Poddna Postad 22 Augusti , 2010 Rapport Postad 22 Augusti , 2010 Har fått två meddelanden av Full Tilt. Skrev tidigare en tråd om där jag hade fått mail om underliga transaktioner på mitt konto. Hittade då att två nya betalningsmetoder reggats till mitt konto och att pengar satts in, som sedan var spårlöst försvunna. Kontaktade supporten strax efter jag sett mailen och fick då reda på att det inte skulle vara något problem, se nedan. "Thank you for contacting Full Tilt Poker Support. We have reviewed your account and confirmed that is has been accessed by a computer you have not used in the past. No funds have been lost from your account. We recommend scanning your computer for keylogging viruses and spyware. Be sure to use the latest security program to ensure you're getting the most up-to-date protection. Once you have scanned your computer, please change your password. It is very important to do so only after you have "cleaned" your computer. For your security, we have temporarily suspended the basic functionality (play, chat, transfer etc.) of your account. We will restore these functions once we receive email confirmation from you that your account password has been changed. If you have any additional information that may assist us in researching this matter, please let us know. This will help us determine the best course of action to ensure your account security in the future. We look forward to hearing from you. Regards, David S Security Full Tilt Poker " Mail från idag: "Hej Poddna! Vi har fått ett meddelande om ifrågasatta transaktioner som gjorts till Full Tilt Poker-konto. Kontrollera transaktionerna (som visas nedan) mot uppgifterna på ditt Full Tilt Poker-konto och bankkonto. Information om transaktionerna: Transaktion: XXXX Insättningsdatum: XXXX Återbetalningsdatum: XXXX Belopp: $200.00 (USD) Vi har tillfälligt inaktiverat ditt Full Tilt Poker-konto tills vi kan lösa problemet. Vi ber dig att kontakta oss med en förklaring till de ifrågasatta transaktionerna och betala tillbaka beloppet du är skyldig oss. Tveka inte att kontakta oss om du vill ha ytterligare förtydliganden om transaktionerna ovan. Tack för att du hjälper oss att lösa problemet. Med vänlig hälsning, Full Tilt Poker Support" Ska kontakta supporten nu, men ville bara att ni skulle få se hur man kan bli behandlad av pokersidor... Någon som vet om jag kan/bör göra något mer än kontakta supporten? Citera
Teh_MoUsE Postad 22 Augusti , 2010 Rapport Postad 22 Augusti , 2010 Ta en kopp tålamod, fulltilt är verkligen dryga Citera
Poddna Postad 22 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2010 Ta en kopp tålamod, fulltilt är verkligen dryga Drog precis igång bryggaren... Orkar inte hålla på att tjafsa en massa med dom. Får hoppas att dom inser sitt misstag. Någon som vet vad jag bör göra om dom kräver mig på pengar? Ska jag ge upp/betala eller vart kan jag vända mig? Citera
DrRoland Postad 22 Augusti , 2010 Rapport Postad 22 Augusti , 2010 Som sagt, om nu pokersidor ska ha verifieringar så bör de ha det INNAN insättningen, inte efter. De är jävligt fult att kräva pengar av sina kunder pga att deras system inte är tillräckligt säkert. Citera
Poddna Postad 22 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2010 Jag förstår inte hur jag har blivit skyldig Full Tilt pengar. Någon som förstår detta? Det går väl ändå inte att låna pengar på kredit på full tilt? Citera
DrRoland Postad 22 Augusti , 2010 Rapport Postad 22 Augusti , 2010 Jag förstår inte hur jag har blivit skyldig Full Tilt pengar. Någon som förstår detta? Det går väl ändå inte att låna pengar på kredit på full tilt? Tjuven snor ett kreditkort, sätter in pengar på ett hackat konto och dumpar iväg stålarna till ett annat/eget konto. Den som fått kreditkortet stulet upptäcker det och tar kontakt med sin bank som gör en chargeback och får pengarna tillbaka från FullTilt. FullTilt blir den som förlorar pengar på affären och kommer därför kräva pengarna/alt låsa kontot för gott av den som fått kontot hackat. Citera
Poddna Postad 22 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2010 Fick samma auto-svar som tidigare fast översatt på svenska: "Tack för ditt mail till Full Tilt Poker Support. Vi har granskat ditt konto och bekräftat att det har blivit använt på en dator som du inte har använt tidigare. Inga medel har förlorats från ditt konto. Vi rekommenderar att du skannar din dator efter keylogging-virus och spionprogram. Var noga med att använda det senaste säkerhetsprogrammet för att se till att du får det allra mest aktuella skyddet. När du har genomsökt datorn kan du ändra ditt lösenord. Det är mycket viktigt att inte göra det förrän du har städat eventuella virus och spionprogram från datorn. För din säkerhet har vi tillfälligt stängt av grundläggande funktioner (att spela, chatta, överföring etc.) på ditt konto. Vi kommer att återställa dessa funktioner när vi har fått emailbekräftelse från dig att ditt lösenord har bytts. Om du har ytterligare information som kan hjälpa oss undersöka detta ärende, vänligen meddela oss. Detta kommer att hjälpa oss att avgöra det bästa tillvägagångssättet för att försäkra ditt kontos säkerhet i framtiden. Vi ser fram emot att höra från dig. Hälsningar, Anna-Lena Full Tilt Poker Support" Ska maila tillbaka och be dom att stänga ner mitt Full Tilt konto för gott. Förhoppningsvis innebär detta att jag inte är skyldig dom några pengar. Citera
Poddna Postad 22 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2010 Tjuven snor ett kreditkort, sätter in pengar på ett hackat konto och dumpar iväg stålarna till ett annat/eget konto.Den som fått kreditkortet stulet upptäcker det och tar kontakt med sin bank som gör en chargeback och får pengarna tillbaka från FullTilt. FullTilt blir den som förlorar pengar på affären och kommer därför kräva pengarna/alt låsa kontot för gott av den som fått kontot hackat. Tack för denna klargörelse. Citera
Metaddict Postad 22 Augusti , 2010 Rapport Postad 22 Augusti , 2010 Va i helvete, sjukaste jag läst typ. Spelar inte på Full Tilt men hade jag gjort det hade jag nog fan cashat ut direkt. Riktigt vidrigt detta. Men jag tror ändå det löser sig i slutändan. Även om det kan ta några månader... Citera
m1978 Postad 22 Augusti , 2010 Rapport Postad 22 Augusti , 2010 Känns som fulltilt varit inblandade i lite väl mycket såna här saker nu, hoppas det löser sig för dig. Citera
hakard_fura Postad 22 Augusti , 2010 Rapport Postad 22 Augusti , 2010 låter för mig som att ditt första mail hamnade på en avdelning medans ett error gick iväg till en annan avdelning när betalning avvisats och därav dubbla mail i början, sedan att du fick en svensk översättning av det första efter ett tag vettefaan men kan vara att de eskalerade mailet till svensk support eller någonting sådant och de missade att det redan besvarats. Jag tror iallafall att det räcker med att du checkar din dator och infar dem när det är klart. Jag skulle väl helst formatera datorn helt om någonting liknande hände mig, onödigt om det är nå vidrigt äckelvirus som lyckas undkomma scanners. Citera
Poddna Postad 22 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2010 låter för mig som att ditt första mail hamnade på en avdelning medans ett error gick iväg till en annan avdelning när betalning avvisats och därav dubbla mail i början, sedan att du fick en svensk översättning av det första efter ett tag vettefaan men kan vara att de eskalerade mailet till svensk support eller någonting sådant och de missade att det redan besvarats. Jag tror iallafall att det räcker med att du checkar din dator och infar dem när det är klart. Jag skulle väl helst formatera datorn helt om någonting liknande hände mig, onödigt om det är nå vidrigt äckelvirus som lyckas undkomma scanners. Jo, det låter ju som en rimlig förklaring. Jag svarade på det sista mailet dom skickade till mig (autosvaret översatt på svenska). I mailet frågade jag kring vad som gällde och om dom ansåg att jag var skyldig dom några pengar. Detta har jag dock inte fått svar på, även om jag svarade direkt på autoutskicket (som inte tog dom alls lång tid att skicka ut). Har uppdaterat/skaffat antivirusprogram, brandvägg och diverse anti malware program. Fixade det direkt efter de första problemen med kontot ägde rum. Citera
Joeduck Postad 23 Augusti , 2010 Rapport Postad 23 Augusti , 2010 +1 på formatering Sjukt att de kräver pengar, har jag aldrig hört talas om innan. Kan vara mailen de har kommit åt oxå så jag skulle bytt lösen där med. Kommer inte ihåg om man får lösenordet i klartext när man reggar sig på Full Tilt. Är det så och mailet ligger kvar, då hade jag ansett det nuvarande lösenordet vara värdelöst. Det är givetvis lika värdelöst om du är infekterad av ngn keylogger. Går fint att vara infekterad och sen kan man scanna hur mycket som helst utan att antivirusprogram hittar, det är när de använder sig av rootkit-funktioner. Vissa AV hittar några såna men knappast alla. Det finns gott om dem. Gmer.net är ett av de första antirootkit-programmen som är värt att nämna. Citera
Poddna Postad 23 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2010 +1 på formatering Sjukt att de kräver pengar, har jag aldrig hört talas om innan. Kan vara mailen de har kommit åt oxå så jag skulle bytt lösen där med. Kommer inte ihåg om man får lösenordet i klartext när man reggar sig på Full Tilt. Är det så och mailet ligger kvar, då hade jag ansett det nuvarande lösenordet vara värdelöst. Det är givetvis lika värdelöst om du är infekterad av ngn keylogger. Går fint att vara infekterad och sen kan man scanna hur mycket som helst utan att antivirusprogram hittar, det är när de använder sig av rootkit-funktioner. Vissa AV hittar några såna men knappast alla. Det finns gott om dem. Gmer.net är ett av de första antirootkit-programmen som är värt att nämna. Tack för tipset! Ska byta lösen på mail och formatera om datorn. Ska kolla upp anti keylogger programmet också. Tror dessutom att jag ska skaffa en säkerhetsdosa från partypoker. Citera
Joeduck Postad 23 Augusti , 2010 Rapport Postad 23 Augusti , 2010 Tack för tipset! Ska byta lösen på mail och formatera om datorn. Ska kolla upp anti keylogger programmet också. Tror dessutom att jag ska skaffa en säkerhetsdosa från partypoker.Det skadar nog inte med en sån. Själv har jag hur många poker acc's som helst. Det lär bli många dosor. Jag har inte plats. Går visserligen att använda Gmer för att hitta keyloggers men det är inte det primära syftet. http://www.google.com/search?q=define+rootkit A rootkit is a software system that consists of one or more programs designed to obscure the fact that the system has been compromised. ...http://en.wikipedia.org/wiki/Rootkit Som antikeylogger vet jag bara en enskild programvara som är värt att nämna: keyscrambler = arbetar på drivrutinsnivå. Om en keylogger med rootkitfunktioner blivit installerad innan keyscrambler så hjälper det knappast alltid dock. Beroende på såklart hur djupt keyloggern installerat sig. Citera
Poddna Postad 23 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2010 Fick svar idag. Det verkar som om det har löst sig. Dom undvek dock att frysa mitt account som jag bad om. "Thank you for contacting us. The email you recieved was an automated email. As the cards that were used on your account do not belong to you, you do not have any outstanding debt. These have been removed from your account, and you are free to log in and play as usual. Thank you for your cooperation. If you have any questions, please feel free to email us. Regards, Ashley H Security Full Tilt Poker " Jag tackar för alla tips om säkerhet och skydd jag fått! Citera
Jimmy_Pistol Postad 23 Augusti , 2010 Rapport Postad 23 Augusti , 2010 glöm inte köpa nåt fint för fpps innan du avslutar Citera
Recommended Posts