Gå till innehåll

Kimacks microbok.

exxent

Recommended Posts

Skönt med lite semester. Har inte blivit så mycket betting bara nå golf där det blev lillplus på en SvS trippel (3/4 rätt), slängde

Dock in ett bet nyss på Stuttgart -1 mot Schalke typ 5,6 odds så det blir lite spänning idag också. Inte haft nån mottagning hos morsan i skogen så är väl lite därför man inte bettat nå, inte pallat sitta vid datorn. Träningen och dieten har gått bra förutom en ölkväll igår när det var klassreunion men är riktigt sugen på att gå ner dom sista 17-18kg så fort som möjligt.

Badat för första gången idag, nästan skämmigt vad dålig man har blivit på det. Är iaf i Öregrund nu över dagen och sen blir det Uppsala 1-2 dagar, ska nog golfa imorn så det ses fram emot.

Nu när man åkt lite tåg så blev det till att läsa lite och måste verkligen reka scar tissue av Anthony kiedis om man gillar självbiografier av sjuka människor :) sugen att läsa om slash, blir väl till vinter när man tågar igen.

Det blev iaf en liten update från iphonen nu, sry för eventuella stavfel, autokorrektionen gillar att jävlas ibland.

Dags att sätta igång grillen, ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Trevligt med en högoddsare som satt :) konstigt man tänkte det blir nog 3-0 och så blev det exakt det. ca 500+ och en trevlig kväll med lite ölprovning med farsan, får väl hålla igen stenhårt ett tag sen. Ska bli skönt med sängen nu efter bara 5h sömn igårnatt.

Länk till kommentar

Då har man golfat i år också, spelade på en liten 9håls bana utanför Öregrund som heter Raggarö. Kändes helt ok ändå och slutade på +6 utan uppvärmning då det inte fanns någon range, har lite känsla kvar efter alla år :P

Lite chill i Uppsala idag/imorgon och antagligen åka hem på tisdag, rätt sugen på att se Transformers 3 också nu när man är i en storstad (den gick/går ju såklart inte i Emmaboda) :mrgreen:

Slaskat bort 200 på allsvensk fotboll idag :/

Så nu blir det golfrail (WGC Bridgestone) och har degat in lite på Adam Scott till 2.88 odds, heja!

Länk till kommentar

Blev lite golfande idag med på Uppsala GKs pay and play bana, behövs tydligen grönt kort där men det visste vi inte om ;-)

Fin bana iaf och det gick väl sådär (+12 tror ja), så sugen på att spela på en redig 18håls med mina egna klubbor. Fick iaf iväg mitt livs slag (top 3 iaf) på ca 174m i medvind från "roughen" så drog jag en järn 5a upp på greenen ca 1,5m ifrån hål :) Saknar golfen och känslan man får efter ett riktigt kanonslag.

Var nyss på Transformers 3 och den var väl rätt bra, lite som man förväntade sig med en amerikansk action men det är något med Shia Labeuof som gör att filmerna blir så mycket bättre.

Ska bli skönt att åka hem och komma igång med joggingen igen och nu ska det bli striktare på matfronten, dags att rasa fortare.

Ca 6kg i Juli, hoppas på minst det i Augusti.

Länk till kommentar

Bästa känslan som finns när bollen är i luften och man ser att den är på väg mot hålet. :)

Tyvärr är det väl oftast den "faaan nu drar jag hem" känslan när man ser bollen STUDSA ut mot en skog som gärna ackompanjeras av härliga vita outpinnar :mrgreen: (talar självklart bara för mig själv)

Länk till kommentar

Tyvärr är det väl oftast den "faaan nu drar jag hem" känslan när man ser bollen STUDSA ut mot en skog som gärna ackompanjeras av härliga vita outpinnar :mrgreen: (talar självklart bara för mig själv)

Haha jo golf känns verkligen som en sport som folk tröttnar på fort när det går åt skogen bokstavligt talat :mrgreen:

Bästa känslan som finns när bollen är i luften och man ser att den är på väg mot hålet. :)

Precis :-) Bara hoppas på att man fick till rätt längd också :-D

Blev en runda idag med på 9håls på Upsala GK och det gick betydligt bättre än igår, fick till en hel del sköna träffar och då är det roligt, blev +9 på 2rundor.

Fick till ett kanonslag idag med där jag låg i roughen ca 145m ifrån flagg och hade ett träd framför mig. tänkte först slå en 6a för det var lite motvind men bytte klubba i sista sekund till en 7a för att få över bollen och den gick precis över grenarna och la sig ca 1m ifrån hål och dagens enda birdie var säkrad 8-)

Lite allmänt chill idag annars vid tvn med farsan, livebettat lite och blir nog lillback om inte Barcelona vinner nu ikväll, orkar inte kolla matchen för det blir tåg hem imorgon så ska upp tidigt.

Ciao

Länk till kommentar

Blev bara chill igår också och inget pokerspelande, var rätt trött också.

Sovit ut idag och nu blir det jogg och sedan fixa thai-käk och sen ikväll ska det tittas på Golf :-)

Ser fram emot detta, ska nog lägga in lite top10 bets och sedan efter dag 2-3 så kanske det blir något på vinnaren också om det fortfarande är jämnt.

Blir nog lite poker ikväll också, känner mig rätt slö/osugen just nu men krävs väl bara att man sätter sig och spelar en stund för att suget ska komma tillbaks, man vill ha längre semester :-)

Länk till kommentar

Lyckas hitta plusset på 400 efter en löjligt svängig session där inte många händer höll, känns fult o pluswhina men det släpper aldrig riktigt och man får aldrig rusha redigt. blablabla lugna ner sig och kolla lite golf nu, går på grinden igen senare.

snyggt, wp :)

Länk till kommentar

Dags o posta golfbetsen, hoppas på att några gör bra ifrån sig så man kan livebetta lite senare eventuellt.

Vinnare;

Charley Hoffman: 160

Martin Kaymer: 52

Nick Watney: 55

Top 10 bets;

Y.E Yang: 11.5

Brendan Steele: 29

Mina bets för vinnare är: Kaymer @ ~42, Z. Johnson @ 36, Charles Howell III @ 320. GL! :)

Länk till kommentar

Hehe trodde verkligen inte det var K10 du hade, enda handen som inte hade stege och samtidigt slog min QJ, förstår inte bettet dock om det var en merge, vad ska jag syna med :S

Du är ju väldigt nitig postflop (no offence, vem är inte?) och kommer nog folda allt utom stege och jag tror att du oftare har mig slagen med annat grejs än vad du har nuts. Men bra vet jag inte riktigt om det är, speciellt mtp att du har lite ess här

Länk till kommentar

Gick hyfsat stabilt vid borden idag och blev iaf en rätt skön plusdag.

Golfen var väldigt underhållande idag och det ska bli väldigt spännande imorgon/söndag, hoppas självklart på Adam Scott eller om Jerry Kelly rushar.

Brendan Steele top 10 ser bra ut atm, vore allra skönast om den satt.

Tråkigt att man är svintrött redan kl 2, gillar inte att spela poker tidigt på dagarna men visst en lördag ska det väl gå bra.

Less på att vikten inte går ner så fort som jag vill så nu blir det en hel del sallad dom och annat nyttigt de kommande dagarna och iaf en lång promenad dom dagarna jag helt enkelt inte orkar jogga så att man rör på sig varje dag. Sugen på att ligga under 90kg innan sista september så man kan nå 80 innan jul, ca 98 atm.

Bara att kämpa vidare.

Länk till kommentar

Kunde ha blivit en fin plussession nu ikväll men blev rätt så BE, avslutade med en 1.6k pott all in pre AA mot KK där man såklart blev 2outad, aja inte mycket o göra, kände iaf att jag spelade bra i många situationer så det är skönt.

Brendan Steele top10 till 29 odds ser bra ut just nu, han leder med 2 slag :-)

Fegar ändå och livebettar in en säker +550kr där, kan bli ca 800 om han tar top10 :P backar nog ändå 4-500 om inte Jason Dufner / Adam Scott / Brendan Steele vinner, då minskas förlusterna lite och det kan bli ett hyfsat plus till slut.

Lagt in alldeles för mycket pengar denna gång, otroligt kul att betta på golf :oops:

En liten kvällssallad och kolla avslutningen på golfsändningen, får se om man spelar nå mer poker, ska iaf försöka hålla mig uppe ett tag inatt.

Länk till kommentar

Det där var verkligen den mest underhållande dag 4 i en golfturnerning på länge, sjukt spännande hela vägen.

Blev iaf ett plus på ca 450~ på golfbettandet, skönt att alla top10 satt, tur man livebettade Steele som sagt, hade inte kunnat levt med mig själv annars :mrgreen:

Pokern ikväll slutade på ca 200+, så fort man vann en pott så blev man utdragen i nästa, blev några jobbiga beslut men för det mesta så flöt det på.

Får bli att trycka in betydligt fler timmar om dagarna i veckan, var så kul att kolla golf att man inte ville göra något annat samtidigt :-)

Dags för lite chill innan sängen.

Länk till kommentar