Gå till innehåll

Intresse för en stor turre live? Synpunkter tack!!


MikeTime

Recommended Posts

  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu har vi/dom/nån kollat upp lite mer och haft ett första möte angående detta.

Just nu går tankegångarna som så att det blir två olika turneringspaket;

 

Paket 1 (C.a 3K): Lunch & middag dag 1, fritt kaffe/vatten samt inköp till turneringen.

Paket 2 (C:a 3,6K): Lunch & middag dag 1, fritt kaffe/vatten, inköp till turnering, boende i del av rum samt frukost dag 2.

 

Det som inte kommer ingå i något av paketen är alkohol, övrig förtäring samt avgifter för sidospel.

Lunchen kommer vara en enkel sopplunch med smör, ost & bröd samt måltidsdryck. Till middag serveras kött eller fisk, man bestämmer i förbokningen vad man önskar.

Obligatorisk föranmälan och förskottsbetalning. Sista anmälan c:a en vecka innan.

Turren kommer gå av stapeln i slutet av mars eller början av april.

 

Hotellet är ett mycket gammalt brukshotell med väldigt skiftande standard på rummen. Det finns bl.a en lägenhet med eget kök, enorm balkong, tre sovrum och stort badrum, men sen finns också små, fula rum med furuinredning och smala gästsängar (tänk vandrarhem tidigt 80-tal).

Vi kommer ta ett enhetligt pris / säng oavsett rumsstandard och detta för att det blir väl meckigt annars.

Antalet sängplatser är c:a 45-50.

 

Frågor, idéer, övriga synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har vi/dom/nån kollat upp lite mer och haft ett första möte angående detta.

Just nu går tankegångarna som så att det blir två olika turneringspaket;

 

Paket 1 (C.a 3K): Lunch & middag dag 1, fritt kaffe/vatten samt inköp till turneringen.

Paket 2 (C:a 3,6K): Lunch & middag dag 1, fritt kaffe/vatten, inköp till turnering, boende i del av rum samt frukost dag 2.

 

Det som inte kommer ingå i något av paketen är alkohol, övrig förtäring samt avgifter för sidospel.

Lunchen kommer vara en enkel sopplunch med smör, ost & bröd samt måltidsdryck. Till middag serveras kött eller fisk, man bestämmer i förbokningen vad man önskar.

Obligatorisk föranmälan och förskottsbetalning. Sista anmälan c:a en vecka innan.

Turren kommer gå av stapeln i slutet av mars eller början av april.

 

Hotellet är ett mycket gammalt brukshotell med väldigt skiftande standard på rummen. Det finns bl.a en lägenhet med eget kök, enorm balkong, tre sovrum och stort badrum, men sen finns också små, fula rum med furuinredning och smala gästsängar (tänk vandrarhem tidigt 80-tal).

Vi kommer ta ett enhetligt pris / säng oavsett rumsstandard och detta för att det blir väl meckigt annars.

Antalet sängplatser är c:a 45-50.

 

Frågor, idéer, övriga synpunkter?

 

Låter som man skall skynda sig, bokar in mig i tjusigaste rum möjligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker väl att det låter bra, rummens standard är väl inte så noga, man ska ju bara sova där( och kanske en tidig morgongryta). Storleken på inköpet är väl inte så mycket att orda om.

 

1.För dom som inte kommer med egen bil, funkar kollektivtrafiken till ifrågavarande ställe.

 

2.Går det att boka en extra natt, tänker på natten före.

 

3.Hur många finns det plats till på turren.

 

4.Finns det nått alternatift boende i närheten, om det är mer deltagare än sängplatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som man skall skynda sig, bokar in mig i tjusigaste rum möjligt!

 

Hm, som sagt, man bokar en sängplats. Sen håller man tummarna att man får ett stooooort rum med 140-säng istället för ett pytterum med bäddmadrass på golvet... ;-)

 

Tycker väl att det låter bra, rummens standard är väl inte så noga, man ska ju bara sova där( och kanske en tidig morgongryta). Storleken på inköpet är väl inte så mycket att orda om.

 

1.För dom som inte kommer med egen bil, funkar kollektivtrafiken till ifrågavarande ställe.

 

2.Går det att boka en extra natt, tänker på natten före.

 

3.Hur många finns det plats till på turren.

 

4.Finns det nått alternatift boende i närheten, om det är mer deltagare än sängplatser.

 

1) Nej, det funkar inte alls. Vi kommer dock fixa en buss eller två som avgår från jvg-stn i Hallsberg. Mer info om detta kommer.

2) Går säkert alldeles utmärkt.

3) Cappat på 100.

4) Tveksamt. Husbil/husvagn funkar ju alltid.

 

jag e sugen men då vill jag att det ska finnas "Hi, my name is" klistermärken

 

Bra idé. Antar du menar pf-nick isf?

 

Kul!

Jag är på och förbokar gärna ett paket 2 med fisk (maten alltså)

 

ValterErik kommer så fisk ingår i allas paket.

 

låter spännande! skulle vara kul att haka på!

 

Välkommen!

 

Som jag sagt tidigare.. jag bokar nu =)

 

Nej, allt är inte klart än. Ny tråd kommer när ALLA detaljer är helt spikade.

 

Har väl redan bokat min plats men klargör väl det här igen då för säkerhetsskull

 

Se ovan.

 

Bokar också. Kött å säng.

 

Ok, du vill ha mig i säng. Tveksamt. Beror på mitt alkoholintag den kvällen.

 

Kött och säng!

 

Se ovan.

 

Köttsäng

 

Ja, Jennez kommer säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har nu fått ett prisförslag av hotellägaren och det ser riktigt bra ut. Verkar som vår budget håller och att vi kan köra på de priser som nämndes i förra infoinlägget.

 

Vi ska ha ett sista möte nästa vecka för att fastställa alla detaljer och sen kommer jag starta en ny tråd där man kan ställa frågor, anmäla sig och liknande.

Frågor som INTE besvaras i tråden är bl.a exakt plats, sidospel och liknande. Sådant kommer på pm/mail efter erlagd betalning.

 

/ Mike

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...