Gå till innehåll

UNIBET - felaktigt avstängd


Nezor

Recommended Posts

För övrigt är det väldigt intressant hur KUSLIGT tyst det är från Unibet i den här tråden när rätt så alvarlig kritik riktas emot dem.

 

Det finns kanske trotts allt en vettig strateg där som inser att det inte är värt att yttra sig och gå in i en kamp för att man helt enkelt inte är förmögen att vinna den. Bättre och hålla käften helt enkelt om man saknar argument. Patetiskt agerande dock av ett så stort företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat hos Unibet flera ar och visst i borjan var det en del strul men efterhand sa tycker jag att de har skarpt sig och numera fungerar allt hur bra som helst. Kanske gor lite skillnad pa hur mkt man rejkar eller har rejkat vad vet jag.

Testa ak pa en Unibet Open sa ska du se att du blir minst sagt val omhandertagen av kompetent och serviceminded folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat hos Unibet flera ar och visst i borjan var det en del strul men efterhand sa tycker jag att de har skarpt sig och numera fungerar allt hur bra som helst. Kanske gor lite skillnad pa hur mkt man rejkar eller har rejkat vad vet jag.

Så först ska man spela 50k rejkade händer/mån i några år. Efter det så får man en värdig support. Samma support som många andra spelbolag försöker tillgodose ALLA sina spelare.

Jag har förvisso inte spelat så mycket på Unibet men jag borde va en intressant kund för deras del då jag spelar en del. Kontentan är iaf att Unibet skiter fullständigt i dig om dom inte känner till dig. Dvs är du en ny kund eller en kund som funderar på att lägga en störrre volym av ditt spel där så kommer dom sparka dig i skrevet och sedan bara hånle åt dig.

 

Testa ak pa en Unibet Open sa ska du se att du blir minst sagt val omhandertagen av kompetent och serviceminded folk.

Jag är glad för din skull att du har haft en positiv upplevelse i ett live-event. Dom är säkert jätteduktiga på det. Men om någon våldtagit mig så åker jag inte till Liseberg med den personen för att han är ett trevligt sällskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det finns någon.

 

Vet inte om det är så eller ej men det verkar ju sannerligen som så. Riktigt dåligt om så är fallet att inte finnas på Sveriges största pokerforum. Ger ju bara än mer tyngd åt mitt argument att man skiter fullständigt i sina kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör nu en ny omgång med mail till de namn jag fått tidigare. Har dessutom fått namn på ytterligare en person på Unibet som jag precis varit i kontakt med.

 

Har skickat in mina uppgifter igen och man har lovat att kolla på ärendet igen. Vad det betyder kan egentligen va vad som helst. Kommer man fram till samma sak som tidigare så förändrar det troligtvis inte någonting. Jag ges fortfarande ingen chans att försvara mitt fall genom att delges någon handhistorik på MITT spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Hört något mer?

 

Var ett tag sedan nu (15:e oktober) men jag får iaf återigen spela på Unibet.

 

Vad som egentligen har hänt vet jag egentligen fortfarande inte. Fick följande svar från en person på Unibet:

 

Vi har varit I kontakt med Microgaming och deras säkerhetavdelning gällande ditt pokerkonto. Det har kommit fram att incidenten inte skedde hos oss, utan hos en annan operatör på MG och de har nu öppnat ditt konto igen så att du kan spela på hela MG och därmed även Unibet.

Denna information har dock inte nått fram till oss, troligtvis på grund av en miss i kommunikationen. Vi beklagar det som har inträffat och att det har drabbat just dig.

 

Av det svaret att döma kan man ju fråga sig vad Unibet gjorde överhuvudtaget när jag påpekade att något var helt galet. Det ligger ju väldigt nära till hands att dra slutsatsen att man inte haft någon dialog med MG tidigare när jag ville diskutera mitt ärende.

 

En intressant sak. OM jag gjort mig skylldig till något regelbrott borde jag då inte bli eller ha varit avstängd hos "den andra operatören" då? Såvitt jag vet är jag inte eller har varit avstängd någon annanstans. Man börjar ju undra om det överhuvudtaget existerar någon "incident"?

 

Tycker mig kunna urskilja att det ligger en illalucktande jycke nergrävd någonstans. Vad som hänt lär jag nog aldrig få veta...

 

Tack iaf till Stina på Unibet som kollade mitt case en "extra gång" efter jag tryckt på med flertalet email. En "extra gång", som man uttryckte det, borde ju betyda att man kollat igenom caset minst en gång tidigare. Konstiga rutiner man har när man kollar ett case (de första 1-2 gångerna) utan att höra efter med källan (MG) till den informationen man har.

 

Som plåster på såret så fick jag inköpet till Poker-SM main event betalt (€210). Jag ville gärna ha en offentlig ursäkt (en rad i denna tråden exempelvis) också vilket jag påpekat i flertalet mail. Detta har man dock ignorerat helt.

 

Mitt råd kvarstår. Undvik Unibet!! Det är ett skojarföretag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag fattat det rätt:

- du blev avstängd på Unibet samt övriga MG-siter för att MG hade stängt av ditt konto

- du klagade hos Unibet

- felet skedde på någon annan site än Unibet

- avstängningen från MG upphörde

- Unibet missade den informationen

- du har inte förlorat några pengar

- du fick 2000kr i kompensation av Unibet

- du är sur på Unibet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag fattat det rätt:

- du blev avstängd på Unibet samt övriga MG-siter för att MG hade stängt av ditt konto

- du klagade hos Unibet

- felet skedde på någon annan site än Unibet

- avstängningen från MG upphörde

- Unibet missade den informationen

- du har inte förlorat några pengar

- du fick 2000kr i kompensation av Unibet

- du är sur på Unibet

 

Du har rätt! Nu kräver han att Stina som hjälpte honom offentlig skall be om ursäkt. Vi får hoppas att Stina dels ber om ursäkt på alla sina fyra samt dels får sparken.

 

PS! Ett tips för er som jobbar i ett serviceyrke som Stina. Lägg inte ner energi på att hälpa kunder med att rätta til fel som någon annan har begått. Ni blir bara uthängda som Stina och tvingade att be om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag fattat det rätt:

- du blev avstängd på Unibet samt övriga MG-siter för att MG hade stängt av ditt konto

- du klagade hos Unibet

- felet skedde på någon annan site än Unibet

- avstängningen från MG upphörde

- Unibet missade den informationen

- du har inte förlorat några pengar

- du fick 2000kr i kompensation av Unibet

- du är sur på Unibet

Nej, du har missat det mesta. Läs om tråden med en tolk nära till hands.

 

Du har rätt! Nu kräver han att Stina som hjälpte honom offentlig skall be om ursäkt. Vi får hoppas att Stina dels ber om ursäkt på alla sina fyra samt dels får sparken.

 

PS! Ett tips för er som jobbar i ett serviceyrke som Stina. Lägg inte ner energi på att hälpa kunder med att rätta til fel som någon annan har begått. Ni blir bara uthängda som Stina och tvingade att be om ursäkt.

Oh, det fanns Unibet representation här iaf. Kanske uttryckte mig oklart men vad jag menade var att jag var tacksam att Stina tog sig tid tillslut, till skillnad mot övriga personer på det företaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Nej, du har missat det mesta. Läs om tråden med en tolk nära till hands.

 

 

OK. Har nu läst om det och korrigerat det som är fel.

 

- du blev avstängd på Unibet samt övriga MG-siter för att MG hade stängt av ditt konto. Korrekt

- du klagade hos Unibet Korrekt

- felet skedde på någon annan site än Unibet Korrekt

- avstängningen från MG upphörde Korrekt

- Unibet missade den informationen Korrekt

- du har inte förlorat några pengar Korrekt

- du fick 2000kr i kompensation av Unibet Fel. Skulle vara €215? Men du kanske tycker att €2000 hade varit ett mer skäligt belopp för dina besvär att inte kunna spela på Unibet

- du är sur på Unibet Fel. Du är jävligt sur och långsint på Unibet

- du vill ha en offentlig ursäkt. :lol: :lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Har nu läst om det och korrigerat det som är fel.

 

Trots att det tog dig 16 dagar att läsa igenom tråden igen så har du inte blivit smartare. Kanske jag är delskyldig och inte förklarat allt tydligt nog tidigare så jag gör det igen. Inte för att det spelar någon roll utan för att jag tycker synd om dig. Du kanske har hela din bankrulle på $11 på Unibet? Sak samma, se nedan:

 

- du blev avstängd på Unibet samt övriga MG-siter för att MG hade stängt av ditt konto. Korrekt

FEL. Jag var aldrig avstängd på hela MG-nätverket. Unibet hävdade initialt att jag gjort något fel hos dom. Ändrade sig sedan och sa att incidenten skett på någon annan klient. Har bett om förtydligande. Varken Unibet eller MG har någon kommentar.

 

- du klagade hos Unibet Korrekt

Bingo!

 

- felet skedde på någon annan site än Unibet Korrekt

Inte klart

 

- avstängningen från MG upphörde Korrekt

FEL. Var aldrig avstängd på hela MG

 

- Unibet missade den informationen Korrekt

BINGO! Unibet missade dessutom att kontrollera den information fyra gånger efter påpekanden

 

- du har inte förlorat några pengar Korrekt

Beror på hur man ser det. Rätt i den bemärkelsen att jag inte kunnat spela där. Fel då jag inte med säkerhet kan säga om där fanns pengar. Unibet vill inte ge mig svar. Sedan kan man ju hävda att jag till föjd av detta inte fått in samma spelvolym och kanske dessutom spelat sämre på grund av Unibets behandling av mig och därmed tappat mycket av min förväntade "lön".

 

- du fick 2000kr i kompensation av Unibet Fel. Skulle vara €215? Men du kanske tycker att €2000 hade varit ett mer skäligt belopp för dina besvär att inte kunna spela på Unibet

Jag har inte någonstans här nämnt att jag ens ville ha pengar. Men visst €2k hade väl dom flesta hellre tagit än €215 om det erbjudits.

 

- du är sur på Unibet Fel. Du är jävligt sur och långsint på Unibet

Att jag är mindre glad på Unibet tack vare deras enorma kundnonchalans är nog inte unikt för mig. Om jag sedan är långsint är väl helt upp till mig. Om jag anser att problemet inte till fullo är löst så tycker jag att jag har rätt att fortsätta min "kampanj". Är man ett skitbolag som Unibet så får man också va beredd på att det kommer svida till lite om man bajsar på fel person.

 

- du vill ha en offentlig ursäkt. :lol: :lol: :lol: :lol:

Tycker inte att det hade varit orimligt att Unibet, i egenskap av SM-arrangör och som ett av Sveriges största spelbolag, hade en representant här på Sveriges största pokerforum. Att någon därifrån sedan hade offrat två minuter på att skriva två söta rader i denna tråden hade ju garanterat ökat mysfaktorn och jag hade varit åtminstone lite gladare. Låt mig ta ett exempel: Du kommer på din flickvän (du får försöka tänka att du är ihop med någon som tycker om dig även om det är svårt) i sängen med din bästa vän Håkon och din far. Ett par dagar senare när du gråtit har du ett samtal med din (ex)flickvän. Skulle du då föredra att hon säger "Förlåt!" eller "Faan Kebne, din far är så mycket mer man än du någonsin kommer att bli. Vilket skönt knull! Föresten, Håkon och jag har pippat under hela tiden vi varit tillsammans."? Vad jag vill säga, om det inte framgår (du verkar ju hålla Unibet-intelligens), är att ord kan göra skillnad.

 

Update: Försökte nå Unibets support i en annan angelägen fråga rörande SM. Talade med två olika personer på support ca sju dagar innan SM. Ingen kunde hjälpa mig men man skulle återkomma. Fortfarande ingen som har hört av sig och frågan är numera inte aktuell då SM redan passerat. Well done!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har olika åsikter helt klart och det är nog det enda vi kommer att enas om.

 

Men om jag skulle bli överkompenserad som du blev, så blir jag gärna avstängd på felaktiga grunder på vilken site.

Och därefter se det som ett +whine

 

Och jag skulle lovar att jag inte skulle klaga ihjäl mig på forum även om jag inte fick en offentlig ursäkt i Post och Inrikes Tidningar.

 

Final word from me

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart en sketen biljett inte är komp nog.Sjukt att det var 1 år gamla händer.Har alltid misstänkt att u-bet är ett skitföretag.

 

Skönt att det blir färre spelare om de beter sig som beskrivs i tråden.Sen att vissa tycker en liten biljett

gör att man kan bli behandlad som skit säger ganska mycket om pokerspelare....

 

Ps Blev lite förbannad på riktigt ;-)

 

Mvh

 

Vi som inte spelar på unibet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat ditt exempel korrekt så motsvarar en €215 ticket + massa jobb för att låsa upp ditt konto "Faan Kebne, din far är så mycket mer man än du någonsin kommer att bli. Vilket skönt knull! Föresten, Håkon och jag har pippat under hela tiden vi varit tillsammans."

 

Allt du ville var att de skulle skriva förlåt i en tråd på ett internetforum... :roll:

 

Håller med om att Ubet suger, slösa bort massa pengar och resurser helt i onödan!

AVGÅ ALLA!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har olika åsikter helt klart och det är nog det enda vi kommer att enas om.

 

Precis. Du gillar att bli rövknullad för mindre än €215 medans jag inte tillåter någon i närheten av mitt brunöga.

 

Men om jag skulle bli överkompenserad som du blev, så blir jag gärna avstängd på felaktiga grunder på vilken site.

Och därefter se det som ett +whine

Mm, låter klokt att bli avstängd från sin arbetsplats i ett år och inte ens bli kompenserad med en dagslön. Vill dock påpeka, igen, att mitt "gnällande" inte är av monetär anledning. Det är ett skitbolag som hanterar sina kunder som avföring. Ju fler som blir uppmärksammade på det desto bättre.

 

Och jag skulle lovar att jag inte skulle klaga ihjäl mig på forum även om jag inte fick en offentlig ursäkt i Post och Inrikes Tidningar.

Vi tycker olika som sagt. Du är en som sväljer satsen. Jag står gärna upp för mig själv om jag blir felhandlad.

 

Final word from me

Det är vi alla glada för då du inte tillfört någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...