Gå till innehåll

Poker i Umeå?


Stefani0

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tydligen så spelas det varje torsdag en liten freeze out med 100:- i inköp på Ålidhem. Klistrar in det jag läste:

 

Varje torsdag spelas en turnering uppe på ålidhem kl 1800. Buy in är 100 kr och det är en freezout turnering. De 2 ggr jag spelat den hittills har det varit 19 respektive 21 spelare på 2 bord, ganska bra uppslutning mao. Om jag (vilket jag tror) förstått det hela rätt är de som vill vara med välkomna att titta förbi och anmäla sig på plats. Detta bör göras FÖRE klockan sex.

 

Jag tänkte ta mig iväg dit imorgon för att se om det blir något spel av.

Kl. 18, historiegränd 24a, källaren. 100kr freezeout är stället i fråga om några fler skulle vara intresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Jag läste på internet om några som hade en turneringsform som de kallade för Poker League.

 

I början på nästa år tänkte jag dra i gång en sådan turnering tillsammans med några kompisar.

 

Detta är Poker League:

 

Man spelar ett bestämt antal turneringar, i vårt fall fyra.

 

På dessa turneringar får man poäng beroende på hur man placerar sig. Efter att man har spelat alla turneringarna räknas poängen samman. Denna poäng multipliceras med 100 och är det antal extra chips man får ta med sig till finalen.

 

Dessa fyra första turneringar är alltså enbart för att fördela dessa extra chips.

Väl i finalen har alla chans att vinna pengar enligt den prize pool vi har.

Vissa har självklart större chans, och andra mindre chans, pga hur stor chipstack de har vid starten av finalen.

 

Man betalar en buy in för hela turneringen, inte för varje enskild turnering.

Storleken på buy in kommer att vara rimlig, något som alla tycker är okey.

 

Är någon intresserad av att vara med i Poker League så skicka ett personligt meddelande till mig, skicka gärna med mail/telefonnummer eller något sånt, så att det underlättar kontakt.

 

Skriv gärna vad ni tycker är en rimlig buy in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsdagspokern har ny adress och ny design.

 

Nu har jag och en kompis(FAIN) utvecklat en ny site för torsdagspokern.

 

Siten har blivigt lite mer än bara tillägnad torsdagspokern, det har tänkt att blivigt ett mötesplatts för pokerintresserade i Umeå.

 

Genom ett behändigt webbgränssnitt kan pokerarrangörer i Umeå lägga till sina livepokerturneringar där för att senare kunna skriva ut anmälningslista lägga in statestik på vem som vann etc.

 

För att få rättighet till det så kontakta mig eller fain(kontaktinformation finns på siten). Adressen är http://umepoker.se. Synpunkter osv kan besvaras i forumet.

 

//Offson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nytt!

Det har öppnat en pokerklubb, Gropen, i Umeå och dem kommer att hålla turneringar (500kr buy-in) på Tisdagar och cashgames (limit beror på vad man kommer överns om) på Torsdagar, så det är bara att dyka upp ni är sugna på att lira. Spel börjar vid kl. 19

Den ligger mitt emot Saga gallerian i stan, bara längst in på parkeringen på andra sidan vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

precis, längts in vid företagshuset (eller vad det nu heter), och så ner i källaren till höger...

 

Personligen tycker jag att tablefeen är för hög (15kr per timme), i alla fall när det är short (som idag tex) handed men framför allt osmidig att betala, 10 kr är så mycke lättare... :?

 

Förhoppningsvis kan d fräscha upp borden, lokal osv framöver, annars vet i fan vad man betalar för :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...