Gå till innehåll

Spelade jag QQ bra?


Mysmacke

Recommended Posts

Jag är en turneringsgrinder och spelar väldigt mycket. Jag vet hur man spelar abcpoker. Jag har även spelat mycket djupstackade cashgames, men inte så mycket på senaste tiden.

 

Handen är i den dyraste turneringen som finns på siten jag spelar på.

 

En av dom första händerna i turren och har inga reads alls.

Nästan alla sitter med 400b djupa stackar.

 

Jag har allid tyckt att QQ är tricky att spela utg.

 

Jag utg syn 50

utg+1 raise till 300

utg+3 syn 300

 

alla foldar till mig som tar syn.

 

Flop 8d5d3s. Utg+1 bettar 700, utg +3 synar, jag höjer till 2400, utg foldar, utg+3 synar.

 

Turn 7c Jag bettar 3900. utg+3 synar.

 

River 3s Jag checkar, utg+3 checkar.

 

Mina varningklockor gick igång redan efter synen på flop.

 

Jag valde ändå att betta turn då det var en god chans att motståndaren var på ett drag. Jag valde en halvpot bet för att kunna komma ifrån potten om ett dåligt kort skulle komma på rivern.

 

Jag valde att checka rivern för att antingen är jag slagen eller så vill jag inducera en bluff från ett missat drag.

 

Motståndaren hade JJ. Missade en valuebet.

 

Vad tycker ni erfarna gamblers om mitt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså openlimpa eller raisa 3x spelar minimal roll i sammanhanget, en del av vår range kommer trivas bättre i multiwaypott och en del inte, vi kan inte limpa en del o raisa en del och om vi väljer att raisa hela rangen eller limpa hela rangen spelar bajslite roll när vi sitter 400BB djupt.

 

Så för att gå vidare i snacket tycker jag istället vi kan prata om att du överreppar din hand, i alla fall på turn. Det är väldigt få händer du slår på turn (99-JJ) som du får värde av och många gillar inte att spela om stack tidigt i turrar med de händerna vilket borde betyda att det är troligare att FI har set/drag eller AA/KK. Dock slår han inte om på flopp trots 2 chanser vilket borde luta åt att han har drag/nötter/en hand som står sig halvbra mot oss.

 

Att du checkar river tycker jag är bra, men du måste syna om han bettar vilket jag antar att du tänkte göra.

 

Handen är ok spelad även om jag troligen hade spelat den annorlunda, hade t ex bettat pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar hur sulla har helt jävla jättefel men ändå ska argumentera för det, och hur den här archtilla eller vad fan han nu heter går in och hackar på accesgranted som faktiskt har rätt. pf.nu :shock:

 

Och jo Sulla, det spelar faktiskt roll om vi raisar 100% eller limpar 100%. Jag ska inte behöva förklara varför.

 

 

End of thread, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar hur sulla har helt jävla jättefel men ändå ska argumentera för det, och hur den här archtilla eller vad fan han nu heter går in och hackar på accesgranted som faktiskt har rätt. pf.nu :shock:

 

Och jo Sulla, det spelar faktiskt roll om vi raisar 100% eller limpar 100%. Jag ska inte behöva förklara varför.

 

 

End of thread, tack.

 

Haha klockrent! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar hur sulla har helt jävla jättefel men ändå ska argumentera för det, och hur den här archtilla eller vad fan han nu heter går in och hackar på accesgranted som faktiskt har rätt. pf.nu :shock:

 

Och jo Sulla, det spelar faktiskt roll om vi raisar 100% eller limpar 100%. Jag ska inte behöva förklara varför.

 

 

End of thread, tack.

 

Som du läste eller inte står det att det spelar minimal roll i sammanhanget. Rätt mycket större problem om man checkraisar fel eller värdebettar då man bara slår bluff eller liknande.

 

Älskar med PF med diverse förståsigpåare som bara postar inlägg a la "du har fel jag har rätt" utan att ge ett resonemang bakom. Berätta gärna varför du tycker raisen pre är helt avgörande till skillnad från exempelvis hans checkraise på flopp eller hans bet på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du läste eller inte står det att det spelar minimal roll i sammanhanget. Rätt mycket större problem om man checkraisar fel eller värdebettar då man bara slår bluff eller liknande.

 

Älskar med PF med diverse förståsigpåare som bara postar inlägg a la "du har fel jag har rätt" utan att ge ett resonemang bakom. Berätta gärna varför du tycker raisen pre är helt avgörande till skillnad från exempelvis hans checkraise på flopp eller hans bet på turn.

 

Men hur kan du ens tro att det spelar minimal roll i sammanhanget? Potter växer kvadratiskt i poker, tänk på hur det påverkar våra faktiska winnings, och inte bara "förmågan att få in hela stacken" eller vad fan du tänker på. Det är faktiskt ganska oväsentligt för vår hand också, iom att vi troligen inte får in det bra om vi inte floppar ett set. Allt handlar inte om att få in det och dubbla, utan att faktiskt plocka på oss chips. Vi tappar en jädra massa EV med damerna om vi inte raisar pre (ja, jag vill faktiskt tro att man kan spela QQ med +EV, även om vi sitter utg). På många brädor kan man dessutom gå för tre gators värde. Vill du missa att få in ett helt bet i en sån spot?

 

Och du, ta och kör upp ditt försåsigpåare. Jag har ingen aning om vem du är, men ska du argumentera för något får du faktiskt ta och tänka efter innan. Så himla trött på NL10-grinders som tror att de har löst poker och vägrar ta in input på något vis.

 

Det finns många duktiga spelare på det här forumet, vissa extremt duktiga också. Du är en av alla anledningar till varför de spelarna inte orkar lägga tid på att faktiskt hjälpa nybörjarna.

 

Jag är vinnande på nivåer som garanterat är 10x högre än vad du någonsin skottat. Ta det som facit, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur kan du ens tro att det spelar minimal roll i sammanhanget? Potter växer kvadratiskt i poker, tänk på hur det påverkar våra faktiska winnings, och inte bara "förmågan att få in hela stacken" eller vad fan du tänker på. Det är faktiskt ganska oväsentligt för vår hand också, iom att vi troligen inte får in det bra om vi inte floppar ett set. Allt handlar inte om att få in det och dubbla, utan att faktiskt plocka på oss chips. Vi tappar en jädra massa EV med damerna om vi inte raisar pre (ja, jag vill faktiskt tro att man kan spela QQ med +EV, även om vi sitter utg). På många brädor kan man dessutom gå för tre gators värde. Vill du missa att få in ett helt bet i en sån spot?

 

Och du, ta och kör upp ditt försåsigpåare. Jag har ingen aning om vem du är, men ska du argumentera för något får du faktiskt ta och tänka efter innan. Så himla trött på NL10-grinders som tror att de har löst poker och vägrar ta in input på något vis.

 

Det finns många duktiga spelare på det här forumet, vissa extremt duktiga också. Du är en av alla anledningar till varför de spelarna inte orkar lägga tid på att faktiskt hjälpa nybörjarna.

 

Jag är vinnande på nivåer som garanterat är 10x högre än vad du någonsin skottat. Ta det som facit, tack.

 

Ilsk?

 

Har skottat $10/20 under en månad en gång i tiden, så blir ju riktigt höga stakes för dig då.. GRATTIS!

 

Orkar inte käbbla med dig, du har säkert rätt, men du förbiser ju rätt många faktorer. Ska vi få nån större pott med QQ utg krävs det nån form av setup vare sig den påverkar oss positivt eller negativt. Att vi underreppar vår hand genom limp har både fördelar o nackdelar likväl som att vi bettar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur kan du ens tro att det spelar minimal roll i sammanhanget? Potter växer kvadratiskt i poker, tänk på hur det påverkar våra faktiska winnings, och inte bara "förmågan att få in hela stacken" eller vad fan du tänker på. Det är faktiskt ganska oväsentligt för vår hand också, iom att vi troligen inte får in det bra om vi inte floppar ett set. Allt handlar inte om att få in det och dubbla, utan att faktiskt plocka på oss chips. Vi tappar en jädra massa EV med damerna om vi inte raisar pre (ja, jag vill faktiskt tro att man kan spela QQ med +EV, även om vi sitter utg). På många brädor kan man dessutom gå för tre gators värde. Vill du missa att få in ett helt bet i en sån spot?

 

Och du, ta och kör upp ditt försåsigpåare. Jag har ingen aning om vem du är, men ska du argumentera för något får du faktiskt ta och tänka efter innan. Så himla trött på NL10-grinders som tror att de har löst poker och vägrar ta in input på något vis.

 

Det finns många duktiga spelare på det här forumet, vissa extremt duktiga också. Du är en av alla anledningar till varför de spelarna inte orkar lägga tid på att faktiskt hjälpa nybörjarna.

 

Jag är vinnande på nivåer som garanterat är 10x högre än vad du någonsin skottat. Ta det som facit, tack.

 

Jag tror det är exponentiell tillväxt som du far efter. Kvadratisk ökning är iofs också superlinjär men du får använda en rätt sjuk betsizing för att få en kvadratisk ökning av potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är exponentiell tillväxt som du far efter. Kvadratisk ökning är iofs också superlinjär men du får använda en rätt sjuk betsizing för att få en kvadratisk ökning av potten.

 

Sant, my bad.

 

Och ja, övriga handen är riktigt sjuk också. Det jag vill påpeka är att det faktiskt spelar en rätt stor roll i om vi spelar limpar/raisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, my bad.

 

Och ja, övriga handen är riktigt sjuk också. Det jag vill påpeka är att det faktiskt spelar en rätt stor roll i om vi spelar limpar/raisar.

 

Tyvärr gör det inte det i realiteten i en stor turre när vi sitter så här djupt. Du är cg-skadad och vi lär inte bygga pott beroende på om vi bettar pre eller inte, vi bygger pott om vi hittar en fin flopp och nån annan hittar en fin flopp med.

 

Men om du läser igenom så skriver jag

 

raise är bättre än limp, limp är inte speciellt dåligt, det finns viktigare saker att disskutera i handen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr gör det inte det i realiteten i en stor turre när vi sitter så här djupt. Du är cg-skadad och vi lär inte bygga pott beroende på om vi bettar pre eller inte, vi bygger pott om vi hittar en fin flopp och nån annan hittar en fin flopp med.

 

Men om du läser igenom så skriver jag

 

raise är bättre än limp, limp är inte speciellt dåligt, det finns viktigare saker att disskutera i handen

 

Tack för mig.

 

 

Jag ger upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr gör det inte det i realiteten i en stor turre när vi sitter så här djupt. Du är cg-skadad och vi lär inte bygga pott beroende på om vi bettar pre eller inte, vi bygger pott om vi hittar en fin flopp och nån annan hittar en fin flopp med.

 

förlåt, jag är också cg-skadad och turrefisk, men du menar att

1) bet/call i tre gator är mer sällsynt i en turre, vi kommer inte gå för värde tre gator om vi inte förbättrar?

2) han kommer inte syna tre gator med bara tp eller sämre överpar?

3) vi kommer ofta folda för raise då vi inte trissar?

4) det har att göra med att chips man vinner när man är djup i turre är värda mindre än de man förlorar (dvs mindre vinst att dubbla än förlusten är när vi tappar 200-300BB)? så bättre att riskera mindre innan vi vet att vi troligt vill ha showdown, men med minskat cEV?

 

det luap sa låter ju logiskt för mig i min cg-hjärna

Allt handlar inte om att få in det och dubbla, utan att faktiskt plocka på oss chips.

...

På många brädor kan man dessutom gå för tre gators värde. Vill du missa att få in ett helt bet i en sån spot?

hade varit snällt med lite EV-baserade argument från någon som menar att det är ok med limp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...