Gå till innehåll

Allt om missklicks!


Mysticum

Recommended Posts

Det måste väl ha hänt de flesta att de tryckt fel någon gång när de spelat online? Råkade ut för detta en del när jag bytte från Expekt till RoyalVegasPoker där knapparna dyker upp mitt på bordet. När man byter fönster och det helt plötsligt blev ens tur just innan trycker man av misstag på fold/raise.

 

Råkade höja preflop med 73o och några stycken går med. Svor en liten härlig ramsa för mig själv också. Floppen ger mig tvåpar utan några dragmöjligheter. Check-raisar och det är jag och en till på turnen. Jag höjer och han synar, och likadant på rivern. När jag sedan visar upp 73 var det riktigt pinsamt. Han sa också i chatten att han inte förstod sig på mig. :-o

 

Sedan har man ju lagt AA och KK några gånger på MultiPoker. Ibland på freeroll och ibland på SnG.

 

Fler som har berättelser på G?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hjälpte till och spelade en turnering åt en polare medans han var på toa , får en suited hand, kommer inte ihåg exakt vilka kort det var , Upp på floppen kommer 3 till kort som jag på fyllan ser ut att ge mig färgen, Jag blir raisad och går all in. Då ser jag att jag inte har färgen , Jag har inte ens ett flushdrag. På bordet kom 3 :spade: medans jag hade 2 :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hjälpte till och spelade en turnering åt en polare medans han var på toa , får en suited hand, kommer inte ihåg exakt vilka kort det var , Upp på floppen kommer 3 till kort som jag på fyllan ser ut att ge mig färgen, Jag blir raisad och går all in. Då ser jag att jag inte har färgen , Jag har inte ens ett flushdrag. På bordet kom 3 :spade: medans jag hade 2 :club:

 

Hann du ta dig ut ur lägenheten innan han kom tillbaks från muggen :D ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kubo: Nej, jag sökte faktiskt denna gången också! <OT> Förresten kom jag idag på varför jag blivit lurad på att starta upp en ny boktråd om "Poker på nätet"! Jag tittade först i den stora boksamlingstråden, men den fanns inte där, det var därför jag tog förgivet att det inte existerade någon sådan. </OT>

 

Kom förresten på att jag la mig ganska nyligen med en floppad kåk. När man sedan ser en härlig pott på på $40 sakta men säkert byggas upp och som tas hem av två-par kan man säga att det blir lite surt, milt sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hjälpte till och spelade en turnering åt en polare medans han var på toa , får en suited hand, kommer inte ihåg exakt vilka kort det var , Upp på floppen kommer 3 till kort som jag på fyllan ser ut att ge mig färgen, Jag blir raisad och går all in. Då ser jag att jag inte har färgen , Jag har inte ens ett flushdrag. På bordet kom 3 :spade: medans jag hade 2 :club:

 

Hann du ta dig ut ur lägenheten innan han kom tillbaks från muggen :D ?

 

 

Tyvärr inte...

Har aldrig sett honom så arg förut , Han skrek och viftade med armarna som en tok , Polarn som hade fylledäckat vaknade upp ur sin dvala av skriken.

 

Spelet ja det var en var en 5cent 10pers sit n go på everest poker

förstapris på 20cent typ. :shock::shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vann just min största pot någonsin under hela min onlinekarriär till följd av det mest horribla missklick jag någonsin gjort!

Drygt 250xBB på 0.25/0.5 vilket är lika med $123.20.

 

Vid bordet satt en galning med drygt 200xBB i stacken, han höjde på allt och kunde antingen tas för ett geni eller galning.

 

Kort HH:

 

Jag: 8 :club: 9 :club:

 

En snubbe höjer drygt 12xBB och jag lyckas på nåt vänster syna när jag ska folda.

 

Jag: Call (missklick)

Storstackad galning: Call.

 

Flop: 7 :club: 7 :diamond: T :spade:

 

Preflop höjaren: check.

Jag check.

Galningen: Raise ~ potsize.

Preflop höjaren: Fold.

Jag: Call.

 

Turn: 6 :diamond:

 

Stegen sitter!

 

Galningen bettar enligt förväntan ut hårt, jag synar. Rivern kommer blank, han trycker all in, jag synar. Han sitter på A :diamond: 3 :spade: .

 

Hoppas ni fattade!

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På InterPoker och möjligtvs fler sajter på crypto har du ju en j*** "All-in" knapp. Precis bredvid raise knappen och där man fyller i hur mycket man vill höja. Spelade 1-2 NL och hade 67o (BB) på floppen Q-Q-3..

 

$6 i potten då jag spelade mot SB och någon mer som limpat in. De checkar och jag tänkte höja en femma eller något för att ta potten. Råkar komma emot allinknappen och min steal bliv nog än mer övertygande med $200 bettet.. Några sekunder bad man om att ingen skulle ha en Q eller 33.. Men du la sig och jag visade upp min "bluff", därefter vrålhöjde jag alltid om jag träffade bra men jag minns inte om jag vann något på det.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände nyss på 24... någon gör en dunderraise som jag av misstag synar och sen synar en till kille efter mig, helt plötsligt är det 60 euro i potten och jag träffar 9'an med mitt a9. nåja killarna före mig går all in, så jag synar för at tkolla vad de andra har. klonkar 9'an på rivern och vinner med triss mot kk. Tror dock att jag gått back på mina missklicks ändå..

 

Game # 86483424 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Kisa"

Game ended 2005-06-22 09:46:29 UTC

 

Players:

haklub (EUR 35,60 in seat 1)

YNWA_ (EUR 18,15 in seat 2)

RedBlue (EUR 26,60 in seat 4)

micke6767 (EUR 19,80 in seat 5)

Poknaldo (EUR 24,13 in seat 6)

 

Dealer: YNWA_

Small Blind: RedBlue (0,25)

Big Blind: micke6767 (0,50)

 

haklub was dealt: Ad - 9c

 

Poknaldo Call (0,50)

haklub Call (0,50)

YNWA_ Fold

RedBlue Raise (0,75)

micke6767 Fold

Poknaldo Raise (19,00)

haklub Call (19,00)

RedBlue Call (18,50)

 

Flop 9s - 5s - 4h

 

RedBlue All-In (7,10)

Poknaldo All-In (4,63)

haklub Call (7,10)

 

Turn 9s - 5s - 4h - 7d

River 9s - 5s - 4h - 7d - 9h

 

RedBlue shows: Td - Ah (a pair of nines)

haklub shows: Ad - 9c (three of a kind, nines)

 

haklub wins: EUR 4,94 side pot (with three of a kind, nines)

Poknaldo shows: Kc - Kh (two pairs, kings and nines)

haklub wins: EUR 70,89 main pot (with three of a kind, nines)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På InterPoker och möjligtvs fler sajter på crypto har du ju en j*** "All-in" knapp. Precis bredvid raise knappen och där man fyller i hur mycket man vill höja.

 

Precis den knappen ställde till det för mig idag. Satt och slöspelade en $10-SnG, fick upp JJ UTG+2. En 3*BB-höjning från UTG. Jag vill känna lite på honom, så jag tänkte höja pott. ALL IN!!!

Han la sig, men knappen tomtesynade innan dess med KQ och klonka dam på floppen. Inga pengar att snacka om, men dock irriterande.

All in-knappen är dock bekväm mot slutet på SnG-arna, då den går vaaaaarm :)

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Följande inträffade för några timmar sedan: Jag hade limpat in med A :club: T :club:, två till limpare plus BB var med i potten. Flopen kommer 5 :club: 8 :club: K :diamond: . Jag var UTG och betade potten som borde ha legat på ca. $4. Får två syn och turn kommer blank. Ännu ett pottbet på turn och en Fi foldar. På river kom 2 :club: och jag tänker fan nu träffade han färgen och checkar varav han ställer in med ca $60, blixtfold av mig och efter tre sekunder kommer jag på att det var ju färgen JAG väntade på. Ibland är man trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt o lirade en frirulle på expekt, och fick upp korten Q :heart: 3 :heart:

och tänkte folda (tidigt i spelet) men en kille gör allin, och istället för att trycka på fold råkar musen hamna på Call :roll: , skrek en fin ramsa där =) ända tills floppen kommer (ja jag skriker snabbt ;))

 

FLOP: A :heart: K :heart: 7 :heart::roll:

 

Svordoms ramsan blev genast till en glädjesång :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det räknas som ett missklick: Halvstor pott med preflophöjning från mig. AK har jag för mig att jag sitter på. Floppen kommer totalt ofarlig (men ingen träff), och jag slänger iväg ett potbet. Tror jag. I själva verket missar jag rätt knappar på numpaden och lyckas göra en minibet på typ 1/15-pott. Får ett fett omslag tillbaka och foldar. Jag vill gärna intala mig själv att de hade foldat om jag bara smaskat på ett pottbet (slår ju alltid själv om när folk är så veka postflop), men jag har faktiskt inte en aning om vart jag stod i handen, så jag fick lägga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...