Gå till innehåll

Turneringar i Vegas 2010


Buffe

Recommended Posts

Jag tror att handen gick till som så att P utgraisade, blev raisad av bb som var galen och P synade (P hade A9os). Flop kom bara låga klöver och P raisade cbaren då han hade klöver ess, cbaren synade. Turn blankar och P bettar 5k i 8k efter check och bb ställer in för totalt 18k. P har 20k bakom och viker. BB visar upp 37os för totalmiss.

 

Gårdagens turneringar:

 

T1: 60$ på Harrahs

Resultat: U 32 av 47

Kommentar: Är horribelt kortkall men ligger runt startstack (6k) när blindsen är50/200/400 och jag är bb. Det är två limpers och knappen raisar upp till 1000, jag plockar upp AKos och blir lyrisk och ställer in. Fold till raisaren som snapcallar med AA. Jag åker. Frustrerande? Lite.

 

T2: 120$ på Venetian

Resultat: U 33 av 158, P 10 av 158 = 350$

Kommentar: Den kortkallaste turneringen jag varit med om i Vegas. Bästa handen på fyra timmar var 55 eller A4s... Spelade som shortstack ganska länge men klonkade upp ordentligt då jag ställde med KJos (räknas den som bättre kanske? hmmm) med 7xbb i halvtidig pos, ett aggro i mittpos ställer också in med ett par hundra mer (blindsen 200/500/1000) och en asdålig gubbe ställer in som sb med några tusen till. Första har 88 och andra A7s! Perfekt matchup för mig som klonkar två knektar på flop och tripplar upp. När blindsen är dubbelt så stora så har jag typ lite över 20k och flyttas till Ps bord och platsen till höger om honom (är fyra bord kvar) och han har ca 150k och är jättechiplead (average kanske 30k). Jag får blindsen fyra gånger på raken pga flytten och tappar pga det en del och då en jättelös snubbe snubbe från mitt gamla bord raisar till 7k från CO ställer jag in med 22k med K4os från knappen då han kan göra det med precis vad som helst. Tyvärr har han JJ och synar och det blir ingen klonk. Sjukt tomt när jag åkte då jag inte behövde göra spelet men jag tyckte läget var bra. Alltid lätt att vara efterklok etc... P sjunker till runt 100 k när de är två bord kvar då han bl a ställer in med A6os mot limpad sb och killen synar sina sista 25k med 46os och klonkar fyra. Mycket konstigt spel. Sen sjunker han lite vid bubblan (18 cashade) och blir kortkall men lyckats timea steals hyfsat iaf. När de är typ 13 kvar så ställer en dam in med ca 40k från knapp mot Ps bb (12k). P har 50k totalt och hittar syn med A2s. Damen har QJos men floppar Q och dubblar. P är jätteshort och ställer in med 1xbb från sb mot tidig raiser. Han möter QJos igen men nu har han QQ som håller. Han stjäl någon pott till och börjar FT med ca 50k. En kille ställer med 5k (mindre än sb) i mittpos och QJos-gubben som var riktigt aggro raisar till 40k för att isolera. P är sb och pushar med 50k och får ju syn av gubben. Han med 5k har 49os och gubben har A9os. P har AQs och ligger ju riktigt bra till för att vinna 130k-potten. Flop är 349 och turn och river blankar. Sick. 49 slår alltså A9 som slår AQ. Hade "bara" en nia kommit hade ju P iaf kommit på nionde plats eller om det inte kommit någon nia alls så hade han varit topp-tre i chips. 4000$ till ettan för övrigt...

 

Totalt omsatt: 2905$

Total vinst: 3610$

Totalt resultat: +705$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Börjar lacka nu...

 

T1: 85$ på Caesars Palace

Resultat: U 31 av 90, P 48 av 90

Kommentar: Ligger runt average hela tiden, lyckas träffa set på mitt femte mellanpar precis innan paus och dubblar upp då jag ställer mot färgdraget på turn som missar. I övrigt fick jag vika QQ mot utg-raise och reraise då jag synade preflop som bb och vek på A-bräda. Har ca 9k när blindsen är 100/400/800 och en tidig pos pushar med 3,7k, knappen ställer också för 5k och jag får TT som bb. Jag tänker lite men synar till slut och är uppe mot perfekta 55 och A4s. Flop kommer femma...turn och river blankar. Hade haft 20k vid vinst men har nu ca 6k. Får byta bord lite senare och blindsen är först 600/1200 och sen 800/1600. Ställer med 68s och 79s mot folds och ökar till 10k. Tänker avvakta nästa push då jag tror att respekten är låg. Plockar upp KK varvet efter och pushar. En dam med ca 20k säger call från knappen och det visar sig att hon har AQs. Inget A tänker jag och floppen kommer AQx, resten blankar och jag åker. P kommer in på mitt bord i mitten av turneringen med ca 20k. Han åker på en beat med QQ mot K9s all in pre då river kommer K (ca 11k-pott), sen vinner han upp igen men tappar en del med bl a någon raise som han viker mot push och något missat drag. Han åker när han ställer in med 10k på 400/800-nivån mot en tidig limper som precis täcker honom. Limpern synar med AKos och krossar Ps A8os då K kommer flop.

 

Totalt omsatt: 3075$

Total vinst: 3610$

Totalt resultat: +535$

 

Spelet kändes skitbra idag men när man torskar två stora allins där man är klar favorit går det bara inte. Hoppas turen hinner vända innan vi är hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu drar vi inge bra!!! Folk är överlag ganska dålig och det är väldigt roligt att spela.

Nordqvist du behöver inte oroa dig :D vi gör annat än bara spelar. Träffat några sköna svenskar, en (galen) grek och några aussies. Var ute på barrunda igår på ceasars och bellagio. Tror det blir Venetian ikväll, känns klonk.

 

Juste, Så ni förstår snittet på spelarna här så kan jag berätta hur jag fick alla mina marker som chipleader i venetian sist. Jag var solid, dubbla tidigt med AK på A24-bräda då jag blivit reraisad pre, och fått överpush(4k i 2,5k pot) mot mig när jag checkat flop. han hade QQ. Sen vinner jag 8k till i en flip. torskar sedan en 20k flip då jag jobbat upp mig bra. Får flytta till ett galet nytt bord och har 30k. Ett aggro 2.5xar utg+1 jag ställer in en stapel av 15k med TT han snapställer 5k till jag synar, han har 88. Sen stjäl jag lite och ingen tror mig som vanligt.. vinner någon pot så jag har 65k. raisar till 5k med 55 när blindsen är 1-2. får syn av chiptvåan i turneringen flop 468, 2 hjärter. han bettar ut 9k i 12, jag tänker lite och synar. turn 7d (BINGO). han checkar jag bettar 19k, han instapushar. Snap, jag synar. Han har A8os och drar dött. Täcker honom med 2k. Sen ska vi inte prata om resten av turneringen är helt kortdöd och drar piss hela vägen till FT.

 

Turneringens bästa spel är när 27 spelare återstår (18 cashar). blinds 2-4k. Folds till sb som limpar in, jag ser att han har ca 20-25k bakom och tittar ner på A6os. All in.

"Well i've gotta go now anyway, i'll call. I have a four and a six.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaaaaaaah!

 

T1: 120$ på Venetian

Resultat: U 24 av 147, P 45 av 147 (18 cashade)

Kommentar: Har runt startstack i pausen men foldar ner till 5k då blindsen är 100/600/1200 då jag ställer in med QTs i sen pos och får folds. Har då 8,5k och plockar upp AA handen efter. Känns konstigt om jag inte pushar så det gör jag och får syn av ATs och dubblar upp. Något varv senare får jag QQ utg och raisar till 4,5k, sb som är tokaggro och har typ 60k ställer in. Jag synar och är uppe mot JJ och vinner. Har plötsligt 40k. Gör en svår syn då en bra kille ställer med 13k (blinds 300/1000/2000) i halvtidig pos och jag har KJs i sb. Han har KTos, flop är A73, turn 7, river 3. Vi splitar alltså 30k-potten. Fan. Lyckas ändå vinna upp till ca 50k då vi är tre bord kvar och average är typ 35k. Sen får jag bara skit och tappar då ca 10k per varv pga folds. Raisar upp med A7os till 9k på knappen (trippling) men får syn av bb som är den enda som täcker mig på bordet. Flop är KT5 och han bettar ut 15k och jag måste vika. Foldar ner till 27,5k då jag är sb. UTG+1, som är en dålig gubbe, dubblar till 8k med 25k bakom och känns svag. Jag plockar upp 77 och ställer in. Han synar ganska fort med KQos. Flop K, turn Q, river blank. Jag är ute på bubblan. Garanterad cash om jag vunnit den. P dubblar andra handen med QJ mot KTs då pengarna åker in på turn på AKTx-bräda med färgdrag. Sen bygger han upp stacken ännu mer innan han torskar tre all-ins som favorit. Först A9os mot KQos sen KK mot AJ i en jättepott och avslutningsvis AK mot A4.

 

Totalt omsatt: 3315$

Total vinst: 3610$

Totalt resultat: +295$

 

Det är riktigt bra motstånd i den här på helgerna. Hade bl a en dam till höger om mig som hade Barry Schulman (duktigt pokerproffs) som coach då de var bra vänner. Hon var riktigt bra. Barry S och Dennis Phillips satt för övrigt på ett finalbord i en deepstack-turnering i en annan del av pokerrummet samtidigt som vår turnering spelades. När det gäller spelet är jag jättenöjd med mitt tålamod och spel i stort men förbannad över oklonket. Att P hade oflyt samtidigt gör det ju ännu tristare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hoppas jag att det gör. Men det gjorde det inte igår.

 

T1: 120$ på Venetian

Resultat: U 62 av 133, P 85 av 133

Kommentar: P låg aldrig riktigt bra till och var till slut tvungen att ställa med JTs och torskade mot AQ. Jag vann upp till 20k första pausen med ett par bra småträffar men ingen uppdubbling. Var en enda hand som jag eller fi var all in och då hade jag A4s med topp-par och färgdrag mot KQ med parad Q på turn. Duckade 4-outaren och vann då en okej pott. Efter pausen spelade jag fyra händer och förlorade alla. Raisade först upp till 1400 (bb var 400) med AKos. En short duktig snubbe på bb synar och har 2200 bakom. Jag tänker att han kommer att stop-n-goa oavsett flop och förbereder syn oavsett bräda. Flop kommer 78Q (skit) och han ställer mycket riktigt in. Jag får mer än 2 mot 1 och synar och han visar upp 89os som håller. Handen efter får jag JJ och raisar till 1500 och samma snubbe synar, nu från sb. Flop kommer AK5 (så klart) och båda checkar. Turn är en till femma och han bettar ut 2k med inte jättemycket bakom. Jag viker och visar knektarna och han visar 44 för bluffen. Ett antal varv senare har jag typ 12,5k efter att ha foldat varenda hand och plockar upp AJs och raisar till 1700 (bb 600) får en syn av lös kille bakom mig och en tjej ställer in för 6400 på knappen. Hon har känts som om hon håller på att tappa tålamodet så jag blev inte förvånad över pushen och hennes range känns stor då squeezeläget är bra. Är inte särskilt oroad över killen bakom och hittar synen. Killen bakom suckar och synar till slut också (gärna för mig, känns som en flip fast nu med mer värde). Flop kommer K78, turn K och river 8 och vi checkar ner hela vägen. Tjejen har 99 och vinner därmed 20k-potten och han bakom mig verkar ha haft skit då han sa att han hade klart sämre än AQ när jag frågade honom. A eller J hade gett mig den mao. Är sen ganska short och foldar något varv (vill inte pusha med skit) tills jag har 4300 totalt på bb som är 1200. Folds till knappen som känns som en bluffis och raisar till 3700. Sb viker och jag ställer in med K6s då knappen kan ha vad som helst. Han måste ju syna och gör det med 96s (trevligt). Flop kommer ATx med mitt färgdrag, turn blankar, river.... en av två nior som inte ger mig färg. Blev lite knäckt faktiskt.

 

Totalt omsatt: 3555$

Total vinst: 3610$

Totalt resultat: +55$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tröttsamt, mycket tröttsamt.

 

T1: 60$ på Harrahs

Resultat: U 10 av 42, P 16 av 42 (5 cashade)

Kommentar: Kändes skitbra hela vägen. Låg väldigt bra till men torskade en 20k-pot (typ average stack) då jag limpade in AA när blindsen var höga för att induca bluff men mötte istället bara bb som rivrade två par mot mig. Jag synade bara ner flop- och river-bet. Raisar sen utg med AQos på FT till 5,5k (blindsen 300/1000/2000) och en snubbe går all in för 1000 till. Jag synar så klart och torskar mot AA. Handen efter ställer jag in igen med AQos och får en limper och sbs blinds. Limpar sen J8os efter en limper då jag är på knappen (folk är jättetighta och stealchansen därmed god). Flop kommer KK8 och limpern innan mig (för övrigt en ca 90 år gammal gubbe som inte ser korten och limpar varje hand) bettar ut 4k, jag synar. Turn är 3 och han bettar snabbt ut 9k. Han har varit asdålig och jag tycker det är konstigt om man bettar kung så hårt här då det inte fanns några drag över huvud taget. Är väldigt nära folden men pushar istället för 9k till. Han synar med K6os och jag drar dött. P ligger bra till men torskar en jättepott då han ställer in med A5os som sb mot bb. Bb synar med JTos i 20k-potten och flop kommer AKQ... Sen blir han lite mer short och åker lite senare.

 

T2: 120$ på Venetian

Resultat: U 15 av 121, P 68 av 121 (13 cashade)

Kommentar: Låg runt average de första timmarna och gjorde någon bra repush när blindsen började bli höga genom att ställa med J9os från sb då bb var iväg. En kille i mittpos hade raisat till 3700 (blindsen 800/1600) och jag pushade in för 8k till vilket var vad han typ hade. Han vek. När vi blir två bord ligger jag fortfarande runt average men då blindsen är tokhöga så backar jag en del då jag inte får händer. Ställer sen in med 17k (blindsen 500/2000/4000) i tidig pos med J9os, en kille i sen pos ställer sen in för 9k och resten viker. Han har A4s men jag floppar 9 och då tydligen alla andra ess foldats kan han inte träffa efter det. Sen har jag ca 40k och pushar med ATos och JJ för att bygga upp till 60k. Det blir sen paus och vi är 18 kvar och jag är typ chiplead på mitt bord då det finns några jättestackar på andra bordet. Blindsen går upp till 1/3/6 och jag börjar som bb. Knappen dubblar då till 12k och jag synar med Q6s (övervägde repush men tänkte ta det lugnt). Flop kommer K73 med mitt färgdrag och jag pushar in. Jag täcker honom med typ 10k och han viker. Varvet efter raisar jag upp till 16k med T9s i mittpos och knappen ställer in för 19k till... Jag får galna odds (19 för att vinna 68)och tar en motvillig syn. Han har JJ. Flop kommer Txx, turn ger mig färgdrag och river blankar. Jag har dock 43k kvar, vilket bidrog till min förra syn, och två händer efter får jag ATos och ställer in i tidig pos. Folds till bb som har 30k bakom sina 6k som är inne. Han tänker ett tag och synar till slut med KQos. Flop kommer Jxx, turn T, river......Q. Hade haft 90k och garanterad cash om den hållt. Har sen 1xbb kvar och ställer med 22 utg och vinner flip mot T6s. Åker dock två händer senare då jag pushar in med 1,5xbb som sb mot en limper och bb. Jag har T9os och flop kommer JJQ, turn blank, river J och jag torskar mot Q4os från bb.

P lyckas aldrig riktigt bygga stack och ställer in med 9xbb (ca 7k) i mitten av turneringen med 47s och torskar mot AQos.

 

Totalt omsatt: 3915$

Total vinst: 3610$

Totalt resultat: -305$

 

Känns astrist att det går som det går. Över 3000$ till ettan i går och jag hade bra slagläge och får istället ingenting. Är dock väldigt nöjd med mitt spel, förutom kanske J8-synen i den första, och det borde verkligen vända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för responsen!

 

Blev spelledigt för mig idag och igår pga feber och ont i halsen. P lirade två turneringar men vilade idag.

 

T1: 85$ på Caesars

Resultat: P 39 av 49

Kommentar: Ska ha legat ganska bra till men bluffade bort lite och ställde sen in med AQs med 10xbb från sen pos. Får syn av 99 på bb och floppar KJ i sin suit men totalblankar turn och river.

 

T2: 40$ (+ 3 rebuys av 20$) på Stratosphere

Resultat: P 13 av 15

Kommentar: Rebuyar direkt för att dubbla stacken till 4k. Andra handen får han KK och får in pengarna på turn då brädan är 2337 och är uppe mot vekt spelat AA. Rebuyar igen och tar det lugnt tills han blir all in pre med JJ mot QQ... Ännu en rebuy och gör inte mycket innan han ställer med QQ mot raise och får syn av AJos som turnar A. Inte mycket att göra...

 

Totalt omsatt: 4100$

Total vinst: 3610$

Totalt resultat: - 490$

 

De sista fyra dagarna tänker vi spela två turneringar om dagen och är riktigt taggade! Nu jävlar!

 

Till Andreas: Vem fan skickar ett fyllesms 20.45 en fredagskväll? Anade dock oråd då du undertecknade med ditt namn mitt i smset ;) Tyckte inte det var värt ett dyrt utlands-sms att svara på något som jag inte riktigt visste vad jag skulle svara på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra read där, Noq! Det kunde iofs också berott på att jag var så trött på att åka så jag inte orkade skriva samma kväll (har hänt förut).

 

T1: 60$ på Harrahs

Resultat: P 22 av 32, U 18 av 32

Kommentar: Började på samma bord och har väl runt startstack efter någon timme då P byter bord. P hade då inte spelat några stora potter medan jag varit lite mer aktiv. Hade plussat en del då jag såg en dubbling från CO när jag hade 25os som bb (antar med). Flop kommer 236 och jag checkpushar cbt som är typ 1k (potsize) då han har 3,5k bakom. Han tänker ett bra tag innan han synar med JJ som tyvärr håller. Något varv senare tripplar en lös skotte i tidig pos och jag plockar upp AA på knappen. Min image lär ju inte vara grym så jag pushar med 3,7k (tripplingen var till 600) för att han ska tro att jag är svag. Han snapcallar med KQos! Flop kommer KQx, turn x, river...A. Hade ju de två låga som outs också men var beredd på att gå. Lite senare bryter de vårt bord och jag lyckas inte se P på något av de två återstående borden... Jag foldar mina fyra första händer och i hand nr fem limpar bordets big stack. Jag är sb och får 33 och ställer in för 6k (blindsen 50/200/400) då jag tror limpern är svag och bb är en tight dam. Damen säger två sekunder senare också all in! Limpern tänker en sekund och säger call till båda två (damen har ca 4k). Jag tror att jag är uppe mot minst ett överpar men damen visar sig ha K9os (va!?!) och limpern AJs (också dålig syn tycker jag). Potten är på 17k men då floppen är AKQ känns det ganska kört. Turn blank, river T. P hade tydligen åkt mot big stacken då han ställt med 59s från CO med 10xbb (onödigt tycker jag) och big stacken synat med AQ som hållt.

 

T2: 120$ på Venetian

Resultat: U 85 av 144, P topp 3= 2500$

Kommentar: På två timmars spel får jag AJs och 88 som bästa händer vilket gör att jag sjunker till ca 4,5k efter två blindsperioder. En riktigt lös och aggro holländare raisar då mot limpers då han har knappen. Hans höjning är till 950 (bb 200) och jag tycker mitt pushläge är perfekt från sb. Tyvärr får jag bara 34s men tänker att det får duga och ställer in. Då ställer en av limpersarna in för 7k! Holländaren viker och säger att han tänkt syna mig med sin AJos (riktig non-believer). Limpern har JJ... Flop kommer 26T och jag hinner ropa ut "five!" innan femman kommer på turn :) Vistelsens suckout för mig men jag hade mycket mycket hellre tagit en flipvinst vid bubblan. Sen har jag 10k och ett tag senare så tripplar en kille i mittpos till 1200. Han har 5,5k bakom och jag plockar upp AJs på sb. Här finns ju alla alternativ men jag väljer att bara syna, vilket bb också gör. Flop kommer A22 och vi checkar till mittposen som bettar 2k. Jag känner att jag inte kan vika den här (han kan mycket väl ha missat) och ställer in. Han synar ganska fort med AQos som håller. Inte mycket att göra. Ställer något varv senare med 2,8k som UTG då blindsen är 75/300/600 då jag har A2os. BB synar med ATos och floppar T så jag är död.

 

P verkar glida med i början och blir sen lite short men lyckas dubbla upp med JJ mot A8 då han är bb mot sbs raise. Då ligger han okej till med typ 20k och något tag senare utg-raisar han med 49s och får tre callers. Flop kommer 446 med färgdrag... P cbar och får en call. Turn...4! Check från P och fi pushar in med A-högt färgdrag som drar dött (Ja, P synade). Sen spelar han inga jättepotter och utan raisar mot rätt snubbar och ökar stacken lite grann. Ligger väl runt average när det blir bubbla och spelar solid poker. När de är 15 kvar så är det en raise till 12k (trippling tror jag) och P ställer in med AKos för 50k, fi insta-synar med TT (de har typ lika mycket). Flop kommer 22A, Turn T och river A :) Sen ligger P bra till och när de är fem kvar så är han och en galen ryss chipleaders med typ 200k var. Ryssen ställer tydligen jäkligt ofta och när han är sb mot PPs bb och gör det igen så plockar P upp AA och synar såklart. Ryssen säger "yes!" och visar upp KK... Flop kommer JJx, turn K, river blank. Riggat? Oh, yes. Istället för att vara monstruös chipleader så har P 2xbb kvar men lyckas vinna upp igen. Ryssen backar mot någon annan och P vinner upp så någon halvtimme senare när ryssen ställer med 150k från knappen (blindsen 10/20K) så ställer P in sina 180k från sb med ATos. Ryssen har 36s och P vinner den. Några händer senare är de tre kvar och väljer att deala (ryssen hade vägrat tidigare) så P och en kille till fick 2500$ och den tredje 2100$. Stackarna var väl typ 400, 400 och 250 då blindsen var 5/15/30

 

Totalt omsatt: 4460$

Total vinst: 6110$

Totalt resultat: +1650$

 

Tur att P är med på resan... Jag har tre dagar på mig att återställa något typ av rykte och heder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

woop woop! grymt skön klonk igår, var ganska kortkall överlag, men med hjälp av 4 händer så var jag på finalbordet i stort sett. Gör inget första 3-4 nivåerna får sedan byta bord. Har startstack(7.5k), blir raisad på bb av sb, instapush med JJ och syn av A8os = 16k. foldar nästan 2 varv till utg. Hoppas på respekt eftersom jag bara spelat en hand, raisar med 49s 4 callers, ja ni har nog läst resten, predict the klonk = 35k.

 

Stjäl med J5os mot en dålig gubbe. Raisar med KK och visar, sitter på 55 k. Vinner galen flip med AK mot TT. FT ligger typ 2,3 vid starten. Foldar ett varv. Raisar upp med QJos till 26k( blinds 2-6-12) plockar upp 4 callers. flop 845 med nåt färgdrag jag drar ganska fort ut två feta stackar med 25k(har 50 bakom), fold fold fold fold. Jag är chipleader. chiptvåan pushar mig igen jag plockar upp AA och synar. han har KK vilket stonkar K på turn. nere på 6e plats och 1 bb. Ställer in med any vinner med K2os mot 55. Sen ställer jag mot folk som inte kan odds och lyckas sedan ta ut ryssen för att sedan få en fin chop!

 

Fick en signerad bok också, för snubben som kom 3a var nån form av pokerförfattare ( John Blowers ).

 

Aja, passar på Harrahs idag, men ska klonka venetian ikväll igen!

 

Ship it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla trött på det här nu!

 

T1: 60$ på Harrahs

Resultat: 6 av 35 (4 cashar)

Kommentar: Äger dom totalt och har 3xstartstack vid första pausen (18k). Första handen efter pausen är det två limpers (blindsen 75/300/600) och jag raisar upp till 3300 med TT på sb. En dålig fransman synar. Flop kommer 259 (perfekt!) och jag pushar honom då han har ca 7k bakom. Han synar med 99 (skjut mig!!) som håller. Jobbar sen upp mig till runt 20k tack vare tre bra spel bl a. Det första är när jag bettar KQ på 2247-bräda med färgdrag och får syn av sb (jag och en till limpade). Turn är T som missar färgen och han bettar ut 2500 (typ halv pott) och jag synar med K-hög och han visar missat färg- och stegdrag. Senare raisar jag till 2500 på knappen då blindsen är 100/500/1000 med 35os. Sb synar och bettar ut 3k på 278-flop. Jag raisar upp till 8000 och han viker. Har sen flyt då jag vinner en 40k-pot med AQs mot AKos all in pre (japp!) och när FT börjar har jag typ 45k (topp tre i chips). Där får jag inga händer men stjäl med K2s utg och ligger kvar runt det jag började med. När bb är automatiskt all-in för att han har en halv bb så synar en tight asiat utg, jag har A6os och synar också (bb 3k då) från knappen. Sb, som just dragit ut bb med A9s mot AA all in pre, ställer då in för 11,5k till. Asiaten viker och då jag har 30k bakom och får jätteodds (och att sb suger) så synar jag. SB har A5s och bb 58s för sidepotten så jag leder, även om det lutar åt split. Flop kommer KJ8, turn ger A5 färgdrag och river kommer färgen. Heeeeelt sjukt. Ett varv senare ställer jag in med 44 från CO då jag har 27k och en kille har utg-limpat (var svag när han limpade). Sb tänker ett tag och ställer också in, utg instafoldar. SB har AKos. Flop kommer 68T, turn 3 som ger båda färgdrag och river.....A. Eftersom han täcker mig med en ante så åker jag och han blir chiplead på bubblan.

 

T2: 120$ på Venetian

Resultat: 87 av 146

Kommentar: Sjunker långsamt i början till ca 6k då jag plockar upp JJ. Posen innan mig har raisat till 500 (blinds 100/200) och jag reraisar till 1800 och han synar. Flop kommer A34 och båda checkar. Turn är 2 som gör att det ligger tre hjärter (jag har hjärter J) och han bettar ut 1000, jag synar. River kommer T i spader och han ställer in för 3050. Jag har 3075 (!) och tänker. Jag tycker att han spelade det som ett pocketpar hela vägen och tar till slut synen. Han säger good call och visar upp 88 och jag dubblar. Några varv senare raisar jag upp till 1100 med AKos från sb och får en call av en limper. Flop kommer Q87 och jag cbar 1500 och han synar. Turn är T och efter min check så bettar han 2k. Han har 3k bakom och känns inte apstark. Han har ju nästan säkert pocketpar men jag tror inte han har set och sätter honom på 99 eller JJ. Får nästan odds för synen med implicita (räknar J, K och A som outs) och synar därmed. River totalblankar och båda checkar och hans 99 vinner. När fan får jag träffa med AK? Får byta bord lite senare och när blindsen är uppe på 50/200/400 så får jag min tredje hand på bordet AKs och har 5250 totalt. Är trött på att göra en vanlig raise och missa så jag ställer in mina 13xbb. Folds till bb som säger "why so much?" med gnällig röst och jag svarar något i stil med att "because It's what I have". Han tycker tydligen att det är någon typ av tell för han säger call en halv sekund senare. Han har 77... flop xxT, turn Q, river blank. Han är väldigt stolt över att han pratade in sig i synen medan jag tycker att den är horribel (var kanske halva hans stack som han synade av). Hatar, hatar, hatar coinflips.

 

Sammanfattar inte dagen resultatmässigt ännu då P är kvar i turneringen med typ average när det är 80 kvar. Förhoppningsvis kommer han tillbaka till hotellet lika sent som igår....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla trött på det här nu!

 

T1: 60$ på Harrahs

Resultat: 6 av 35 (4 cashar)

Kommentar: Äger dom totalt och har 3xstartstack vid första pausen (18k). Första handen efter pausen är det två limpers (blindsen 75/300/600) och jag raisar upp till 3300 med TT på sb. En dålig fransman synar. Flop kommer 259 (perfekt!) och jag pushar honom då han har ca 7k bakom. Han synar med 99 (skjut mig!!) som håller. Jobbar sen upp mig till runt 20k tack vare tre bra spel bl a. Det första är när jag bettar KQ på 2247-bräda med färgdrag och får syn av sb (jag och en till limpade). Turn är T som missar färgen och han bettar ut 2500 (typ halv pott) och jag synar med K-hög och han visar missat färg- och stegdrag. Senare raisar jag till 2500 på knappen då blindsen är 100/500/1000 med 35os. Sb synar och bettar ut 3k på 278-flop. Jag raisar upp till 8000 och han viker. Har sen flyt då jag vinner en 40k-pot med AQs mot AKos all in pre (japp!) och när FT börjar har jag typ 45k (topp tre i chips). Där får jag inga händer men stjäl med K2s utg och ligger kvar runt det jag började med. När bb är automatiskt all-in för att han har en halv bb så synar en tight asiat utg, jag har A6os och synar också (bb 3k då) från knappen. Sb, som just dragit ut bb med A9s mot AA all in pre, ställer då in för 11,5k till. Asiaten viker och då jag har 30k bakom och får jätteodds (och att sb suger) så synar jag. SB har A5s och bb 58s för sidepotten så jag leder, även om det lutar åt split. Flop kommer KJ8, turn ger A5 färgdrag och river kommer färgen. Heeeeelt sjukt. Ett varv senare ställer jag in med 44 från CO då jag har 27k och en kille har utg-limpat (var svag när han limpade). Sb tänker ett tag och ställer också in, utg instafoldar. SB har AKos. Flop kommer 68T, turn 3 som ger båda färgdrag och river.....A. Eftersom han täcker mig med en ante så åker jag och han blir chiplead på bubblan.

 

T2: 120$ på Venetian

Resultat: 87 av 146

Kommentar: Sjunker långsamt i början till ca 6k då jag plockar upp JJ. Posen innan mig har raisat till 500 (blinds 100/200) och jag reraisar till 1800 och han synar. Flop kommer A34 och båda checkar. Turn är 2 som gör att det ligger tre hjärter (jag har hjärter J) och han bettar ut 1000, jag synar. River kommer T i spader och han ställer in för 3050. Jag har 3075 (!) och tänker. Jag tycker att han spelade det som ett pocketpar hela vägen och tar till slut synen. Han säger good call och visar upp 88 och jag dubblar. Några varv senare raisar jag upp till 1100 med AKos från sb och får en call av en limper. Flop kommer Q87 och jag cbar 1500 och han synar. Turn är T och efter min check så bettar han 2k. Han har 3k bakom och känns inte apstark. Han har ju nästan säkert pocketpar men jag tror inte han har set och sätter honom på 99 eller JJ. Får nästan odds för synen med implicita (räknar J, K och A som outs) och synar därmed. River totalblankar och båda checkar och hans 99 vinner. När fan får jag träffa med AK? Får byta bord lite senare och när blindsen är uppe på 50/200/400 så får jag min tredje hand på bordet AKs och har 5250 totalt. Är trött på att göra en vanlig raise och missa så jag ställer in mina 13xbb. Folds till bb som säger "why so much?" med gnällig röst och jag svarar något i stil med att "because It's what I have". Han tycker tydligen att det är någon typ av tell för han säger call en halv sekund senare. Han har 77... flop xxT, turn Q, river blank. Han är väldigt stolt över att han pratade in sig i synen medan jag tycker att den är horribel (var kanske halva hans stack som han synade av). Hatar, hatar, hatar coinflips.

 

Sammanfattar inte dagen resultatmässigt ännu då P är kvar i turneringen med typ average när det är 80 kvar. Förhoppningsvis kommer han tillbaka till hotellet lika sent som igår....

 

Blev tyvärr ingen cash igår. Kom 29 av 142. Hände inte så mkt spännande sista timmarna, stal nån gång annars så grindade jag ner mig till 9bb då jag plockar upp TT och synar en CO-push som precis täcker mig. Han har AK och träffar K. Lite humor eftersom jag klonkade den med AK mot TT i förrgår :)

 

Nu ska vi snart iväg och lira igen. Word!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalt omsatt: 4760$

Total vinst: 6110$

Totalt resultat: +1350$

 

Blir nog Harrahs och Venetian idag för båda och något liknande imorgon. Kommer därmed omsätta runt 5500$ och de pengar som inte omsätts går ju direkt tillbaka till investerarna för att sen dela på vinsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin klonk idag.

 

T1: 60$ på Harrahs

Resultat: U 7 av 37, P Topp Tre = 480$ (4 cashade)

Kommentar: Orkar inte berätta allt innan FT men jag är iaf väldigt nöjd med mitt spel trots en torskad 10k-flip. På FT så kommer jag in på positionen innan P och vi har båda två typ 23-24k (lite över average kanske). Jag får inga händer men raisar med 76s och får en liten push mot mig som jag måste syna. Fi har QQ som håller. Ställer sen in med K8os mot en limper när jag har knapp och pushar sen mot Ps bb då jag har A6os, vilket gör att jag är tillbaka på typ 24k. Får sen 99 på CO och då jag har 11-12xbb så pushar jag in. Sb tänker lite då han inte har mycket mer men han säger let's gamble och ställer in med AQos. Flop Q77, sen ingen hjälp och jag åker istället för att vara chiplead. P spelar bra och stjäl lagom mycket. Han har sen lite flyt genom att vinna 7T mot AT all in pre och T5 mot J7... Sen när de är tre kvar så delar de så P och en till får lite mer än trean.

 

T2: 120$ på Venetian

Resultat: P 7 av 89 = 360$, U Topp sex = 1155$ (9 cashade)

Kommentar: Såg riktigt mörkt ut efter första pausen då både jag och P var nere på typ 4k (10xbb efter pausen). Jag bygger upp bra då det blir 5 limpers på min bb och jag checkar med K2s. Flop kommer 237 med en i min färg och det checkas till knappen som bettar 1300. Jag tycker det luktar steal och pushar in med 2400 till. Alla viker till knappen som tänker....och viker. Mwoahaha. Får sen min överlägset bästa hand under turneringen (mitt kortstnitt var riktigt dåligt) några händer efter och tripplar till 1200 med JJ från CO. BB synar och flop kommer AJ8. Check, check. Turn blankar och jag bettar sen 1500 och bb pushar, jag instasynar och täcker honom. Han har AJ och träffar inte A. Sen spelade jag stabilt och vann t o m två flips (där jag inte var täckt). P dyker upp på mitt bord när vi är 40 kvar och sitter tre pos efter mig. Bordet vi sitter vid håller riktigt hög kvalitet men P stjäl en del och jag gör en riktigt läskig repush med A6os mot knappraise som är chipleader då. När vi är två bord kvar är alla spelare på vårt bord riktigt bra och jobbiga men vi lyckas spela in oss till FT med okej stackar. Jag vek bl a AQos mot en push på bordet innan vilket var lite småjobbigt, men det kändes okej då pushern visade AKos efter min fold. På FT så bygger jag upp med två raisar pre som jag får (en krävde cbad flop) och en vunnen all in med AK mot A2 då fi pushat med 3-4xbb. P hade mer än mig när FT började med tappar en del då en kille pushar med 32k i tidig pos och knappen pushar också med 33k. P är bb (som är 6k) och har typ lite mer än 70k och tar synen med TT. Han är uppe mot JJ och AA... Flop kommer KJx, turn A, river....blank. Hade varit kul med Q ;) Sen ställer han mot min bb och visar upp A9s då jag visar 37os efter min fold. När han sen blir sb så ställer han in med 50k (blinds 4/8). En trevlig dam som precis täcker honom instasynar med KJs... P har 99. Flop kommer AQx med damens färgdrag (jag hade 89 i den färgen). Turn är sista nian! River....T P åker och damen som förespråkat deal redan innan gör det ännu mer. Vi är typ fyra st med runt 100k, en med 50k och en med 200k. Till slut går alla med på att choppa lika vilket ger lite mer än tredjepris till alla.

 

Totalt omsatt: 5120$

Total vinst: 8105$

Totalt resultat: +2985$

 

Trist med Ps exit i turneringen men heeelt okej med 3 cash och en bubbla på fyra turneringar. Damen som knockade ut P spelade för övrigt 30/60 limit holdem online...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns weirrd att spela 30/60 limit online och sen förespråka en sådan split. Aja hon kanske hade bråttom till något annat.

 

Fint resultat får ni ju iaf oavsett om ni missar cash på sista dagen,

 

Boing Boing

 

Drog nyss två finalbord på ftp. < 5 minuter sen

tyvärr i de två billigaste turneringarna jag spelade.. 7 av 484 i 2$ turbo och 2;a i 5$ med 142 deltagare.

 

Välkomna hem till slask-stockholm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...