Gå till innehåll

Ullaredsmaffian, a.k.a "Vi som ligger i Crappys villavagn"


TotalFarsa

Recommended Posts

  • Svars 793
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hon har exakt TVÅ cider här. Ha det så skoj.

 

Det räcker för att göra mig lagom kå...jag menar full.

 

Vad gäller "whit" har jag ingen som helst aning... men det såg estetiskt snyggt och korrekt ut.

 

:shock: Bara TVÅ cider!!!

Nåväl, det är väl kanske ändå förutsättningen för att den däringa envisa bountyn inte ska springa i väg till nån annan i kväll....

Vid närmare eftertanke.... de är dina, Penguin!

 

Facebooklike.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar tåg. Inte sovit inatt, stinker whiskey och har ca.20 högljudda snorungar på platserna runt mig. Givetvis ett spädbarn med kolik längre ner i vagnen också.

Headsets är tydligen omodernt eftersom alla lyssanar genom högtalare. Precis nu fick vi också meddelande om stopp pga "nåt fel på banan längre fram".

Skrev jag att jag hatar tåg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att Cider_Penguin i nyktert tillstånd ska kunna begrunda sina misstag vill jag här påpeka att fold av QJX9 på QJ2rainbow efter att Totalfyllo donkat 1/2-3/4pott inte är ett försvarbart spel i Irish pineapple, någonsin. Det spelar ingen roll om du har 3pers efter dig att agera, det är fan inte okej.

 

Jag ska med glädje berätta för crappy-crap-crap att han inte längre är tajtast på PF.:mrgreen:

 

Tack för ännu en trevlig turre btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att Cider_Penguin i nyktert tillstånd ska kunna begrunda sina misstag vill jag här påpeka att fold av QJX9 på QJ2rainbow efter att Totalfyllo donkat 1/2-3/4pott inte är ett försvarbart spel i Irish pineapple, någonsin. Det spelar ingen roll om du har 3pers efter dig att agera, det är fan inte okej.

 

Jag ska med glädje berätta för crappy-crap-crap att han inte längre är tajtast på PF.:mrgreen:

 

Tack för ännu en trevlig turre btw.

 

Du är för sent ute, Craps vet redan att jag är tightare än honom.

 

Sen ska vi få korrekt fakta också. TF donkade 300 in i totalt 360. 83% pott vill säga. Du och alla andra får gärna tycka att det var ett dåligt spel att folda, men jag rättfärdigar mitt spel med följande:

 

A: Jag har spelat ungefär 20 Irish Pineapple-händer i mitt liv, så jag har inte den blekaste aning om handstyrkor.

B: Jag var ganska berusad. Att ta de bästa, mest logiska besluten i berusat tillstånd är inte min starkaste sida.

C: Jag hade 900 kr kvar av min budget att spela för, allt i min stack på bordet, och kände helt enkelt inte för att riskera dom med "bara" tvåpar. Att kunna fortsätta lira under alla omständigheter var för mig värt mer än eventuellt monetärt +EV jag hade haft av att dega. Jag åker inte till Mike för att bli rik utan för att ha kul. Jag hade jävligt roligt, minus att en besserwisser försökte berätta för mig att jag var dum i huvet utan att ens vara med i handen som spelades.

D: Att jag blockar båda topsetten spelar mig inte någon minsta roll. Jag har sett alltför många personer spela händer som KKK2 eller QQQ7 i PLO i tre- eller fyrbetade potter och sen seta floppen. QQxx eller JJxx, eller för den delen 22xx var fullkomligt troliga händer på någon av er fyra andra i potten, alternativt händer med massor av outs som KQTx eller AKTx (även om jag blockar en nia) eller QJxx med överkort som kan freerolla ut mig på turn.

E: Jag hade blivit översettad för 200BB+ två gånger tidigare under kvällen vilket gjorde att jag började se spöken och kände att jag antingen leder lite eller ligger jääävligt långt efter.

F: Oavsett hur fruktansvärt jävla apkasst mitt spel var så ska inte jag behöva höra i princip "Fy helvete vad jävla dum i huvet du är" av någon som inte ens är med i spelet. Särskilt inte när han inte ens kan läsa min hand rätt, då han trodde att jag hade QJ92 för trepar, när jag satt på QJ93.

 

Sen kan du eller något annat über-proffs gärna kalla det "icke försvarbart" hur mycket ni vill trots de anledningar jag hade att folda handen. Jag har inget emot pokerspelare som ser en jakt på +EV som det största målet i livet, men om jag inte ber om en åsikt så ska inte jag behöva få en kastad i ansiktet på mig. Tycker man att jag är så jävla dålig på poker så är man fullkomligt välkommen att sätta sig ner och ta alla mina pengar i spelet istället, så blir alla glada.

 

 

 

Edit: Bara för att förtydliga så är det inte dig jag är arg på Bjoelle, även om jag anser att du har fel i att spelet skulle vara oförsvarbart (edit 2: av ovan nämnda anledningar).

 

Edit2: Jag är inte intresserad av en vidare analys av handen. Jag har gett anledningarna till varför jag spelade som jag gjorde och tänker inte diskutera rätt eller fel spelteoretiskt något mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, galet inlägg!

 

Jag var bara uta efter att needla lite :mrgreen:

 

Så ska helt enligt ditt önskemål inte prata om det mer. Men kommer hädanefter referera till crappy som "den näst tajtaste spelaren på pf" :lol:

 

Det är helt okej. Jag blev bara jävligt trött på hela situationen när jag funderade igenom vad det var som hade hänt, så jag var tvungen att skriva av mig en del.

 

Du får ha vilket epitet du vill på mig. Crappy har som sagt redan gjort klart att jag spelar fyrkortspoker långt tightare än han spelar tvåkorts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack M & C för den stora gästfriheten och alla andra som gjorde helgen riktigt trevlig och kul! :-)

 

Mänskligheten kan också glädjas åt att TF i helgen äntligen har lärt sig att aldrig mer pinka mot blåsten. :-D

 

Tack själv! Skitkul att du, efter att ha varit vaken och troligtvis inte helt nykter, ändå tog beslutet att kasta dig på ett tåg i arla morgonstund och komma ner och umgås och lira! Sånt facebookgillas skarpt! Tack för en god avskedslunch också! Även tack till DP för lunchen!

 

Hoppas vi ses igen snart alla fyllskallar!! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt okej. Jag blev bara jävligt trött på hela situationen när jag funderade igenom vad det var som hade hänt, så jag var tvungen att skriva av mig en del.

 

Du får ha vilket epitet du vill på mig. Crappy har som sagt redan gjort klart att jag spelar fyrkortspoker långt tightare än han spelar tvåkorts.

 

Jag gillar ju dig ;), i vart fall så länge du inte sexuellt antastar min hund.

 

Ps. Jag köper helt resonemanget om spelbudget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...