jGotti Postad 5 Augusti , 2004 Rapport Postad 5 Augusti , 2004 Skriver upp mig som medhjälpare/slav Citera
Korpi Postad 17 Augusti , 2004 Rapport Postad 17 Augusti , 2004 ... Så? Nånting på gång i Umeå? Lokaler kan ju vara drygt såhär i början. Univeristetet har rätt många och lånar ofta ut dom alldeles gratis. Citera
strankan Postad 18 Augusti , 2004 Rapport Postad 18 Augusti , 2004 Tydligen så spelas det varje torsdag en liten freeze out med 100:- i inköp på Ålidhem. Klistrar in det jag läste: Varje torsdag spelas en turnering uppe på ålidhem kl 1800. Buy in är 100 kr och det är en freezout turnering. De 2 ggr jag spelat den hittills har det varit 19 respektive 21 spelare på 2 bord, ganska bra uppslutning mao. Om jag (vilket jag tror) förstått det hela rätt är de som vill vara med välkomna att titta förbi och anmäla sig på plats. Detta bör göras FÖRE klockan sex. Jag tänkte ta mig iväg dit imorgon för att se om det blir något spel av. Kl. 18, historiegränd 24a, källaren. 100kr freezeout är stället i fråga om några fler skulle vara intresserade. Citera
Papa Kubo Postad 18 Augusti , 2004 Rapport Postad 18 Augusti , 2004 Jag tänkte ta mig iväg dit imorgon för att se om det blir något spel av.Kl. 18, historiegränd 24a, källaren. 100kr freezeout är stället i fråga om några fler skulle vara intresserade. Man skulle skulle hasa sig dit och ta en titt. Är det hold'em som gäller eller? Citera
strankan Postad 18 Augusti , 2004 Rapport Postad 18 Augusti , 2004 Det borde väl vara fråga om Hold'em känns det som. Är dock inte helt säker, så man får se imorrn vad som spelas. Hur som helst blir det kul om det körs varje vecka. Citera
freso Postad 18 Augusti , 2004 Rapport Postad 18 Augusti , 2004 Jo, det är rätt antaget, No Limit Texas Hold'em. Citera
Matteprof Postad 26 Augusti , 2004 Rapport Postad 26 Augusti , 2004 Fasen vad trist att man inte bor kvar. Jag längtar redan till nästa live Citera
Akerman Postad 31 Augusti , 2004 Rapport Postad 31 Augusti , 2004 För er som vill veta mer om torsdags pokern föreslår jag att ni tittar in följande sida. http://poker.flamingfist.org/ Citera
baller Postad 13 November , 2004 Rapport Postad 13 November , 2004 Kom igen nu umeå-bor på söndag (imorgon) är det turnering igen. 300+30 NL (1 rebuy), ca 50 anmälda, ca 10 platser kvar See ya there... Citera
hnat Postad 19 November , 2004 Rapport Postad 19 November , 2004 Ser gärna att info om de turneringarna kommer lite tidigare. Sitter nämligen inte här på forumet varje dag Även om min ekenomi passar bättre för torsdagspokern Citera
Stefani0 Postad 20 November , 2004 Författare Rapport Postad 20 November , 2004 nån som vet om de är nån poker turnering på g i umeå snart? Citera
hnat Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 nån som vet om de är nån poker turnering på g i umeå snart? Ja torsdagspokern håller ju igång. Info finns lite längre bak i tråden. Nån här förresten som brukar vara på den? Citera
Nickefik Postad 16 December , 2004 Rapport Postad 16 December , 2004 Jag läste på internet om några som hade en turneringsform som de kallade för Poker League. I början på nästa år tänkte jag dra i gång en sådan turnering tillsammans med några kompisar. Detta är Poker League: Man spelar ett bestämt antal turneringar, i vårt fall fyra. På dessa turneringar får man poäng beroende på hur man placerar sig. Efter att man har spelat alla turneringarna räknas poängen samman. Denna poäng multipliceras med 100 och är det antal extra chips man får ta med sig till finalen. Dessa fyra första turneringar är alltså enbart för att fördela dessa extra chips. Väl i finalen har alla chans att vinna pengar enligt den prize pool vi har. Vissa har självklart större chans, och andra mindre chans, pga hur stor chipstack de har vid starten av finalen. Man betalar en buy in för hela turneringen, inte för varje enskild turnering. Storleken på buy in kommer att vara rimlig, något som alla tycker är okey. Är någon intresserad av att vara med i Poker League så skicka ett personligt meddelande till mig, skicka gärna med mail/telefonnummer eller något sånt, så att det underlättar kontakt. Skriv gärna vad ni tycker är en rimlig buy in. Citera
offson Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Torsdagspokern har ny adress och ny design. Nu har jag och en kompis(FAIN) utvecklat en ny site för torsdagspokern. Siten har blivigt lite mer än bara tillägnad torsdagspokern, det har tänkt att blivigt ett mötesplatts för pokerintresserade i Umeå. Genom ett behändigt webbgränssnitt kan pokerarrangörer i Umeå lägga till sina livepokerturneringar där för att senare kunna skriva ut anmälningslista lägga in statestik på vem som vann etc. För att få rättighet till det så kontakta mig eller fain(kontaktinformation finns på siten). Adressen är http://umepoker.se. Synpunkter osv kan besvaras i forumet. //Offson Citera
greger Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 har bara kollat in sidan en snabbis, men det ser mycket bra ut. ett mycket bra initiativ Citera
hnat Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Jepp, ruskigt bra initiativ. Mycket snyggare än den gamla btw.. Citera
offson Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Roligt att ni gillar den , har lite små finesser vi håller på att skriva ihop som kommer att introduseras på sidan framöver. Citera
baller Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Nytt! Det har öppnat en pokerklubb, Gropen, i Umeå och dem kommer att hålla turneringar (500kr buy-in) på Tisdagar och cashgames (limit beror på vad man kommer överns om) på Torsdagar, så det är bara att dyka upp ni är sugna på att lira. Spel börjar vid kl. 19 Den ligger mitt emot Saga gallerian i stan, bara längst in på parkeringen på andra sidan vägen. Citera
Nickefik Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Vore kul med lite mer info kring klubben. Spelar gärna lite NL cash game, gärna också SnG´s med rimlig buy in. Är det här något som kommer att finnas? Citera
cmt Postad 25 Januari , 2005 Rapport Postad 25 Januari , 2005 Gropen lät intressant, var kan man hitta mer information? Citera
Nickefik Postad 26 Januari , 2005 Rapport Postad 26 Januari , 2005 Vad krävs för att få spela där? Medlemskap? Vad innebär klubben? Hur stora är lokalerna? Går det att komma ett gäng och starta upp ett spel själv där? Citera
baller Postad 29 Januari , 2005 Rapport Postad 29 Januari , 2005 Nu håller inte jag i det så det enda jag kan svara är: Pröva... Citera
drybarr Postad 6 Februari , 2005 Rapport Postad 6 Februari , 2005 öh mittemot Saga var.. mot vasaplanhållet eller? längst in på den där "gömda" privatparkeringen? Citera
baller Postad 7 Februari , 2005 Rapport Postad 7 Februari , 2005 precis, längts in vid företagshuset (eller vad det nu heter), och så ner i källaren till höger... Personligen tycker jag att tablefeen är för hög (15kr per timme), i alla fall när det är short (som idag tex) handed men framför allt osmidig att betala, 10 kr är så mycke lättare... Förhoppningsvis kan d fräscha upp borden, lokal osv framöver, annars vet i fan vad man betalar för Citera
Petter Lindgren Postad 7 Februari , 2005 Rapport Postad 7 Februari , 2005 Det låter ju väldigt intressant det här men det vore som sagt kul med mer info! Är det alltid folk där på kvällarna? Vilka limits brukar spelas osv... Man får väl gå förbi nån dag. Citera
Recommended Posts