Gå till innehåll

Sebas @ 2/4, 2.5/5 SvS


Sebas

Recommended Posts

  • Svars 219
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Funderar på att återuppliva den här dagboken då det har blivit en liten comeback efter 25:e januari. Droppade 7k på nolltid i januari och blev allmänt less på poker så har startat om på 1/2 SvS. Hade väl kunnat gneta på men kände att jag behövde lite ny motivation.

 

Sagt och gjort - 1/2 it is. Gapar varje gång jag öppnar upp nya bord. Galenskaperna tar aldrig slut. Det finns värde till och med mitt på dagarna, även om jag oftast har annat för mig. De flesta regs är antingen brutala NITs eller Spewmongon. Det sitter 62/3-fiskar vid varje bord.

 

Sen ska gudarna veta att man hittat en helt ok rush också iofs. Är dock helt klart nöjd med 41bb/100 sen den 25:e januari. Kikade lite snabbt i HM och tydligen så har jag närmare 20bb/100 över ett relativt stort sample jag spelat på 1/2 så planen är väl att hålla sig där ett tag och sen ta nya tag uppåt i nivåerna.

 

Kommer väl langa upp lite händer här också framöver. Om nån spelar samma nivåer på Svs, hojta gärna till! Hoppas jag inte jinxar mig själv nu.

 

klart man är tight! lättaste sättet att slå micro? vänta ut misstag ;) ses vid borden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart man är tight! lättaste sättet att slå micro? vänta ut misstag ;) ses vid borden

 

Det allra bästa var när en 18/4-lirare över typ 500 händer (semireg tror jag) satt och försökte håna mig för hur tight jag var när jag plockade upp 7-hög (nåja nästan) 30 händer i rad.

 

Spelat ett fantastiskt segt pass nyss. Blott andra backsessionen för månaden slutade på minirött.

 

Tankar om river här? Bara spelat ett fåtal händer mot FI, första intrycket som inte behöver betyda ett skit spec. när vi är trehandade är att han är lös och fancy.

 

***** Hand History for Game 1484096138 ***** (Boss)

$200.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, February 09, 12:18:30 ET 2011

Table Britta 1 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: chigo ( $515.30 USD )

Seat 2: HERO ( $412.24 USD )

Seat 5: _Hoover_ ( $506.71 USD )

chigo posts big blind [$2.00 USD].

_Hoover_ posts small blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Kh Tc ]

HERO raises [$7.00 USD]

_Hoover_ calls [$6.00 USD]

chigo calls [$5.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 5c, 7s, Ts ]

_Hoover_ checks

chigo checks

HERO bets [$15.75 USD]

_Hoover_ folds

chigo raises [$37.50 USD]

HERO raises [$93.75 USD]

chigo calls [$72.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 7c ]

chigo checks

HERO checks

** Dealing River ** [ 8d ]

chigo bets [$180.00 USD]

HERO???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har naturligtvis rätt och jag får skylla på brist på intressanta händer. Funderade nog aldrig på att folda utan synade ner och han satt inte oväntat på bustat drag.

 

okok =) släpper du flop om han 4b? Jag föredrar att syna ner/potcontrolla så här djupt men degar 100bb.

 

Elitserien ikväll? Ska eventuellt vara linjedomare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okok =) släpper du flop om han 4b? Jag föredrar att syna ner/potcontrolla så här djupt men degar 100bb.

 

Elitserien ikväll? Ska eventuellt vara linjedomare.

 

Den här gången hade jag inte släppt men får inte in 200 bb så light varje gång direkt:-)

 

Laget inte bestämt än, så vi får se;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syna du?

 

om jag minns rätt så gillar chigo att donka drag, gjorde han mot mig iaf ett par ggr

 

 

skönt och sluta på miniback, jag blev stackad 5 ggr fml

 

ja jag synade och han visade upp missat stegdrag som blev mellanpar på river.

 

Spelat en session på typ 600 händer nånting som slutade nära 2k plus. Träffade bra, spelade bra och största förlustpotten slutade på -40bb och största vinstpotten blev +ca 130bb så är väldigt nöjd med spelet i de mellanstora potterna där jag vann en drös. Värdet är sagolikt kvällstid, bättre än jag mindes och nånsin kunnat drömma om. Blir 1/2 månaden ut iaf.

 

GOGOGO ta i trä.

 

Kan inte pokern alltid vara så här enkel:

 

***** Hand History for Game 1484550747 ***** (Boss)

$200.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, February 09, 09:50:17 ET 2011

Table Britta 47 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: olleon ( $121.06 USD )

Seat 2: Enthral ( $520.70 USD )

Seat 3: hålkorven ( $333.97 USD )

Seat 4: HERO ( $439.06 USD )

Seat 5: tjocken6 ( $220.80 USD )

tjocken6 posts small blind [$1.00 USD].

olleon posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 8h 8s ]

Enthral folds

hålkorven folds

HERO raises [$7.00 USD]

tjocken6 calls [$6.00 USD]

olleon calls [$5.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Td, 8c, 4d ]

tjocken6 checks

olleon checks

HERO bets [$15.75 USD]

tjocken6 raises [$31.50 USD]

olleon calls [$31.50 USD]

HERO raises [$76.75 USD]

tjocken6 calls [$61.00 USD]

olleon calls [$61.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 6h ]

tjocken6 bets [$121.30 USD]

olleon calls [$21.56 USD]

HERO calls [$121.30 USD]

** Dealing River ** [ Th ]

HERO shows [8h, 8s ]

tjocken6 shows [Jh, Ts ]

HERO wins $548.60 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern rullar på oförtjänt bra. Håller fortsatt en bb/100 på 40 den här månaden och har 15 raka plusdagar om man räknar in de sista dagarna i helvetesmånaden januari. Är väl medveten om att jag springer mkt bra och att tuffare perioder kommer.

 

Ikväll blir det CC. Tänkte försöka vara lite mindre NIT än vanligt där men helt klart är det en stor omställning att spela 20/20 med standardöppningar på typ 140 och friskt bombande från alla håll. Har gått trögt senaste besöken men hoppas kunna lösa upp mitt spel lite ikväll och förhoppningsvis spela bra så får vi se vad resultatet blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några stilla frågor i mitt huvud efter att ha avverkat nån timmes spel så här under relativt reg-täta tider:

 

Vad är det med dessa 1/2-grinders och deras jävla limpande från alla positioner?

 

Vad är det med dessa 1/2-grinders och deras eviga jävla synande av alla trebettar med any 2 efter att ha öppnat pre med miniraise med nåt skräp?

 

Vad är det med dessa 1/2-grinders och deras jävla klickraisande av c-bets?

 

Lyckas bli tiltad trots att jag plussar;-) Egentligen borde jag väl vara glad dock, så okej då nu är jag glad istället åt det.

 

40.81 bb/100 nu och inväntar monsterback:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Står och väger mellan att lägga ner den här DB eller fortsätta skriva för att roa mig själv lite då och då. En liten dos konstgjord andning nu så lever den kvar på lånad tid ett tag till iaf.

 

Februari blev en bra månad i microträsket. Från den 25:e januari då jag efter att i raseri tagit ut hela rullen från svs satte in pengar igen så blev det 13377 gröna kronor på ganska precis 20000 händer på 1/2 kr. Sprang helt ok och värdet var sagolikt. Var uppe över 40bb/100 händer större delen av månaden men sista dagarna blev småtröga och siffran sjönk till 33bb/100 händer.

 

Har inget speciellt mål i mars mer än att försöka få in lite händer när jag hittar luckor i vardagslivet med plugg och jobb. Kör nån månad till 1/2 och fortsätter jag plussa så tar jag klivet upp till dom betydligt aggressivare nivåerna över om nån månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är faktiskt sagolikt värde på 1/2, hade man kunnat dra en 10 bord samtidigt eller något hade man kunnat grinda in en riktigt bra peng där :) Dock utvecklas man nog inte så mycket som pokerspelare på nivån. Jag har hållt 25BB/100 över 90k händer på 1/2 vilket ger mig en bättre timlön än vad jag har på 2/4-2.5/5, sjukt snyggt med 40BB/100 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är faktiskt sagolikt värde på 1/2, hade man kunnat dra en 10 bord samtidigt eller något hade man kunnat grinda in en riktigt bra peng där :) Dock utvecklas man nog inte så mycket som pokerspelare på nivån. Jag har hållt 25BB/100 över 90k händer på 1/2 vilket ger mig en bättre timlön än vad jag har på 2/4-2.5/5, sjukt snyggt med 40BB/100 :D

 

Menar du bb/100 (big blinds per 100 händer) eller BB/100 (big bets per 100 händer)? Två olika saker alltså, då 1BB = 2bb. Pokertracker använder sig av BB/100, HM av bb/100 om jag minns rätt.

 

 

Oavsett, snygga resultat på 1/2 TS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du bb/100 (big blinds per 100 händer) eller BB/100 (big bets per 100 händer)? Två olika saker alltså, då 1BB = 2bb. Pokertracker använder sig av BB/100, HM av bb/100 om jag minns rätt.

 

 

Oavsett, snygga resultat på 1/2 TS!

 

Jag menar den siffra jag har i Holdem manager :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du bb/100 (big blinds per 100 händer) eller BB/100 (big bets per 100 händer)? Två olika saker alltså, då 1BB = 2bb. Pokertracker använder sig av BB/100, HM av bb/100 om jag minns rätt.

 

 

Oavsett, snygga resultat på 1/2 TS!

 

Då han spealr NL och inte limit så menar han självklart big blinds. Du kan ändra i PT btw, så den visar bb istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar den siffra jag har i Holdem manager :D

 

25bb/100 alltså, också jättefint resultat på ett så stort sample!

 

 

Då han spealr NL och inte limit så menar han självklart big blinds. Du kan ändra i PT btw, så den visar bb istället.

 

Förvirrande när en del skriver bb/100 och BB/100, ville bara förklara skillnaden för honom. Okay, använder inte PT längre, men bra att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är faktiskt sagolikt värde på 1/2, hade man kunnat dra en 10 bord samtidigt eller något hade man kunnat grinda in en riktigt bra peng där :) Dock utvecklas man nog inte så mycket som pokerspelare på nivån. Jag har hållt 25BB/100 över 90k händer på 1/2 vilket ger mig en bättre timlön än vad jag har på 2/4-2.5/5, sjukt snyggt med 40BB/100 :D

 

Hehe nej man utvecklas kanske inte som man borde. Ligger runt 10 bb/100 på 2/4 och 2.5/5 och har det mkt svårare där med alla aggressiva regs.

 

Totalt över alla mina händer på 1/2 så har jag rätt precis 20 bb/100, så grattis till dig min överman :-D

 

troligtvis, mitt nick på pf och svs är "ganska" lika :roll:

 

 

snygg graf dock!

 

Jag misstänkte det. Gl framöver!

 

Menar du bb/100 (big blinds per 100 händer) eller BB/100 (big bets per 100 händer)? Två olika saker alltså, då 1BB = 2bb. Pokertracker använder sig av BB/100, HM av bb/100 om jag minns rätt.

 

 

Oavsett, snygga resultat på 1/2 TS!

 

Jag är medveten om skillnaderna och menar big blinds per hundra. Använder HM:-)

 

Tack så mkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Droppar runt 600 så här på eftermiddagen och hittar inget överdrivet värde så stänger ner tills ikväll. Ingen fara på taket och känner mig säker på mig själv. Förstår efter detta pass hur förskonad jag varit från fiskar som drar ut senaste månaden och känslan är positiv trots en del irriterande händer.

 

Denna hand mot superfisk sammanfattar minipasset. Varför han inte höjer när han fiskar in sitt tvåpar vet jag inte men hade med största sannolikhet synat av.

 

***** Hand History for Game 1499893839 ***** (Boss)

$200.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, March 03, 02:40:49 ET 2011

Table Britta 53 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: IVÃ¥rNatur ( $406.59 USD )

Seat 2: FI ( $405.95 USD )

Seat 3: HERO ( $399.00 USD )

Seat 4: The_Czar ( $138.26 USD )

Seat 5: donate_kid ( $607.65 USD )

FI posts big blind [$2.00 USD].

IVÃ¥rNatur posts small blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ad Ac ]

HERO raises [$7.00 USD]

The_Czar folds

donate_kid folds

IVÃ¥rNatur folds

FI calls [$5.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7c, 3s, Qh ]

FI checks

HERO bets [$12.00 USD]

FI calls [$12.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Td ]

FI checks

HERObets [$26.00 USD]

FI calls [$26.00 USD]

** Dealing River ** [ 2c ]

FI checks

HERO bets [$65.00 USD]

FI calls [$65.00 USD]

FI shows [7h, Th ]

HERO shows [Ad, Ac ]

HERO wins $215.48 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...