Jessica Postad 17 Juni , 2005 Rapport Postad 17 Juni , 2005 Jag är en gymnasist på 18 bast som har lirat TH i ca 2 år. Jag är plus ca 15k sek online vilket är bra Men mitt stora problem är att jag saknar diciplin. Ett vanligt scenario är att jag har 50 dollar på kontot går in på ett 3/6 FL bord och vinner upp till 300$ och sedan cashar ut för att "säkra pengarna" Jag ber då min kompis skicka (låna ut) pengar till mig vilket han gladeligen gör. Jag losar 3-4 självmordsmini buyin på rätt hög FL tills jag till slut träffar och vinner upp till 300$ igen som jag cashar ut. Som ni förstår suger detta och är aldrig ev+ i längden därför tänkte jag skaffa mig diciplin med hjälp av att föra dagbok. Anledningen till det att jag har byggt upp en skaplig rulle idag. Började med ca $150 efter att ha fått min rakeback men är nu uppe i $746,76 efter att ha spelat Full table 5/10 FL och krossat en kille HU på 5/10. Kommer att posta HH's men dock så har ej min klient HH funktionen så jag får skriva dem för hand.. Jag lirar normalt sett alltifrån 0,25/0,5 NL till 5/10 FL. Spelar även sng's 5-55$ Mina mål är följande: * Ej spela på bord som är alldeles för dyra för min BR * Ej tilta och gå upp i limits vid motgång (brukar göra det) * Vinna $500 i månaden * Förbättra mig själv som pokerspelare BR: $746,76 Citera
Holmees Postad 17 Juni , 2005 Rapport Postad 17 Juni , 2005 Tycker det låter lite vilt att gå och spela 5/10 med bara $750 BR sen NL 0,25-0,5 det är väll en lagom nivå med din BR om man spelar lungt och fint. Kör Hårt och Lycka Till Citera
Timmi Postad 17 Juni , 2005 Rapport Postad 17 Juni , 2005 jessica spelar du på pokerchamps? tror mig ha sett dig där Citera
Rubicon Postad 17 Juni , 2005 Rapport Postad 17 Juni , 2005 Ja... $750 är tyvärr lätt att förlora på bara några timmars "optimalt" $5/10 spel, se upp, se upp! för att inte riskera att förlora allt på grund av en dålig sving måste du nog börja med gå ner till $2/4 och till och med gå ner till $1/2 om du börjar dåligt på $2/4! Citera
pluntzky Postad 18 Juni , 2005 Rapport Postad 18 Juni , 2005 Alltid svårt att säga något i ett sånt här tidigt stadie, med lite HH osv är det lättare att bedömma din spelstil. Men det här 5/10 och 3/6 lirande verkar som alla sagt tidigare en bra bit över rulle. Jag skulle rekommendera att du går ner till iaf 1/2. Men det här med BR är ju alltid en fråga om risktagande. Det här utcashandet är ju hur tydliget som helst, du känner dig inte bekväm på din nivå och är rädd att förlora och vill "dubbla upp". 500$ i månaden tycker jag inte är så pjåkigt, men det finns många som lirar in mkt mer än så på lägre FL nivåer. Citera
Jessica Postad 18 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2005 Hej alla! Jag har tänkt spela 2/4 FL även fastän jag har för få BB för att 300BB teorin skall hålla. Skall dessutom lira lite sng's och möjligen MTT. Ja det stämmer jag lirar på pokerchamps, vad är ditt namn där? Ska snart lira lite återkommer med ett par HH's senare så får vi se vad ni har att säga. Slutligen vill jag tacka för responsen jag hittils har fått och hoppas ni kommer få en intressant läsning. Citera
Nocturnal5 Postad 18 Juni , 2005 Rapport Postad 18 Juni , 2005 Att gå in på ett $3/6 bord med $50 låter inget vidare hörrudu. Sluta casha ut struntsummor också. Ta din BR på $700 och börja grinda upp den på bra mycket lägre nivåer än 5/10 - inte högre än 1/2 tycker jag. Om inte annat kan det vara bra disciplinövning för dig att hålla dig på mattan till din rulle är stor nog för att spelas på nästa nivå. Sätt upp regler och håll dig stenhårt till dem - ex. just vilka nivåer du ska spela på med en viss storlek på din BR. Att lägga ut dina PT-stats kanske kan hjälpa disciplinen i spelet litem, eller iaf låta en kompis kika på dem lite då och då. Kan vara lättare att hålla sig till bra och "sunt" spel om man vet att andra kan se händerna man har spelat och hur man har spelat dem. Disciplinen är något du aldrig får tumma på! Lycka till! Hoppas det går bra i sommar! PS Om du har mer pengar som du kan stoppa in i pokern så är ju begreppet rulle mer flytande, men i ditt fall tror jag att det kan vara väldigt bra att hålla dig till just det du har - för disciplinens skull. DS Citera
salo Postad 18 Juni , 2005 Rapport Postad 18 Juni , 2005 hmm också sett dig spela där. Du rullar runt visst på diverse NL oc h fixed bord för det mesta. amen lycka till! Citera
jezaja Postad 18 Juni , 2005 Rapport Postad 18 Juni , 2005 Ska du lira FL så gör det på party-nätverket, utan tvekan det fiskrikaste FL-borden. Citera
salo Postad 18 Juni , 2005 Rapport Postad 18 Juni , 2005 nojaa, tycker champs också har dåliga fixed spelare. grejen är bara dom är så få, inte lätt och hitta bord alltid Citera
Jessica Postad 18 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2005 Kan säga att jag ej kunde kontrollera mig.. Började med 1/2 FL och losade 100 dollar där. Losade sedan 50 dollar på 2/4 FL HU.. Kände tilten och efter långt o knövligt spel hade jag plötsligt 1030 dollar (spelade 5/10 FL och 10/20 FL) fick sedan en nergång och har nu 860 dollar ungefär.. Ska försöka ta mig i kragen men det är svårt. Någon som har tips på hur man kan hålla god diciplin.. Ska spela vidare nu. Just nu lirar jag 10 dollar sng och sätter mig o väntar på ett 2/4 FL bord BR in: $746,76 BR ut: $865,37 Citera
Kotoryu Postad 18 Juni , 2005 Rapport Postad 18 Juni , 2005 Jag väntar mig att när som helst läsa att du har bränt hela din rulle på en dålig session 10/20 FL. Gör inte det! Citera
Jessica Postad 19 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2005 Ok kan sammanfatta dagen med att jag har kommit till vis insikt om mitt spel. Jag spelade upp mig till 1050 på 2/4 FL bord, sådana som passar mig perfekt men efter ha blivit tiltad några händer gick jag över till ett bord 5/10 FL där jag losade 150 dollar men så plötsligt blev det HU och eftersom ja är duktig på det snodde jag tillbaka mina pengar och mer därtill efteråt. Som mest hade jag ~$1100 och tänkte gå o lägga mig då men då kom ett par badbeats och då låg jag plötsligt på $850 vilket ej är så roligt så jag gjorde den vanliga newbietönt taktiken att försöka vinna tillbaka förlorde pengar men det gick rätt bra slutade på strax över $1000. Jag ska absolut inte spela 10/20 och helst inte 5/10 om det inte är fisk där. På sidan jag lirar är det aldrig action på 3/6 vilket är synd så man kan säga att 2/4 är optimalt för mig, helst sh eller allra helst HU. Tänkte posta några HH's idag men det blev inte av.. In: $865,37 Ut: $1016,69 Citera
Kwejk Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 En liten fråga. Hur många bord spelar du åt gången? ett? Jag tror som alla andra här att du är GALEN :D Men det lovar underhållande läsning. Själv har jag €1170 i rulle och grindar bara NL 0.25/0.50. lite skilland på NL, FL, men ändå. Att skapa diciplin med hjälp av dagbok är nog en bra idee. En mardröm att posta: "jag har gulat" i sin dagbok. Så det får bara inte ske.. Lycka till med spelandet! Citera
Nimrod Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Mina mål är följande: * Ej spela på bord som är alldeles för dyra för min BR Jag spelade upp mig till 1050...gick jag över till ett bord 5/10 FL Verkar som du misslyckades med ett av dina mål redan första dagen. Grattis till en bra första dag men om du fortsätter spela på nivåer du inte ens har i närheten av bankroll för talar mycket för att det som inträffat förut kommer inträffa igen. Mitt råd är att du ikör 2/4 tills du har $1500. Då kan du köra 3/6 och vidare inte spela 5/10 förrän du har $3000. Och jag skulle definitvt flytta mina pengar till en annan site om det inte finns 3/6 där du spelar. Citera
Jessica Postad 19 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2005 Lirat lite nu på morgonen. Lirade 1/2 NL SH och 2/4 FL 6 handed. Losa ca 20 bux på FL men vann över 100 på NL. NL 1/2 3-handed BB $120 Dealer $90 SB $130 (Ad 8h) <-- Jessica Dealer call Jessica call BB raise $3,5 Dealer Call Jessica call Flop: Ah8c9c SB check - Jessica BB bet $6 Dealer call Jessica raise 24 (18) BB fold SB call Turn: 10d SB raise $64 <-Jessica Dealer calls, is all in (Steker länge) River: 5c Hur tyckte ni att jag spelade denna? Borde jag raisat direkt på turn med tanke på färg och stegdragen? Jag var säker på att prefloppraiser skulle raisa så jag tyckte det var bättre o höja över efter honom. Bordet var ganska loose preflopp men desto mer tight postflop. BB är en fisk som gärna ger bort pengar men dealar har jag inte direkt någon tell på.' In: $1016,69 Ut: $1114,70 Citera
Azaroth Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Disciplin problem? Personligen tycker jag det är olämpligt att spela NL200 under 6k, tror tyvärr inte att du kommer bli särskilt framgångsrik om du inte skaffar en striktare disciplin stakes/rulle. Just my 2 cents. Citera
Jessica Postad 19 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2005 Alltså jag vet om mina diciplin problem och det förmodligen kommer leda till undergång så ni behöver ej påkeka det Vad säger ni om HH'n? Jag spelar ofta på för dyra bord därför att på siten jag lirar på är det så jävla dålig traffic.. Ibland står nästan alla FL borden tomma (dock ej ofta). Känner för att lira så jag sätter mig på nått kul bord och 1/2 NL såg rolig ut eftersom det var minst 1 torsk där och SH. Jag började dan med att försöka vara duktig och lira 1/2 FL men losa 100 $ där.. faan jag vinner aldrig på 1/2. Vann sedan upp på 3/6 FL men när det bordet dog ut så hoppade jag på ett 6manna 5/10 bord där newstream snodde 300 dollar minst av mig. Tiltad så såg jag min chans på 10/20 eftersom det var HU där. Och som vanligt svek ej mina HU skills mig och jag vann upp några 100 dollar och slutade på blygsamma 5 dollar + In: $1114,70 Ut: $1119,31 (Sen i fredags har jag $87 dollar + X$ i deal i rakeback) Citera
Che Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Ang handen: Tveksam syn Preflop då du har dålig pos samt dålig hand. Sedan på flop är det helt okej dock skulle jag personlig betat ut själv för att bygga pott (få reraise förhoppningsvis) För att på turn checkraisat all in i allefall om ni nu har tillräckligt stora stackar. För övrigt gillar jag din stil med att spela på för höga bord, dock dumt men roligt. hett tips är kanske siten med HU bord? Citera
Timmi Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Hej alla!Jag har tänkt spela 2/4 FL även fastän jag har för få BB för att 300BB teorin skall hålla. Skall dessutom lira lite sng's och möjligen MTT. Ja det stämmer jag lirar på pokerchamps, vad är ditt namn där? Ska snart lira lite återkommer med ett par HH's senare så får vi se vad ni har att säga. Slutligen vill jag tacka för responsen jag hittils har fått och hoppas ni kommer få en intressant läsning. TimmiJofur är mitt nick där Citera
Nocturnal5 Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Maken till genomusel disciplin har jag då aldrig sett Läs om min första post - och så läser du om den igen. Sedan spelar du en dag, och så läser du posten en gång till. Angående handen så är visserligen A8 en rätt usel hand som Che säger, men 3-way så är det en bra hand. Jag hade raisat med den preflop. Jag tycker att en syn är svagt. Spelar du inte såna händer aggressivt när du spelar HU? Spela nu inte högre än 2-4. Citera
Jessica Postad 20 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2005 Maken till genomusel disciplin har jag då aldrig sett Läs om min första post - och så läser du om den igen. Sedan spelar du en dag, och så läser du posten en gång till. Angående handen så är visserligen A8 en rätt usel hand som Che säger, men 3-way så är det en bra hand. Jag hade raisat med den preflop. Jag tycker att en syn är svagt. Spelar du inte såna händer aggressivt när du spelar HU? Spela nu inte högre än 2-4. Hade absolut ej spelat den om det varit fler spelare vid bordet. Tänkte att det eventuellt kunde vara ett stealförsök av BB med efter att jag och D hade completat/limpat. Spelade lite mer en kort stund igår kväll och vann några dollar. Spelde då 2/4 HU som är optimalt för mig och sen lite 0,5/1 NL very shorthanded. BTW fyller idag! Citera
thorn Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 Grattis, hoppas det för turen med sig! Men, du borde verkligen ta tag i bordhoppandet. Jag vet precis hur trist det är, har just nu gått ner till 0.5/1 och ska hålla mig där tills jag har rulle. Det är inget roligt alls, men förhoppningsvis är det bra i längden. Citera
Ultra Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 Hej Jessica, känns som om du är en ganska bra spelare som totalt saknar disciplin. Är nog bara en tidsfråga innan du tiltat bort din rulle om du fortsätter som du gör just nu. SKulle vilja föreslå följande "åtgärdspaket": 1. Byt till Partynätverket. Mycket av ditt spel på högre nivåer skyller du på dålig trafik på de låga borden. På party finns det tillräckligt med låga bord dygnet runt. 2. Spela max 3/6 skulle nog egentligen råda dig att lira lägre nåvåer men du verkar ha bråttom att bli rik . 3. Multitabla (om du inte redan gör det), hjälpte i alla fall mig att få bättre disciplin i och med att man får mer action. 4. Spela ABC poker på lägre limits. OBS spekulatione följer!! Ditt spel verkar funka bättre på högre limits och HU. Detta leder mig till att tro att det är mycket bluff och "fancy play" inblandat. Detta funkar inte (enlig min erfarenhet) på nivåer under 5/10. Alltså, strunta in bluffar, överdrivet blindsförsvar etc. Istället värdebeta, värdebeta och sist men inte minst värdebeta. 5. Skaffa Pokertracker, kostar 50$ och är definitivt värt det. Förutom att du får svart på vitt hur du spelar (hjälper disciplin) så får du dessutom hjälp att hitta fiskarna när du multitablar. Funkar ännu bättre om man kör det i kombination med PlayerViewer eller Gametime+ Lycka till!! Citera
Recommended Posts