MikeTime Postad 23 Mars , 2011 Rapport Postad 23 Mars , 2011 Micke, när ska du ordna en maskeradturre? Jag kan vara Batman så är du Wonder woman. Tycker du är tillräckligt spektakulär när du inte är utklädd: Citera
MikeTime Postad 25 Mars , 2011 Rapport Postad 25 Mars , 2011 Har inte lirat lajvpåker sen i lördags och abstinensen börjar sätta in rejält. Tur att det är dags imorgon igen. Ska upp till Hallsta och lira en 1100-turre ihop med tre andra från klubben. Btw Ängeln, när var den där 1K-turren hos dig? Citera
TotalFarsa Postad 25 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2011 Farsan har fått lite jobb Ja, holy hell. Det kan man säga att jag har fått. Damn you Har inte lirat lajvpåker sen i lördags och abstinensen börjar sätta in rejält. Tur att det är dags imorgon igen. Ska upp till Hallsta och lira en 1100-turre ihop med tre andra från klubben.Btw Ängeln, när var den där 1K-turren hos dig? Samma här. Ska ev. in till Gbg idag för att köpa brädspelet Mansions of Madness (heja Lovecraft) och förhoppningsvis sammanstråle med nån/några nerds för ett par öl på ÖlR. Vem vet, kanske blir sugen att rulla över på CC ett par timmar sen. Citera
Crappy Postad 25 Mars , 2011 Rapport Postad 25 Mars , 2011 Ja, holy hell. Det kan man säga att jag har fått. Damn you Samma här. Ska ev. in till Gbg idag för att köpa brädspelet Mansions of Madness (heja Lovecraft) och förhoppningsvis sammanstråle med nån/några nerds för ett par öl på ÖlR. Vem vet, kanske blir sugen att rulla över på CC ett par timmar sen. Tänkte först JAAAAA Men kom på att jag lovat grabbens att vara "vakt" vid deras LAN Damn you som inte kan planera i tid, men nu är du iaf inne på rätt helger. Ett rätt av två, 50% rätt måste vara godkänt för att vara TF. Asch synd, det hade varit trevligt att träffa dig igen Citera
MikeTime Postad 25 Mars , 2011 Rapport Postad 25 Mars , 2011 Asch synd, det hade varit en intressant upplevelse att träffa dig igen FYP Citera
miata91 Postad 25 Mars , 2011 Rapport Postad 25 Mars , 2011 Ett rätt av två, 50% rätt måste vara godkänt för att vara TF. Allt över alla fel är MVG för att vara TF. Citera
TotalFarsa Postad 25 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2011 Jag har börjat tappa hoppet om att någonsin lyckas träffa dig igen crappy Btw, kom på att en polare har fest i Kba ikväll så får nog dra min brum förbi där och spontanheja på folk. Får se hur det blir... Jäkligt sugen på Ölrepubliken dock... Citera
MikeTime Postad 26 Mars , 2011 Rapport Postad 26 Mars , 2011 Sitter och lirar lajvpoker i H nu. 55 startande, insats 1000+100, 43 kvar. Average är cirkus 26k och jag spelar med 57.5k nu efter dinnerbreak. Heja mig. Av oss sju som åkte hit är sex kvar och samtliga har över average. Nu håller vi även tummarna för att FBK krossar AIK i Karlstad... Citera
TotalFarsa Postad 26 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2011 Sitter och lirar lajvpoker i H nu. 55 startande, insats 1000+100, 43 kvar. Average är cirkus 26k och jag spelar med 57.5k nu efter dinnerbreak. Heja mig. Av oss sju som åkte hit är sex kvar och samtliga har över average. Nu håller vi även tummarna för att FBK krossar AIK i Karlstad... Några spel med låga offsuited semigapconnectors som du är särskilt stolt över? Heja Citera
MikeTime Postad 26 Mars , 2011 Rapport Postad 26 Mars , 2011 Några spel med låga offsuited semigapconnectors som du är särskilt stolt över? Heja Nja, AA vs KK, ai pre. 55 vs AKo, ai pre och 77 vs AJ där jag synade ner till river på ofarlig bräda har byggt min stack. Ty m8. Citera
TotalFarsa Postad 26 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2011 Nja, AA vs KK, ai pre. 55 vs AKo, ai pre och 77 vs AJ där jag synade ner till river på ofarlig bräda har byggt min stack. Ty m8. Sorteras under avdelningen "Poker Är Svårt". Vart rätt bra seg idag. Våffelkalaset hos polarn igår innefattade visst en del wirre samt en del trevlig ale. Vart med kidsen på sångsagoteater så energin är spenderad nu. Ser fram mot en tidig kväll med två osedda zombierullar och ett stort glas brämhults med is. Håller på att dra hem en lovande ljudbok av Joe Hill, Horns. Ser sweet ut. Story ===== Ignatius Perrish spent the night drunk and doing terrible things. He woke up the next morning with a thunderous hangover, a raging headache . . . and a pair of horns growing from his temples. At first Ig thought the horns were a hallucination, the product of a mind damaged by rage and grief. He had spent the last year in a lonely, private purgatory, following the death of his beloved, Merrin Williams, who was raped and murdered under inexplicable circumstances. A mental breakdown would have been the most natural thing in the world. But there was nothing natural about the horns, which were all too real. Once the righteous Ig had enjoyed the life of the blessed: born into privilege, the second son of a renowned musician and younger brother of a rising late-night TV star, he had security, wealth, and a place in his community. Ig had it all, and more - he had Merrin and a love founded on shared daydreams, mutual daring, and unlikely midsummer magic.- But Merrin's death damned all that. The only suspect in the crime, Ig was never charged or tried. And he was never cleared. In the court of public opinion in Gideon, New Hampshire, Ig is and always will be guilty because his rich and connected parents pulled strings to make the investigation go away. Nothing Ig can do, nothing he can say, matters. Everyone, it seems, including God, has abandoned him. Everyone, that is, but the devil inside. . . . Now Ig is possessed of a terrible new power to go with his terrible new look - a macabre talent he intends to use to find the monster who killed Merrin and destroyed his life. Being good and praying for the best got him nowhere. It's time for a little revenge. . . . It's time the devil had his due. Men får väl lyssna klart på Rothfuss först, kommit halvvägs. Mkt, mkt bra so far. Citera
MikeTime Postad 28 Mars , 2011 Rapport Postad 28 Mars , 2011 Dags att summera månaden. 5/3 -1250:- (CG) 7/3 -300:- (MTT) 7/3 -550:- (CG) 10/3 +200:- (MTT) 14/3 -320:- (MTT) 14/3 -100:- (CG) 16/3 -330:- (MTT) 16/3 +185:- (CG) 17/3 +1750:- (MTT) 19/3 -800:- (MTT) 19/3 +3420:- (CG) 26/3 -1100:- (MTT) 26/3 -1000:- (CG) 27/3 -400:- (MTT) SUMMA: -595:- Månaden kunde ha fått ett fint resultat om jag inte klantat till det i lördags. Var uppe i Hallsta och lirade deras bruksmästerskap. 55 startande och jag låg topp tre från period två och cirkus 7 timmar framåt. Började med att dubbla med AA vs. KK i andra blindsperioden och sen gick det som en dans fram tills vi var 10 kvar i turren. Min stack har krympt och jag sitter väl på ungefär halva average när jag plockar upp A7s i mittenpos. Med endast 12BB kvar så pushar jag givetvis. Alla lägger sig och jag muckar korten varpå BB reagerar och säger att han inte lagt sig. Mycket riktigt, han har sina kort kvar under händerna. Tävlingsledningen tillkallas och nu börjar farsen. Först beslutas det att jag ska betala 1BB till BB och får behålla resten av markerna. Andra beslutet är att jag ska viska mina händer till tävlingsledningen och de plockar upp korten ur mucken (som består av endast sju kort). Till slut får jag beskedet att jag a) ska viska mina händer till tävlingsledningen och b) plocka upp mina kort ur mucken på första försöket och om jag hittar rätt kort är handen levande och BB får ta ett beslut. Givetvis hittar jag bara ett rätt kort av två och handen förklaras död. Eftersom BB täcker mig får han alla mina marker. Extra surt är att han har 63o och givetvis inte hade synat min ai för halva sin stack. Vilket beslut hade varit rätt beslut? Åsikter? Citera
SweetCharlotte Postad 28 Mars , 2011 Rapport Postad 28 Mars , 2011 Helt ärligt så tror jag det är din nya bild som ger dålig karma, älskling. Byt den så ska du se att det ordnar till sig på pokerfronten... och det vore väl lägligt om vinden vände lagom till helgen!!!! Citera
hogge75 Postad 28 Mars , 2011 Rapport Postad 28 Mars , 2011 En sådan här situation tycker jag är svår att bedöma, om man inte är närvarande, men... Om han inte medvetet gömmer korten för att lura dig, så anser jag att din hand är död, eftersom du muckat den. Det är ju liksom grundreglen, muckad hand = död hand Är bedömningen att han medvetet försökt dölja att han är kvar i handen, tycker jag du borde kunde viska dina kort till dealer eller tävlingsledning, eftersom det är så få händer i mucken. puss Citera
MikeTime Postad 28 Mars , 2011 Rapport Postad 28 Mars , 2011 Helt ärligt så tror jag det är din nya bild som ger dålig karma, älskling. Byt den så ska du se att det ordnar till sig på pokerfronten... och det vore väl lägligt om vinden vände lagom till helgen!!!! Nåja, de 400:- igår gick ju till din 1:aplats så man får väl vara nöjd iaf.. En sådan här situation tycker jag är svår att bedöma, om man inte är närvarande, men... Om han inte medvetet gömmer korten för att lura dig, så anser jag att din hand är död, eftersom du muckat den. Det är ju liksom grundreglen, muckad hand = död hand Är bedömningen att han medvetet försökt dölja att han är kvar i handen, tycker jag du borde kunde viska dina kort till dealer eller tävlingsledning, eftersom det är så få händer i mucken. puss Mja, svårt att säga om han avsiktligt dolde korten eller inte. Det kändes inte så. Det som irriterade mig mest var att det blev väldigt rörigt. hade ledningen sagt direkt att handen är död, BB får dina marker så fine... Nu fick man ju först beslutet att man levde, sen att man levde men BB hade chansen att syna och till slut att det enbart handlade om rent lotto eftersom jag var tvungen att plocka ut två kort av sju möjliga ur mucken... Citera
SweetCharlotte Postad 28 Mars , 2011 Rapport Postad 28 Mars , 2011 Nåja, de 400:- igår gick ju till din 1:aplats så man får väl vara nöjd iaf.. Det tycker jag allt att du kan va... om inte annat kan du glädja dig över femtilappen som hamnade i vår gemensamma kassa; vilken jag förresten fortfarande tycks vara den enda som bidrar till. Tror vi behöver skriva om avtalet lite och innefatta även CG.... Citera
TotalFarsa Postad 28 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2011 Barn, barn, sluta kivas! Sumpade en bra chans igår förresten. Låg topp 10 i Night Rehaben på piffpaffpuff ($6,3k i första) igårkväll under stora delar men lyckades ändå hitta 17e för småttiga $250. Men plus är väl plus, I guess. Intervju i eftermiddag Citera
SweetCharlotte Postad 28 Mars , 2011 Rapport Postad 28 Mars , 2011 Me love Totalfarsa!!! ALDRIG annars blir jag kallad barn. Många andra saker lyckas jag få höra under mina jobbtimmar, ungdomar i yngre tonåren har tydligen den bestämda uppfattningen att man redan börjat fundera på inredningen på seniorboendet när man inte ens fyllt fyrti. Citera
MikeTime Postad 28 Mars , 2011 Rapport Postad 28 Mars , 2011 Känns inte riktigt bra att man är tillsammans med ett barn... Citera
Crappy Postad 28 Mars , 2011 Rapport Postad 28 Mars , 2011 Det där med att inte låta korten vara synliga på bordet är ett ofog Spelare som sitter med händerna "runt" korten, tar lång tid på sig att ta beslut, ger ofta upphov till problem. Jag utgår ifrån att de inte gör det medvetet, men eftersom i princip alla råkat ut för liknande händelser (jag gjorde det hos dig för ngt år sedan) är det konstigt att det inte finns klara regler. Det finns regler om att markerna ska vara "iordning" och att valörerna ska gå att utskilja. Men inget om att korten alltid ska vara synliga. Bot och bättring när du reviderar reglerna Gdaily. Men dessvärre är det om man ska följa de regler jag läst "Kort som kastas in i mucken kan förklaras som icke döda ifall korten är lätta att identifiera" Så var det uppenbarligen inte i det här fallet. Edit: Kom på en annan variant, vi hade en spelare som när den agerade dealer emellanåt fick ner kortleken underbordet. Det var inte snyggt, särskilt inte med det kortsnitt vederbörande visade upp. Men det är verkligen svårt att påpeka det också. Vi spelar i goda vänners lag, att påpeka något, känns som att anklaga ngn för fusk. Vilket det självklart inte är Citera
TotalFarsa Postad 28 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2011 I nyktert till seminyktert tillstånd följer jag alltid den gyllene regeln "håll för helevete i korten tills nån skjuter potten till dig". Brukar funka och hade förmodligen gjort det även här. Citera
Recommended Posts