Gå till innehåll

NL - Är det korrekt att beta sina drag?


Ralph247

Recommended Posts

Hmmm ligger runt 40% flop seen, 6-bord. Räknas det som löst eller tight?

 

Det räknas som loooooose.

 

personligen tycker jag att d verkar lite loose.......men d beror ju på din spelstil alla spelar olika ......men försök bara att ha i bakhuvet att d finns totalt 1326 olika kombinationer av starthänder ........men bara 139 st av dom har ett positivt value (hold em brain) men detta är ansett för 10 bords hold em fixxed limit .......jag o en kompis diskuterade just detta idag o kom fram till 139 av 1326 innebär ju ungefär var tionde hand avsett för ett tiobord .......kanske man kan hålla sig till var sjätte hand på ett 6 bord då ca 16% ....(bara en tanke) synpunkter??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var sjätte hand på ett sexbord? Typ bara spela BB varje varv? Spelar du bara SB och BB i snitt varje varv så spelar du ju 32 procent. 16 procent är i mina ögon för katastroftight... Snacka om att åka som Broomcorns Uncle.

 

Vi pratar givetvis om när man frivilligt lagt in pengar preflop, inte när man blivit tvingad till det. Dessutom tar det sin lilla tid även om du är för tight att blinda bort sig om du köper in dig med ett fullt inköp ska du se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju omöjligt att säga om 40 % är loose utan att veta något om bordet. Är det aldrig någon som höjer så är man som staahla sa uppe i 32 % redan om man bara synar SB varje varv, och får man en vettig hand per varv utanför blindsen så är man vips uppe i 50 % flops seen. Man kan också tänka sig att man kan stjäla en del potter vid ett sådant bord genom att höja ofta i sen position.

 

Spelar man däremot vid ett bord där i princip varje hand höjs före floppen så kan 20 % flops seen vara loose spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var sjätte hand på ett sexbord? Typ bara spela BB varje varv? Spelar du bara SB och BB i snitt varje varv så spelar du ju 32 procent. 16 procent är i mina ögon för katastroftight... Snacka om att åka som Broomcorns Uncle.

 

Sorry glömde ju nämna att ja självklart menar frivvillig involvering 16 % + de händer man limpar från sb o bb - vilket innebär att om bordet e passivt preflop kan man lätt komma upp i 40%, ja e ingen expert o menar inte att 16% är korrekt detta var mer bara en jämförelse me 10 bords strategin när man helt enkelt måste loosa upp lite ju mindre motståndare man möter vid bordet sedan måste jag hålla me waggho om att number of flops seen beror ju helt på hur mkt preflopaktion d är ..........skulle dock bara vilja höra lite åsikter om 16% 6 bord jämfört me 10 % 10 bord .......kan d ligga ngt i d ? isf vilka händer bör man tillägga i tex. sklanskys starthands restriktion som är ansedd för 10 bord om man skullle göra om den till 6 bords strategi?????+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna gången gick det inte som planerat... =)

 

Game #552525174: Texas Hold'em No Limit ($0.15/$0.25) - 2005/06/22 - 07:41:07 (ET)

Table "Kultrun" Seat 6 is the button.

Seat 1: limula ($14 in chips)

Seat 2: magiccat ($6.65 in chips)

Seat 4: kekmik ($26.15 in chips)

Seat 6: Dje104 ($15.57 in chips)

Seat 8: HERO ($19.30 in chips)

Seat 10: <*)))><1 ($19 in chips)

 

HERO: posts small blind $0.15

<*)))><1: posts big blind $0.25

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [K:club: T:club: ]

limula: folds

magiccat: calls $0.25

kekmik: folds

Dje104: calls $0.25

HERO: calls $0.10

<*)))><1: checks

 

----- FLOP ----- [6:club: 5:spade: Q :club:]

HERO: bets $0.75

<*)))><1: folds

magiccat: folds

Dje104: calls $0.75

 

----- TURN ----- [6:club: 5:spade: Q :club:] [8:diamond: ]

HERO: bets $1.75

Dje104: calls $1.75

(Om han får sin straight och jag min flush så kan jag casha in ordentligt, hade han raisat här hade jag foldat.)

 

----- RIVER ----- [6:club: 5:spade: Q :club:] [8:diamond: ][7:club: ]

HERO: bets $2.25

Dje104: raises to $4.50 (Nåt har han, bara det inte är Ace high flush)

HERO: raises to $6.75 (testar)

Dje104: raises to $12.82 and is all-in (

HERO: calls $6.07 (Ahh skitsamma dååå)

 

----- SHOW DOWN -----

Dje104: shows [A:club: 8:club: ] (A Flush, Ace high)

HERO: shows [K:club: T:club: ](A Flush, King high)

Dje104 collected $30.09 from Main pot

 

Kan man lägga ner den handen?

Jag hade nog spelat den likadant igen, fast det enda jag ångrar är den lilla reraisen på river, tryckte fel där, hade lätt gått all in direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hmm..har inte sådär jättekoll, men jag tycker du ska syna hans reraise där. När en synstation börjar raisa dig betyder det ofta en stark hand, och då ska du inte hålla på och testa dig potcommitted.

 

Är det rätt att dra ett pottbet på turn? Är det inte bättre att checka mot en passiv spelare och dra gratiskort istället? Har han mellanpar eller nåt i den stilen så checkar han bakom dig, samma sak med en draw.

 

På rivern tycker jag iallafall att du borde syna, om du inte vet att han brukar tokbetta river med medelstarka händer.

 

Resonerar jag rätt? :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid svårt för hur jag ska göra på turn och river.

 

Även om detta exemplet inte gick så bra, så kan jag säga att 2/3 bets verkar funka bra!

Inte helt sällan vinner jag potten direkt.

Men det svåraste är när jag inte träffar min flush på river.

Ibland kör jag en bet på halva potten, ibland checkar jag.

 

Men det känns som det är värt en bet på river särskilt mot bara en motståndare, han kan ju ha jagat precis som jag, och inte träffat nåt.

Men får man raraise så lägger man sig.

 

Jag checkar när jag tror att den andre synade med ett par, eller nån annan bra hand. För om jag då betar på river så synar han mig säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...