Gå till innehåll

Short stack push, ta det lungt?


Edling

Recommended Posts

Det har sagts flera gånger att vid ca 8BB så ska man pusha any-two vid många tillfällen.

 

Jag har själv haft en vekare strategi dels för att folk synar för löst och för att jag rätt sällan riskerar att bli nersynad av flera motståndare.

Men jag började trycka lösare efter påtryck från det här forumet och resultaten har varit blandade.

 

Om vi antar att jag sitter vi ett bord med folk som synar på tok för löst och inte förstår vikten av att "ta en för laget" när en shortstack trycker så måste det väll ändå vara rätt att folda en hel del skithänder?

 

Jag trycker fortfarande nästan anytwo mot tight kompetent motstånd men det känns som om det borde vara rätt att folda ner till ca 5BB i många lägen beroende på bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anytwo brukar jag nästan bara använda när jag sitter SB och alla foldad. Då pushar jag 99% av mina händer på BB(när blindsen är höga), det enda undantaget är typ 3-2. Det beror också väldigt mycket på situationen, jag menar om du sitter på bubblan och någon är extremt shortstackade finns det ingen poäng med att pusha när du är garanterat pengar om du foldar.

 

Men 8 BB är ganska mycket, så anytwo så blir svaret nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...