gemensamma db: http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/53778-orrarah-och-caroline87-kina.html

 

gl

 

Hade ingen aning om att ni började spela så lågt! Fin utveckling omss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag har bestämt mig för att köra på Pokerstars, dels för att de har väldigt mycket spelare i botten och för att det finns väldigt låga nivåer.

 

Jag tänker alltså börja allra längst ner på NL 0.01/0.02. Mitt första mål är att ha en etablerad bankrulle till sommaren som innehåller MINST 300$ från de 50 jag kommer sätta in.

 

Så på tisdag eller onsdag börja resan och tack för alla svar och synpunkter hittills!

 

PS. Mitt språk kan anses vara extremt nybörjaaktikgt och det är för att jag inte är insatt i alla dessa poker termer till 100%, men det hoppas jag utveckla sig på denna resa uppåt!

 

/ SL1M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner nu att jag är väl förberedd för att starta min satsning på poker. Har som jag nämnt innan tänkt att börja med 50$. Så nu undrar jag vilken strategi bör jag starta med?

 

Bigstacks-Strategin eller Shortstack-Strategin?

 

Kom med tanka och funderingar!

 

Tack för alla tidigare svar och förmodligen alla kommande!

 

/ SL1MM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så känns det efter mina första två timmar som lite mer serriös pokerspelare...

Jag började idag med att spela i två timmar på fyra olika bord. Inledde ganska piggt och låg väl cirka 1 inköp plus. Spelade stabilt och hade koll på mitt spel.

 

Sedan hände en hel del tråkiga saker. Jag förlorade kraftigt med Topp-par vs triss och andra "fisk-händer" så nu sitter jag här tre inköp back, men allt annat en ett smil på läpparna....

 

Hur ska man spela mot de som aldrig folda och sätter sina händer på river?

 

Allt för idag / SL1M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag tog jag första sköna steget framåt i poker! Till att börja med ska jag berätta att jag valt att börja spela på Fulltilt.se efter att genom medlemskap på en hemsida fått 50$ gratis att spela för. (skicka pm för mer info)

 

Men som sagt spelat en del cashgame 0.01/0.02 utan märkvärdiga resultat. Valde sedan att spela en turre med cirka 64 spelare, 2$+0.20. Där jag hade allt på min sida. Och då menar jag allt.

 

Spelade även väldigt bra poker. Gick in till Final som CL och slutade till sist på en fjärdeplats. Åkte ut med 99 mot AD båda Suit.

Lyckades alltså komma fyra vilket resulterade sig i 14$.

 

Spelar lite cashgame för tillfället, update kommer om något sinnes skulle hända!

 

Allt för idag, imorn ska jag skriva teorin till körkortet och på fredag köra upp!, Få se hur det går på spelsidan, men ska försöka!

 

Tack för alla som följer / SL1M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringar är min grej? Som jag skrev igår lyckades jag komma på en fjärdeplats och vann 14$. Idag var det dags igen!!!

 

Spelade en turnering med 140 st, 2+0.5$ och spelade ännu en gång fin poker, väldigt tightaggro faktiskt. Eftersom start markerna var 400, och jag hade händerna på min sida i början var jag fort uppe på 1000.

 

Slutade sedan på en 3;je plats vilket gav mig 45.5$.

 

Har nu en BR på 100$ och tänker fortsätta spela i några timmar till.

 

Allt för idag.

 

/ SL1M -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då har vi en merit till från turneringsspel, och denna gången ännu bättre. Spelade en turnering med inköp på 3+0.5$ 240 pers.

 

Spelade utan tilt och prickade ett par härliga händer och låg etta med 20 stycken kvar.

När jag senare prickar 4-tal i kungar var man nästintill extas. Slutade tillslut på en andra plats, och fick 100$. Ligger nu på 150$ plus efter tre dagars flitigt spelande.

 

 

Förövrigt failade jag på uppkörningen, och ska ikv ut och mingla lite!

 

Yepp, det var allt för idag!

 

Peace - SL1M, ungtupp från Smålandsskogar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter mitt härliga facit den förra veckan drabbades jag av en söndag med både otur och totalt brist på rutin.

 

Då jag hade 19 inköp till nästa nivå valde jag att gå upp, samtidigt som jag testade att spela lite sit&go vid sidan om. Detta resulterade sig i förluster. Jag spelade bort 30 $ på 50 minuter.... Valde sedan att gå tillbaka till gamla nivåer där jag vunnit mkt, men hade inte orken eller koncetrationen, så kändes som jag spelade bort pengarna som jag ville bli av med dem. Dåliga bluffar och svagt spelande... Slutade på 45 dollar back, och har nu bara gått 70$ plus... :(

 

Men bara lära sig från sina misstag och fortsätta från de framsteg jag gjort....

 

/ En besviken SL1M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska sammanfatta min första pokervecka som dagboks skrivare. Jag har alltså både vunnit och förlorat men i slutändan gått plus. Jag spelat sansat, serriöst och flirtigt i ungefär 5 dagar, och sedan tyvärr med tilt, okoncetration och otur.

Så resultatmässigt ligger jag 65 $ plus, och har alltså cirka 115$.

 

Jag tänker inte sätta upp något mål hur mycket dollar jag ska tjäna den kommande veckan. Istället är mitt mål att den 14 mars ska jag ha minst 120$. alltså egentligen bara gått plus.

 

Jag vill också känna att jag minimera tiltperioder och onödiga calls. Sen vill jag också utveckla de enkla matematiska uträkningarna.

 

Allt för idag!

 

SL1M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...