alve Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 Här kommer ännu en HH från mig . Detta är ett läge man ofta stöter på och jag undrar om någon som är van vid denna nivå, som vet vad som är +ev att trycka eller folda? . Har inte direkt någon read på fi . ** Game ID 393668953 starting - 2005-06-20 17:02:17 ** Rough Olive [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - Stegelharen sitting in seat 1 with $20.00 [sitting out] - frokenfraken sitting in seat 2 with $14.03 - petan78 sitting in seat 3 with $10.00 - stefboost sitting in seat 4 with $13.75 - sweet_helmer sitting in seat 5 with $3.90 - Jonkzor123 sitting in seat 6 with $23.70 - Sheriffen84 sitting in seat 7 with $4.70 - Molurus sitting in seat 8 with $46.32 [Dealer] - Elementa sitting in seat 9 with $14.00 - chiperman sitting in seat 10 with $4.80 Elementa posted the small blind - $0.10 chiperman posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to Jonkzor123: J , J frokenfraken raised - $0.40 Min raise UTG, kan betyda lite vad som helst. Tveksamma händer som vill se flop billigt. Monster osv. petan78 folded stefboost folded sweet_helmer folded Jonkzor123 raised - $1.20 Re-raisear självklart hans mesraise. Sheriffen84 folded Molurus folded Elementa folded chiperman called - $1.20 Synar, har han hittat ett PP eller A han vill lira kanske. frokenfraken called - $1.20 Inte oväntat att han skulle syna . ** Dealing the flop: 3 , 6 , 10 chiperman checked frokenfraken bet - $0.80 AT kanske? JTs? 2 klöver kanske? Set? Jonkzor123 raised - $3.20 Raisear tillbaka, min hand är så gott som färdig. Jag har så liten chans att förbättra så vill få in pengarna så snabbt som möjligt. Finns ingen anledning att tro att jag ligger efter. chiperman folded frokenfraken raised - $5.60 Han raisear tillbaka. Här kommer beslutet tycker jag, all-in eller fold. Så det är här jag undrar om det är +ev att trycka. Med JJ slår jag iof bara TP och en semi-bluff. Men om jag skulle sitta på KK eller AA, skulle det vara +ev då? På denna limit. Citera
Stoneburg Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 Jättelätt fold där. Du sitter mot QQ-AA och set mycket oftare än T eller något drag. Med AA skulle det definitivt vara +EV att ställa in tror jag men i ditt läger är det bara att folda. Massor av folk miniraisar PP, allt från AA till 22 och folk bara ääääälskar att mini-raisa med set. Hade han haft ett drag hade han nog ställt in i stället. E Z FOLD! Citera
Nidson Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 Vad får dig att tro att frokenfraken är en man? Citera
mr.asdf Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 ähhh jag säger så här *beror på vad för sorts read du har på motståndaren* Citera
Mikey Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 Jättelätt fold där. Du sitter mot QQ-AA och set mycket oftare än T eller något drag. Med AA skulle det definitivt vara +EV att ställa in tror jag men i ditt läger är det bara att folda. Massor av folk miniraisar PP, allt från AA till 22 och folk bara ääääälskar att mini-raisa med set. Hade han haft ett drag hade han nog ställt in i stället. E Z FOLD! Jag tror iof inte att han skulle ställa in med ett drag på den nivån. Däremot så mo han spelar likt många andra på den nivån så visar han där extrem styrka. Min erfarenhet av den nivån är att de allra flesta inte re-raisar sådär utan en riktigt bra hand. Jag har väldigt sällan träffat på folk som ställt in med ett drag (om man inte räknar med stortomten, jag själv ). Sen är det ju iof möjligt att hon höjt med AT. Att det är UTG är nog ingen vits att ta notis till på den nivån om du inte har en read på henne. Hennes mini-raise tycker inte jag skriker AA, KK eller QQ dock. Möjligtvis TT? Även fast du höjde hans raise skulle en nybörjare kunna syna med AT, särskilt om den är suited. Slutsats: Om jag inte hade någon read alls på henne/honom skulle jag nog invänta ett bättre tillfälle då jag är mer säker på vad hon/han håller på med. Sen beror det ju mycket på din table image också. Men även här måste man ha en read som säger om han överhuudtaget verkar ta någon notis om den. Lycka till Citera
Barf Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 Tycker du kan folda handen utan problem i det här läget. Att du är uppe mot ett högre pocket har jag svårt att se då fi spelar som om han klonkat ett set. Ser jag inte helt fel bettar fi 1/5 pot varvid han sedan dubblar ditt potbett vilket tyder på rejäl styrka. Skulle personligen kunna hitta fold med även KK och AA i det här läget utan read på fi. Men sen så tror ju jag å andra sidan att fi klonkat set så fort denne synar mitt bett på floppen de ggr jag sitter på överpar! Citera
Barf Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 Tillägg: med AA i det här läget tror jag att du blir tvungen att ställa eftersom det finns en handfull händer fi skulle kunna syna med som du har slagna (till skillnad från JJ då du bara slår toppar). Citera
Hjort Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 Här är en tanke: Du behöver inte syna nu för att tjäna pengar på den här personen. Citera
alve Postad 20 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2005 Alla som svarar verkar överens. Jag håller helt klart med, och som jag skrev där upp slår jag ju bara TP och semi-bluff med JJ här. Men låt oss säga att jag har AA eller KK i exakt samma läge, +ev att trycka då eller inte? Om floppen kommer t. ex 438 två av en färg och jag har JJ, och möter samma motstånd. Är det då plus +ev att trycka till? Självklart pratar jag om den nivå som jag spelar på nu. Citera
Recommended Posts