Opteron Postad 31 Januari , 2011 Rapport Postad 31 Januari , 2011 Så, om man nu hypotetiskt råkar ha en Mamma som är italienare, hur funkar det? Finns det många olika sidor och vilken är bäst? Nåt annat man bör veta? Citera
Soni Postad 31 Januari , 2011 Rapport Postad 31 Januari , 2011 Har hört att italienare är kungar på poker Citera
Ignatius Postad 31 Januari , 2011 Rapport Postad 31 Januari , 2011 Jag kan ha fel, men jag har uppfattat det som att du måste vara skattskriven i Italien för att få spela på de italienska sajterna. Citera
sexyterran Postad 31 Januari , 2011 Rapport Postad 31 Januari , 2011 va inne på stars.it igår och märkte att de inte har HU för riktiga pengar. om jag lånar tråden en gång: franska sajter, kan vem som helst sätta in där? t.ex. everest och stars då Citera
Joey Postad 31 Januari , 2011 Rapport Postad 31 Januari , 2011 Stars går fint. På franska Everest får vi inte spela (iaf enligt deras support). Citera
Elitloppet Postad 31 Januari , 2011 Rapport Postad 31 Januari , 2011 tror inte det finns cg på italienska sidor öht, kan ha fel dock Citera
Ignatius Postad 31 Januari , 2011 Rapport Postad 31 Januari , 2011 Har hört tidigare att cash games kommer i Italien februari 2011, ganska snart mao Citera
Prizonic Postad 31 Januari , 2011 Rapport Postad 31 Januari , 2011 Har hört att det finns italienare som spelar cashgames online Citera
Jimmy_the_Rose Postad 31 Januari , 2011 Rapport Postad 31 Januari , 2011 Har hört att många här, hör,tror och uppfattar... Citera
Setcho Postad 31 Januari , 2011 Rapport Postad 31 Januari , 2011 Det här skulle ju hända "vilken dag som helst" när jag flyttade till Rom förra våren. Sedan var det till hösten den magiska dagen skulle komma och nu är det alltså till våren igen. Rent generellt så är det enklare än många tror att få tillgång till både franska och italienska siter, däremot så är det oftast inte lika mycket värde som alla hoppas. Ta t.ex franska Winamax. Allt du behöver är ett europeiskt bankkonto, en adress i europa och ett oändligt tålamod. Inte alls oöverkomligt. Problemet är att dem rakar sina games på en nivå där det svårt att få en hyffsad winrate. Om du kollar på sammanställningar över dem största vinnarna på pokerstars.fr eller Winamax så är det knappast nån guldgruva. Citera
alex1759 Postad 31 Januari , 2011 Rapport Postad 31 Januari , 2011 Finns iofs en del sajter med riktigt bra cg som inte är italienska men där 70-90% av spelarna är italienare, där man inte behöver va italienare själv för att spela. Citera
Zyr Postad 31 Januari , 2011 Rapport Postad 31 Januari , 2011 Finns iofs en del sajter med riktigt bra cg som inte är italienska men där 70-90% av spelarna är italienare, där man inte behöver va italienare själv för att spela. som vilka då? Citera
thefman Postad 31 Januari , 2011 Rapport Postad 31 Januari , 2011 tror inte det finns cg på italienska sidor öht, kan ha fel dock jättefel Citera
Ignatius Postad 6 Februari , 2011 Rapport Postad 6 Februari , 2011 tror inte det finns cg på italienska sidor öht, kan ha fel dock jättefel Den 3 februari antogs den lag som öppnar dörren för (reglerade) italienska operatörer att erbjuda cash games. Så det vore intressant att få veta vad thefman syftar på. Citera
thefman Postad 7 Februari , 2011 Rapport Postad 7 Februari , 2011 thefman syftar på de games han har spelat i sedan dec 2010. svenskar är obv inte tillåtna så mer kan jag inte säga, och tydligen är inte CG's i sig tillåtet enligt ovan så siten/nätverket kanske är en stor fuling. vad vet jag kan dock säga att siten har ett nl600 fullt och 6st nl200. så rätt bra action för en microsite. Citera
monkeytilt Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 thefman syftar på de games han har spelat i sedan dec 2010. svenskar är obv inte tillåtna så mer kan jag inte säga, och tydligen är inte CG's i sig tillåtet enligt ovan så siten/nätverket kanske är en stor fuling. vad vet jag kan dock säga att siten har ett nl600 fullt och 6st nl200. så rätt bra action för en microsite. $ oh poker? Citera
jodan Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 Jag har nyligen också kommit i kontakt med en "italiensk" site. Railade när en vän spelade på siten, som hade ett flertal bord på NL400-600, och det var lite som att sätta sig i en tidsmaskin med destination 2006. Majoriteten, för att inte säga praktiskt taget alla, tycktes limpa preflop och sedan ha samma betsize på alla gator. Dvs, standard monsterfisk. Sjukt att se sånt värde online. Jag undrar dock verkligen över säkerhet etc om man sätter in pengar på en sådan site. Citera
alex1759 Postad 9 Februari , 2011 Rapport Postad 9 Februari , 2011 som vilka då? Bättre om du slänger iväg ett pm om du är intresserad. Citera
asda87 Postad 20 Mars , 2011 Rapport Postad 20 Mars , 2011 Finns iofs en del sajter med riktigt bra cg som inte är italienska men där 70-90% av spelarna är italienare, där man inte behöver va italienare själv för att spela. Om det nu är så bra, kan du inte bara skriva ut de i tråden så att vi andra kolla upp och ta del av det?? Citera
alex1759 Postad 25 Mars , 2011 Rapport Postad 25 Mars , 2011 Om det nu är så bra, kan du inte bara skriva ut de i tråden så att vi andra kolla upp och ta del av det?? Ledsen, men ser inte riktigt de svåra i att skicka iväg ett pm istället om du nu är nyfiken... Citera
upandcoming Postad 25 Mars , 2011 Rapport Postad 25 Mars , 2011 Ledsen, men ser inte riktigt de svåra i att skicka iväg ett pm istället om du nu är nyfiken... du har pm från mig, tror jag. Citera
svint0 Postad 26 Mars , 2011 Rapport Postad 26 Mars , 2011 På Everleaf-nätverket har jag då mött en hel del italienare, och vad jag förstod på någon annan så är det så att italienare bara får spela på vissa av skinsen. Citera
Deco89 Postad 28 Mars , 2011 Rapport Postad 28 Mars , 2011 På Everleaf-nätverket har jag då mött en hel del italienare, och vad jag förstod på någon annan så är det så att italienare bara får spela på vissa av skinsen. Japp B.la Hardpokerclub och pokervenus! Hur fiskigt som helst, var nyss på ett nl20 table alla limpade typ, synar ner med va skit som helst så nice site (lirar på hardpokerclub, har en polare som e agent där från italien.) Citera
ShitSux Postad 28 Mars , 2011 Rapport Postad 28 Mars , 2011 Hardpokerclub ligger inte på everleaf, utan på ett litet skitnätverk som heter Enet. Har hört mycket skit om dem. Raken är skyhög, svårt att få ut mycket pengar om man inte går genom en pålitlig "agent" som väl i princip är det samma som en affiliate. I deras broschyr om varför man ska välja enet (tror den är riktad till operatörer iofs) står det; * 6% rake med max på €5. Taket blir upp till €7 ju högre man spelar. * ingen RB som "shark" control * Tillåter ej skandinaver att göra insättningar * Man får ta ut max €2k per månad Sedan har jag förvisso hört att man kan komma runt det mesta om man har en bra agent, men för mig känns det väl som en sista utväg att spela på en sådan sajt. Citera
Deco89 Postad 30 Mars , 2011 Rapport Postad 30 Mars , 2011 Spelarna på Enet är så brutalt jävla dåliga att det kompenserar raken + 35% rb Det är bra att dom gör det svårt för folk att få ut pengar/in = inte mkt grinders, lirar nl20 för tillfället och skulle säga att det max finns en spelare som vet lite om poker per bord iaf när jag spelat till skillnad från stars micro tables där det sitter 99% nittiga östeuropeer Citera
Recommended Posts