Gå till innehåll

Lurad av turneringsinfo angåend ncoop

Recommended Posts

Postad

Tjenis, satt å lirade 10$ 1$ rebuy till ncoop main event idag och såg att turren hade 10 seats guaranteed

Hur kommer det sig då att när rebuyperioden är över så är där bara 6säten ?

Så är de på alla era 10.20$+rebuy satelliter till Nordic coop 11

Vänligen förklara detta, har bildbevis.

Postad
Tjenis, satt å lirade 10$ 1$ rebuy till ncoop main event idag och såg att turren hade 10 seats guaranteed

samma här... tre gånger

Postad

Hej,

Tyvärr hade man satt upp den här turneringen på ett felaktigt sätt men det har rättats till. Det var 10 sätten garanterade och 10 spelare gick vidare till main event. De fyra spelare som inte krediterades direkt när turneringen var slut har krediterats manuellt.

Mvh,

Karl

PokerStars Support

Postad
Hej,

Tyvärr hade man satt upp den här turneringen på ett felaktigt sätt men det har rättats till. Det var 10 sätten garanterade och 10 spelare gick vidare till main event. De fyra spelare som inte krediterades direkt när turneringen var slut har krediterats manuellt.

Mvh,

Karl

PokerStars Support

Detta rättar ju inte till det för mig då jag hamnade på 11plats

vi var 11man kvar och jag ställde i mån om att jag "visste" att det bara var top6 som fick säten

förlorade ganska stor del av min stack sen handen efter skriver någon att de ska vara 10säten garanterade..

pga att jag har så hyperlite kvar så åker jag ut handen efter.

Kul lir eller ?

Nä skulle inte tro det speciellt om det handlar om en 530$ biljett

tack och hej inge mer pokerstars för mej

Postad

Hej,

Mvh,

Karl

PokerStars Support

Detta rättar ju inte till det för mig då jag hamnade på 11plats

Första gången jag fetmarkerar, hoppas det funkar (=

Du bad om en förklaring, du fick en. Spelade du för top10 o förutsättningarna förändrades så har du nog större chans o få kompensation genom o maila o be om det än o vara halvdryg mot nån stackars supportkille (=

Postad

Som du har berättat låter det som att du inte kände till garantin över huvud taget. Om du inte gjorde det så är det ganska lågt att komma och gnälla över att du har gått miste om övervärde.

Om du kände till att det var en 10 seats garanti så skulle du givetvis spelat som om det var 10 seats oavsett vad det stod, och tagit screenshots för att kunna kräva en plats om du hamnar top 10.

Postad
Som du har berättat låter det som att du inte kände till garantin över huvud taget. Om du inte gjorde det så är det ganska lågt att komma och gnälla över att du har gått miste om övervärde.

Om du kände till att det var en 10 seats garanti så skulle du givetvis spelat som om det var 10 seats oavsett vad det stod, och tagit screenshots för att kunna kräva en plats om du hamnar top 10.

Det är ju svårt att veta hur stars kommer hantera det. Kanske delar de upp det missade övervärdet på alla som inte cashade eller så blir det som det blev.

Postad

Vet inte om det framgår men jag spelade ju som att top6 fick paket.

Menar bara att jag hade inte spelat som de va top6 fick paket med 11man kvar när man ligger runt 7plats och ställer när det är 11man kvar.

Postad
Det är ju svårt att veta hur stars kommer hantera det. Kanske delar de upp det missade övervärdet på alla som inte cashade eller så blir det som det blev.

Säker kan man ju aldrig vara, men det är vägen jag hade tagit. Känns som mycket bättre EV än någon annan väg.

Vet inte om det framgår men jag spelade ju som att top6 fick paket.

Menar bara att jag hade inte spelat som de va top6 fick paket med 11man kvar när man ligger runt 7plats och ställer när det är 11man kvar.

Jag är fullkomligt medveten om att du spelade som att det var 6 priser. Min poäng är att om du inte kände till garantin och spelade för sjätteplatsen så är klagomålet sjukt överdrivet, samtidigt som det är enormt dumt att spela för sjätteplatsen om du kände till garantin, oavsett vad det står i prislistan.