Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 350
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

En jobbpolare skulle dra till Strömstad dirr efter jobb igår så hakade på även jag och drog därifrån vidare till Gbg en dag tidigare än beräknat. Blev 10-10 där jag med hjälp av lite otur, lite dåligt spel samt Marisestads 5.3 lyckades bygga upp ett finfint hål på 3.5k. Lyckades dock tura tillbaka dessa typ sista timmen och slutade sjukt nog UPP en 5hundring :mrgreen: Nu blir det lite shopping, Bajen, sova samt poker i kvadrat. Om nån är sugen på att svinga en bira på CC i götet, bara hojta till :-D

Postad

Såja, vart på lite shopping i göteLAborg city nu. Sjukt att man ska ha så dåligt lokalsinne.. Blir fan Taxi vart man än ska trots att jag bor 1 minut från avenyyyyyyyn. Satsar nu på en bit mat och sen blir det Bajen på tv4 sport som hotellet helt sjukt har :-D Efter det blir det väl ner på cosmopolet och långnötning ala 18-05

Note to self: Försök inte beta ut åsnor ur potter med A-bräda :lol:

Postad

liten modifiering av "sålt sig som en HORA" till "sålt sig som en HANSSON". Undrar om Kenneth Thallinger och kompani ska tycka att det ska bli skoj att behandla även detta ärende. SVFF FOTBOLLSMÖRDARE

Postad
Behöver tips på pokernick, vankas nyöppning av konto i helgen. Inga förslag är för dåliga, skjut

Jag hade nog valt "MajkDajm" som en liten hyllning till allas vår MikeTime.

Postad

Några små betraktelser från Norge. Dess matkultur och prisläge.

2e42011121126ce74.jpg

f6420111213046d6b.jpg

På bild ett ser man en helt standard "lunchmeny". Norrmän är väldigt anti till att äta mat till lunch då man inte kan "äta middag två gånger per dag" men att trycka i sig 4-5 korvar med bröd, några slicar grandiosa med extra ost eller några pizzabaguetter är det inga problem med. Den andra bilden blev jag nästan lite tårögd när jag tog då jag fick en känsla av att jag måste vara på ålderns höst iom att jag direkt tänkte "på min tid kostade minsan ett 50öres tuggummi just 50 öre"

Postad
Som pokernick tycker jag du ska ta OMGIdolJohan, som en svensk version av OMGClayAiken :-)

Bara för att ställa en motfråga.. vem är idoljohan?? eller det kanske var det roliga i det hela att ingen kommer ihåg en idol? :lol:

Edit OMGidolDarin Kanske skulle vara något

Edit 2 Eller varför inte OMGbloggKissie =)

Postad
Bara för att ställa en motfråga.. vem är idoljohan?? eller det kanske var det roliga i det hela att ingen kommer ihåg en idol? :lol:

Edit OMGidolDarin Kanske skulle vara något

Edit 2 Eller varför inte OMGbloggKissie =)

:) hehe, tror Clay Aiken var en lite småfjollig sångare i amerikanska idol. Då skulle ju isf Den pojken som hette Johan som alla småtjejer var galna i för nåt år sedan vara en bra svensk version av det nicket :P men man kan säkert kombinera det hursomhelst... Du kan ju säkert ha OMGMetteMarit eftersom du är i Norge och kör :) eller så något desperat typ : Need50Kfast!

gl!

Postad

Igår var det, som alla kanske redan viste, midsommar. Jag firade den med kvällsjobb. Surt att missa den enda högtid jag egentligen gillar men samtidigt fick jag precis den semester jag ville ha så man får väl ge lite för att få lite oxå. I norge har dom knappt en aning om vad midsommar är, här firar dom istället St Hans afton. Detta firande går ut på att man tänder en stor majkase på stranden och sätter sig och grillar korv. Känns inte som nån större förlust att man missade det i torsdags :lol:

Har ett sjukt pokersug men det Norska systemet gör verkligen ALLT för att sätta käppar i hjulen för mig. Min internetbankdosa dog nämligen för ett tag sedan vilket ledde till att jag fick knata in på banken och beställa en ny. Vi är nu 10 dagar efter beställningen and still no dosa. Vid liknande problem med min Svenska bank får jag en EXAKT LIKA dosa (Nordea och Swedbank har tydligen samma) rätt över disken, MAX 5 MINUTER.

Äh scheise poker, spontanköpte precis en biljett till extrema outdoor utanför Oslo ikväll :lol: kommer bli MAGISKT :-D

2d520111156318b5e.jpg

Postad
Om du har lite tid över finns det en del guldkorn här

Haha ja har vart in i den tråden och kikat runt men det tråkiga är ju då att det ofta är någon som redan har dessa namn

Hehe såg en rolig, YesWeakHand med en Obama avatar.

:lol:

En polare tyckte jag skulle heta ChristerPettersson. Antar att det blir för långt, hade ju annars vart magiskt.

Postad

Längesedan detta forum fick en update på riktigt bra musik 8-) Slänger ut en liten kompott av fresh ny/semi-ny elektronisk husmusik med en ganska stark touch av Avicii, då jag tycker han står sig riktigt starkt atm. Första videon med ryssarna i swanky tunes remix av Tribiza är min personliga favorit för tillfället. Garranterat inget som kommer spelas på något "Dj-Spotify" ställe i sommar men det scheiter jag i :-D

Ser över möjligheterna att dra på creamfields (UK) i slutet av sommaren. Var meningen jag skulle dra redan förra året men då blev det aldrig av :-(

Postad

Min struggle vs det Norska samfundet fortsätter. Var för ett tag sedan in på Nordeas kontor för att få en ny internetbankdosa, som jag trodde jag skulle få i handen rätt över disken. Det fick jag, som jag skulle fått i Sverige, INTE. Beskedet var "någonstans mellan 7 och 10 dagar". Idag, 16 dagar efter att jag var in hade den ännu inte kommit i posten och då det börjar brinna lite i knutarna (4 veckor semester i Sverige) så ringde jag bankens support för att få klarhet i vad som händer. Får då som svar att dom skickat den till FEL ADRESS och fått den retunerad. Är inte detta något man bör höra av sig om?

Jaja dom skulle skicka den på nytt idag igen vilket betyder att jag väl får den nästa vecka.. När jag är i Svedala :ola: Så bara att slänga fram ett färdigt kuvert med frimärken och hela faderullan så får min "blomvattnare" skicka den till Sverige. Jag vill ju bara spela lite micropoker 8-)

Postad

Ibland har livet verkligen sina goda stunder. För 30 minuter sedan stämplade jag ut för 31 dagar semester vilket känns helt underbart. Blir svedala from imorgon där jag ska spendera mina oljemiljoner hela sommaren. Kollade precis med flyg för ikväll men allt var tyvärr fullt så får hålla mig till ursprungsplanen och bila med några polare från Oslo och angöra min pitoreska lilla småstad imorgonkväll. Inte helt fy skam det heller.

Kan ju samtidigt passa på att boka månadens pokerspel. Har gått break steeven på cirkus 0 händer och 0 minuter spelat. Det tackar vi det Norska banksystemet för. Kanske lika bra egentligen då jag säkert bara förlorat en massa $ £ € om jag spelat :mrgreen:

Mål för Juli: Grillrekord, Båtrekord, solrekord

• 3 weeks later...
Postad
Mål för Juli: Grillrekord

Båtrekord

solrekord

Längesedan jag/någon var in här senast. Gjort mitt bästa för att uppfylla de ovanstående målen. Grill och båtmässigt ser det ut att bli en rekordmånad. Tyvärr är farbros varians framme och jävlas vad gäller solen men skam den som ger sig, den kommer nog snart. Sommarens bästa: Grillad aborrfilet (självklart fångad direkt från havet) med färskpotatis och smörstekta kantareller :-D

Uppe i snart 2 pokerfria månader vilket fått det att börja klia i fingrarna men det kan samtidigt vara när man kan vakna upp till liknande varje morgon 8-)

264324_10150692703025556_798320555_19467480_1662536_n.jpg

Blir troligtvis indegning på ett stycke pokerskin nu i veckan för att känna mig fram lite inför höstens monstersatsning där planen är nosebleed innan oktober :lol:

Just nu laddas det för fullt inför öster-Bajen där jag troligtvis kommer få se Hammarbys p-14 backlinje bjuda på 3-4 mål.. David Johansson for president. Tänk om Bajen kunnat ha en fungerande scoutverksamhet och istället för FREDDY SÖDERBERG kunnat hitta nått i stil med the bangoura-show. Hur mycket jag än hatar gnaget kan man ju inte annat än att lyfta på hatten för de värvningarna. I övrigt hoppas jag att Bangouras har både HIV, ebola OCH hängande våldtäktsdomar över sig..

Postad

Sjuk dag.. Satt här tidigare och beklagar mig för vilken otur jag haft denna vecka sen jag degade in på Ongame.. 10 inköp back på 4.2k händer.. Jävla fisk att springa osv osv sen händer detta.. Helt sjukt

Har vänner som jobbar i närheten av där bomben briserade, vänner som fått hjälpa skadade i säkerhet, vänner som TACK OCH LOV klarade sig. Tanken var att jag skulle ut och öla ikväll men tiden och tankarna har istället gått till de man känner i Oslo. Har fått tag på samtliga jag känner men samtidigt känns det så egoistiskt att känna nån form av lättnad då så många andra fått sätta livet till för nått JÄVLA PSYKFALL!!

Känns inte direkt som någon höjdare att man snart ska tillbaka till ett land i sorg. Som sagt SJUK dag.

Postad

f73201191653P3343.jpg

Känns skönt att få springa normalt :shock: Vart in och vevat lite nu och tro på fan att såfort allt flyter normalt så ska farbror ongame och hans catch-upfunktion in och förstöra allt. Tappar typ hela plusset sista 400 händerna på KK vs AA, KK vs K-9 (rr flush), AQ vs KQ (Qxx AI) osv osv osv.. Blir så less. Aja är väl bara att fortsätta.. 6k Händer och 850bbs back.. Känns skönt :-(

• Skapa nytt...