Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Boss Media - kr5 NL - Holdem - 10 players

Hand converted by PokerTracker 3: http://www.pokertracker.com

CO: k392.50

Hero (BTN): k943.20

SB: k538.26

BB: k482.50

UTG: k633.65

UTG+1: k552.50

MP: k1,451.52

MP+1: k2,114.14

MP+2: k2,037.72

LP: k992.50

SB posts SB k2.50, BB posts BB k5.00

Pre Flop: (k7.50) Hero has Ts Th

fold, fold, MP raises to k20.00, fold, fold, fold, fold, Hero calls k20.00, fold, fold

Flop: (k47.50, 2 players) Tc Jd Kd

MP bets k23.75, Hero raises to k47.50, MP raises to k190.00, Hero calls k142.50

Turn: (k427.50, 2 players) 2c

MP bets k350.00, Hero????

Fi är relativt tight 2 syner på 22 händer

Postad

Ja antingen är du slagen av J-J eller K-K (A-Q) eller så slår du massa händer som A-A, A-K och K-Q. Känns alldeles för vekt att folda trissen och med tanken att det bara gäller ett inköp så är det nog bara trycka in utan större tvekan. Visst kommer du vara slagen en hel del gången, but shit happens....

Postad
Ja antingen är du slagen av J-J eller K-K (A-Q) eller så slår du massa händer som A-A, A-K och K-Q. Känns alldeles för vekt att folda trissen och med tanken att det bara gäller ett inköp så är det nog bara trycka in utan större tvekan. Visst kommer du vara slagen en hel del gången, but shit happens....

Jag skulle vilja lägga in KJ och QQ i rangen också, där leder vi stort.

Postad
Klart han kan ha dessa också, men med hänvisning av tight så skippa jag ta med de händerna som troliga....

Ja, men bara 22 händer spelade så svårt att veta hur tight han är på riktigt. QQ är ju en ok semibluff i det här läget. KJ känns relativt trolig mtp post flopspelet. A10 i ruter skulle också vara en helt ok hand att semibluffa med här. Men hursom så hade jag pushat, vi har ju outs om fi har en färdig stege. Har han högre set så ul.

Postad

Tycker flopspelet är tveksamt. Du synar hans raise på extremt blöt bräda, finns enormt mycket farliga kort som kan komma på turn. Jag tycker push på flopp är rätt standard.

Men som spelat kommer egentligen drömkort på turn så då förstår jag inte vad du tvekar på. Antar du synar flopp med tanken att du leder...

Postad
Min tanke om hans spel var att han har AK eller AA. Han kan ju oxså ha AQ men är detta troligt med tanke på 4 beten preflopp?

Det är väl ingen fyrbet preflop? Bara en raise ju? Fyrbet är väl raise, reraise, fyrbet. Han raisar 4xBB vilket väl är ganska standard när man villa raisa?

Postad
Håller med, att sen tro att 4bet betyder 4x open är kanske småskoj men faktiskt rätt vanligt.

Gå allin på turn, flesta rivers suger.

Var lite ironisk när jag svarade ang. forumdelen:-D

"4bet" blev lite fel formulerat:oops:

Gick all in på turn btw :-D

Postad
För att sen lägga på river eller? Känns som all-in eller fold är de enda alternativen vi har här med tanke på floppspelet, turnbetens storlek och stackarnas djup.

Nej för att behålla den sämre delen av fi´s range såklart och sedan syna/ställa river... Finns t ex en och annan hand vi slår som fi kan tänkas folda på turn. Risken att han drar ut är liten...

Hamnade dock i nästan identisk situation själv igår och då pushade jag turn. Stryk mot stege såklart och ingen hjälp på river

Postad
Nej för att behålla den sämre delen av fi´s range såklart och sedan syna/ställa river... Finns t ex en och annan hand vi slår som fi kan tänkas folda på turn. Risken att han drar ut är liten...

Hamnade dock i nästan identisk situation själv igår och då pushade jag turn. Stryk mot stege såklart och ingen hjälp på river

Jag pushar flopp här, typ alltid...