Gå till innehåll

Är jag bra?


colan

Recommended Posts

Jag spelar Texas Holdem Pot Limit, 5 dollar. Hittills har jag säkert vunnit 4-5 gånger i rad. Jag spelar rätt så safe när men bluffar en del. Jag höjer innan floppen och sedan när floppen kommer så bettar jag för det mesta oavsett vilka kort som kommer (bettar alltid samma storlek). Brukar vinna det mesta då. Det bästa spelet är ju klart när man varier sig i sitt spel tror jag.

 

Handlar poker om olika taktiker, vad finns det för några bra isåfall?

Vad ska jag träna för att bli ännu bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att limpa in med "American Airlines" (pocket ess) för att sedan komma över toppen mot en höjning! riktigt bra spel som är väldigt modernt.............

 

Det bästa är att det fort funkar ypperligt på nl200-nl400 iaf konstig nog stackar många av.

Bäst är väl att mixa upp detta spel med att göra likadant med AK/QQ/KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till OP

 

Läs en eller flera pokerböcker

Skaffa ett trackerprogram a´la pokertracker/holdem manager

Spela aldrig högra än din bankrulle tillåter och se till att ha minst 30 helst 50 inköp till nivån du spelar på

Sen så småningom när du blir bättre bli medlem på nån coaching site där du kan titta på videos där "proffs" lär ut hur dom spelar och varför.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att limpa in med "American Airlines" (pocket ess) för att sedan komma över toppen mot en höjning! riktigt bra spel som är väldigt modernt.............

 

Okej, limpa in, vad betyder det?

Pocket ess så ska man spela lite lågt tror jag är en bra taktik så kan man höja senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till OP

 

Läs en eller flera pokerböcker

Skaffa ett trackerprogram a´la pokertracker/holdem manager

Spela aldrig högra än din bankrulle tillåter och se till att ha minst 30 helst 50 inköp till nivån du spelar på

Sen så småningom när du blir bättre bli medlem på nån coaching site där du kan titta på videos där "proffs" lär ut hur dom spelar och varför.

 

Lycka till

 

+1

 

do this. behövs mycket mer studerande (för dom flesta) än vad man tror. prata också mycket poker med antingen irls eller på forum. men framförallt bli medlem på deucescracked, pokerstrategy eller liquidpoker. finns många fler också men det är nyckeln till framgång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

do this. behövs mycket mer studerande (för dom flesta) än vad man tror. prata också mycket poker med antingen irls eller på forum. men framförallt bli medlem på deucescracked, pokerstrategy eller liquidpoker. finns många fler också men det är nyckeln till framgång

 

Man måste inte bli medlem där för att bli bra förstår du, nyckeln till att bli bra är att spela, spela, spela. Inget annat :) Såklart man ska läsa böcker osv men att säga att man måste fixa pokercoach i början är väl lite att ta i..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höjer innan floppen och sedan när floppen kommer så bettar jag för det mesta oavsett vilka kort som kommer (bettar alltid samma storlek). Brukar vinna det mesta då. Det bästa spelet är ju klart när man varier sig i sitt spel tror jag.

 

Ungefär så jag spelar också.. mycket bättre att höja innan flop än att bara limpa (syna). motståndaren kommer oftast att missa flop så att fortsätta beta på floppen kommer vara väldigt lönsamt. ju bättre du blir desto oftare kommer du förstå vilka floppar som med stor sannolikhet är bra för din motståndare och då checka istället. men generellt är det bättre att vara aggressiv än passiv..

du kommer upptäcka att de svåra besluten oftast fattas på turn och river och att flopspelet påverkar de senare gatorna.

 

tror det bästa för dig är att ha en stabil spelgrund och inte tänka alltför mycket på att "variera" dig.

 

lycka till och fortsätt äga upp! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...