Gå till innehåll

Kramerica Industries, November, Cosmo grindar cash, Ohh Mama!


Kramerica

Recommended Posts

  • Svars 333
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skön session cashgame precis avslutad, provade att skruva upp aggressiviteten lite....hamnade på en 3bet pa 9% och körde allmänt rätt hårt.

 

Drog ut ganska skönt när jag skeppa in floppen med färgdrag mot några halvstackade spelare...slutade med att jag stackade ännu en 40bb-stack på slutet som hade bestämt sig för att "make a stand"8-)

 

Kom på hur mycket jag gillar att köra med vild image:lol: iof sig var de ju en väldigt kort session och den positiva känslan är ju såklart sammankopplad med att jag sprang fint...underbart känsla iaf när jag satt med KK och hela bordet eldade på motståndaren att han skulle raisa min turnbet, vilket han också gjorde med sin A high...:roll:

 

well well, 156 händer NL50, +66$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens poker kan sammanfattas med en lång rad av turrar där jag snubbla på målsnöret, en busta jag precis innan finalbord, 2st precis innan bubblan och sen 2 stycken ganska tidigt itm, ett tjock minus blev summan av kardemumman på turneringsfronten. Var ju iof sig soft att jag lyckades gå långt i så många turrar men surt när man inte kommer in i zonen på slutet....

 

Cashgamen gick betydligt bättre..8-)

 

NL100 146 händer +267$

NL50 994 händer -77$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Timing tells for the win, han spelar den här handen riktigt förutsägbart inräknat hans timing och betsizing...Varför är det alltid skönare att bluffa nån än att visa nötterna....?8-)

 

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (Button) ($59.41)

SB ($23.75)

BB ($82.79)

UTG ($112.15)

MP ($9.75)

 

Preflop: Hero is Button with 8heart.gif, 9spade.gif

2 folds, Hero bets $1.50, 1 fold, BB raises $5.50, Hero calls $4.50

 

Flop: ($12.25) 7heart.gif, 3club.gif, Jclub.gif(2 players)

BB bets $9.18, Hero calls $9.18

 

Turn: ($30.61) 3heart.gif(2 players)

BB bets $14, Hero raises $44.23 (All-In), 1 fold

 

Total pot: $58.61

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Timing tells for the win, han spelar den här handen riktigt förutsägbart inräknat hans timing och betsizing...Varför är det alltid skönare att bluffa nån än att visa nötterna....?8-)

 

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (Button) ($59.41)

SB ($23.75)

BB ($82.79)

UTG ($112.15)

MP ($9.75)

 

Preflop: Hero is Button with 8heart.gif, 9spade.gif

2 folds, Hero bets $1.50, 1 fold, BB raises $5.50, Hero calls $4.50

 

Flop: ($12.25) 7heart.gif, 3club.gif, Jclub.gif(2 players)

BB bets $9.18, Hero calls $9.18

 

Turn: ($30.61) 3heart.gif(2 players)

BB bets $14, Hero raises $44.23 (All-In), 1 fold

 

Total pot: $58.61

 

sjukt... timing tells

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de där va ju alldeles förskräckligt spelat... Alla gator

 

Japp, håller med:-D Åtminstone objektivt sett, men kände att jag hade stenkoll på att han bluffa, stenkoll kan man ju aldrig ha....men han spelar typiskt baklängespoker eller vad man ska kallat, checkar och steker när han har nåt, kallsynar med stål osv. Hans pfr stats är 45/15/11.5....Dessutom spela han handen ubersnabbt...har han aldrig gjort med en stark hand...ok mitt försvarstal8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft en bra, positiv känsla och var liksom inspirerad när jag spela idag, det hindrade mig dock inte från att spela riktigt dåligt inledningsvis, nån slags överinspirerad aggrostil:shock: ..haha inte bra, kom in i matchen efter ett tag o putsa till siffrorna...

 

NL50 115 händer +39$

NL100 400 händer -149$

 

Mina cashgamesiffror ser ut enligt följande för oktober månad, exkl RB:

 

NL50 4320händeer +346$ 8BB/100

 

NL100 774händer -1$

 

Ganska blygsamt antal händer så långt men plugg och jobb och andra real-life-issues tar ju tid, till glädje och förtret:lol:

 

Ska försöka spela lite mer NL100 i veckan, ska köra hård tableselectin...oh yeah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens och dagens cashgame:

 

NL100: 457händer +172$

NL50: 82händer +20$

 

Mitt enda problem at the moment är att jag har gått riktigt segt i Mtt:s sista dagarna, sjukt surt att man inte får till det, får trösta mig med att det är så sjuk varians i turneringar, samt att jag hade så galet flyt förra månaden:-D

 

Tror jag ligger upp ungefär 100$ totalt den här månaden exkl RB så det är ju en hel del dollars som gått ner i turneringshålet...Men men, en fin cash o allt är glömt8-)

 

Giddy up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste två dagarna har varit ganska tunga, känslan att det är totalt omöjligt att komma till ett FT i en turnering är väldigt överhängande, inga badbeatstories nu men....ah ni fattar... en hel del dollars har således gått åt till detta helvetes turneringsprojekt....:roll:

 

I cashgamen har det också varit en del tunga utdragningar...här kommer resultaten från cashborden:

 

NL50 130 händer +63$

 

NL100 990händer -92$

 

Nu är det dags för PKR:s dagliga 30$ aussie turre...Lets go mate!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motriggen i turneringarna är tillfälligt bruten, slutade tvåa i en 10$ 6max med 150 runners, 231$ satt fint:-D

 

Låg också riktigt bra till i en liten 20$ deepstack, blev 2outad på rivern...ingen rolig bust...men men får vara nöjd ändå

 

Cashgamen gick också fint:

 

NL100: 258 händer +86$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört ganska mycket turneringar de sista dagarna, grunden till detta antar jag ligger i mitt fina flyt i september vilkert ökat klonksuget. Har gått ganska knackigt, har kört en del 20-30$ turrar vilket iof sig inte är utanför min BR men det känns ju lite mer när man förlorar 100$ på en dag enbart på turneringar.

 

Hittade dock flytet igår och blev runner up i en 20$ med typ 96 runners, 350$ att fylla igen turrehålet med:-D

 

Ska försöka dra ner på inköpen i turneringar nu, sluta helt med 33$ turrarna och bara köra nån enstaka 20$. Kommer dock gå lös på 5-12$ turrarna som vanligt.

 

Cashgamen har väl gått sådär sista dagarna:

 

NL100: 847 händer +13$

NL50: 731 händer -96$

 

Ledig idag....get rich or die tryin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt flyt sista två dagarna...enda backlashen var idag när jag tappa fokus och det rann iväg en del, höll på att bli en av mina bästa cashgamedagar hittils och så tappade jag typ 200$, efter en paus plocka jag iof sig igen en del...anyways, här är resultaten sen senaste update:

 

NL50 1712 händer 79$

NL100 299 händer +287$

 

Spela en del turrar igår, inga bra placeringar fast kändes grymt skönt att jag casha i typ 4 av 6.

 

PKR-rullen är alltime high: 4223$

 

Hur gick det här till? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tjo...först en liten update sen sist....

 

NL50 cash: 336 händer -1$

NL100: 1926händer +242$

 

Oktober har gått insane bra på cashgame tycker jag, har ju inte blivit sådär megastor volym, (som vanligt:lol: ) men det går ju inte så jädra snabbt på PKR heller, typ 40-50 händer i timmen på 6max- borden...well well

 

Målet för oktober var ju iaf att prestera tokhög BB/100, detta har ju, enligt min egen måttstock, gått över förväntan. Kan nog inte förvänta mig att det ska hålla i sig, men jag klagar inte så länge det varar...8-)

 

 

NL100 5551 händer +707$ 6.37BB/100

 

NL50 7311 händer +411$ 5.62BB/100

 

Totalt +1118$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, vet inte om det nämnts tidigare i dagboken, men varför spelar du på PKR?

 

Bra fråga, har egentligen inget bra svar. Det är där jag byggt min rulle så har byggt upp nån slags tankevärld om att motståndet ska va softare där och är väl lite för feg för att byta. Spelar dock en del på andra sajter fast typ bara NL20, får se om det blir att köra seriöst på nåt annat nätverk...Något bra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Soft start på November, 3-way all-in pre, shortstack med T8o, 100bb stack med AQ, själv har jag AKs8-) En sån här dag känns frågan om varför jag spelar på PKR lättare att besvara....:lol:

 

Den sköna tvisten på handen är ju att stjärnan med AQ träffar Q på floppen varpå jag rivrar stegen...

 

NL100 202händer +153$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit slö på att uppdatera...hursom, cashgamen har rullat på fint, bara kört nån liten stund om dan...

 

NL100 1030händer +150$

 

Denna lördag har hittils gått i slöhetens tecken då det var öldrickande och lajbans igår. Sätter nu igång en turneringsgrajnd för att slippa ta mig ur soffan...

 

Pkr som vanligt:

 

36$ 4k GTD

5$ 2k GTD

13$ 2k GTD 6 seater

22$ 7.5k GTD

 

Dessutom har jag kvalificerat mig för megasatteliten till PKR Masters 270$ 100k GTD som går en eller kanske två lördagar i månaden. 77 av 121 spelare kvar och 20seats att slåss om, jag ligger halvrisig till på 47:e plats.

 

Har typ bestämt mig för att köpa in mig ändå även om jag bustar satelliten, har typ aldrig tid att lira turneringar på lördagar så passar på...Blir ju en liten skottning för rullen som ligger på typ 4700$ men läget känns perfekt8-)

 

Oh yeah...trippla precis upp i 36$ turren med floppat set, är tidig chipleader nu...har precis värmt upp lite glögg dessutom (blir bara en kopp, lol)så detta kan omöjligt sluta med annat än succé...

 

Wish me luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...