heltok Postad 14 Juni , 2005 Rapport Postad 14 Juni , 2005 FL 10manna. Hur ska man spela AKo på bigblind? 1. Ohöjd pott, hur spela vid olika många limpers? 2. Raisad pott, ska man alltid reraisa här? * RP - QoS * Citera
morberg Postad 14 Juni , 2005 Rapport Postad 14 Juni , 2005 FL 10manna.Hur ska man spela AKo på bigblind? 1. Ohöjd pott, hur spela vid olika många limpers? 2. Raisad pott, ska man alltid reraisa här? Jag höjer alltid med AKo, oavsett position och tidigare action (ibland nöjer jag mig med att syna i BB mot någon som ser ut att vilja stjäla mörkarna för att maskera handen). Citera
Gyre Postad 14 Juni , 2005 Rapport Postad 14 Juni , 2005 1. Jag höjer alla gånger här, oavsett om det är en limper eller tio. Jag bör ha pott equity en bra bit över min andel. 2. Ska jag spela handen så höjer jag, vilket sker i 95% av fallen. Skulle bordet tre mest tighta pre-flopp raiser hinna cappa potten innan det blir man tur att aggera hade jag funderat på att lägga mig. Ska man spela AKo ska man höja den preflopp under i princip alla förutsättningar, möjligt att man kan som morberg sa bara syna en uppenbar steal för att kunna få bättre värde från svagare ess eller kungar. Citera
Knapp_0 Postad 14 Juni , 2005 Rapport Postad 14 Juni , 2005 Jag gillar inte att värdehöja med AKo eller AKs från mörkarna. Väntar hellre in flop/turn. En (åter)höjning före flop gör jag enbart då jag kan minimera fältet. Citera
Toan Postad 14 Juni , 2005 Rapport Postad 14 Juni , 2005 Jag gillar inte att värdehöja med AKo eller AKs från mörkarna. Väntar hellre in flop/turn. En (åter)höjning före flop gör jag enbart då jag kan minimera fältet. Någon speciell anledning till varför? Citera
Gyre Postad 14 Juni , 2005 Rapport Postad 14 Juni , 2005 Jag gillar inte att värdehöja med AKo eller AKs från mörkarna. Väntar hellre in flop/turn. En (åter)höjning före flop gör jag enbart då jag kan minimera fältet. Själv gillar jag alla värdehöjningar så länge värdet går till mig vilket de i regel gör med AKo preflopp. I situation 1. har många synat, och du är alltså den första att höja. I stort sätt kommer alla syna här för ett extra SB och en stor del av de synerna kommer ramla rakt ner i din ficka. Gillar du det eller inte så är det upp till dig. I den andra situationen är det antagligen samma sak att du kommer tjäna pengar på att lägga in en 3-bet här, givetvis kommer fältet troligen att minska men med en hand som AKo som inte direkt stormtrvis i multiway-potter så är det inte så illa det heller. Citera
heltok Postad 14 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2005 poängen med att bara syna om ingen annan har höjt är att i senare ha lättare att beta ut motståndare. detta gäller främst i multiwaypotter. rent allmän så brukar AK vara svårspelad med för många motståndare då man ofta torskar mot 2par, oväntade stegar/trissar ed. frågan är bara för hur många motståndare detta gäller och framförallt om det finns någon EV i att checka? Citera
Knapp_0 Postad 14 Juni , 2005 Rapport Postad 14 Juni , 2005 Jag gillar inte att värdehöja med AKo eller AKs från mörkarna. Väntar hellre in flop/turn. En (åter)höjning före flop gör jag enbart då jag kan minimera fältet. Någon speciell anledning till varför? Jag räknar inte med att kunna skrämma bort någon pre-flop och jag tror att vid träff är mitt post-flop spel numera är tillräckligt bra för att hämta igen eventuellt förlorat värde pre-flop. Jag tycker också att jag har ett bättre läge att antingen sno pengarna, fortsätta billigt eller ge upp potten beroende på hur brädet och de andra spelarna är. Om mitt spel är sämre än det träliga "raise-bet"-spelet, så är det marginellt. Och i så fall får det gå på nöjeskontot. Jo, Gyre jag gillar visst när synerna ramlar ned i min ficka. Om du hellre plockar 3 SB istället för 2 BB så är det upp till dig Citera
Recommended Posts