busen Postad 15 Juni , 2005 Rapport Postad 15 Juni , 2005 Jag har suttit vid bordet länge och SwePower har inte gjort mycket väsen av sig. Bordet är väldigt löst och det är nästan alltid preflop-raises och fler än två spelare postflop. Players: popovic17 (EUR 86,00 in seat 1) jobm (EUR 22,00 in seat 2) busen (EUR 40,00 in seat 4) SwePower (EUR 41,75 in seat 5) ehaus (EUR 36,50 in seat 6) Dealer: jobm Small Blind: busen (0,50) Big Blind: SwePower (1,00) busen was dealt: 8:diamond: - 9:diamond: ehaus Fold popovic17 Call (1,00) jobm Fold busen Call (0,50) SwePower Raise (3,00) popovic17 Call (3,00) busen Call (3,00) Flop 4:club: - 3:diamond: - 7:diamond: busen Check SwePower Bet (6,00) popovic17 Fold busen Call (6,00) Här har jag alltså färgdrag samt en långsökt stege. Jag sätter fi på höga kort ev. PP, men jag tror inte att floppen har gynnat honom. Turn 4:club: - 3:diamond: - 7:diamond: - 7:club: busen Check SwePower Bet (6,00) busen Call (6,00) Hans bet här är så litet att jag inte kan lägga mig. Det känns som att 7an inte gynnat honom och att han lägger det betet lite för att se om jag representerar triss. River 4:club: - 3:diamond: - 7:diamond: - 7:club: - 9:heart: busen Check SwePower Bet (12,00) busen Call (12,00) Här betar han c:a 1/3 pot och jag har nu par i nior. Jag har känslan av höga kort men inget par. Vad tror Ni? Citera
Stoneburg Postad 15 Juni , 2005 Rapport Postad 15 Juni , 2005 Alternativ 1: Folda preflop. 98s är inte bra SH, ur position, i en höjd pott. Alternative 2: Raisa turn som semibluff. Tycker du spelar alldeles för passivt iom att det är SH kan han ju beta höga kort på turn som du söger och då är det ju bättre att du höjer. Citera
Frege Postad 15 Juni , 2005 Rapport Postad 15 Juni , 2005 Cirka 19 % chans till en färg på river, men vad säger att kvaliteten på hans inte skulle vara bättre? Jag hade inte spelat vidare på den floppen. Citera
Hjort Postad 15 Juni , 2005 Rapport Postad 15 Juni , 2005 Alternativ 1: Folda preflop. 98s är inte bra SH, ur position, i en höjd pott. Han har bra position, till höger om prefloppraisaren med flera spelare i potten. Klart han synar preflopp. På floppen kan han ju inte lägga sig med två överkort + färgdrag mot ett litet 2/3-pottbet. Eller det kanske han kan iofs. Floppen är nog det första ställer som jag kan se en fold på. På turn så får han ju också åtminstone syna, men en checkraise känns ju inte helt fel för att representera trissen. På rivern i det här vet jag inte riktigt. Säg att motståndaren spelar så här med JJ+ samt AK. I så fall så finns det 24 kombinationer som vår hjälte förlorar mot samt 16 kombinationer han vinner mot och det är alltså vinstodds på 2:3 medan pottoddsen är på nästan 4:1 så då är det ju en syn. Om man har information om att motståndaren inte spelar de här händerna likadant så får man ju köra på det. Noteras bör att han ska vara ganska kass för att beta rivern med A-högt eftersom det är ett läge där han kommer ha rätt svårt att folda bättre händer medan händerna han lyckas folda är sådana han vunnit mot även om han checkat. Jag skulle tro att det är rätt många spelare som är rätt förutsägbara och här sitter och mjölkar med ett överpar. Citera
Stoneburg Postad 16 Juni , 2005 Rapport Postad 16 Juni , 2005 Visst har han bra position sett till raisaren, men med bara 2 motståndare känns det inte så viktigt. Jag spelar nästan aldrig SH men rimligtvis går ju värdet på SC's ner och händer som kan vinna en showdown utan att förbättra sig upp (dvs A high + par). Ska man spela SC's tycker jag det verkar bättre att göra det aggressivt när man väl får dragen. CR på turn borde få honom att lägga en hel del händer som är bättre (dvs alla 2-höga-kort och låga par) samt borde ge en gratis show på rivern (tror inte han valuebettar ett överpar efter en CR på turn). Citera
busen Postad 16 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2005 busen shows: 8:diamond: - 9:diamond: (two pairs, nines and sevens) SwePower shows: T:club: - J:club: (a pair of sevens) busen wins: EUR 58,50 (with two pairs, nines and seves) Citera
Recommended Posts