Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Denna fråga har säkert varit uppe flera flera gånger men, jag är ändå nyfiken vad ni erfarna pokerspelare tycker.

Jag har spelat poker nu ett tag, spelar microlimits självklart (Min ekonomi tillåter inte mer, inte mitt kunnande heller för den delen).

Har mest kört .10/.5 NL på Expekt och Pacific,

men jag har förbannat svårt att plussa i vilket fall.

Många gånger har jag suttit där utan pengar efter er rad dåliga givar.

Så jag har tänkt att göra en helomvändning i mitt sätt att spela, jag har köpt en bok om fixedlimit av Lee Jones och hade tänkt läsa den innan jag gör något annat, och tänker kanske också satsa fullt ut på Fixed och turneringar (turneringar är en stor favorit ur min synpunkt, mycket spel för lite pengar måste ju gynna en nybörjare?).

Tycker ni detta låter tokigt? Tycker ni jag ska satsa annorlunda?

Tacksam för förslag!

MVH//Zidde.

* RP - QoS *

Postad

Välkommen till forumet Zidde! :)

Jag tycker det är jätte bra att du inskaffar lite teori som du kompleterar dina erfarenheter vid bordet med, men kom ihåg att inte bara sitta och nöta teori utan att ha spel emellan ditt teoriande. Jag tycker att det går mycket bättre att läsa små delar av en bok och sedan spela ett par dagar. Det är iof upp till var och en vad man föredrar, men jag lär mig mycket enklare vad jag läser om jag implementerar det i mitt spel efter att jag läst ett stycke. Jag har jäkligt svårt att läsa en hel bok och sedan implementera det jag läst i mitt spel.

Jag kan även rekommendera Super System 2. Jag avgudar Doyle Brunson och tycker hans No-Limit del är jäkligt bra. Men Jennifer Harmans FL del är jäkligt vass i den också. En väldans bra bok att läsa om du vill ha både FL och NL.

Jag tycker du även ska kolla in Dan Harringtons tourney bok som heter "Harrington on Hold'em". Mycket bra bok om du är intresserad av turneringar.

Vilket spel du vill spela är givetvis helt upp till dig. Om du är sugen på att testa FL så gör det! Du förlorar absolut ingenting på det! Sen om du blir sugen att spela NL igen när du spelat FL så gå över till NL igen! Efter en tid så kommer du ha rätt bra humm vad det är du vill fokusera på tror jag.

Turneringsspel tycker jag själv är jäkligt roligt och jag har spelat mycket 10-manna SnGs. De är väldigt roliga och lönsamma, så spela på bara! Du kommer inte ha möje nytta av dina FL kunskaper i de spelen dock, det får du ju tänka på.

Men lycka till i ditt spelande, och läs forumet mycket så kommer du även på så vis utvecklas :) Var inte rädd att fråga frågor, men använd gärna sökfunktionen innan!

Postad
Välkommen till forumet Zidde! :)

Turneringsspel tycker jag själv är jäkligt roligt och jag har spelat mycket 10-manna SnGs. De är väldigt roliga och lönsamma, så spela på bara! Du kommer inte ha möje nytta av dina FL kunskaper i de spelen dock, det får du ju tänka på.

Hmm, varför kommer han inte ha nytta av fl kunskaper menar du??

Det finns ju faktist FL SNG ;)

Håller hursomhelst med om att SNGs är sjyssta.