Gå till innehåll

Förtidpension


Hjulapan

Recommended Posts

Skrämmande låg kvalitet på forumet nuförtiden.

Svårt att tro det, men Pokerforum har faktiskt utveckats till att bli en affiliatesida i mängden.

Kanske dags att stänga ner skiten helt istället?

De flesta vettiga postare har ni ju redan jagat bort.

 

Det är skönt att du är kvar och förhöjer kvaliteten dock. Jag skulle känna mig vilsen och ensam utan din expertis och vägledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja just det ja. Bara för att vara tydlig.

 

Du överdrev vilka kriterier arbetsgivare ställer upp för att göra en poäng.

 

Sen överdrev DP vilka löner, förmåner och arbetsuppgifter arbetslösa kräver.

 

Då säger du att det är blaj men att arbetsgivarnas krav syns tydligt i platsannonser.

 

DP säger att du också överdiver/inte talar sanning.

 

Då säger du att pokerforum är oseriöst (vilket förvisso är sant men jag tolkar det som att du tycker att när din egen debatteknik används mot dig så är motdebattören oseriös).

 

Bra jobb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just det ja. Bara för att vara tydlig.

Du överdrev vilka kriterier arbetsgivare ställer upp för att göra en poäng.

 

Ja, men inte med mycket. Annonsen ovan är ett ganska bra exempel på vilka krav arbetsgivarna ställer numera.

 

Sen överdrev DP vilka löner, förmåner och arbetsuppgifter arbetslösa kräver.

 

Ja, fast här finns det en liten skillnad. De kriterierna jag själv postade är ju dokumenterade. DP:s däremot är dragna ur arslet och mer eller mindre påhittade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men inte med mycket. Annonsen ovan är ett ganska bra exempel på vilka krav arbetsgivarna ställer numera.

 

Inte mycket överdrift från dig jämfört med annonsen?

 

Du skrev:

 

I dagens Sverige så ska man vara 22år gammal, ha bra betyg och 5 års högskoleutbildning, 7 års tidigare erfarenhet av yrket, ha tillgång till körkort och bil, vara driven, ha lätt för att knyta kontakter, ha en glödande passion för jobbet, vara flyttbar, inte ha något emot att jobba på olika orter och vara villig att praktisera i 6 mån (för 11kr/timme .) innan en ev anställning

 

Annonsen söker:

 

Till vårt kontor i Göteborg är vi framför allt på jakt efter dig med något eller några års erfarenhet inom ett eller flera av områdena C#, VB.NET och ASP.NET. Erfarenhet av .NET Compact Framework och Ajax är meriterande.

 

Kräver de:

låg ålder? Nej

Bra betyg? Nej

Fem års högskoleutbildning? Kanske, beror på vad som krävs för att kunna jobba inom vad det nu är.

Sju års erfarenhet? Nej, något eller några års. Knappast samma sak.

Körkort och bil? Nej.

Driven? Nej

Lätt att knyta kontakter? Nej

Gödande passion för jobbet? Nej

Flyttbar? Nja, det gäller ju ett jobb i Göteborg så om man inte bor där ligger man väl sämre till. Kränkande mot alla icke-Göteborgare indeed!

Vara villig att jobba på flera orter? Nej

Villig att praktisera i sex månader för 11 Kr/h? Nej, troligtvis inte. De nämner "attraktiv ersättning" och "trevliga förmåner" vilket i och för sig kan betyda vad som helst men som inte låter som sex månaders praktik och 11 Kr/h. Tycker du det?

 

Ja, fast här finns det en liten skillnad. De kriterierna jag själv postade är ju dokumenterade. DP:s däremot är dragna ur arslet och mer eller mindre påhittade.

 

De kriterierna du hittade på är inte dokumenterade. Inte ens nästan. Däremot är det ju så att arbetsgivarens krav är mer dokumenterade än de arbetssökandes. Av så självklara skäl att jag inte tänker tala om det för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...