Gå till innehåll

Kimacks microbok.

exxent

Recommended Posts

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spännande värde ikväll, massa nya regs och galna sopor. Någon som sett "nejkatten1" innan? Nog den sämsta regen jag stött på under väldigt lång tid, konstigt man inte sett till honom förut. Pallar inte whina, borde vart fint plus men blev nära BE istället, hoppas på bättre spel imorgon och att man bluffar bort mindre pengar till diverse stolpskott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande värde ikväll, massa nya regs och galna sopor. Någon som sett "nejkatten1" innan? Nog den sämsta regen jag stött på under väldigt lång tid, konstigt man inte sett till honom förut. Pallar inte whina, borde vart fint plus men blev nära BE istället, hoppas på bättre spel imorgon och att man bluffar bort mindre pengar till diverse stolpskott.

Om du inte sett till han tidigare är han väl kanske inte en reg??

Länk till kommentar

Om du inte sett till han tidigare är han väl kanske inte en reg??

Nja jag känner väl knappast igen alla regs men han verkar vara en "grinder" om man beskriver det så istället ^^

Tycker du det är sjukt att syna 4bet med QQ, särskilt om han är fisk haha?

Du citerade ju precis mig, nämnde väl inte att det var sjukt någonstans? Kommer det från en reg så är det ju riktigt risigt dock. "haha :-) "

+1, tänkte exakt samma :-D

Trodde det var jag som var misstolkarn? :mrgreen:

Länk till kommentar

Känns som det var ett tag sedan man skrev.

Har spelat en del poker på senare bara att jag inte har uppdaterat. Haft väldigt svängiga dagar men på senare har dom oftast slutat på plus iaf. Känns som jag är extra lättirriterad nu (bantningssyntom?) så det kan vara lite jobbigt vid pokerborden.

Blir iaf därför att köra lite 0.5/1 en stund nu med eventuellt något 1/2 bord dels för att få upp självförtroendet lite och för att minska svingarna lite för tillfället. '

Joggat 2 dagar i rad nu och har ingen särskild träningsvärk vilket känns riktigt bra särskilt nu efter 10 dagar när jag har ökat på antalet joggminuter på den halvtimmen till nästan det dubbla, målet är alltså efter 30 dagar (ungefär) att kunna jogga 30min, vilket känns långt ifrån just nu iaf men om man droppar 10-15kg till så kanske man kan komma närmare att ens tänka tanken på att det är möjligt.

Hunnit med en liten plussession på eftermiddagen trots att värdet var riktigt kasst. Handla lite och sedan en till session ikväll.

Btw; Dungeon Siege III, sjukt bra spel ;-)

EDIT; ska bli nice med Wimbledon rail också när det finns tid !

Länk till kommentar

Varit utan internet i 30H typ, sjukt vad tråkigt det är. Kikat lite filmer iaf och såg Limitless nyligen vilket jag tyckte var en briljant film, nog årets bästa. Såg någonstans där en person klagade på slutet men den slutade ju skitbra, verkligen en film som rekommenderas.

får se vad fan man tar sig till, sjukt dålig timing då jag verkligen behöver spela och man börjar ju bli nervös när det varit nere såpass länge . Se om man kan få tag i ett mobilt bredband nånstans här då mitt ex självklart fick med sig mitt gamla, helgen kunde ha varit räddad annars.

Fredagen var iaf trevlig men bakislördag utan internet var fan inte roligt.

/iPhone rant

(har tom vart sugen på att jailbreaka för att surfa via telen men känns riktigt ovärt)

Länk till kommentar

Använd din iphone som internet;P

Har en samsung galaxy, och jag brukar göra det när jag är utan internet och ansluter datorn via mobilen ;P

Är till och med grindvänligt, iaf på svs

Måste jailbreaka den då, vågar inte krabba me sånt :-P

Då internet fortfarande är nere så blev det att köpa ett nytt mobilt bredband iaf och tryckte in en del pokertimmar idag och plussade nästan 1K så det var skönt, mesta på 0.5/1 :-P

Idag var det 16min jogg på dom idag 32minutarna vilket var riktigt jobbigt, ändå riktigt sjukt att jag klarade av det imo så det är positivt, märks att det går lite framåt iaf :-)

Hittat en väg jag ska ta i fortsättningen som är ca 3.7km så det blir nog lagom så får man lite extra promenad också (lär ju ta 40min~)

Behövs lite cash för räkningar så nu ska det grindas, hoppas nätet kan komma upp snart bara så man slipper betala massa för mobila också :S

edit; njutning ;-)http://video.bruins.nhl.com/videocenter/console?catid=1198&id=119855

Länk till kommentar

Behövs inte på iphones. Connecta den till datorn via USBn, Settings > General > Network > Internet Tethering On > USB only (om popupen kommer) så delar du internet till datorn från mobilen. 8-)

Ofan måste testas någon gång, tack :-)

Googlade nämligen det och det första jag fick fram var någon guide och där stod det (obs du måste ha jailbreakat den) osv, typiskt :-P

Internet uppe igen, skönt skönt!

Ut och jogga och sedan innan solen går ner och sedan får vi se när det blir poker, det ska spelas en del iaf! Börjar bli dags att kolla hur det går i Wimbledon också, sugen på lite tennisrail! Även lite WoW ska spelas men det får bli sent på nätterna, vissa "World Events" som jag inte fått credit för som måste göras om för att få achievment, aja skippar wowsnacket :-D

Länk till kommentar

Jag tycker absolut du borde betta lite på Wimbledon.

Nu är det kvartsfinal och 3 av de 4 matcherna är i princip så säkra de kan bli.

Den enda jag inte är helt 100% säker på är Murray-matchen eftersom han är minst stabil och har mest press på sig på hemmaplan. Men även den matchen borde gå vägen för skotten.

Semifinalerna kommer bli epic :)

Länk till kommentar

Den enda jag inte är helt 100% säker på är Murray-matchen eftersom han är minst stabil och har mest press på sig på hemmaplan. Men även den matchen borde gå vägen för skotten.

Haha, berätta gärna var du hittar spelbara odds på någon favorit.

Inte orkat kolla igen mer än vinnarodds men där finns knappast några spelbara odds på någon av favoriterna.

Länk till kommentar

Haha, berätta gärna var du hittar spelbara odds på någon favorit.

Inte orkat kolla igen mer än vinnarodds men där finns knappast några spelbara odds på någon av favoriterna.

Var det inte Federer som losa mot Tsonga nyligen? Kanske har fel, såg nu iaf att han är favorit att vinna vilket jag även hoppas på. Är lite sugen på att boka Nadal fast 4.1 är lite för högt och så är det ju så tråkigt att köra boka bets :-P Bettar knappt på tennis då det känns som att det alltid är 1.1/1.2 på favoriterna i dom matcherna man väl vill titta på, gillar inte att betta på randommatcher som jag inte ens vill se :-P Finalen kanske det blir ett bet på iaf :-) Ska varenda kvartsfinal spelas imorgon? (På herrsidan) Ser ut som så på Betfair men deras tennistider är inte alltid att lita på.

Blev ca 3H spel idag. Det var riktigt segt men trots det så låg jag nästan 500 plus efter ett tag och tappade det självklart med triss mot kåk och topset mot en runnerrunner stege, vet inte riktigt om den går att folda även om jag förväntade mig att han skulle ha just den handen han hade så som handen spelade sig (postar nedanför).

Bara att glömma det och försöka få in betydligt fler timmar imorgon.

Benen känns bra efter 2 raka joggdagar så kanske kan bli en runda imorgon också, hoppas vädret fortsätter vara fint iaf.

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB (kr199)

BB (kr129.41)

Hero (UTG) (kr185.69)

MP (kr328.21)

Button (kr156.36)

Preflop: Hero is UTG with Kdiamond.gif, Kspade.gif

Hero bets kr3, 2 folds, SB calls kr3, 1 fold

Flop: (kr7) 3heart.gif, 8heart.gif, Kclub.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr5, SB calls kr5

Turn: (kr17) 6diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr12, SB calls kr12

River: (kr41) 2spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr40, SB raises to kr161, Hero calls kr161

Total pot: kr363 | Rake: kr9.07

Results:

SB had 4heart.gif, 5heart.gif (straight, six high).

Hero didn't show Kdiamond.gif, Kspade.gif (nothing).

Outcome: SB won kr353.93

Länk till kommentar

Ja idag spelas alla 4 matcher parallellt på centercourt och court 1 fr o m kl 13.

Nadal torskade i Queens mot Tsonga i kvartsfinal tror jag. Federer har dock en helt annan spelstil som passar Tsonga mycket sämre. Tsonga kan i princip bara en sak, slå jäääävligt hårt. Federer är för taktiskt smart och kan byta tempot effektivare än Nadal. I tennis handlar allt om match-up. Bara för att A vinner mot B och B vinner mot C betyder inte det att A också vinner mot C. Det är högst individuellt vilken motståndare man har lätt eller svårt för beroende på ens egna styrkor. Kolla inbördes möten så får du ganska bra koll.

En ytterligare sak jag kom på är Nadals fotskada som störde honom lite mot Del Potro i förra matchen. Enligt aftonbladet är det inte allvarligt men vad fan vet dom... Om det inte hade varit en sån sopa som Mardy Fish på andra sidan nätet hade det kunnat vara lite skrällvarning.

Trist att oddsen är så dåliga bara...

Länk till kommentar

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB (kr199)

BB (kr129.41)

Hero (UTG) (kr185.69)

MP (kr328.21)

Button (kr156.36)

Preflop: Hero is UTG with Kdiamond.gif, Kspade.gif

Hero bets kr3, 2 folds, SB calls kr3, 1 fold

Flop: (kr7) 3heart.gif, 8heart.gif, Kclub.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr5, SB calls kr5

Turn: (kr17) 6diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr12, SB calls kr12

River: (kr41) 2spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr40, SB raises to kr161, Hero calls kr161

Total pot: kr363 | Rake: kr9.07

Results:

SB had 4heart.gif, 5heart.gif (straight, six high).

Hero didn't show Kdiamond.gif, Kspade.gif (nothing).

Outcome: SB won kr353.93

Finns bara en hand som slår dig och såvida du inte har en super-read som säger att han bara raisare nuts där så känns en fold väldigt kall.

Länk till kommentar