Gå till innehåll

Tsigalko-torskarnas torsk

Lokenius

Recommended Posts

Eftersom jag är på musikhumör fortsätter jag provida de som vill med det bästa av House. Svenske Oskar Egesten med en i mitt tycke riktigt bra mix 8-)

http://soundcloud.com/egesten/egesten-sessions-002

01. Bart B More, Nom De Strip & Little Bastard vs. Swedish House Mafia – Jailbait vs. Miami 2 Ibiza (Egesten Intro Edit)

02. Mohombi – Bumpy Ride (Sebastian Ingrosso Remix)

03. Alex Kenji & Thomas Gold vs. Justice – What’s Up vs. We are Your Friends (Egesten Edit) w/ Daft Punk – Technologic (Acappella)

04. Nadia Ali – Rapture (Avicii New Generation Extended Mix)

05. Max Vangeli feat. Max C – Look Into Your Heart (Carl Louis & Martin Danielle Remix)

06. Thomas Gold vs. Empire of the Sun – AGORa vs. Walking on a Dream (Egesten Bootleg)

07. Pendulum – The Island (Steve Angello, AN21 & Max Vangeli Remix)

lol.. kan han kaaaaaaaaanske ha råkat lyssna lite på SHMs essential från creamfields?

(http://www.aimnat.net/2010/09/swedish-house-mafia-essential-mix-bbc.html)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 350
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har precis bokat resa för helgen och landar klockan 20.35 i Krakow, Polen :-D Sitter och kikar hotell nu och då resan kostade typ ett microstakesinköp med Michael O'Learys fifiga flygsällskap ska jag då bo minst 4 stjärnigt. Runt 1.5k för 5 stars mitt i smeten låter inte helt omöjligt. Skönt att bara ta en helg och driva runt, se lite arkitektur, Auschwitz, spana på öststatiska studentskor samt göra typ INGENTING :-D

Länk till kommentar

Kände mig sugen på att klämma in exakt 57 minuter och 54 sekunder poker så istället för att ta fram äggklockan så youtubade jag igång Sergey Stephanovs alias Epic Saxguyremixen och man kan ju bara inte backa när man har den i högtalarna. Tror jag ska ta och beställa en tisha med honom, känns som att han har legendpotential :mrgreen:

1283208316.jpg

Länk till kommentar

Tagit pokerpaus tills helgens löningsfyllerace på SvS vilket känns skönt. Nöter solsidan, californication mm men även blivit lite krysslåda. Skulle behöva tips på något kul spel. Gillar det mesta i sportväg där jag har NHL, FIFA samt Madden. Skjutspel är ju oxå rätt kul men jag vill hemsk gärna slippa springa runt och skjuta rymdvarelser :mrgreen:

Länk till kommentar

Tagit pokerpaus tills helgens löningsfyllerace på SvS vilket känns skönt. Nöter solsidan, californication mm men även blivit lite krysslåda. Skulle behöva tips på något kul spel. Gillar det mesta i sportväg där jag har NHL, FIFA samt Madden. Skjutspel är ju oxå rätt kul men jag vill hemsk gärna slippa springa runt och skjuta rymdvarelser :mrgreen:

Call of duty black ops!

Länk till kommentar

NBA!

Länk till kommentar

Kände mig sugen på att klämma in exakt 57 minuter och 54 sekunder poker så istället för att ta fram äggklockan så youtubade jag igång Sergey Stephanovs alias Epic Saxguyremixen och man kan ju bara inte backa när man har den i högtalarna. Tror jag ska ta och beställa en tisha med honom, känns som att han har legendpotential :mrgreen:

1283208316.jpg

wow, missat detta helt.. vilken kung :-D

Länk till kommentar

Blev en sväng till Oslo by efter jobbet idag för lite shoping och jag är väldigt nöjd efter att ha reafyndat 3 tishor, ett par paul smith-sneakers, en one-piece att söndagsmysa i samt en 2-veckors cambridgekur. Den sistnämnda är mest för att bli av med lite dåliga vanor som småätning och ett alltför stort intag av diverse läsk. Tror jag ska bryta mitt "3dagarspokeruppehåll" ikväll för att lira ett stycke turnering som såg intressant ut. Går tydligen en 400+40 deep ikväll, lät kul så vi ger den ett skott

Länk till kommentar

787201165415Pb604.jpg

Lirade ett av de sjukaste borden igår natt där det sitter 3 stycken jätteåsnor och bara kastar pengar runt sig. tror dom, när det var som värst, satt med 1200 var på detta /2kr bord och mitt i smeten sitter jag och är olyckligare än olyckligast. Standardraisen var 12kr pre och istortsett varje pott 3-betades upp till 50. Vid showdown vändes gladeligen monster som 7-5o för 3e par, tom A5 osv osv osv upp medans man själv sitter där kortkallare än kortkallast. Jittade en JJ och en QQ som jag 3betade men på AKx och Axxss var det bara vika för flopsjoves osv osv. Lyckades iaf med "bedriften" att gå BE på detta bord vilket var en sjuk besvikelse, inte många gånger man hamnar på liknande bord.. på en Onsdag.. Videon nedan för att sammanfatta hur mina övermänn till motståndare måste ha kännt det

Länk till kommentar

Knulla världen, sitter i norge och kan "av rättighetsskäl" inte se typ det jag villpå SvT-play . Inte heller på aftonbladet kan jag kolla då jag alldeles nyss blev hindrad att se "här blir Gretzky historisk" pga just dessa rättigheter. Vad är det jag behöver? Någon form av VPN eller vad det heter? Gör absolut inget om jag måste betala för det bara det är smidigt

Länk till kommentar

Jahaja.. Missärpass 2 dagar i rad på pokern (inte så farligt resultatmässigt men från det förväntade värdet har jag verkligen blivit överkörd) så vad vore väl bättre än att se handbollen med lite goda tilltugg men NEJ NEJ NEJ.. Går det mot så går det mot. Då jag tillhör ett av få norska hushåll som INTE har tillgång SVT samt TV4 så tänkte jag att jag lika gärna kunde betala en slant och streama upp det hela via TVn men.. Aja får väl se om man hittar nån knackig Myp2p-sändning istället då. För att bumpa mitt förra inlägg så tar jag gärna emot tips vad gäller lösningar på detta, "surfa anonymt"..

728201153400Pcab7.jpg

Länk till kommentar

Haha, man bara måste ju älska att det ligger en liten innebandyboll där nere vid "Handholls VM"...

Haha reflekterade inte ens på det :-D Trodde jag skulle få lyssna på sveriges radio (om nu inte dom oxå IP-Blockat den sista sovjetstaten) men tur som jag hade hittade jag en spansk stream. Ganska suddig bild men man ser iaf fortfarande Robert Arhenius käkparti lika tydligt som val i ett badkar. Bäst hitils är att de spanska kommentatorerna hela tiden benämner Källman som Jona Skalman :mrgreen:

Länk till kommentar

Tog mig friheten att skriva om en passande sångtext, inga större ändringar men.. Break even SvS micro en lönefredag.. Känns som Dr Alban skulle sagt stabilt som fan. Sjung gärna med i texten

Det är så logiskt, alla fattar utom du

du har inte en aning, du har inte en aning, aning

det är så logiskt, alla fattar utom du

du har inte en aning, att FISKARNA SKRATTAR ÅT dig precis just nu

Vers 1.

Hej jag heter Tsigalko är 30 nånting, vet knappt ut eller in, jag fattar ingenting. jag e fylld av begär, varje dag det tär

helt förblindad av mig själv och min POKERkarriär

jag SYNAR MINIRAISAR för mycket, men det förnekar jag

om du frågar mig om sanningen så tvekar jag

saknar RAISA KK, ba IN MED SÅS

jag hade nog torskat MED AA om jag inte fått en psykos

nog torskat på det mesta om jag inte hållt mig i skinnet

för det kostar o SPELA POKER när du trollar med sinnet

brukar skylla på trycket men jag 3-BETAR för mycket

en 5-BETSHOVE MED KQ varje kväll, det är så långt ifrån nykter

försöker mörka mitt sätt men det blir ofta fel

du kanske känner igen mitt problem

det är då jag hatar mig själv, för jag e patetisk och vaknar upp i hell och ba känner mig så dekis

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with Adiamond.gif Aheart.gif

CO raises to $4, 1 fold, SB calls $3, Hero raises to $18, CO calls $14, SB calls $14

Flop: ($54.00) 8diamond.gif 7diamond.gif 4club.gif(3 players)

SB bets $27.00, Hero raises to $135, CO folds, SB calls $108

Turn: ($324.00) 9diamond.gif(2 players)

SB bets $232.78, Hero calls $232.78

River: ($789.56) 5spade.gif(2 players)

Final Pot: $789.56

SB shows 6club.gif Jclub.gif

SB wins $774.56

Länk till kommentar

swedish.jpg

Såg dokun om husmaffian igår och det enda negativa jag kan säga är väl att den var för kort. 45 min hade gärna kunnat vara minst det dubbla. Likt ett barn som vill bli polis eller brandman skulle jag LÄTT offra halva min bankrulle för att få vara dom en dag men allt här i livet kan ju tyvärr inte köpas för pengar så jag får väl sitta här ikväll oxå, naken i min Onepiece och backa rakt ut mot fulla microlönefiskar, medans maffian istället intar världens största klubbar och vänder de hetaste vaxen.

Länk till kommentar

Bokar av januari som slutar helt ok utifrån mina egna förväntningar. Ligger back runt en skäring på MTTs vilket inte syns i grafen men är alltså fullt nöjd med ett plus på dryga 6k.

Mål Januari /2011:

* Vara BR-NIT CHECK

* Minimum 25k händer/månad 43k avklarade CHECK

* Gröna månader CHECK

* Klara bubble town på min ericssonmobil Två banor kvar, FAIL

* Styra minst 1 ligg per månad alt nått stabilt via internetdejting CHECK

210201121428P240b.jpg

Målen för februari blir detsamma som ovan fast jag passar på att slänga in en viktminskning från 77 till 72 kilon då jag ska ta mig ett stycke 2veckors cambridge-kur för att få bort mysmagen. Planen för pokern är att slita vidare på /1kr med spel på /2kr när någon favoritnöt är seatad. go square go

Länk till kommentar

swedish.jpg

Såg dokun om husmaffian igår och det enda negativa jag kan säga är väl att den var för kort. 45 min hade gärna kunnat vara minst det dubbla. Likt ett barn som vill bli polis eller brandman skulle jag LÄTT offra halva min bankrulle för att få vara dom en dag men allt här i livet kan ju tyvärr inte köpas för pengar så jag får väl sitta här ikväll oxå, naken i min Onepiece och backa rakt ut mot fulla microlönefiskar, medans maffian istället intar världens största klubbar och vänder de hetaste vaxen.

Drar inte en av killarna till med en riktig klassiker: We gonna fuck this club in the pussy! Eller nåt?

Han blev ganska hånad för det.

Länk till kommentar

skön text det där du haha :mrgreen:

snyggt jobbat med målen, är det dollar du har plussat?

Nä det är svenska enkronor som jag i skrivande stund sitter och bjuder bort till översettande 50+ Vippare :rolleyes: Aja bara 2 back för dagen och BE för februari så ingen fara, det vänder nog :mrgreen:

Tack föresten

Länk till kommentar

• Skapa nytt...