Gå till innehåll

Svenska spel svartlistar spelare


Scaniac

Recommended Posts

Känner mig korkad.

 

Om oddset tillfälligt stängs för anpassninhg måste väl vara guld värt?

Säg att jag har tio konton, varav ett är flaggat. Först satsar jag åt fel håll med det flaggade kontot, för att sedan satsa ärligt med de nio andra till ännu bättre odds... ???

 

Förutom att anpassningen sänker oddset...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom att anpassningen sänker oddset...

 

"raken" får de väl fan inte höja??? Som sagt, jag förstår inte. Har säkerligen missuppfattad ett och annat. Om de sänker ett odds måste ju ett annat odds höjas, väl?

 

Ok skall sluta att spamma och kolla upp lite istället, tänkte bara att någon kunda förklara lite raskt, eftersom jag är lat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig korkad.

 

Om oddset tillfälligt stängs för anpassninhg måste väl vara guld värt?

Säg att jag har tio konton, varav ett är flaggat. Först satsar jag åt fel håll med det flaggade kontot, för att sedan satsa ärligt med de nio andra till ännu bättre odds... ???

 

Det går kanske en gång. Andra gången samma nio konton dyker upp och spelar samma sak vet Svenska Spel vad som försiggår.

 

Sen sitter du med tio flaggade konton..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"raken" får de väl fan inte höja??? Som sagt, jag förstår inte. Har säkerligen missuppfattad ett och annat. Om de sänker ett odds måste ju ett annat odds höjas, väl?

 

Ok skall sluta att spamma och kolla upp lite istället, tänkte bara att någon kunda förklara lite raskt, eftersom jag är lat...

 

exempel 1X2 spel. odds på 1:a 2.05. Flaggat konto spelar 1:a. Odds på 1:a kommer att sänkas medans X och 2:a inte kommer att höjas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med svenska spels marginaler spelar det ju ingen roll om man sänker ena oddset för övriga odds kommer ju ändå inte att höjas såpass att de blir spelbara med deras marginal. Får man en flaggning på ett odds är det ju bara att gå in på Betfair och kolla var marknaden ligger på objektet. Är ju i regel pga att oddsen skiftar på marknaden och SvS är för sega att själva notera det som man kan hitta bra odds. När de väl hittar det kollar de förstås upp var marknaden ligger.

 

På objekt som man är ensam om eller relativt ensam om väljer ju SvS att inte ha spel på. T.ex. så har ju SvS inte spel på Basketligan och man har även valt att ta bort spel på speedway för att man blev utklassad av speedwayexperter men där har man väl spel nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu stämmer. Indicierna är inte fantastiskt imponerande, och inte källorna heller.

 

Det stämmer. Kan jag och dom flesta med vinnande konton som huserat ett tag på Svenska Spel intyga.

 

Fast Aftonbladets insats var usel. Dom kunde åtminstone gjort 10 spel och varierat tiden på spelen mellan oflaggat och flaggat konto - från 5 min till flera timmar. Då hade det blivit svårare för SS att förklara sig. Problemet är bara att dom kan tillåta 500 på något för att på nästa objekt slicka i sig 15000 utan att ändra odds.

 

Det är dom i sin fulla rätt att göra. Kan helt enkelt hänvisa till magkänslan då dom stoppar vissa objekt direkt och andra gånger tar emot mångdubbelt. Sen att den där dåliga "magkänslan" påfallande ofta dyker upp då dom fått oönskat besök lär bli svårbevisat och speciellt om man är lika dåligt insatta som Aftonbladet var.

 

Att saker och ting hänt på senare år är ingen hemlighet direkt. Jag citerar direkt ur årsrapporten.

Totalt för tredje kvartalet uppgick nettospelintäkterna för sportspel till 241 MSEK (243). För delårsperioden uppgick intäkterna till 849 MSEK (826) en ökning med 23 MSEK. Tipsfamiljen med produkter som bland annat Stryktipset, Europatipset och Måltipset visar på en tillbakagång medan Oddset däremot uppvisar en positiv utveckling vilket är ett resultat av genomförda insatser i syfte att minska vår riskexponering.

 

Lite siffror på hur väl genomförda insatser fungerat.

 

Bruttospelintäkter 2008 var 2944 miljoner.

 

Bruttospelintäkter 2009 var 2414 miljoner.

 

Dom har alltså tappat 18 % i omsättning. Men..

 

Nettospelintäkter 2008 var 705 miljoner.

 

Nettospelintäkter 2009 var 766 miljoner.

 

Så här har man trots minskad omsättning på 18 % lyckats öka vinsten med 7 %.

 

Slå det om ni kan. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...