Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bordsstämning

har suttit på bordet i runt 30 min. Det är ganska tight spel postflop, men lite lösare preflop. SB har haft ett ytterst varierande spel, han synade tidigare ner mig med J2 på AKJxx-brädet och har visat tendenser till att vara en synstation. Dock har han inte visat aggresivitet allt för ofta.

Spelet

Paradise Poker No-Limit Hold'em, $0.50 BB (4 handed) converter

Button ($184.50)

SB ($124.00)

Hero ($175.00)

UTG ($166.50)

OpeningBetRound

Preflop: Hero is BB with Q :club: , T :diamond: . SB posts a blind of $0.50.

2 folds, SB (poster) completes, Hero checks.

Flop

Dealing Flop: [Q :heart: , T :heart: , 8 :club: ]

(Pot = $2 )

Floppar top två mot endast small blind.

SB checks

Hero bets $2

SB calls $2.

SB checkar till mig, eftersom han både kan ha steg- och färgdrag så ger jag inget gratiskort

Turn

Dealing Turn: [7 :diamond: ]

(Pot = $6)

Detta kort borde inte ha hjälpt han

SB bets $3.5

nubettar helt plötsligt SB. Jag testar att slå om, borde jag ha såsat in mer här?

Hero raises to $7

SB calls $3.50

Det här minomslaget kanske var totalt onödigt, då han bara inte kunde folda med de oddsen, men jag borde ju ha visat att jag var intresserad av potten

River

Dealing River: [ A :diamond: ]

(Pot = $20)

SB bets $114

hoppsan. Nu trycker helt plötsligt SB in allt han har, för 5-6xpott.

Hero ?

Avslutning

Ja, vad hade ni gjort i det här läget? Även fast jag visste att han synat ner med spekulativa händer så känns detta som att han har något. Det som jag kanske var mest rädd för var att han floppade stegen, men ett set är inte helt omöjligt heller. Det finns ju alltid en risk för att han bluffar, men jag tycker att jag visade styrka genom handen, vilket borde få han att inte göra det.

Postad

Enkel fold!

Att han floppade den låga stegen förefaller osannolikt då han isåfall skulle vara tvungen att ligga på hårdare med färg/stegdrag på bordet. Däremot är KJ en hand jag mycket väl kunna tänka mig att han spelar på liknande sätt. Känns som att han är antingen är helt tom (inte alls sannolikt) eller sitter på nötterna (desto mer sannolikt) och försöker locka fram en syn genom att spela handen som ett missat drag eller vad det är han nu gör. :roll:

Svårt att se att du är good här tillräckligt ofta (eller ens nånsin!) för att ens tänka tanken på en eventuell syn.

Postad
Dealing Turn: [7 ]

(Pot = $6)

Detta kort borde inte ha hjälpt han

SB bets $3.5

nubettar helt plötsligt SB. Jag testar att slå om, borde jag ha såsat in mer här?

Om mitt antagande att han sitter på KJ stämmer så får du väldigt svårt att få bort honom från sitt dra med tanke ditt och fi's stackdjup. Men ska du raisa så tycker att du borde klämma till honom rejält. Efter ditt re-raise blev det ett pottbett, vilket är liiite i minsta laget.

Postad

Jag håller med Hjort och Barf, enkel fold med två par. Antingen satt han väl stegen på flop och slowplayade som bara den. Eller så satt han väl stegen på river och vill få det att se ut som en bluff. Det ända du slår här är ju faktiskt en bluff enligt mig. Men det känns faktiskt inte troligt att han bluffar mot dig efter hur du spelat handen.

Postad

Tyvärr kan jag inte ge så mycket mer än:

Hero folds

Jag sa vad jag hade och frågade om han hade mig, och han sa att han hade mig slagen. Man vet ju dock inte om han talar sanning.

Jag kände som så att det var en onödig syn i det läget. Om det nu verkligen var så att jag hade han, så får jag nog bättre lägen att sno hans stack senare.

Postad
Snygg valuebet av honom :?

Verkar som att han fick hero lite intresserad av att syna med tvåpar genom att spela handen som han gör ... så helt misslyckat var det väl ändå inte! :D