Mysticum Postad 17 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2005 Det hela med Bill Gates var väl mest ett hjälpmedel för min principfråga om Hjort ville spela om titeln även om han redan ägde så att han klarade sig. (Svaret visade ju sig vara nej). Dessutom är jag rätt säker på att jag hade erbjudit Mr Gates diverse tjänster för den summan Citera
Macroman Postad 17 Juni , 2005 Rapport Postad 17 Juni , 2005 vem har förstört trådens layout!? Det var Macroman när han erkände att han ville suga av Bill Gates Jag blev tydligen helt vild med med citaten här... Kan bara skylla på att Bill, iförd ett raffset, upptog mina tankar... Citera
Bubbla Postad 17 Juni , 2005 Rapport Postad 17 Juni , 2005 Slutligen vill jag avsluta detta sidospår i den annars otroligt intressanta (vet inte hur smileyn för ironi ser ut, men den passar in här) tråden med en fråga. Smileyn du använder dig av ser ut som en avsugningssmiley men jag har säkert fel även där. Det var det som var tanken med den Kul att någon förstod Citera
Matteprof Postad 17 Juni , 2005 Rapport Postad 17 Juni , 2005 Om man erkänner för sig själv så är det nog varje pokerspelares dröm att få "dra ut" Bill Gates om han lägger upp sina tillgångar på pokerbordet Citera
Bubbla Postad 17 Juni , 2005 Rapport Postad 17 Juni , 2005 Om man erkänner för sig själv så är det nog varje pokerspelares dröm att få "dra ut" Bill Gates om han lägger upp sina tillgångar på pokerbordet Ja inte mig emot, men jag har hört att Bill skall vara en riktigt bra pokerspelare. Citera
Matteprof Postad 17 Juni , 2005 Rapport Postad 17 Juni , 2005 Ja inte mig emot, men jag har hört att Bill skall vara en riktigt bra pokerspelare. Har inte jag hört. Däremot vet jag att han spelar på de lägsta nivåerna. Varför? - Jo för att där kan han vinna säger han. På det högre borden är spelarna för bra. Det är vad jag kallar ruggigt imponerande Money Management. Fast vad kan man säga. Det gör ju ingen skillnad för han att spela bort $100 eller $1.000.000 så då spelar han ju där han vinner. Gotta respect that! Citera
Bubbla Postad 17 Juni , 2005 Rapport Postad 17 Juni , 2005 Ok då var minna källor inte riktigt pålitliga Citera
Macroman Postad 17 Juni , 2005 Rapport Postad 17 Juni , 2005 Ja inte mig emot, men jag har hört att Bill skall vara en riktigt bra pokerspelare. Har inte jag hört. Däremot vet jag att han spelar på de lägsta nivåerna. Varför? - Jo för att där kan han vinna säger han. På det högre borden är spelarna för bra. Det är vad jag kallar ruggigt imponerande Money Management. Fast vad kan man säga. Det gör ju ingen skillnad för han att spela bort $100 eller $1.000.000 så då spelar han ju där han vinner. Gotta respect that! Det sägs att Bill försörjde sig på poker när han pluggade (på Harvard...?). Vet dock inte hur mycket substans det är i det ryktet. Vi har inte kommit varandra så nära ännu.... Förutom fysiskt förstås... Generellt brukar det ju bli en del överdrifter gällande kändisars färdigheter i andra aktiviteter förutom det de är kända för... Jämför gärna med gamla Gustav V. Alla lismande journalister och med- & motspelare hävdade ju att han vara guds gåva till tennisen. Men alla vettiga människor med ögonen i behåll ser ju (i de gamla journalfilmerna...) att gamla kungen förhåller sig till racketen som det var en ovän... Citera
Hickmott Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Jag tycker att det här är en mycket svår fråga att svara på, och kan nog se vissa fördelar med titeln i sig (mest ära), men skulle nog tagit pengarna. Ett litet sidospår...Ni som tror att WSOP-vinnare har groupies likt nån stor rock- eller sportstjärna är förmodligen gravt felinformerade. Tror inte att de får ligga mer än, typ, Henrik Dagård, Mattias Sunneborn eller motvarande avdankad halvdan sportsman, det vill säga i princip inte alls. //Hickmott Citera
gdaily Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Nåja, eftersom Gus Hansen tagit sig in på top 50 över världens sexigaste män (med dom vingmutteröronen) så visar det att allt som behövs är TV-exponering och en rejäl plånbok. Citera
gdaily Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 (Det finns alltså hopp för mig med, allt jag behöver göra är att vinna WPT några gånger...) Citera
ades_va Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 "See, in my world - the world of high-stakes gin and poker - we play for cold, hard cash. It's all business, pure and simple. Anyone who thinks cardplaying is a 'game' - I'll show you a loser. Money... M-O-N-E-Y. That's how you measure success. One dollar at a time. One chip at a time. That's how you keep score." - Stu Ungar Citera
Sparven Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 "See, in my world - the world of high-stakes gin and poker - we play for cold, hard cash. It's all business, pure and simple. Anyone who thinks cardplaying is a 'game' - I'll show you a loser. Money... M-O-N-E-Y. That's how you measure success. One dollar at a time. One chip at a time. That's how you keep score." - Stu Ungar Ja och när det gäller ekonomiska frågor så är verkar det ju väldigt klokt att lysna på Ungar Citera
ades_va Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Ja och när det gäller ekonomiska frågor så är verkar det ju väldigt klokt att lysna på Ungar Heh, det där framkalla en spray på min skärm. Hade munnen full med vatten när jag läste. - Hursomhelst handlar hans quote om varför man spelar poker och hur man mäter framgång och passar därför VÄLDIGT bra in i denna fråga. Själv anser jag att det är mer ärorikt att ha vunnit alla de där pengarna, man har ju lurat in Lederer i en dålig deal, och dessutom har han visat att han är rädd för att möta en HU. Citera
Macroman Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 Jag tycker att det här är en mycket svår fråga att svara på, och kan nog se vissa fördelar med titeln i sig (mest ära), men skulle nog tagit pengarna.Ett litet sidospår...Ni som tror att WSOP-vinnare har groupies likt nån stor rock- eller sportstjärna är förmodligen gravt felinformerade. Tror inte att de får ligga mer än, typ, Henrik Dagård, Mattias Sunneborn eller motvarande avdankad halvdan sportsman, det vill säga i princip inte alls. //Hickmott Jag tror att Dagård och Sunneborn fick/får ligga bra mycket mer än en genomsnittlig medlem av pf.nu... Jag tror dessutom att WSOP-vinnaren 2005 får ligga bra mycket mer än Dagård och Sunneborn fick i sin glans dagar! Förutsatt att han kan slita sig från cashgamesen med Doyle, Daniel N, Phil I et al... Citera
Hickmott Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 Jag tror att Dagård och Sunneborn fick/får ligga bra mycket mer än en genomsnittlig medlem av pf.nu... Det låter ytterst troligt ja. Jag tror dessutom att WSOP-vinnaren 2005 får ligga bra mycket mer än Dagård och Sunneborn fick i sin glans dagar! Förutsatt att han kan slita sig från cashgamesen med Doyle, Daniel N, Phil I et al... Har du sett Greg Raymer??? //Hickmott Citera
Macroman Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Jag tror att Dagård och Sunneborn fick/får ligga bra mycket mer än en genomsnittlig medlem av pf.nu... Det låter ytterst troligt ja. Jag tror dessutom att WSOP-vinnaren 2005 får ligga bra mycket mer än Dagård och Sunneborn fick i sin glans dagar! Förutsatt att han kan slita sig från cashgamesen med Doyle, Daniel N, Phil I et al... Har du sett Greg Raymer??? //Hickmott Jo, jag har sett honom... Verkar vara en trevlig prick som nog inte jagar särskilt mycket kjoltyg. Kanske inte heller blir fullt lika påjagad av groupies som vissa andra idrottsstjärnor... Du tror alltså på en "back-to-back" för Greg eftersom jag talade om årets vinnare...? Citera
Hickmott Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Jag tror att Dagård och Sunneborn fick/får ligga bra mycket mer än en genomsnittlig medlem av pf.nu... Det låter ytterst troligt ja. Jag tror dessutom att WSOP-vinnaren 2005 får ligga bra mycket mer än Dagård och Sunneborn fick i sin glans dagar! Förutsatt att han kan slita sig från cashgamesen med Doyle, Daniel N, Phil I et al... Har du sett Greg Raymer??? //Hickmott Jo, jag har sett honom... Verkar vara en trevlig prick som nog inte jagar särskilt mycket kjoltyg. Kanske inte heller blir fullt lika påjagad av groupies som vissa andra idrottsstjärnor... Du tror alltså på en "back-to-back" för Greg eftersom jag talade om årets vinnare...? Missade visst det. Nej, jag tror inte att han tar B2B. Däremot är chansen/risken ganska stor att det är en motsvarande figur som tar det i år. Måste nog säga att pokerspelare på riktigt hög nivå inte är särskilt attraktiva i snitt. Den största anledningen till att jag tror att WSOP-mästare inte får ligga så särskilt mycket är dock det enkla faktumet att poker inte ses som lika glamouröst och häftigt som sport och musik gör. Det är på väg åt det hållet, men från det till att man får ligga skitmycket bara för att man vunnit WSOP är steget lååååååååååååååååååååångt. //Hickmott Citera
Wiznakh Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 jag hade sagt ok men att vi skulle vänta lite så att det inte såg misstänkt ut.. bestämt ngn form av tecken med honom sen gått allin så fort jag haft ngt vettigt och lurat skiten av honom vunnit 1a prispengarna, wsop titeln och en jävla massa reklampengar. Citera
Travbana Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Jag hade sagt: in your dreams dude och sen gått all-in med any two tills han syna och busta mig Citera
lost Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 i wsop skulle jag definitivt ta pengarna direkt, ingen snack om saken.. hade det däremot gällt VM-final i fotboll så hade det varit en annan femma. Citera
jaha Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Den enda i Sverige som skulle ha ett positivt EV på att inte ta pengarna och springa, utan tjäna mer på att vara WSOP-vinanren, skulle MÖJLIGTVIS vara Kniven. Skojar du? Hela förstapriset + halva andrapriset, det finns helt enkelt inte någon i världen som har bättre väntvärde på att inte ta dealen. Skulle väl kanske vara David Sklansky som skulle kunna sälja ännu mera böcker om han vann, men ärligt talat tvivlar jag på det. han menar väl +ev pga martinspoker kanske? Citera
loka2 Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 jag hade sagt ok men att vi skulle vänta lite så att det inte såg misstänkt ut.. bestämt ngn form av tecken med honom sen gått allin så fort jag haft ngt vettigt och lurat skiten av honom vunnit 1a prispengarna, wsop titeln och en jävla massa reklampengar. vilken skön idé . även om jag skulle ha förlorat mot honom 99 gånger av 100 så skulle jag ändå försöka för då kan man i alla fall vara stolt och skruta med att man förlorade mot Lederer Citera
OrkarInte Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 jag vet ärligt talat inte för en jag skulle sitta där och ha känslani kroppen att utgå ifrån. Citera
Raimo Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Jag hade bara sagt: SHOW ME THE MONEY!!!!!!!!!!!!!!!!! Citera
Recommended Posts