Gå till innehåll

€50 HU SitnGo Riverbeslut


-samba-

Recommended Posts

Vad gör vi/ni på river?

Första handen i matchen.

 

15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 23 november 2010 14:12:47

Holdem (Real /Tournament )

Seat 1: Hero (1500.00)

Seat 2: òèã (1500.00)

BadAssLAG! post SB 15.00

òèã post BB 30.00

** Deal **

Hero [:Ts::Th: ]

òèã [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

Hero Raise to 90.00

òèã Call 90.00

*** Flop(Board): *** : [ :Tc::6d::Ad: ]

*** Bet Round 2 ***

òèã Check

Hero Bet 120.00

òèã Call 120.00

*** Turn(Board): *** :[ :Tc::6d::Ad::Qs: ]

*** Bet Round 3 ***

òèã Check

Hero Bet 360.00

òèã Call 360.00

*** River(Board): *** : [ :Tc::6d::Ad::Qs::Jc: ]

*** Bet Round 4 ***

òèã Check

Hero ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag checkar nog oftast men är nog för passiv.

 

Tror lätt han kan sitta på K10, KJ, KQ och ibland AK,KK så vi lär ju inte kunna utesluta K ur hans range.

 

För att syna push bör han nog ofta ha sämst tvåpar på denna bräda och ibland kan han nog tom vika det då din range definitivt innehåller en del K.

 

Så frågan är ju vilket värde vi har i att pusha pott.

 

Att han checkar river ställer såklart till det då de flesta bettar ut med K här men då vi väljer mellan push och check så bör vi tänka oss att han viker allt vi slår och synar med det som slår oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag checkar nog oftast men är nog för passiv.

 

Tror lätt han kan sitta på K10, KJ, KQ och ibland AK,KK så vi lär ju inte kunna utesluta K ur hans range.

 

För att syna push bör han nog ofta ha sämst tvåpar på denna bräda och ibland kan han nog tom vika det då din range definitivt innehåller en del K.

 

Så frågan är ju vilket värde vi har i att pusha pott.

 

Att han checkar river ställer såklart till det då de flesta bettar ut med K här men då vi väljer mellan push och check så bör vi tänka oss att han viker allt vi slår och synar med det som slår oss.

 

Standardspel, men fi i handen är en riktig mupp. Han synar lätt alla två par, kan även tänka mig att han synar med par ibland. Vet ej hans stats, men han är säkert back en massa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standardspel, men fi i handen är en riktig mupp. Han synar lätt alla två par, kan även tänka mig att han synar med par ibland. Vet ej hans stats, men han är säkert back en massa.

 

-24% på 276 spel enligt sharkscope.

 

Jag tror definitivt att det är EV+ att pusha i detta läge. Däremot kan jag tänka mig en check vid sämre spelare om jag tror att edgen är mer värd än det extra väntevärdet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog dragit en djup suck och checkat här alla dagar (kanske lättare sagt än gjort när man själv sitter där dock), men jag är kanske för passiv.

 

Ser inte att han synar med något sämre än stegen.

 

Får man fråga vilket nätverk det är på? Jag ska själv byta till ett euronätverk snart men vet inte vart bästa trafiken för hu sng's är. Boss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stoppa in, vi leder tillräckligt ofta här mot estimerat antal handkombinationer som kommer till river.

 

Det är ju egentligen inte det som är intressant, det är klart vi leder riktigt jävla ofta på river. Men frågan är väl hans synrange på vår riverpush. Den innehåller ju såklart stegar, en del gråtsyner med triss/tvåpar men möjligen viker han alla par och de absolut sämsta tvåparen, det är trots allt en sng, första handen och en allin han står inför tror ni verkligen han synar en push med typ Q10.

 

Om vi besämmer oss att han synar med alla par och bättre ska vi ju såklart instapusha, problemet är när vi börjar hamna uppåt att han kan vika de sämsta tvåparen, där tror jag check blir riktigt mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju egentligen inte det som är intressant, det är klart vi leder riktigt jävla ofta på river.

 

Du säger ju emot dig själv i ovanstående mening.

 

Om vi nu leder på river så ska vi väl knappast ge upp värde?

Vad spelar det för roll om det är första eller sista handen vi spelar?

 

Du tycker det är för tunt att värdepusha river?

Du pushar bara river med nötstege?

Du synar bara av en push med nöt dem gg han donkpushar river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger ju emot dig själv i ovanstående mening.

 

Om vi nu leder på river så ska vi väl knappast ge upp värde?

Vad spelar det för roll om det är första eller sista handen vi spelar?

 

Du tycker det är för tunt att värdepusha river?

Du pushar bara river med nötstege?

Du synar bara av en push med nöt dem gg han donkpushar river?

 

Jag menar att han foldar rätt stor del av rangen vi slår om vi pushar, vi har bara värde att hämta från en del händer, och en del händer slår oss dessutom. Min fundering var om inte han viker för stor del för att det ska vara en bra ide att pusha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...