Gå till innehåll

Uppringd av "pokerföretag"


Cmart

Recommended Posts

Blev uppringd av nåt pokerföretag typ affiliate som ville erbjuda rb-avtal eller liknande på olika siter. Han kunde inte säga vem han fått numret av bara att de sammarbetar mod massa olika siter/nätverk bl.a partypoker, ipoker.

 

Någon som råkat ut för liknande och vet vilken site som lämnat ut mitt nummer?

Jag har konto på hur många ställen som helst och har nog varit "snäll" och skrivit i mitt riktiga mobilnummer på flera. De kan ju ha lämnat ut mitt namn också och så har de sökt upp mitt nummer den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att bara tacka nej och säga att du inte är intresserad?

 

Nae du förstår väl att han då måste utmana telefonisten HU, som tackar nej efter att Trillske framställt sina krav i 29 minuter. Trillske tjatar vidare tills han får ett ja av telefonisten, som dock bara kan spela efter kl 18 varje dag. Trillske kan bara spela innan 18, inte efter. Och det har blivit jobbigt för e v e r y o n e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hajar inte riktigt problemet som boby-chacon sa är väll bara att tacka Nej om man inte är intresserad.

 

Har jobbat med telemarketing och sålt prenumerationer på tidningar etc tidigare i livet och förstår inte varför vissa människor har ett så stort behov att vara otrevliga på telefon mot försäljare, de gör ju bara sitt jobb. vad tar det max 5 sekunder att säga tack men nej tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"de gör bara sitt jobb"... Alla försäljare som ringer och stör borde få höra mer gnäll imo. Det är inte jag som bestämt deras yrkersinriktning. Vill jag ha något så kontaktar jag dem, det ska inte vara tvärtom. Själv är jag lat och bara svarar nej när de säger något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jobbat med telemarketing och sålt prenumerationer på tidningar etc tidigare i livet och förstår inte varför vissa människor har ett så stort behov att vara otrevliga på telefon mot försäljare, de gör ju bara sitt jobb. vad tar det max 5 sekunder att säga tack men nej tack.

Skulle aldrig falla mig in att vara "otrevlig"/elak mot den som ringer. Konkret möjligen, men inte otrevlig. Inte nog med att personen antagligen inte har ett skit med marknadsstrategin att göra, den försörjer sig dessutom via ett jobb som den med största sannolikhet hatar.

 

 

 

Svårt att bara tacka nej och säga att du inte är intresserad?

När folk kör popup-reklam och skit, då reagerar ni, men när de - helt jävla oprovocerat utan att ni har utnyttjat en tjänst - skriker upp en jävla annons i öronen på er, då ska ni minsann vara ödmjuka, tacka nej, ursäkta er så mycket och önska herren lycka till i sitt annonserande.

 

Det går inte att sätta en postit på mobilen som säger "ingen reklam tack, men gärna ikea-katalogen" - eller det går, men det resulterar inte i mer än att det sitter en postit på mobilen.

 

Så ja, när en ny branch ger sig på samma horribla, idiotiska, dåligt reglerade metodik tar jag fram de käppar jag hittar och placerar dem i de hjul jag hittar. Som sagt är det jag som drabbas mest, men lik förbaskat drabbas dem också.

 

Det är ju lite det där att folk är så jävla tröga att de inte fattar att reklam är reklam, är reklam, och hur jävla många nej ni än får ur er har reklamen gått fram.

Samtalet, annonsen, reklamen fick ni oavsett om ni sa ja eller nej. Utan att ha frågat efter den och utan att få något i utbyte. Ett litet reklamavbrott lagom till middagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hajar inte riktigt problemet som boby-chacon sa är väll bara att tacka Nej om man inte är intresserad.

 

Har jobbat med telemarketing och sålt prenumerationer på tidningar etc tidigare i livet och förstår inte varför vissa människor har ett så stort behov att vara otrevliga på telefon mot försäljare, de gör ju bara sitt jobb. vad tar det max 5 sekunder att säga tack men nej tack.

 

För att telefonförsäljare är jordens avskum. Så enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tar det max 5 sekunder att säga tack men nej tack.

 

Det tar absolut inte max 5 sekunder och det räcker absolut inte att säga tack men nej tack. Förstår att de bara gör sitt jobb men väldigt många förstår inte vad nej tack betyder. Då börjar de undra varför man tackar nej osv. Det enda sättet det ska kunna ta max 5 sekunder på är när man låter otrevlig eller bara lägger på luren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som kör "Har lite ont om tid, kan du fatta dig kort?" "Tack men nej tack" då ringer jäveln inte upp igen!

 

Farligaste kan vara och säga att det kan vara intressant om 6 månader framåt, då ligger de där på luren och på dagen ibland även timmen poppar man upp i deras äckliga crm-system. "free lead, trevlig, potentiellt intresserad"

 

då mina vänner är det bäst att köpa annars fakturerar de för lagerutrymme i crm-systemet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle aldrig falla mig in att vara "otrevlig"/elak mot den som ringer. Konkret möjligen, men inte otrevlig. Inte nog med att personen antagligen inte har ett skit med marknadsstrategin att göra, den försörjer sig dessutom via ett jobb som den med största sannolikhet hatar.

 

 

 

 

När folk kör popup-reklam och skit, då reagerar ni, men när de - helt jävla oprovocerat utan att ni har utnyttjat en tjänst - skriker upp en jävla annons i öronen på er, då ska ni minsann vara ödmjuka, tacka nej, ursäkta er så mycket och önska herren lycka till i sitt annonserande.

 

Det går inte att sätta en postit på mobilen som säger "ingen reklam tack, men gärna ikea-katalogen" - eller det går, men det resulterar inte i mer än att det sitter en postit på mobilen.

 

Så ja, när en ny branch ger sig på samma horribla, idiotiska, dåligt reglerade metodik tar jag fram de käppar jag hittar och placerar dem i de hjul jag hittar. Som sagt är det jag som drabbas mest, men lik förbaskat drabbas dem också.

 

Det är ju lite det där att folk är så jävla tröga att de inte fattar att reklam är reklam, är reklam, och hur jävla många nej ni än får ur er har reklamen gått fram.

Samtalet, annonsen, reklamen fick ni oavsett om ni sa ja eller nej. Utan att ha frågat efter den och utan att få något i utbyte. Ett litet reklamavbrott lagom till middagen.

 

Registrera hem telefonen hos NIX så slipper du få samtal dit i alla fall. Gäller dock inte för mobiltelefoner och företagsnummer men en bit på vägen är det ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som inte svarar på nummer jag inte har? : )

 

Jag är likadan. Man kan inte få ut nåt bra av att svara på ett okänt nr. Det är inte så att det kan vara nåt bra eller nåt dåligt, utan det är alltid dåligt. Minus EV med andra ord.

 

En gång hade jag missat ett samtal från ett okänt nr, och en kompis som jag var med den dagen sa när samma nr ringde igen lite senare: "Du måste ju svara, hur kan du inte svara? Det kan va nåt viktigt.." Så jag svarade, och vem var det som ringde? Jo, det var från Radiotjänst... Så numera betalar jag TV-avgift. Lärde mig iaf en läxa - svara inte på okända nr! Om det är något viktigt så kan de väl lämna ett meddelande på mobilsvar eller skicka ett sms?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är likadan. Man kan inte få ut nåt bra av att svara på ett okänt nr. Det är inte så att det kan vara nåt bra eller nåt dåligt, utan det är alltid dåligt. Minus EV med andra ord.

 

En gång hade jag missat ett samtal från ett okänt nr, och en kompis som jag var med den dagen sa när samma nr ringde igen lite senare: "Du måste ju svara, hur kan du inte svara? Det kan va nåt viktigt.." Så jag svarade, och vem var det som ringde? Jo, det var från Radiotjänst... Så numera betalar jag TV-avgift. Lärde mig iaf en läxa - svara inte på okända nr! Om det är något viktigt så kan de väl lämna ett meddelande på mobilsvar eller skicka ett sms?

 

Så du spelar poker samt att du är så pass lurig att du i normala fall inte svarar på okänt nummer, men du kan inte ljuga för en kärring från Radiotjänst? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är likadan. Man kan inte få ut nåt bra av att svara på ett okänt nr. Det är inte så att det kan vara nåt bra eller nåt dåligt, utan det är alltid dåligt. Minus EV med andra ord.

 

En gång hade jag missat ett samtal från ett okänt nr, och en kompis som jag var med den dagen sa när samma nr ringde igen lite senare: "Du måste ju svara, hur kan du inte svara? Det kan va nåt viktigt.." Så jag svarade, och vem var det som ringde? Jo, det var från Radiotjänst... Så numera betalar jag TV-avgift. Lärde mig iaf en läxa - svara inte på okända nr! Om det är något viktigt så kan de väl lämna ett meddelande på mobilsvar eller skicka ett sms?

 

Hur vet du att det var samma nummer som ringde om det var okänt bägge gångerna?:shock: Mindblasting imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte få ut nåt bra av att svara på ett okänt nr. Det är inte så att det kan vara nåt bra eller nåt dåligt, utan det är alltid dåligt. Minus EV med andra ord.

 

Sjukvården visar inte heller sitt nummer. Så om du inte svarar när dom ringer och ska berätta att du har rövcancer så är det din förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Registrera hem telefonen hos NIX så slipper du få samtal dit i alla fall. Gäller dock inte för mobiltelefoner och företagsnummer men en bit på vägen är det ju.

Oseriösa aktörer/TM-byråer struntar dessvärre ofta i nix*. Nix gäller inte heller om du har en befintlig kundrelation, då måste du själv skriftligen meddela företaget att du inte vill bli uppringd av dem och då är de skyldiga enligt PUL att avregistrera dig för all form av fortsatt direktmarknadsföring.

 

 

* därmed inte sagt att OP handlade om en oseriös aktör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...