Lokenius Postad 9 November , 2010 Rapport Share Postad 9 November , 2010 Som ni som spelar på ONGAME tidigare idag kanske märkte så fick dom problem med programvaran vilket ledde till att vissa turneringar helt sonika bröts när dom väl fått allt up and running igen. Pratade med supporten och dom skulle inom 24h ersätta alla spelare med det dom var inne för så inga problem där. Min fundering är hurvida spelare ersätts olika? Jag menar ligger du i botten känns det väl mest som en gåva från ovan att du får tillbaka din insats men om du istället ligger i toppen blir det ju en helt annan sak, eller? Ersätts en spelare i toppen lika som den som ligger sist eller får han nån form av kompensation (turneringsbiljetter etc)? Vad är standard i dessa spots? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
litch Postad 9 November , 2010 Rapport Share Postad 9 November , 2010 Antar att det kan bero lite på om man har hunnit komma itm ännu eller ej. Känns även lite sjukt om spelare som redan åkt ut ska få pengarna tillbaka. Om det är 100 startande och 20 har åkt ut innan turneringen bryts, vad händer då med pengarna som blir över? (räknar kallt med att man bara får buy in tillbaka) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 9 November , 2010 Rapport Share Postad 9 November , 2010 Raken betalas tillbaka och man får betalt ur prispotten enligt hur man låg till (enligt markerställning). De som redan har bustat får inget. Så har iaf skett under de flertaliga tidigare tillfällena. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rosjon Postad 10 November , 2010 Rapport Share Postad 10 November , 2010 Det finns regler för detta som skiljer sig mellan olika nätverk. Bara att gå in och läsa på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 10 November , 2010 Rapport Share Postad 10 November , 2010 Ta det lugnt. Har inte heller fått pröjs för mina turneringar. Tog screenshot för att vara på säkra sidan men tidigare erfarenhet säger att jag kommer inte bara få det jag ska ha utan lite plåster för såren också. Kolla med support eller eventuell VIP-manager så löser sig allting überbra tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
znajk Postad 10 November , 2010 Rapport Share Postad 10 November , 2010 hur har det gått för er? själv fick jag tillbaka det mesta tidigare idag, men fattas runt 100 $, och då har jag bara räknat på att få inköpen tillbaka, är oxå osäker på hur återbetalningar funkar om man får tillbaka inköpen eller om kvarvarande får dela på cashen, spelar själv sngs... jaja få se imorrn vad dom säger Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 10 November , 2010 Rapport Share Postad 10 November , 2010 Har fått nada tillbaka. Tror dock inte att sajten är villig att blåsa mig på några $ när jag är en ok kund utan tror att Ongame tar sin tid att allting går rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joey Postad 11 November , 2010 Rapport Share Postad 11 November , 2010 Hur ser man om man fått tillbaka? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
simonlofberg Postad 11 November , 2010 Rapport Share Postad 11 November , 2010 hur har det gått för er? själv fick jag tillbaka det mesta tidigare idag, men fattas runt 100 $, och då har jag bara räknat på att få inköpen tillbaka, är oxå osäker på hur återbetalningar funkar om man får tillbaka inköpen eller om kvarvarande får dela på cashen, spelar själv sngs... jaja få se imorrn vad dom säger Fick tillbaka inköp+ lite till.(satte) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts