Cmart Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2010 Blev uppringd av nåt pokerföretag typ affiliate som ville erbjuda rb-avtal eller liknande på olika siter. Han kunde inte säga vem han fått numret av bara att de sammarbetar mod massa olika siter/nätverk bl.a partypoker, ipoker. Någon som råkat ut för liknande och vet vilken site som lämnat ut mitt nummer? Jag har konto på hur många ställen som helst och har nog varit "snäll" och skrivit i mitt riktiga mobilnummer på flera. De kan ju ha lämnat ut mitt namn också och så har de sökt upp mitt nummer den vägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mackan996 Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2010 Jag fick ett sånt samtal för ca 1 månad sedan dock tror jag det var via en affiliate jag använder mig av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trillske Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2010 Jävla as, om jag får ett sånt där samtal blir det varken roligt för mig eller de som ringer. Minst för mig, eftersom följderna kommer ta upp för mycket tid, men det blir inge roligt för dem heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobby_Chacon Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2010 Jävla as, om jag får ett sånt där samtal blir det varken roligt för mig eller de som ringer. Minst för mig, eftersom följderna kommer ta upp för mycket tid, men det blir inge roligt för dem heller. Svårt att bara tacka nej och säga att du inte är intresserad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2010 Svårt att bara tacka nej och säga att du inte är intresserad? Nae du förstår väl att han då måste utmana telefonisten HU, som tackar nej efter att Trillske framställt sina krav i 29 minuter. Trillske tjatar vidare tills han får ett ja av telefonisten, som dock bara kan spela efter kl 18 varje dag. Trillske kan bara spela innan 18, inte efter. Och det har blivit jobbigt för e v e r y o n e Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2010 Jävla as, om jag får ett sånt där samtal blir det varken roligt för mig eller de som ringer. Minst för mig, eftersom följderna kommer ta upp för mycket tid, men det blir inge roligt för dem heller. är du kompis med anna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
groggy Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2010 hajar inte riktigt problemet som boby-chacon sa är väll bara att tacka Nej om man inte är intresserad. Har jobbat med telemarketing och sålt prenumerationer på tidningar etc tidigare i livet och förstår inte varför vissa människor har ett så stort behov att vara otrevliga på telefon mot försäljare, de gör ju bara sitt jobb. vad tar det max 5 sekunder att säga tack men nej tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2010 "de gör bara sitt jobb"... Alla försäljare som ringer och stör borde få höra mer gnäll imo. Det är inte jag som bestämt deras yrkersinriktning. Vill jag ha något så kontaktar jag dem, det ska inte vara tvärtom. Själv är jag lat och bara svarar nej när de säger något. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trillske Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2010 Har jobbat med telemarketing och sålt prenumerationer på tidningar etc tidigare i livet och förstår inte varför vissa människor har ett så stort behov att vara otrevliga på telefon mot försäljare, de gör ju bara sitt jobb. vad tar det max 5 sekunder att säga tack men nej tack. Skulle aldrig falla mig in att vara "otrevlig"/elak mot den som ringer. Konkret möjligen, men inte otrevlig. Inte nog med att personen antagligen inte har ett skit med marknadsstrategin att göra, den försörjer sig dessutom via ett jobb som den med största sannolikhet hatar. Svårt att bara tacka nej och säga att du inte är intresserad? När folk kör popup-reklam och skit, då reagerar ni, men när de - helt jävla oprovocerat utan att ni har utnyttjat en tjänst - skriker upp en jävla annons i öronen på er, då ska ni minsann vara ödmjuka, tacka nej, ursäkta er så mycket och önska herren lycka till i sitt annonserande. Det går inte att sätta en postit på mobilen som säger "ingen reklam tack, men gärna ikea-katalogen" - eller det går, men det resulterar inte i mer än att det sitter en postit på mobilen. Så ja, när en ny branch ger sig på samma horribla, idiotiska, dåligt reglerade metodik tar jag fram de käppar jag hittar och placerar dem i de hjul jag hittar. Som sagt är det jag som drabbas mest, men lik förbaskat drabbas dem också. Det är ju lite det där att folk är så jävla tröga att de inte fattar att reklam är reklam, är reklam, och hur jävla många nej ni än får ur er har reklamen gått fram. Samtalet, annonsen, reklamen fick ni oavsett om ni sa ja eller nej. Utan att ha frågat efter den och utan att få något i utbyte. Ett litet reklamavbrott lagom till middagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Penils Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2010 hajar inte riktigt problemet som boby-chacon sa är väll bara att tacka Nej om man inte är intresserad. Har jobbat med telemarketing och sålt prenumerationer på tidningar etc tidigare i livet och förstår inte varför vissa människor har ett så stort behov att vara otrevliga på telefon mot försäljare, de gör ju bara sitt jobb. vad tar det max 5 sekunder att säga tack men nej tack. För att telefonförsäljare är jordens avskum. Så enkelt är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 vad tar det max 5 sekunder att säga tack men nej tack. Det tar absolut inte max 5 sekunder och det räcker absolut inte att säga tack men nej tack. Förstår att de bara gör sitt jobb men väldigt många förstår inte vad nej tack betyder. Då börjar de undra varför man tackar nej osv. Det enda sättet det ska kunna ta max 5 sekunder på är när man låter otrevlig eller bara lägger på luren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nice Hand GG Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 Är det bara jag som kör "Har lite ont om tid, kan du fatta dig kort?" "Tack men nej tack" då ringer jäveln inte upp igen! Farligaste kan vara och säga att det kan vara intressant om 6 månader framåt, då ligger de där på luren och på dagen ibland även timmen poppar man upp i deras äckliga crm-system. "free lead, trevlig, potentiellt intresserad" då mina vänner är det bäst att köpa annars fakturerar de för lagerutrymme i crm-systemet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partneransvarig Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 Skulle aldrig falla mig in att vara "otrevlig"/elak mot den som ringer. Konkret möjligen, men inte otrevlig. Inte nog med att personen antagligen inte har ett skit med marknadsstrategin att göra, den försörjer sig dessutom via ett jobb som den med största sannolikhet hatar. När folk kör popup-reklam och skit, då reagerar ni, men när de - helt jävla oprovocerat utan att ni har utnyttjat en tjänst - skriker upp en jävla annons i öronen på er, då ska ni minsann vara ödmjuka, tacka nej, ursäkta er så mycket och önska herren lycka till i sitt annonserande. Det går inte att sätta en postit på mobilen som säger "ingen reklam tack, men gärna ikea-katalogen" - eller det går, men det resulterar inte i mer än att det sitter en postit på mobilen. Så ja, när en ny branch ger sig på samma horribla, idiotiska, dåligt reglerade metodik tar jag fram de käppar jag hittar och placerar dem i de hjul jag hittar. Som sagt är det jag som drabbas mest, men lik förbaskat drabbas dem också. Det är ju lite det där att folk är så jävla tröga att de inte fattar att reklam är reklam, är reklam, och hur jävla många nej ni än får ur er har reklamen gått fram. Samtalet, annonsen, reklamen fick ni oavsett om ni sa ja eller nej. Utan att ha frågat efter den och utan att få något i utbyte. Ett litet reklamavbrott lagom till middagen. Registrera hem telefonen hos NIX så slipper du få samtal dit i alla fall. Gäller dock inte för mobiltelefoner och företagsnummer men en bit på vägen är det ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaiPenRai Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 blev uppringd idag av 0850001404 som ville erbjuda lite deals :-S moget, mitt i grinden dessutom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 Bara jag som inte svarar på nummer jag inte har? : ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 Bara jag som inte svarar på nummer jag inte har? : ) Så ska man ringa dig är det bäst att PM:a sitt nummer först? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 Så ska man ringa dig är det bäst att PM:a sitt nummer först? Si si, sms är ändå att föredra då jag ofta har mobilen på ljudlös Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
monteramita Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 Bara jag som inte svarar på nummer jag inte har? : ) Jag är likadan. Man kan inte få ut nåt bra av att svara på ett okänt nr. Det är inte så att det kan vara nåt bra eller nåt dåligt, utan det är alltid dåligt. Minus EV med andra ord. En gång hade jag missat ett samtal från ett okänt nr, och en kompis som jag var med den dagen sa när samma nr ringde igen lite senare: "Du måste ju svara, hur kan du inte svara? Det kan va nåt viktigt.." Så jag svarade, och vem var det som ringde? Jo, det var från Radiotjänst... Så numera betalar jag TV-avgift. Lärde mig iaf en läxa - svara inte på okända nr! Om det är något viktigt så kan de väl lämna ett meddelande på mobilsvar eller skicka ett sms? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimmy_Pistol Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 Jag är likadan. Man kan inte få ut nåt bra av att svara på ett okänt nr. Det är inte så att det kan vara nåt bra eller nåt dåligt, utan det är alltid dåligt. Minus EV med andra ord. En gång hade jag missat ett samtal från ett okänt nr, och en kompis som jag var med den dagen sa när samma nr ringde igen lite senare: "Du måste ju svara, hur kan du inte svara? Det kan va nåt viktigt.." Så jag svarade, och vem var det som ringde? Jo, det var från Radiotjänst... Så numera betalar jag TV-avgift. Lärde mig iaf en läxa - svara inte på okända nr! Om det är något viktigt så kan de väl lämna ett meddelande på mobilsvar eller skicka ett sms? Så du spelar poker samt att du är så pass lurig att du i normala fall inte svarar på okänt nummer, men du kan inte ljuga för en kärring från Radiotjänst? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cmart Postad 21 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 blev uppringd idag av 0850001404 som ville erbjuda lite deals :-S moget, mitt i grinden dessutom Samma nummer som ringde mig. Vet du nåt mer om dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2010 Jag är likadan. Man kan inte få ut nåt bra av att svara på ett okänt nr. Det är inte så att det kan vara nåt bra eller nåt dåligt, utan det är alltid dåligt. Minus EV med andra ord. En gång hade jag missat ett samtal från ett okänt nr, och en kompis som jag var med den dagen sa när samma nr ringde igen lite senare: "Du måste ju svara, hur kan du inte svara? Det kan va nåt viktigt.." Så jag svarade, och vem var det som ringde? Jo, det var från Radiotjänst... Så numera betalar jag TV-avgift. Lärde mig iaf en läxa - svara inte på okända nr! Om det är något viktigt så kan de väl lämna ett meddelande på mobilsvar eller skicka ett sms? Hur vet du att det var samma nummer som ringde om det var okänt bägge gångerna? Mindblasting imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Penils Postad 22 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2010 Man kan inte få ut nåt bra av att svara på ett okänt nr. Det är inte så att det kan vara nåt bra eller nåt dåligt, utan det är alltid dåligt. Minus EV med andra ord. Sjukvården visar inte heller sitt nummer. Så om du inte svarar när dom ringer och ska berätta att du har rövcancer så är det din förlust. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaiPenRai Postad 22 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2010 Samma nummer som ringde mig. Vet du nåt mer om dem? nope, tackade för mig efter jag märkte att de va reklamsamtal Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 22 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2010 Registrera hem telefonen hos NIX så slipper du få samtal dit i alla fall. Gäller dock inte för mobiltelefoner och företagsnummer men en bit på vägen är det ju. Oseriösa aktörer/TM-byråer struntar dessvärre ofta i nix*. Nix gäller inte heller om du har en befintlig kundrelation, då måste du själv skriftligen meddela företaget att du inte vill bli uppringd av dem och då är de skyldiga enligt PUL att avregistrera dig för all form av fortsatt direktmarknadsföring. * därmed inte sagt att OP handlade om en oseriös aktör Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
monteramita Postad 23 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2010 Så du spelar poker samt att du är så pass lurig att du i normala fall inte svarar på okänt nummer, men du kan inte ljuga för en kärring från Radiotjänst? Självklart hade jag kunnat göra det, men jag har lärt mig att man inte ska bluffa tomtar, för de synar alltid.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts